|
| Revista presei (partea III) | |
|
+93dandel Simply18 19jimmy84 NicuS ORWO get. roseanu adytm AMX 97-0548-4 Semafor Tomi13leu costi_dumitru IonutCFR2009 lapsanszkitamas Alex Avram alex.alexus.tm George33 mtk Re6/6 DAS 2011 membru exclus cnusi eu cristi ar The Legend Adirmvl debian_alex redeme Teodor cfr500 andreiutzu daniel_c IonutChircu Andrey_tm mishu88 riciu Vale @ndrey cont dezactivat . cont inactiv alex1987 EuroNight bostanescu gigel ionutz72 Ionutz AndiCFR Razvan Tudor Razvan Norbi cardinal membru inactiv halmarius cristi CFR Nk11 manuela alinx3330 rizelgeorgel2004 Radu Tudor DPS ravers75 Costin.H sp59 kristi kkk rich1974 didinul cristyadaX Amiralul ionutz85 Goanga bostanesku gigel Kriszti219 Rarau Gabry Gabriel Codrut1985 Vlad AlexD Luna Balto Florin C bogdan srl Gaby005 COSTACHE MIHAIL DUAL raoul nenuandrei popovici laur 133 Dr2005 cstefan razvan - trenuri Vitosa Adrian78 Nesebar 97 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 09 Mai 2012, 19:54 | |
| Top 10 destinatii preferate cu autocarul:
http://www.autogari.ro/News/Bucure%C5%9Fti-Constan%C5%A3a_-_cel_mai_b%C4%83tut_drum(129).aspx
In top la pozitia 1 regasim ruta Bucuresti-Constanta , aia pe care se fura si tot aia pe care CFR uita sa puna trenuri.Pentru operatorul feroviar CFR , cel care in extrasezon are 4-5 perechi mari si late de trenuri pe aceasta ruta pe care autocarele gem desi sunt programate la ora sau chiar la jumatate de ora in sezon .
Ce nu intelege CFR Calatori sau are ordin sa nu inteleaga :
1.pana si autocarele in balcanismul lor sunt cadentate adica supercadentate si asta conteaza enorm 2.transportul cu autocarele nu trebuie sa faca legea atunci cand concureaza cu o linie de viteza cum este M800 , ele trebuie sa existe pentru a respecta dreptul pasagerului de a alege insa nu ca si transport dominant ci ca alternativa . In prezent , din pacate , pe M800 transpotul auto este cel dominant din motive care tin de nea x sau nea y , de interese mai pe romaneste ! 3.desi au incercat un mers de tren mai cadentat in 2010-2011 acesta a fost hacuit sistematic pana a ramas cel pe care il vedeti acum cand intrati pe infofer. CFR ori nu intelege ca se obtin rezultate dupa ani de cadenta si nu dupa zile ori cineva deranjat a dat telefon...
Exista mafie in Romania ? Pai daca ma duc la gara si vreau sa iau un tren si n-am decat dupa 5 ore cam exista ! Faptul ca CFR nu programeaza trenuri cadentate dar si faptul ca s-a tegiversat enorm cu lucrarile de reabilitare plus modul in care a inflorit transportul auto trebuie sa ne cam dea de gandit !
|
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 09 Mai 2012, 20:12 | |
| Din pacate autocarele sunt mult mai rentabile decat trenurile. Am discutat cu cineva de la o firma mare de transport persoane si omul mi-a spus destul de clar, costul de operare al unul autocar modern este de 1euro/km restul e profit. Atat au calculat cei de la firma respectiva. Un autocar pe ruta Buc-Ct consuma cam 50-60litrii de motorina si daca pleaca plin incaseaza cam 3000lei din bilete(50 locuri x 60 biletul) restul nu chiar tot e profit...putem spune ca din aia 3000lei cam jumatate e profit iar restul intra la consum de motorina, salariu sofer, rovigneta si asa mai departe. Acum intreb si eu, care e costul de operare al unei locomotive si implicit al unui tren? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 09 Mai 2012, 20:47 | |
| Nu cunosc costul de operare al unei locomotive, însă un autocar de peste 23 de locuri plăteşte 2500 RON/an rovinietă şi poate face câte curse poate, le poate face pe cele din licenţă, apoi poate fenta legea (e uşor, tot ce trebuie să faci e să treci călătorii în tabel şi să declari că e cursă ocazională) şi face mai multe. Un tren necesită un TUI de 9 RON/km, adică 2025 RON pe drum (deci cât rovinieta pe un an). Dacă o garnitură face două curse pe zi, într-un an se plătesc 2.956.500 RON doar pe taxe! Să zicem că e un tren R sau IR (deci subvenţionat), şi statul dă înapoi 25 RON/km, adică 4.106.250. Deci, teoretic, operatorul primeşte 1.149.750 RON. Însă... un EA are o putere nominală de 5100 kW. Dacă ea lucrează în regim nominal timp de 12 ore (2 drumuri dus-întors de câte 3 ore), înseamnă 5100 * 12 * 0,5 RON (cam atât costă un kWh, deşi CFR îl cumpără prin intermediari, deci mai scump) = 30.600 RON/zi. Pe un an înseamnă 11.169.000 RON! Mai adăugăm salariile a 4 naşi (4 * 1500 RON) şi 2 mecanici (2 * 3000 RON), deci anual 144.000 RON/an pe salarii. Aşadar, operatorul celor 2 perechi pe zi pe Bucureşti - Constanţa trebuie să plătească anual: TUI: 2.956.500+ Subv: -4.106.250 Curent:11.169.000 Salarii: 144.000 ---------------------- Total: 10.163.250 RON
Avem două perechi pe zi, cu câte 3 vagoane de 80 locuri fiecare. La un tren înseamnă 240 locuri. 2 perechi pe zi înseamnă 960 călători. La 58 RON un bilet înseamnă 55.680 RON. Pe an vin 20.323.200 RON încasări... de aici scădem 24% TVA ies 16.389.677 RON încasări. Deci chiar ar fi ceva...
Pe de altă parte, transportatorul auto plăteşte 2500 RON pe an şi 75l de motorină la un drum, adică 300 l pe zi (2 drumuri), adică 1800 RON pe zi, adică 657.000 RON pe an. E nevoie de 2 şoferi (2 * 3000 RON/lună) şi un dispecer (1500 RON/lună), adică 90.000 RON/lună salarii. Aşadar, operatorul plăteşte: Taxe: 2.500 Motorină: 657.000 Salarii: 90.000 --------------------- Total: 749.500 RON
Un bilet e 60 RON, adică 48 RON fără TVA. La 50 de locuri înseamnă 200 călători pe zi (la 2 curse). Deci, pe an, 3.504.000 RON încasări. Adică peste 450% profit!!!!!!!!
Evident, la ambele mai apr costuri de reparaţie, revizii, *urăţenie etc.. Dar transportul auto clar produce profituri mari cu investiţii mult mai mici faţă de cel feroviar. _________________ :TTT:
|
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 09 Mai 2012, 20:56 | |
| - AlexD a scris:
- Acum intreb si eu, care e costul de operare al unei locomotive si implicit al unui tren?
Si aici te intreb eu pe tine cine ii retine pe cei de la CFRCalatori sa depuna dosar ca Gysev pentru achizitie de rame electrice 160km/h care sa faca treaba pe M800 plus eventual pana la Brasov sau Craiova ca sa nu ne rupem fundurile prea mult , iar locomotivele si vagoanele sa ramana pentru rutele lungi (Oradea , Arad , Suceava) ? Costurile de operare cu material rulant clasic sunt intr-adevar mari insa nu te scuza pe tine ca principal operator si culmea si de stat (caracter social , nu urmareste neaparat profitul) sa stai pasiv si sa nu incerci sa atragi calatorul spre tine cu trenuri dese , cadentate si cu plecari la minut . |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 09 Mai 2012, 20:57 | |
| Multumesc Dragos. Chiar sunt curios sa vad cum sta treaba anul asta mai ales ca lucrarile vor fi gata si la autostrada si la calea ferata, daca o sa bata autocarele trenul ca timp de parcurs va fi absolut penibil...Poate isi dau demisia astia din CFR. Popovici, ai dreptate dar atata timp cat Softronic, Remar Pascani/Cluj , Astra, Irlu si asa mai departe sunt bagate numai pe politic si pe 'modernizari' nu avem ce face...la cat banet se baga intr-un ADH... nu spun ca sunt rele dar era mult mai bine daca se producea un 'ADH' electric cu Vmax 140 si 5 vagoane in loc de 3. Cred ca tot la banii aia ieseau de la modernizare...
Ultima editare efectuata de catre AlexD in Mier 09 Mai 2012, 21:04, editata de 3 ori |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 09 Mai 2012, 21:02 | |
| - AlexD a scris:
Chiar sunt curios sa vad cum sta treaba anul asta mai ales ca lucrarile vor fi gata si la autostrada si la calea ferata. Lucrarile la calea ferata se termina in 2013 probabil in vara iar la autostrada tot in 2013 , din iulie 2012 e posibil sa se circule pe o banda. |
| | | cstefan
Numarul mesajelor : 273 Varsta : 38 Localizare : Stuttgart Reputatie : 5048 Data de inscriere : 19/11/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 09 Mai 2012, 23:56 | |
| http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucurestenii-deplasa-viitor-trenuri-Seul_0_697130601.html vrajeala electorala ) |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| | | | sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5134 Data de inscriere : 13/03/2011
| Subiect: Cele mai frumoase gari Dum 13 Mai 2012, 18:30 | |
| http://www.incont.ro/transporturi/colosi-din-sticla-granit-si-fier-incarcati-de-istorie-cele-mai-frumoase-gari-ale-europei-galerie-foto.html?utm_source=stirileprotv.ro&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter+StirileProtv+12all+VODAFONE05%2F13%2F2012+14%3A49&utm_content=sp591007%40gmail.com |
| | | Rarau V.I.P Member
Numarul mesajelor : 742 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5452 Data de inscriere : 23/01/2012
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 16 Mai 2012, 09:36 | |
| Cum vei putea să pleci cu maşina în vacanţă fără să consumi un strop de benzină http://www.antena3.ro/romania/cum-vei-putea-sa-pleci-cu-masina-in-vacanta-fara-sa-consumi-un-strop-de-benzina-167203.html
Românii care călătoresc cu trenul ar putea in *urând sa-si transporte si maşinile personale pe şine. CFR Călători a ataşat unui tren un vagon special pentru autoturisme. Garnitura a ajuns cu bine la Arad iar primele astfel de transporturi vor fi realizate pe rutele interne.
Compania CFR Călători a pus la cale un experiment prin care, la tren, să ataşeze şi un vagon pentru platformă pe care călătorii îşi pot urca maşinile pentru a le lua cu ei în excursie. Şi cum vine vara, decât sa faci plinul până la Budapesta, de exemplu, mai bine plateşti un bilet si pentru maşina ta, şi pleci cu trenul.
Trenul care va avea ataşat un vagon platformă va circula pentru început doar pe rute interne.Reprezentanţii CFR încă nu au stabilit un preţ pentru biletul de transport al automobilului.
Şi chiar daca reprezentanţii CFR nu au dat prea multe detalii despre experiment, la prima vedere, succesul este garantat.
|
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6157 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 16 Mai 2012, 09:42 | |
| vor avea acelasi succes ca si vagoanele RO-LA ce stau pe la Arad si furate bucatzica cu bucatzica? |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 16 Mai 2012, 10:23 | |
| Garantat va fi un esec total si va spun si de ce, pe ruta Buc-CT si multe alte rute, daca pleaca 2 persoane cu masina personala la cheltuieli iesi mai ieftin decat la tren, daca mai pui si banii care ii scoti din buzunar pentru masina carata de CFR deja mai bine te sinucizi... CFR nu va face decat sa profite de naivitatea prostilor cu bani daca vor lansa serviciul asta... Stie cineva ce Vmax are un vagon d'asta de cara masini? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 16 Mai 2012, 10:51 | |
| - AlexD a scris:
- Stie cineva ce Vmax are un vagon d'asta de cara masini?
160 km/h. _________________ :TTT:
|
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 16 Mai 2012, 14:10 | |
| - Dr2005 a scris:
- AlexD a scris:
- Stie cineva ce Vmax are un vagon d'asta de cara masini?
160 km/h. Da dar degeaba ca vor circula pe sezoniere unde viteza maxima va fi 120 ... Conteaza si greutatea trenului , merg mai rar cu 160 si in Europa... |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5701 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) Mier 16 Mai 2012, 14:56 | |
| Cum sa fie la sezoniere viteza max 120km/h? Deja au venit prevederi pt respectarea procentului de masa franata in functie de viteza.Max va fi 140,dar posibil sa urmeze si alte ordine. Mai degraba ar fi probleme daca un tren are prea putine vagoane si 2 locomotive,pt ca nu ar asigura procentul de masa franata.De ex si 992,1822(trenuri f lungi) etc pot circula cu max 140 pt ca primesc vagoane in Craiova,respectiv Bucuresti.
Ultima editare efectuata de catre laur 133 in Mier 16 Mai 2012, 15:01, editata de 1 ori |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei (partea III) | |
| |
| | | | Revista presei (partea III) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |