Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 INTREBARI SI RASPUNSURI

In jos 
+100
EuroNight
andreiutzu
huiu_goe
Norbi
PrisecaruFlorin
Andrey_tm
Kriszti219
ANDU2100HP
Goanga
daniel_c
Rarau
discoid21
bybyutza
Nk11
mureseanu_976
costi_dumitru
bostanesku gigel
Volk
cortexedge
bogdan srl
Teodor
ionutz85
get.
Razvan
Karl
cfr500
kristi kkk
Adisoft1991s
Radu Tudor
raoul
cnusi
rich1974
KQQ
stefan_br
alinx3330
Raduku09
andrei florin
Stratan-Tttggvv
DAS 2011
buldozer2
membru inactiv
laur 133
riciu
Desiro256
Razvan Tudor
cardinal
Silver
060-EA078
bostanescu gigel
George33
The Legend
Cito
tuborgtnp
dany90
TVlad
didinul
Vale
Vlad
Costin.H
AMX 97-0548-4
R936
TonyGFR
vanchorusebulgaria
Hurricane
manuela
halmarius
razvan - trenuri
ionutz72
Amiralul
ldh80
redeme
popovici
Ionutz
IonutCFR2009
rizelgeorgel2004
Luna
ravers75
eu
traian
pannonia express
decward
Marius Iulian
Caravelle_Zg
AndiCFR
Nesebar
DPS
Dr2005
COSTACHE MIHAIL
Balto
nenuandrei
M.I.C.I.
Vitosa
DUAL
AlexD
Adrian78
cont dezactivat .
Cobra
cont inactiv
lovekomotive
ATM
104 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 53 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
bogdan srl

bogdan srl


Numarul mesajelor : 629
Varsta : 36
Localizare : Brasov
Reputatie : 6202
Data de inscriere : 16/11/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeSam 21 Apr 2012, 23:54

Aveti grija ce povestiti pe aici, ca nu se stie niciodata ce "vizitator" citeste postarile si pe urma va bate la usa...
Sus In jos
ionutz85
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz85


Numarul mesajelor : 319
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti/Suceava
Reputatie : 5902
Data de inscriere : 27/08/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeDum 22 Apr 2012, 00:47

bogdan srl a scris:
Aveti grija ce povestiti pe aici, ca nu se stie niciodata ce "vizitator" citeste postarile si pe urma va bate la usa...
Nu au decat sa ma aresteze in direct:))) scriind pe forum. Eu amenda am platit-150 lei, ca erau 2 femei la supracontrol. acum nu mai sunt student si imi iau bilet online cfr.
Ma doare la palarie, vb lu mitica dragomir Very Happy
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeDum 22 Apr 2012, 05:12

atunci sa stearga un moderator toate mesajele de la cel postat de mine cu achizitia de 40 lei incoace pana la ultimul ca nu e nici o suparare.

Pagina 56 mesajul postat de paall la ora 07:13am din 21.04.2012 pana la acesta.

Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8301
Data de inscriere : 18/03/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeDum 22 Apr 2012, 23:33

Referitor la accidentele prin electrocutare cu catenara, din cate stiu eu se face un arc electric uneori si te poti electrocuta, mortal chiar si fara sa atingi firu de contact daca te apropii la mai putin de 1 metru de el parca. Intrebarea mea este: pentru a prevenii astfel de accidente, nu era mai bine sa se utilizeze o tensiune mai joasa ? Gen maxim 1500 de volti, ca la incalzire in vagoane ? Chiar e nevoie de atat de multi kw incat era necesar un conductor prea gros (datorita amperajului) pentru a putea circula trenuri alimentate la tensiuni joase ? Mai ales ca din ce stiu eu, locomotivele au alimentarea motoarelor direct pe 27000 volti, ci pe tensiuni mai joase, nu era mai simplu si mai sigur sa fie direct tensiune mai joasa la catenara ? In plus in caz de tensiuni mai joase si daca punea cineva mana pe catenara nu se electrocuta decat daca atingea si un obiect purtator de nul, pe cand asa cu arcurile electrice nici nu trebuie sa atingi firu ca sa dai coltu.
Sus In jos
Razvan

Razvan


Numarul mesajelor : 567
Varsta : 38
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 5938
Data de inscriere : 14/04/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeDum 22 Apr 2012, 23:48

Smile) Nu-i asa?...cum de nu s-au gandit si la saracii cetateni cand au proiectat aceste linii de inalta tensiune...
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8301
Data de inscriere : 18/03/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeDum 22 Apr 2012, 23:52

Eu intreb serios, exceptand necesitatea a mai multe zone neutre nu vad care sa fi fost motivul. Am vazut ca pe unele locomotive scrie 5000 kw, dar ma indoiesc ca se folosesc mai mult de sa zic 500 kw.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13277
Data de inscriere : 05/01/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeDum 22 Apr 2012, 23:57

Ca stai pe pamant esti purtator de nul Smile.Puterea electrica e data de produsul tensiune ori amperaj,insa amperajul are partea proasta ca odata cu cresterea sa aduce si cresterea diametrului catenarei;apoi la transformarea din tensiune mare in mai mica obtii un pic mai multi amperi decat bagi ni circuitul primar,si sunt anumite chestii cu tensiunile de alimentare ale motoarelor pentru ca ele dau cuplul si chestii la care sunt sigur ca e expert cortex,asa ca poate iti raspunde el.

Ah arcul ala electric nu are o delimitare predefinita,el depinde si de corpul celuia care trece pe langa catenara,de exemplu daca ala e transpirat fi sigur ca e mai atractiv pentru descararea sarcinii.
Daca nu ar folosii decat 500 din cei 5000,cu siguranta aia de la OBB si DB si MAV ca ei au cumparate locomotive proiectate recent,nu ar fi avut aceeasi orientare spre piata loocmotivelor si si-ar fi luat probabil skode,sau EC'uri de la noi.


Ultima editare efectuata de catre DUAL in Dum 22 Apr 2012, 23:59, editata de 1 ori
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator
cortexedge


Numarul mesajelor : 3087
Reputatie : 9361
Data de inscriere : 20/08/2008

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeDum 22 Apr 2012, 23:59

Se foloseste tensiune mare pentru micsorarea de pierderi de putere pe linie si pt micsorarea curentilor de pe fir. Curentul e invers proportional cu cresterea tensiunii.

Stai linistit ca niste oameni destepti au analizat toate situatiile inainte sa construiasca retelele astea.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g


Ultima editare efectuata de catre cortexedge in Lun 23 Apr 2012, 00:02, editata de 1 ori
Sus In jos
Razvan

Razvan


Numarul mesajelor : 567
Varsta : 38
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 5938
Data de inscriere : 14/04/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Apr 2012, 00:00

Adica???? O LE5100kw nu foloseste mai mult de 500 kw?!?!? Dar daca sunt 3 locomotive cls 47 a cate 6600kw..ia zi cam cati kw s*g din retea? Nu sunt speciliasta insa cred ca nu degeaba e dimensionata pe o anumita tensiune o retea....
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8301
Data de inscriere : 18/03/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Apr 2012, 00:15

@Dual Stiu, insa trebuie sa fac o mica rectificare: trebuie sa stai descult pe pamant/cu incaltamintea uda pentru ca picioarele tale sa aiba acces la nulul pamantului.

cortexedge a scris:
Se foloseste tensiune mare pentru micsorarea de pierderi de putere pe linie si pt micsorarea curentilor de pe fir. Curentul e invers proportional cu cresterea tensiunii.

Stai linistit ca niste oameni destepti au analizat toate situatiile inainte sa construiasca retelele astea.
Asta stiu, insa eu nu ma gandeam sa consume mult mai mult decat un tramvai o locomotiva. La tramvaie din cate stiu sunt 750 de volti, dar alea nu au sarcina de mii de kw iar la sa zicem 100 kw, tensiunea de 750 de volti sunt doar 13,5 amperi. Eu ma gandeam ca la 1500 de volti se pot asigura 400 kw cu 27 de amperi deci nu ar fi trebuit conductor prea gros, dar sa se foloseasca 5000 kw clar nu mai merge. Pai daca chiar sunt necesari miile de kw la o locomotiva electrica, incep sa inteleg de ce nu prea e/nu poate fii rentabil transportul feroviar.

Acum o alta intrebare: Cate sute/mii de kw consuma sa zicem o locomotiva din Petrosani pana in Targu Jiu cu 4-5 vagoane de calatori, incalzire/climatizare pornita ? Eu credeam ca maxim 250 dar cred ca m-am inselat. Dar cu 10 vagoane de calatori in acceleasi conditii ?


Edit: Inca o precizare, imi imaginez ca niste oameni destepti s-au gandit inainte sa construiasca linia/standardul, insa eu sunt curios cum au gandit acei oameni.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Apr 2012, 00:35

Au gândit foarte simplu: poţi să transporţi curentul pe distanţe mai mari cu pierderi reduse dacă îl duci la tensiune mare, deci automat ai nevoie de mai puţine substaţii de tracţiune.
Puterea locomotivei e produsul dintre tensiune (U) şi intensitate (I) (bine, la c.a. mai e şi un factor de putere cos(fi)). O locomotivă EA are o putere nominală de 5100 kW, deci fiecare motor electric de tracţiune are 860 kW. Ţinând cont că motorul lucrează la o tensiune nominală de vreo 750 V, înseamnă că el are un curent nominal de vreo 1100 A... la 1100 A îţi garantez că topeşti orice catenară şi orice pantograf. Aşa că singura soluţie a ecuaţiei e să lucrezi cu U mare şi I mic, iar după transformator şi redresor să pui conductoare suficient de groase (şi scumpe) să suporte amperaje mari.
Uite-te la metrouri: acolo ai alimentare prin şina a treia tocmai pentru a putea ,,suge" amperaje mari fără să topeşti conductoarele. Pentru un tunel e soluţia ideală (ai loc să pui şina respectivă şi sigur nu ajunge nimeni la ea, în plus reduci gabaritul tunelului), dar pentru circulaţia la sol e complet nerentabil, pentru că trebuie să te asiguri că nu ajunge nimeni şi nimic la şina a treia, ceea ce e aproape imposibil, oricâte garduri pui tot rişti să prăjeşti câte un câine sau câte un hoţ de fier vechi). Nu mai zic că ai nevoie de staţii de redresare (la metrou e c.c.) dese, că dacă pui c.c. la 825 V pe reţea, la 10 km de la punctul de injecţie mai ai doar vreo 300 V (s-a făcut testul la Sibiu, că tramvaiul de Răşinari e alimentat doar de la capătul din Sibiu). Şi asta iarăşi costă.
Deci, cine a ales sistemul de 25 kV 50 Hz c.a. a gândit foarte bine. Dacă eram ruşi să avem curent gârlă şi locomotive triple da, puteam să ne punem şi noi 3000 V c.c. în reţea.

Comparaţia cu tramvaiele nu e prea nimerită, vorbim de puteri foarte mici (dar nu chiar 100 kW), un V3A are 240 kW, o Tatra are 160 kW... aici vorbim de curenţi de 100 - 200, hai 400 A, dar nicidecum de 1000 - 2000 A.

Luna a scris:
iar la sa zicem 100 kw, tensiunea de 750 de volti sunt doar 13,5 amperi.
Vezi că ai pierdut un zero, sunt 135 A, nu 13,5. La 13,5 A scoţi vreo 10 kW, cât să mişti un tramvai la scara G.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8301
Data de inscriere : 18/03/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Apr 2012, 00:47

My bad, chiar ma gandeam cum de mi-au iesit asa putini amperi la tramvai. Stiam ca pierderile sunt mai mici pe masura ce amperaju e mic, si ca pentru 850 de kw sunt necesari cam 1150 de amperi la 750 de volti, clar asta nu e realizabil ca se topeste orice fir fie si de 5 cm grosime, mai ales ca sunt si celelalte motoare, deci ar insema peste 3000 de amperi. Insa intrebarea mea e nu cumva un tren foloseste maxim 400-500 kw ? Si atunci la 750 de volti ar fi necesari doar cam 600-700 de amperi sau 340 de amperi la 1500 de volti.

Asa daca e sa o luam cu folosirea integrala a celor 5000 kw vine cam 185 de amperi pana si la 27000 de volti. :O Dar ma indoiesc sa fie necesari la tractiunea a sa zicem 7 vagoane peste 400 kw. Sau sunt necesari ? Cineva ma poate lamurii in acest sens ? Cata forta are nevoie o locomotiva/cat consum pentru o anumita sarcina ? Nu am gasit pe undeva aceste date.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Apr 2012, 00:51

500 kW consumă doar stând pe loc (că are şi ea servicii auxiliare) Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cortexedge
Administrator
Administrator
cortexedge


Numarul mesajelor : 3087
Reputatie : 9361
Data de inscriere : 20/08/2008

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Apr 2012, 00:57

Daca tot suntem la capitolul asta, are careva idee care e puterea nominala a unui compresor cu piston si a ventilatiei MT ale unei electrice?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g
Sus In jos
ravers75




Numarul mesajelor : 427
Reputatie : 5521
Data de inscriere : 15/12/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitimeLun 23 Apr 2012, 01:10

Sa nu uitam ca sistemul de electrificare este 25kv 50 Hz curent ALTERNATIV monofazat inalta tensiune, iar motoarele locomotivelor sunt de curent continuu. Tramvaiele folosesc curent continuu neavand nevoie de transformatoare. Ratiunea pentru care s-a recurs la acest sistem de electrificare este data de distantele foarte lungi pe care le parcurg trenurile si sistemul energetic national care alimenteaza substatiile de tractiune fiind foarte eficient. Daca s-ar fi folosit 750 V curent continuu, de la o simpla pana de curent sau avarie s-ar opri toate trenurile din tara care folosesc tractiunea electrica!!
Sus In jos
Continut sponsorizat





INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 39 Icon_minitime

Sus In jos
 
INTREBARI SI RASPUNSURI
Sus 
Pagina 39 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 53 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: