|
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+100EuroNight andreiutzu huiu_goe Norbi PrisecaruFlorin Andrey_tm Kriszti219 ANDU2100HP Goanga daniel_c Rarau discoid21 bybyutza Nk11 mureseanu_976 costi_dumitru bostanesku gigel Volk cortexedge bogdan srl Teodor ionutz85 get. Razvan Karl cfr500 kristi kkk Adisoft1991s Radu Tudor raoul cnusi rich1974 KQQ stefan_br alinx3330 Raduku09 andrei florin Stratan-Tttggvv DAS 2011 buldozer2 membru inactiv laur 133 riciu Desiro256 Razvan Tudor cardinal Silver 060-EA078 bostanescu gigel George33 The Legend Cito tuborgtnp dany90 TVlad didinul Vale Vlad Costin.H AMX 97-0548-4 R936 TonyGFR vanchorusebulgaria Hurricane manuela halmarius razvan - trenuri ionutz72 Amiralul ldh80 redeme popovici Ionutz IonutCFR2009 rizelgeorgel2004 Luna ravers75 eu traian pannonia express decward Marius Iulian Caravelle_Zg AndiCFR Nesebar DPS Dr2005 COSTACHE MIHAIL Balto nenuandrei M.I.C.I. Vitosa DUAL AlexD Adrian78 cont dezactivat . Cobra cont inactiv lovekomotive ATM 104 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Sam 21 Apr 2012, 23:54 | |
| Aveti grija ce povestiti pe aici, ca nu se stie niciodata ce "vizitator" citeste postarile si pe urma va bate la usa... |
| | | ionutz85 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 319 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti/Suceava Reputatie : 5902 Data de inscriere : 27/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 22 Apr 2012, 00:47 | |
| - bogdan srl a scris:
- Aveti grija ce povestiti pe aici, ca nu se stie niciodata ce "vizitator" citeste postarile si pe urma va bate la usa...
Nu au decat sa ma aresteze in direct:))) scriind pe forum. Eu amenda am platit-150 lei, ca erau 2 femei la supracontrol. acum nu mai sunt student si imi iau bilet online cfr. Ma doare la palarie, vb lu mitica dragomir |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 22 Apr 2012, 05:12 | |
| atunci sa stearga un moderator toate mesajele de la cel postat de mine cu achizitia de 40 lei incoace pana la ultimul ca nu e nici o suparare.
Pagina 56 mesajul postat de paall la ora 07:13am din 21.04.2012 pana la acesta.
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 22 Apr 2012, 23:33 | |
| Referitor la accidentele prin electrocutare cu catenara, din cate stiu eu se face un arc electric uneori si te poti electrocuta, mortal chiar si fara sa atingi firu de contact daca te apropii la mai putin de 1 metru de el parca. Intrebarea mea este: pentru a prevenii astfel de accidente, nu era mai bine sa se utilizeze o tensiune mai joasa ? Gen maxim 1500 de volti, ca la incalzire in vagoane ? Chiar e nevoie de atat de multi kw incat era necesar un conductor prea gros (datorita amperajului) pentru a putea circula trenuri alimentate la tensiuni joase ? Mai ales ca din ce stiu eu, locomotivele au alimentarea motoarelor direct pe 27000 volti, ci pe tensiuni mai joase, nu era mai simplu si mai sigur sa fie direct tensiune mai joasa la catenara ? In plus in caz de tensiuni mai joase si daca punea cineva mana pe catenara nu se electrocuta decat daca atingea si un obiect purtator de nul, pe cand asa cu arcurile electrice nici nu trebuie sa atingi firu ca sa dai coltu. |
| | | Razvan
Numarul mesajelor : 567 Varsta : 38 Localizare : Nehoiu-BZ Reputatie : 5938 Data de inscriere : 14/04/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 22 Apr 2012, 23:48 | |
| ) Nu-i asa?...cum de nu s-au gandit si la saracii cetateni cand au proiectat aceste linii de inalta tensiune... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 22 Apr 2012, 23:52 | |
| Eu intreb serios, exceptand necesitatea a mai multe zone neutre nu vad care sa fi fost motivul. Am vazut ca pe unele locomotive scrie 5000 kw, dar ma indoiesc ca se folosesc mai mult de sa zic 500 kw. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 22 Apr 2012, 23:57 | |
| Ca stai pe pamant esti purtator de nul .Puterea electrica e data de produsul tensiune ori amperaj,insa amperajul are partea proasta ca odata cu cresterea sa aduce si cresterea diametrului catenarei;apoi la transformarea din tensiune mare in mai mica obtii un pic mai multi amperi decat bagi ni circuitul primar,si sunt anumite chestii cu tensiunile de alimentare ale motoarelor pentru ca ele dau cuplul si chestii la care sunt sigur ca e expert cortex,asa ca poate iti raspunde el. Ah arcul ala electric nu are o delimitare predefinita,el depinde si de corpul celuia care trece pe langa catenara,de exemplu daca ala e transpirat fi sigur ca e mai atractiv pentru descararea sarcinii. Daca nu ar folosii decat 500 din cei 5000,cu siguranta aia de la OBB si DB si MAV ca ei au cumparate locomotive proiectate recent,nu ar fi avut aceeasi orientare spre piata loocmotivelor si si-ar fi luat probabil skode,sau EC'uri de la noi.
Ultima editare efectuata de catre DUAL in Dum 22 Apr 2012, 23:59, editata de 1 ori |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9361 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 22 Apr 2012, 23:59 | |
| Se foloseste tensiune mare pentru micsorarea de pierderi de putere pe linie si pt micsorarea curentilor de pe fir. Curentul e invers proportional cu cresterea tensiunii.
Stai linistit ca niste oameni destepti au analizat toate situatiile inainte sa construiasca retelele astea. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g
Ultima editare efectuata de catre cortexedge in Lun 23 Apr 2012, 00:02, editata de 1 ori |
| | | Razvan
Numarul mesajelor : 567 Varsta : 38 Localizare : Nehoiu-BZ Reputatie : 5938 Data de inscriere : 14/04/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 23 Apr 2012, 00:00 | |
| Adica???? O LE5100kw nu foloseste mai mult de 500 kw?!?!? Dar daca sunt 3 locomotive cls 47 a cate 6600kw..ia zi cam cati kw s*g din retea? Nu sunt speciliasta insa cred ca nu degeaba e dimensionata pe o anumita tensiune o retea.... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 23 Apr 2012, 00:15 | |
| @Dual Stiu, insa trebuie sa fac o mica rectificare: trebuie sa stai descult pe pamant/cu incaltamintea uda pentru ca picioarele tale sa aiba acces la nulul pamantului. - cortexedge a scris:
- Se foloseste tensiune mare pentru micsorarea de pierderi de putere pe linie si pt micsorarea curentilor de pe fir. Curentul e invers proportional cu cresterea tensiunii.
Stai linistit ca niste oameni destepti au analizat toate situatiile inainte sa construiasca retelele astea. Asta stiu, insa eu nu ma gandeam sa consume mult mai mult decat un tramvai o locomotiva. La tramvaie din cate stiu sunt 750 de volti, dar alea nu au sarcina de mii de kw iar la sa zicem 100 kw, tensiunea de 750 de volti sunt doar 13,5 amperi. Eu ma gandeam ca la 1500 de volti se pot asigura 400 kw cu 27 de amperi deci nu ar fi trebuit conductor prea gros, dar sa se foloseasca 5000 kw clar nu mai merge. Pai daca chiar sunt necesari miile de kw la o locomotiva electrica, incep sa inteleg de ce nu prea e/nu poate fii rentabil transportul feroviar. Acum o alta intrebare: Cate sute/mii de kw consuma sa zicem o locomotiva din Petrosani pana in Targu Jiu cu 4-5 vagoane de calatori, incalzire/climatizare pornita ? Eu credeam ca maxim 250 dar cred ca m-am inselat. Dar cu 10 vagoane de calatori in acceleasi conditii ? Edit: Inca o precizare, imi imaginez ca niste oameni destepti s-au gandit inainte sa construiasca linia/standardul, insa eu sunt curios cum au gandit acei oameni. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 23 Apr 2012, 00:35 | |
| Au gândit foarte simplu: poţi să transporţi curentul pe distanţe mai mari cu pierderi reduse dacă îl duci la tensiune mare, deci automat ai nevoie de mai puţine substaţii de tracţiune. Puterea locomotivei e produsul dintre tensiune (U) şi intensitate (I) (bine, la c.a. mai e şi un factor de putere cos(fi)). O locomotivă EA are o putere nominală de 5100 kW, deci fiecare motor electric de tracţiune are 860 kW. Ţinând cont că motorul lucrează la o tensiune nominală de vreo 750 V, înseamnă că el are un curent nominal de vreo 1100 A... la 1100 A îţi garantez că topeşti orice catenară şi orice pantograf. Aşa că singura soluţie a ecuaţiei e să lucrezi cu U mare şi I mic, iar după transformator şi redresor să pui conductoare suficient de groase (şi scumpe) să suporte amperaje mari. Uite-te la metrouri: acolo ai alimentare prin şina a treia tocmai pentru a putea ,,suge" amperaje mari fără să topeşti conductoarele. Pentru un tunel e soluţia ideală (ai loc să pui şina respectivă şi sigur nu ajunge nimeni la ea, în plus reduci gabaritul tunelului), dar pentru circulaţia la sol e complet nerentabil, pentru că trebuie să te asiguri că nu ajunge nimeni şi nimic la şina a treia, ceea ce e aproape imposibil, oricâte garduri pui tot rişti să prăjeşti câte un câine sau câte un hoţ de fier vechi). Nu mai zic că ai nevoie de staţii de redresare (la metrou e c.c.) dese, că dacă pui c.c. la 825 V pe reţea, la 10 km de la punctul de injecţie mai ai doar vreo 300 V (s-a făcut testul la Sibiu, că tramvaiul de Răşinari e alimentat doar de la capătul din Sibiu). Şi asta iarăşi costă. Deci, cine a ales sistemul de 25 kV 50 Hz c.a. a gândit foarte bine. Dacă eram ruşi să avem curent gârlă şi locomotive triple da, puteam să ne punem şi noi 3000 V c.c. în reţea. Comparaţia cu tramvaiele nu e prea nimerită, vorbim de puteri foarte mici (dar nu chiar 100 kW), un V3A are 240 kW, o Tatra are 160 kW... aici vorbim de curenţi de 100 - 200, hai 400 A, dar nicidecum de 1000 - 2000 A. - Luna a scris:
- iar la sa zicem 100 kw, tensiunea de 750 de volti sunt doar 13,5 amperi.
Vezi că ai pierdut un zero, sunt 135 A, nu 13,5. La 13,5 A scoţi vreo 10 kW, cât să mişti un tramvai la scara G. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 23 Apr 2012, 00:47 | |
| My bad, chiar ma gandeam cum de mi-au iesit asa putini amperi la tramvai. Stiam ca pierderile sunt mai mici pe masura ce amperaju e mic, si ca pentru 850 de kw sunt necesari cam 1150 de amperi la 750 de volti, clar asta nu e realizabil ca se topeste orice fir fie si de 5 cm grosime, mai ales ca sunt si celelalte motoare, deci ar insema peste 3000 de amperi. Insa intrebarea mea e nu cumva un tren foloseste maxim 400-500 kw ? Si atunci la 750 de volti ar fi necesari doar cam 600-700 de amperi sau 340 de amperi la 1500 de volti.
Asa daca e sa o luam cu folosirea integrala a celor 5000 kw vine cam 185 de amperi pana si la 27000 de volti. :O Dar ma indoiesc sa fie necesari la tractiunea a sa zicem 7 vagoane peste 400 kw. Sau sunt necesari ? Cineva ma poate lamurii in acest sens ? Cata forta are nevoie o locomotiva/cat consum pentru o anumita sarcina ? Nu am gasit pe undeva aceste date. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 23 Apr 2012, 00:51 | |
| 500 kW consumă doar stând pe loc (că are şi ea servicii auxiliare) _________________ :TTT:
|
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9361 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 23 Apr 2012, 00:57 | |
| Daca tot suntem la capitolul asta, are careva idee care e puterea nominala a unui compresor cu piston si a ventilatiei MT ale unei electrice? _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 23 Apr 2012, 01:10 | |
| Sa nu uitam ca sistemul de electrificare este 25kv 50 Hz curent ALTERNATIV monofazat inalta tensiune, iar motoarele locomotivelor sunt de curent continuu. Tramvaiele folosesc curent continuu neavand nevoie de transformatoare. Ratiunea pentru care s-a recurs la acest sistem de electrificare este data de distantele foarte lungi pe care le parcurg trenurile si sistemul energetic national care alimenteaza substatiile de tractiune fiind foarte eficient. Daca s-ar fi folosit 750 V curent continuu, de la o simpla pana de curent sau avarie s-ar opri toate trenurile din tara care folosesc tractiunea electrica!! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
| | | | INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |