Mai nou se dau bilete de biciclete si la trenurile IR ce au in compunere vagon seria 84-87 cu spati pentru persoane cu handicap.
upload a gif
Acesta este spatiul dedicat persoanelor cu dizabilitati aflat la unul din capetele vagonului seria 84-87. Deci in locul ala mic nu pot intra mai mult de 4 biciclete.
images upload
Avem 2 vagoane 83-76 cu 8 rasteluri pentru 8 biciclete si 4 strapotine in zona lor. Mai avem inca 8 vagoane seria 84-96 tot cu 8 rasteluri de biciclete si 4 strapotine in zona lor. Mai avem 5 vagoane seria 84-83 cu doar 2 rasteluri pentru bike si inca 5 vagoane seria 84-87 ca cele din imaginile de mai sus. Insuficient si totodata foarte putin in comparatie cu cerintele pietei.
La aceste 20 de vagoane din care doar 10 sunt pentru biciclete restul sunt doar niste glume cu 2 rasteluri sau spatiu acela din salonul de 84-87 se mai adauga 3 vagoane etajate seria 84-16.
In ultima saptamana am gasit cle 20 vagoane pe urmatoarele trenurile :
84-83 = 1633/1632 Buc.Nord-Brasov si retur.
84-83 = 1771/1572 Buc.Nord-Galati si retur.
84-83 = 1773/1774 Buc.Nord-Galati si retur.
84-87 = 1527/1526 Buc.Nord-Sibiu si retur.
84-87 = 1571/1776 Buc.Nord-Galati si retur.
84-87 = 1665/1662 Buc.Nord-Iasi si retur.
84-87 = 1651/1652 Buc.Nord-Suceava si retur.
84-87 = 1823/1836 Buc.Nord-TG.Jiu si retur.
83-76 = 472/473 Buc.Nord-Simeria si retur.
83-76 = 1645/1646 Buc.Nord-TG.Mures si retur.
84-96 = 1631/1630 Buc.Nord-Brasov si retur.
84-96 = 1621/1622 Buc.Nord-Timisoara si retur.
84-96 = 1645/1646 Buc.Nord-TG.Mures si retur.
84-96 = 380/381 Buc.Nord-Suceava si retur.
Ce pot sa zic doar ca e bine ca nu stau pe tusa dar pe 26 martie 2 vagoane 84-96 vor pleca pe 366/367 "Harghita" Brasov-Budapesta si retur.
Sunt trenuri neacoperite de acest serviciu cum ar fi 1745/1746 sau 1636/1635.
Am facut un raport al vagoanelor si trenurilor care ar trebui sa aiba acest serviciu mai ales ca la Bruxelles reprezentanti CFR Calatori au discutat si despre transportul bicicletelor cu trenul.
Este nevoie urgent de 1 etajat 26-26 modernizat la Pascani intr-un etajat gen 84-16 dar tot parterul sa fie numai cu rasteluri si strapotine iar la etaj si extremitati scaune normale care sa circule titular pe R 3001/3010 tot timpul anului mai putin cateva zile cand o merge la revizie. Mai este nevoie de inca 3-4-5 vagoane modernizate din relicvele 19/20/39-50 de la Basarab in ceva gen jumatate de vagon clasa 2-a si jumatate rasteluri pentru biciclete si strapontine care sa circule pe trenurile IR 1631/1630 Buc.Nord-Brasov si retur, IR 1636/1635 Constanta-Brasov si retur, R 11021/11022 Buc.Nord-Brasov-Sibiu si retur si pe IR 1581/1582/1587/1588 Buc.Nord-Constanta si retur.
Celelate vagoane ramase 83-76 si 84-96 bagate si pe trenurile IR 1527/1526, 1745/1746 Buc.Nord-Satu Mare si retur, IR 1645/1646 Buc.Nord-TG.Mures si retur, 366/367 Brasov-Budapesta si retur, 380/381 Buc.Nord-Suceava si retur, pe 472/473 se poate baga lejer un 84-87 ca grupa de Simeria abia da bine la nuanta alaturi de celelate 3 vagoane de clasa ( 10-91, 89-87 si 21-76 )
De altfel 84-87 ar putea circula si pe trenuri IR cu oferta tarif-Regio cum ar fi 1823/1599 Buc.Nord-Craiova si retur 1836 TG.Jiu/Craiova-Buc.Nord caci lumea nu iese la pedalat doar la munte.
Vagoanele 84-83 sa ramana in continuare pe trenurile IR cu destinatia Galati sau Brasov.
Mai jos aveti interior spatiu vagon seria 83-76
print screen
Interior spatiu vagon biciclete seria 84-96
image url upload
Interior spatiu biciclete vagon seria 84-83
free picture upload
how do you print screen
Iar aici ce au vecini nostri bulgari de la BDZ. Nu este chiar jumatate de vagon dar 30-35% tot este se vede dupa numarul geamurilor.
host images
picture upload sites
La Desiro s-a rezolvat inca din vara sau din toamna problema transportului bicicletelor sunt o gramada de trenuri IR cu Desiro care au acest serviciu si chiar sunt folosite si la R acolo unde e cu Desiro exemplul trenurile R de pe sectia 903 Videle-Giurgiu care sunt facute exclusiv numai cu Desiro. Au mai fost si pe Bucuresti-Targoviste la Regio dar din lispa de Desiro se merge acum cu vagoane.
Pentru celelalte zone din tara sa dea dispozitie ca sa poti urca cu bicicleta in tren ( 1-2-3 maxim ) intr-un tren IR pe spinarea posesorului sa aiba grija de ea pe tot parcursul drumului, nu avem trenuri asa aglomerate ca sa deranjeze o amarata de bicicleta pusa in zona usilor la ultimul vagon de exemplu.
De altfel m-am gandit si la o alta varianta ca tot e numarul calatorilor de clasa 1-a in scadere nu ca la clasa 2-a ar fi mai bine ar putea incerca modernizarea de la anul a 10 vagoane jumatate clasa 2-a si jumatate clasa 1-a, compartimentate sau salon nu conteaza dar sa se faca diferenta intre clase. La clasa 1-a ar putea merge pe 6 locuri si la clasa 2-a pe 8 locuri cu prize, masuta etc...
Sunt cateva trenuri IR din tara care nu au serviciul clasa 1-a si poate ca ar fi doritori in afara de revolutionari si cfr-isti care au permise la clasa 1-a.
Exemplu IR 1527/1526 Buc.Nord-Sibiu si retur sau IR 1691 Buc.Nord-Timisoara precum si trenurile cu doar 3 vagoane din care 1 de clasa 1-a.
Nu am terminat facultate de trasnporturi nu am lucrat si nu o sa lucrez la vreo companie din domeniul feroviar dar consider ca am dreptul sa trimit aceste pareri bazate pe subiectul "bicicleta" pe care informati le-am cules personal de pe teren de-a lungul timpului.
Nu de alta dar incepe sezonul cald peste 1 luna si iar vor fi nemultumiri si aglomeratie prin trenuri, merita si biciclisti din Bucuresti si Romania ceva conditi minore din moment ce platesc bilete pentru ei cat si pentru biciclete. Nu cred ca e capat de tara modernizarea unei relicve etajate si transformate intr-un etajat pentru biciclisti ( doar parterul ) si inca 3-4-5 vagoane jumatate bike jumatate clasa 2-a, se pot gasi fonduri daca se vrea e toata lumea multumita si castiga si compania CFR Calatori atata la imagine cat si la caserie.
Maine trimit dosarul "Bicicleta" celor de la CFR Calatori sa-l analizeze si fara raspunsuri de genul "Uite-l si pe asta vine el sa ne dea noua lecti".