Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Vagoane marfa

In jos 
+109
florin.lifticariu
Adisoft1991s
dincarazvan49
cont.dezactivat.
Mihay
alex.alexus.tm
buldozer2
Shinkasen
membru dezactivat ,
Bobby_TM
Katalin4653
Spartan1948
Lafont
IonutCFR2009
halmarius
Cont.dezactivat
Dutzu
criss0571
daniel_c
Mihai531
Mushu
KOSTYK
DPS
Cont dezactivat
AndreiStefan
kido
nokia2010
92Dragos
kasapis2007
Adirmvl
Nesebar
Balto
REGIOTRANS12
cfr500
electrica912
boldalexandru
Boracik
mishu88
Kriszti219
Teodor
Hurricane
nenuandrei
LanceR
Andrey_tm
AndiCFR
FeroFan97
Dr2005
AlexD
Luna
M.I.C.I.
Razvan
Mircea Hirjau
Goanga
cristi39
bondarel
lokbob
ANDU2100HP
IonutChircu
George
redeme
Stratan-Tttggvv
ATM
mihaiuc
Vitosa
The Legend
DUAL
decward
Andrei
19jimmy84
TonyGFR
Adrian78
cont dezactivat .
spsdc7
stefan_br
ldh80
Desiro256
Stefan
Amiralul
ionutz72
sorinucu
cont inactiv
Vlad
AMX 97-0548-4
Zoly87
Axwell21
lovekomotive
mureseanu_976
Vlad12
bogdan srl
gica38
dan ciprian
marius_catalin84
Ionutz
TVlad
Mihai-Aurel
srazvi
didi
vrabieionut
COSTACHE MIHAIL
discoid21
cortexedge
Codrut1985
MariusM
vali
razwy
DonVILLy
Lde 2100
pisti91
myster2008
113 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 48 ... 66  Urmatorul
AutorMesaj
kasapis2007
V.I.P Member
V.I.P Member
kasapis2007


Numarul mesajelor : 607
Varsta : 29
Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti
Reputatie : 5881
Data de inscriere : 03/08/2010

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeLun 15 Oct 2012, 23:13

Nişte vagoane vis-a-vis de gara Suceava Nord , nu am putut face poza mai bine deoarece era acel gard...
Vagoane marfa - Pagina 31 Pa070512

Sus In jos
https://www.youtube.com/channel/UC0VdsYBqKXxetaMA41QZGaw
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15509
Data de inscriere : 06/03/2009

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeMar 16 Oct 2012, 19:54

Vagoane marfa - Pagina 31 P1010121-1
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
Andrey_tm


Numarul mesajelor : 5864
Reputatie : 11660
Data de inscriere : 08/09/2011

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeMier 17 Oct 2012, 15:24

Iesind din triajul Ronat, in directia Timisoara Nord

Vagoane marfa - Pagina 31 20121016162359
Vagoane marfa - Pagina 31 20121016162355
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member
nenuandrei


Numarul mesajelor : 1542
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 6395
Data de inscriere : 16/09/2011

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeLun 22 Oct 2012, 11:53

Vagoane de Marfa ieri pe M800
Vagoane marfa - Pagina 31 IMG_3466
images
Vagoane marfa - Pagina 31 IMG_3467
picture sharing
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/nenuandrei1
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6961
Data de inscriere : 12/02/2009

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeMar 23 Oct 2012, 08:20

Stiu ca nu are legatura cu topicul, dar poate cineva dintre noi doreste sa se angajeze in domeniu.

http://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/inginer-mecanic-prelucrari-mecanice/539050/sqi

Succes!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Goanga
V.I.P Member
V.I.P Member
Goanga


Numarul mesajelor : 517
Varsta : 30
Localizare : Alba Iulia
Reputatie : 6301
Data de inscriere : 08/02/2009

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 25 Oct 2012, 15:21

EACS in Simeria
Vagoane marfa - Pagina 31 DSCN4513

Vagoane marfa - Pagina 31 DSCN4516
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/K0nami15
Goanga
V.I.P Member
V.I.P Member
Goanga


Numarul mesajelor : 517
Varsta : 30
Localizare : Alba Iulia
Reputatie : 6301
Data de inscriere : 08/02/2009

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 25 Oct 2012, 15:38

UAGPS
Vagoane marfa - Pagina 31 DSCN4528
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/K0nami15
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10611
Data de inscriere : 16/06/2010

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeVin 02 Noi 2012, 22:55

redeme a scris:
@Andu: Frumoasă poza, dacă ai mai multe cu ele și cu vagonul de siguranță, sunt binevenite (m-ar interesa în special codul înscris între paranteze pătrate).


mai am o poza exact din partea opusa dar nu se vede scrisul ca e destul de departe
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10611
Data de inscriere : 16/06/2010

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeSam 03 Noi 2012, 16:57

redeme a scris:
@Andu: dacă ai mai multe poze cu ele și cu vagonul de siguranță, sunt binevenite (m-ar interesa în special codul înscris între paranteze pătrate).

INCA un vagon din acest tip numai ca e ceva mai mic (singura poza pe cae o mai am de la acest tren)

Vagoane marfa - Pagina 31 File
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
Vizitator
Vizitator




Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeSam 03 Noi 2012, 18:48

Un vagon parasit de ani de zile in statia Pietrosita.

Vagoane marfa - Pagina 31 Imag089
photo upload

Vagoane marfa - Pagina 31 Imag092
image ru
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
92Dragos


Numarul mesajelor : 2943
Localizare : Targu Mures / Gheorgheni
Reputatie : 8377
Data de inscriere : 24/05/2010

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeSam 03 Noi 2012, 19:02

Vagoane marfa - Pagina 31 IMG_4730
Vagoane marfa - Pagina 31 IMG_4792
Vagoane marfa - Pagina 31 IMG_4799
Vagoane marfa - Pagina 31 IMG_50432
Vagoane marfa - Pagina 31 IMG_4801
Sus In jos
redeme
V.I.P Member
V.I.P Member
redeme


Numarul mesajelor : 1081
Localizare : Iasi
Reputatie : 6123
Data de inscriere : 06/03/2011

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeSam 03 Noi 2012, 19:58

ANDU2100HP a scris:

INCA un vagon din acest tip numai ca e ceva mai mic (singura poza pe cae o mai am de la acest tren)
Mersi pentru poză, a clarificat unele întrebări pe care le aveam. Smile
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6897
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12299
Data de inscriere : 03/11/2010

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Vagoane de marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeSam 10 Noi 2012, 20:34

O lista cu toate seriile de vagoane de marfa din Romania. Sursa: site-ul oficial www.cfr.ro ("catalog vagoane") si forum Railnet:

a.Seria E (9 tipuri)

-ESX (descoperit, doua osii);
*Produs intre 1964-1965 in 32 de bucati. Doua osii, descoperite fara autodescarcare, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h, capacitatea 30 tone;
-ES
*idem. Provenit din cel anterior
-EAOS (descoperit, 4 osii, fara autodescarcare);
*produs in mai multe etape : 1965-1966, 1971, 1976-1980, 1973-1987, cu 556 bucati. Boghiu Y-25-CS sau Y-25-RSA, frana KE-GP sau Oerlikon-GP, viteza maxima 120-100 km/h, capacitatea 60 tone.
-EAMOS (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare);
*idem
-EACS (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare);
*Fabricat in mai multe etape: 1965-1970, 1971-1983, 1982-1989, 1982-1983 si 2003-2004, in nu mai putin de 12.542 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h, capacitatea maxima 60 tone.
-EALOS (descoperit, 4 osii, boghiu „Y-25-cs”)
*achizitionat second-hand dupa 2000 din Germania
-EAS (descoperit, 4 osii)
*idem
-EAKKMOS (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare)
* Produs in 1975, la IMMR Pascani. Are o capacitate de 30 mc, iar bascularea benei vagonului se realizeaza fie mecanic, cu ajutorul unor arcuri, fie automat, cu aer comprimat, furnizat de tubul de 10 bari a locomotivei.
-EAKLMO (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare si bena
Basculanta)
*vagon realizat in anii 50’ si utilizat in special pe linia Bicaz-Bicaz Chei, pentru alimentarea cu calcar a fabricii de ciment Bicaz.

b.Seria F (5 tipuri)

-FACCPPS (4 osii, boghiu asemanator cu „Y-25-CS”, dar cu saboti numai pe o parte a rotilor, sistem de autodescarcare pneumatic la 10 bari, 22 tone, raza minima de inscriere in curba 60 m, lungime intre tampoane 11,3 m). Construit din 1969 si intre 1980-1984 la Arad.
-FALS (4 osii, cu autodescarcare, pentru carbuni)
*construit in mai multe etape: 1974-1976, 1979-1980, 1981-1987, 1988-1989, 1990-1991, 1994-1995 si 2000 RK, in 6454 bucati, la uzinele de la: Arad, Caracal si Drobeta-Turnu-Severin. Boghiu Y-25-CS sau Y-25-rsa, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea maxima 75 mc.
-FALNS
*dupa 1998, in parcul „Servtrans Invest”
-FABLS
*dupa 1998, in parcul „Grup Feroviar Roman”
-FACCS (4 osii, cu autodescarcare, pentru piatra sparta)
*construit intre 1971-1972 la Drobeta-Turnu-Severin, in 444 bucati. Boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 120 sau 100 km/h, capacitatea maxima 56,6 tone.

c.Seria G (5 tipuri)

-GGS (doua osii, acoperit. Este singurul vagon de marfa din parcul CFR de dupa 1964 cu carcasa din lemn)
*construit intre 1951-1957, 1961-1964, 1969-1978 in 1518 bucati la Drobeta-Turnu-Severin. Frana KE, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 60 mc. Tara 13 tone.
- GBGS (doua osii, acoperit)
*construit in 1976 in 422 bucati la Drobeta-Turnu-Severin. Are frana tip KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 25,5 tone.
-GBS (doua osii, acoperit)
*construit in: 1983-1984, 1985 si 1990-1991 in 2965 bucati.
-GAS (4 osii, acoperit)
*construit in 1969-1970 si 1973-1978 cu 634 bucati la Caracal. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 55,8 tone.
-GAGS (4 osii, acoperit)
*construit in mai multe etape: 1951, 1953-1957, 1958-1963, 1965-1970, 1974-1978, la Arad si Caracal, cu 68 de bucati. Are boghiu H-unificat/ORE, frana KE, viteza maxima 100 km/h, capacitatea 55 tone.

d.Seria H (4 tipuri)

-HBIKKLLS (doua osii, acoperit, cu peretii culisanti)
*realizat in 1985 si 1991, in 300 de bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 78 mc.
-HBBILLNSS (doua osii, acoperit, cu peretii culisanti)
*realizat in 2001 de firma „Bombardier” (importat), in 100 bucati. Frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h, capacitatea: 30 (paleti industriali), 44 (europaleti) sau 102 (paleti eurobox).
-HABBILNSS (4 osii, acoperit, cu peretii culisanti)
*realizat in 2007 in 50 bucati. Frana KE-GP-A, boghiu Y-25-CS, viteza maxima 120 km/h, capacitatea 61 tone.
-HCCRS (1+1+1 osii)
* Vagon acoperit articulat, cu 1+1+1 osii, pentru transportul autovehiculelor. Viteza maxima este de 100 km/h, frana tip KE-GP, lungimea peste tampoane 27.000 mm, sarcina maxima admisa 16 tone, raza minima de inscriere in curba 150 m (linie curenta) si 75 m (linie de garare).

e.Seria I (5 tipuri)

-IBBH (doua osii, frigorific)
*
-IBBHS (doua osii, frigorific)
*construit intre 1984-1987 in 444 bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima 120 km/h, capacitatea de 55 mc, iar ca agent frigorific utilizeaza gheata de apa sau zapada carbonica (in functie de incarcatura). Poate fi utilizat intre o temperatura a mediului ambiant cuprinsa intre -20 si +45 grade C.

-IBBEHS (idem)
*Doar 4 bucati realizate intre 1984-1986
-IAEGHIS (idem)
*
-IBBEHQS (patru osii, frigorific)
* Doar doua bucati realizate in 1987.

f.Seria K (un singur tip)

-KS (2 osii, vagon-platforma, cu peretii mici si tepuse)
*Construit intre 1953-1979 si 1985-1986 in 1812 bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima ? iar capacitatea 26,5 tone.

g.Seria L (8 tipuri)

-LST (2 osii, vagon-platforma, pentru transportul foilor de tabla)
*provine din seria anterioara. Produs intre 1970-1978 in 70 de bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si 5 „compartimente” pentru pachetele de tabla. Capacitatea este de 27 tone.
-LAADS (2+2 osii, vagon-platforma articulat)
*produse in 1982 si 1989-1990 la Arad si Pascani, in 332 bucati. Frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h. Poate transporta autovehicule cu dimensiuni maxime de 19,5*2,5*4 m.
-LAADM (idem)
*15 bucati produse in acceleasi perioada.
-LAEKKS
*vagon articulat cu etaj, pentru transportul automobilelor. Are 3 osii independente si a fost produs intre 1983-1985 la Arad.
-LAAERS
*asemanator
-LAEES
*la fel ca cel anterior, dar cu 4 osii independente.
-LGS
*vagon-platforma pe doua osii, amenajat pentru transportul containerelor. Construit intre 1985-1986 in ? bucati, are frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea de transport 33 tone.
-LGNS
*idem

h.Seria R (6 tipuri)

-RS (4 osii, vagon-platforma. Pentru busteni, materiale lungi,etc)
*Produs intre 1969-1988 in 44 bucati. Are boghiu Y-25-CS sau H-unificat/ORE, frana KE-GP-A, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 51 mc.
-RGS (4 osii, vagon-platforma. Idem)
*Produs intre: 1968-1979, 1979-1982, 1982-1983 si 1985-1990, in 2504 bucati. La fel ca precedentul (cu exceptia franei care este de tip KE-GP si a capacitatii care este de 55 tone.
-RGNS (idem)
*
-RMMS (4 osii, vagon-platforma, cu tepuse, folosit pentru transcontainere)
*produs in 1971-1986 in 727 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 56 tone.
-RILS (4 osii, acoperit cu invelitoare pliabila)
* produs in: 1968, 1976, 1980-1982, 1988-1989 si 1990 in 494 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h, capcitatea 53,2 tone. Totusi, dupa aspect, vagonul pare a fi mult mai nou!
-ROOS (4 osii, pentru transportul bustenilor)
* realizat intre 1969-1988, in 99 bucati. Are boghiuri Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 50 tone.
Totusi, datele de productie e posibil sa fie eronate!

i.Seria S (6 tipuri)

-SGS (4 osii, vagon-platforma fara planseu si fara dispozitiv de amortizare, folosit pentru transportul containerelor)
*Construit in 1975 si 1980-1988 in 182 bucati. Are boghiu tip Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 60 tone.
-SGNS (4 osii, vagon-platforma specializat pentru transportul containerelor sau al cutiilor mobile)
*dupa 1998 in parcul „CFR-Marfa” si „Touax”. Construit in 2005 in 100 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si sarcina 70 tone.
-SAADKMSS (10 osii, vagon-platforma pentru transportul semiremorcilor tip TIR)
*realizat in 2000-2003 de uzina „Greenbier” (Germania). Are platforma joasa, 10 osii, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h, si capcitatea de 47 (vagon de capat) sau 48 (vagon intermediar) tone. Face parte dintr-o garnitura inchisa de 10-20 vagoane.
-SAMMS
*realizat dupa 1998. Vagon-platforma cu 6 osii (doua boghiuri a cate 3 osii fiecare). Folosit si pentru transportul sinelor de cale ferata.
-SDGGMRSS ( 6 osii, vagon-platforma articulat, pentru transportul semiremorcilor si trailerelor)
*realizat dupa 1998
-SHIMMNS (4 osii, vagon cu invelitoare mobila pentru transportul rulourilor de tabla)
*realizat dupa 1998, prin modernizarea vagoanelor RMMS. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 60 tone.

j.Seria T (doua tipuri)

-TALS (4 osii, vagon pentru produse chimice- fosfati, ingrasaminte, etc, cu autodescarcare si acoperis rabatabil)
*Construit in 1976 si 1978-1979 in 1014 bucati. Are boghiu Y-25-CS sau H-unificat/ORE, frana KE-GP, viteza maxima 100, 120 km/h si capacitatea 52 tone.
-TALNS
*dupa 1998,

k.Seria U (6 tipuri)

-UCS (doua osii, pentru transportul marfurilor purvulente- ciment, etc. Si descaracare sub presiune)
*produs in: 1963-1968, 1969, 1972-1974, 1975-1980, 1987-1991 in 2862 bucati la Arad. Are frana HK-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 27-28 tone.
-UACS (patru osii, idem)
*aparut dupa 1998
-UACNS
*la fel ca precedentul, cu deosebirea ca „buncarele” au alt design-sunt unite.
-UAGPS (patru osii, pentru transportul cerealelor. Cu autodescarcare manuala)
*Produs in 1980-1982 si 1987-1992 in 3669 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100-120 km/h si capacitatea 57,5 tone.
-UAAI ( cu 6,8,10 sau 20 osii, pentru transportul pieselor agabaritice – transformatoare, etc, cu platforma scufundata sau cu lonjeoare inaltate) (11 ianuarie 1984-Arad ?)
*cele pe 10 si 20 de osii sunt prevazute cu mecanisme care permit deplasarea platformei/lonjeoarelor atat pe orizontal cat si pe verticala, pentru trecerea de punctele unde gabaritul este depasit.
*sunt 4 tipuri de vagoane UAAI: cu 6 osii (doua boghiuri a cate 3 osii fiecare, 60-75 tone capacitate, construite intre 1973-1975), cu 8 osii (boghiuri „Diamont” din bare, 110 tone capacitate, realizat din 1961 la Arad), cu 10 osii (doua boghiuri a cate 5 osii fiecare, 138 tone capacitate-cele cu platforma scufundata sau 140 tone capacitate- cele cu lonjeoare inaltate, produse in: 1968-1969, 1977-1978 la Arad) sau cu 20 de osii (4 boghiuri a cate 5 osii fiecare, capacitate maxima 280 tone, viteza maxima 80 km/h gol si 40 km/h incarcat, produs din 1967 la Arad). In total exista in parc 32 de bucati. Caracteristici tehnice: frana KE-GP, viteza maxima 30-40 (incarcat) sau 80 (gol) km/h, rza minima de inscriere in curba 150 m, capcitatea 60-280 tone.
-UAIKKS
*la fel ca cele anterioare, dar cu 4 osii. Are boghiuri „Y-25-CS”, platforma scufundata, si capacitatea de 20-25 tone.

l.Seria Z (14 tipuri)

-Z (doua osii, vagon-cisterna pentru produse albe si acid sulfuric)

-ZAS (patru osii, vagon-cisterna, pentru transportul produselor petroliere albe- benzina, motorina, etc)
*Produs in 1975-1977, 1980 si 1989 in 551 bucati, si RK in 2000-2005, cu 1335 bucati. Are boghiu Y-25-CS sau H unificat/ORE, frana KE-GP sau HK-GP, viteza maxima 100-120 km/h. Capacitatea este de 61-68 mc (fara serpentina)
-ZAST (idem)
*Produs in 1975-1977 si 1989 in 54 bucati. Poate transporta si alte produse lichide. Capacitatea este de 68 mc (fara serpentina).
-ZAES (idem)
*Produs in 1963, 1969, 1970, 1971, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979 si 1980 in 7301 bucati. Capacitatea este de 60-67 mc (cu serpentina). In rest la fel ca ZAS.
-ZAEST
*Produs in 1969, 1970, 1975, 1977, 1978, 1980 si 1990 in 60 bucati. Capacitatea este de 60 mc (cu serpentina). Poate transporta si alte produse.
-ZAEFS
*Produs in 1980 cu 17 bucati. Idem
-ZAEFST
*Produs in 1980. Idem.
-ZAES (vagon-cisterna, pentru transportul uleiului de floarea soarelui)
*Produs in 1975, 1977, 1979, 1980 si 1988 in ? bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 60, 67 sau 70,4 mc (cu serpentina)
-ZAEFS
* Idem . Produs in 1980, are capacitatea de 60 mc (cu serpentina)

-ZAS (vagon cisterna pe 4 osii, pentru transportul acidului sulfuric)
*Produs in 1975, 1979, 1980 (cu cisterna inlocuita in 2000). Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h, capacitatea 35 mc (fara serpentina).

-ZAEKKS (vagon cisterna pe 4 osii, pentru transportul bitumului cald la 210 grade C)
*Produs in 1980 cu 49 de bucati. Caracteristici tehnice ca la vagonul anterior. Capacitatea 49 mc (cu serpentina)
-ZAES (Idem)
*Produs in 2001. Viteza maxima 120 km/h, capacitatea 55 mc (cu serpentina)

-ZES (vagon-cisterna pe doua osii, pentru transportul produselor petroliere albe sau a uleiului de floarea soarelui)
*Produs in 1969, 1970, 1971 in 479 bucati. Are frana KE-GP sau HK-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 30 mc (cu serpentina)
-ZEST
*Idem. Produs in 1969-1971 cu 3 bucati, pentru transportul altor produse.

In afara de acestea, ar mai exista inca patru tipuri de vagoane de marfa speciale:

-vagon-platforma, cu trape de capat si sine montate pe el, pentru transportul tramvaielor si a materialului rulant de linie ingusta;
-vagon cu 8 osii, pentru transportul lingourilor incandescente de metal la 1000 grade si 50 tone, realizat in anii 80’ la CUG-Iasi.
-vagon pentru transportul foilor de sticla
-diverse tipuri de vagoane tehnologice, folosite in Combinatele Siderurgice (Galati, Hunedoara, etc).

Asadar, cele mai vechi vagoane de marfa aflate in circulatie ar fi tipurile GGS (pe doua osii- si singurul cu carcasa din lemn) si GAGS (4 osii), produse din 1951.
Din punct de vedere tehnic, as avea cateva nelamuriri: boghiul H-unificat/ORE a aparut in 1956, o data cu intrarea in productie a fabricii de vagoane de la Drobeta-Turnu-Severin ? iar boghiul Y-25-CS a aparut in 1971, o data cu intrarea in functiune a Fabricii de osii si boghiuri Bals ?
Tipuri speciale de boghiuri se utilizeaza la vagoanele UAAI.
Din punct de vedere a sistemelor de franare, marea majoritate a vagoanelor de marfa au frana tip KE-GP. Totusi, unele ar mai avea si frana HIK. Ceva date istorice despre aceste sisteme de franare ?
Viteza maxima a vagoanelor de marfa este de 100-120 km/h (totusi, din cate stiu, in 1990 viteza maxima a trenurilor de marfa era de 80 km/h!), iar capacitatea intre 25-30 tone si 280 tone (pentru UAAI pe 20 de osii).
Din punct de vedere al vopsirii, acestea era- in majoritate- gri sau mov, cu cateva exceptii: alb pentru vagoanele frigorifice, verde pentru cele de cereale, galben pentru EAKKMOS.

In privinta vagoanelor de marfa de linie ingusta (760 mm) acestea erau: descoperite, acoperite, platforma si cisterna. Majoritatea aveau boghiuri "Diamont", viteza maxima fiind de cca 40 km/h.
O mentiune speciala se impune pentru linia Arad- Pancota/Radna, cu ecartament de 1000 mm, care, in perioada 1906-1991 avea si 5 vagoane acoperite si 24 descoperite.

Si o intrebare: au existat vagoane frigorifice pe 4 osii ?

Va multumesc pentru raspunsuri si sper ca materialul prezentat sa fie interesant!

Sus In jos
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10611
Data de inscriere : 16/06/2010

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeVin 16 Noi 2012, 15:29

Un zaes pe linia 1 din Buftea 15 nov 2012

Vagoane marfa - Pagina 31 File
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
nokia2010




Numarul mesajelor : 369
Varsta : 41
Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România
Reputatie : 5548
Data de inscriere : 28/10/2010

Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitimeSam 17 Noi 2012, 02:04

În "Revista căilor ferate" anul XVI (55) *, nr. 3 (710) * - mar. 1968 şi nr. 4 (711) * apr. 1968, se găseşte la rubrica "Probleme, studii, realizări" ceva despre primul vagon transportor pe 20 osii al C.F.R.
- în nr. 3/1968, la pg. 129 - 136 "Primul vagon transportor pe 20 de osii al C.F.R." de C. Cazarban
- în nr. 4/1968 la pg. 193 - 195 "Încercări asupra vagonului transportor cu 20 de osii al Căilor Ferate Române" de M. Buga

* anul şi numerele din paranteză reprezintă anii scurşi, respectiv numerotaţia de la primul număr al "Revistei C.F.R.". În afară parantezei sunt trecuţii anii scurşi de la apariţia revistei sub numele de "Revista căilor ferate"

https://www.dropbox.com/s/u2g1uhpi3bwhd1j/Revista%20cailor%20ferate%20-%20primu%20vag.%20transportor%20pe%2020%20osii%20al%20C.F.R%20%281968%29.PDF?m
Sus In jos
Continut sponsorizat





Vagoane marfa - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Vagoane marfa   Vagoane marfa - Pagina 31 Icon_minitime

Sus In jos
 
Vagoane marfa
Sus 
Pagina 31 din 66Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 48 ... 66  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Vagoane marfa
» 306 : Ploiesti Sud - Slanic
» Revista presei (partea II)
» 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii
» Privatizarea CFR Marfă va continua doar cu TFG-Donau Finanz si GFR

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-
Mergi direct la: