|
| Vagoane marfa | |
|
+109florin.lifticariu Adisoft1991s dincarazvan49 cont.dezactivat. Mihay alex.alexus.tm buldozer2 Shinkasen membru dezactivat , Bobby_TM Katalin4653 Spartan1948 Lafont IonutCFR2009 halmarius Cont.dezactivat Dutzu criss0571 daniel_c Mihai531 Mushu KOSTYK DPS Cont dezactivat AndreiStefan kido nokia2010 92Dragos kasapis2007 Adirmvl Nesebar Balto REGIOTRANS12 cfr500 electrica912 boldalexandru Boracik mishu88 Kriszti219 Teodor Hurricane nenuandrei LanceR Andrey_tm AndiCFR FeroFan97 Dr2005 AlexD Luna M.I.C.I. Razvan Mircea Hirjau Goanga cristi39 bondarel lokbob ANDU2100HP IonutChircu George redeme Stratan-Tttggvv ATM mihaiuc Vitosa The Legend DUAL decward Andrei 19jimmy84 TonyGFR Adrian78 cont dezactivat . spsdc7 stefan_br ldh80 Desiro256 Stefan Amiralul ionutz72 sorinucu cont inactiv Vlad AMX 97-0548-4 Zoly87 Axwell21 lovekomotive mureseanu_976 Vlad12 bogdan srl gica38 dan ciprian marius_catalin84 Ionutz TVlad Mihai-Aurel srazvi didi vrabieionut COSTACHE MIHAIL discoid21 cortexedge Codrut1985 MariusM vali razwy DonVILLy Lde 2100 pisti91 myster2008 113 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
kasapis2007 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 607 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti Reputatie : 5881 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Lun 15 Oct 2012, 23:13 | |
| Nişte vagoane vis-a-vis de gara Suceava Nord , nu am putut face poza mai bine deoarece era acel gard... |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15509 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Vagoane marfa Mar 16 Oct 2012, 19:54 | |
| |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11660 Data de inscriere : 08/09/2011
| | | | nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6395 Data de inscriere : 16/09/2011
| Subiect: Re: Vagoane marfa Lun 22 Oct 2012, 11:53 | |
| Vagoane de Marfa ieri pe M800 images picture sharing |
| | | mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6961 Data de inscriere : 12/02/2009
| Subiect: Re: Vagoane marfa Mar 23 Oct 2012, 08:20 | |
| Stiu ca nu are legatura cu topicul, dar poate cineva dintre noi doreste sa se angajeze in domeniu.
http://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/inginer-mecanic-prelucrari-mecanice/539050/sqi
Succes! |
| | | Goanga V.I.P Member
Numarul mesajelor : 517 Varsta : 30 Localizare : Alba Iulia Reputatie : 6301 Data de inscriere : 08/02/2009
| | | | Goanga V.I.P Member
Numarul mesajelor : 517 Varsta : 30 Localizare : Alba Iulia Reputatie : 6301 Data de inscriere : 08/02/2009
| Subiect: Re: Vagoane marfa Joi 25 Oct 2012, 15:38 | |
| UAGPS |
| | | ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10611 Data de inscriere : 16/06/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Vin 02 Noi 2012, 22:55 | |
| - redeme a scris:
- @Andu: Frumoasă poza, dacă ai mai multe cu ele și cu vagonul de siguranță, sunt binevenite (m-ar interesa în special codul înscris între paranteze pătrate).
mai am o poza exact din partea opusa dar nu se vede scrisul ca e destul de departe |
| | | ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10611 Data de inscriere : 16/06/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Sam 03 Noi 2012, 16:57 | |
| - redeme a scris:
- @Andu: dacă ai mai multe poze cu ele și cu vagonul de siguranță, sunt binevenite (m-ar interesa în special codul înscris între paranteze pătrate).
INCA un vagon din acest tip numai ca e ceva mai mic (singura poza pe cae o mai am de la acest tren) |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vagoane marfa Sam 03 Noi 2012, 18:48 | |
| Un vagon parasit de ani de zile in statia Pietrosita. photo upload image ru |
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2943 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8377 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Sam 03 Noi 2012, 19:02 | |
| |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6123 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Vagoane marfa Sam 03 Noi 2012, 19:58 | |
| - ANDU2100HP a scris:
INCA un vagon din acest tip numai ca e ceva mai mic (singura poza pe cae o mai am de la acest tren) Mersi pentru poză, a clarificat unele întrebări pe care le aveam. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Vagoane de marfa Sam 10 Noi 2012, 20:34 | |
| O lista cu toate seriile de vagoane de marfa din Romania. Sursa: site-ul oficial www.cfr.ro ("catalog vagoane") si forum Railnet:
a.Seria E (9 tipuri)
-ESX (descoperit, doua osii); *Produs intre 1964-1965 in 32 de bucati. Doua osii, descoperite fara autodescarcare, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h, capacitatea 30 tone; -ES *idem. Provenit din cel anterior -EAOS (descoperit, 4 osii, fara autodescarcare); *produs in mai multe etape : 1965-1966, 1971, 1976-1980, 1973-1987, cu 556 bucati. Boghiu Y-25-CS sau Y-25-RSA, frana KE-GP sau Oerlikon-GP, viteza maxima 120-100 km/h, capacitatea 60 tone. -EAMOS (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare); *idem -EACS (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare); *Fabricat in mai multe etape: 1965-1970, 1971-1983, 1982-1989, 1982-1983 si 2003-2004, in nu mai putin de 12.542 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h, capacitatea maxima 60 tone. -EALOS (descoperit, 4 osii, boghiu „Y-25-cs”) *achizitionat second-hand dupa 2000 din Germania -EAS (descoperit, 4 osii) *idem -EAKKMOS (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare) * Produs in 1975, la IMMR Pascani. Are o capacitate de 30 mc, iar bascularea benei vagonului se realizeaza fie mecanic, cu ajutorul unor arcuri, fie automat, cu aer comprimat, furnizat de tubul de 10 bari a locomotivei. -EAKLMO (descoperit, 4 osii, cu autodescarcare si bena Basculanta) *vagon realizat in anii 50’ si utilizat in special pe linia Bicaz-Bicaz Chei, pentru alimentarea cu calcar a fabricii de ciment Bicaz.
b.Seria F (5 tipuri)
-FACCPPS (4 osii, boghiu asemanator cu „Y-25-CS”, dar cu saboti numai pe o parte a rotilor, sistem de autodescarcare pneumatic la 10 bari, 22 tone, raza minima de inscriere in curba 60 m, lungime intre tampoane 11,3 m). Construit din 1969 si intre 1980-1984 la Arad. -FALS (4 osii, cu autodescarcare, pentru carbuni) *construit in mai multe etape: 1974-1976, 1979-1980, 1981-1987, 1988-1989, 1990-1991, 1994-1995 si 2000 RK, in 6454 bucati, la uzinele de la: Arad, Caracal si Drobeta-Turnu-Severin. Boghiu Y-25-CS sau Y-25-rsa, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea maxima 75 mc. -FALNS *dupa 1998, in parcul „Servtrans Invest” -FABLS *dupa 1998, in parcul „Grup Feroviar Roman” -FACCS (4 osii, cu autodescarcare, pentru piatra sparta) *construit intre 1971-1972 la Drobeta-Turnu-Severin, in 444 bucati. Boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 120 sau 100 km/h, capacitatea maxima 56,6 tone.
c.Seria G (5 tipuri)
-GGS (doua osii, acoperit. Este singurul vagon de marfa din parcul CFR de dupa 1964 cu carcasa din lemn) *construit intre 1951-1957, 1961-1964, 1969-1978 in 1518 bucati la Drobeta-Turnu-Severin. Frana KE, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 60 mc. Tara 13 tone. - GBGS (doua osii, acoperit) *construit in 1976 in 422 bucati la Drobeta-Turnu-Severin. Are frana tip KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 25,5 tone. -GBS (doua osii, acoperit) *construit in: 1983-1984, 1985 si 1990-1991 in 2965 bucati. -GAS (4 osii, acoperit) *construit in 1969-1970 si 1973-1978 cu 634 bucati la Caracal. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 55,8 tone. -GAGS (4 osii, acoperit) *construit in mai multe etape: 1951, 1953-1957, 1958-1963, 1965-1970, 1974-1978, la Arad si Caracal, cu 68 de bucati. Are boghiu H-unificat/ORE, frana KE, viteza maxima 100 km/h, capacitatea 55 tone.
d.Seria H (4 tipuri)
-HBIKKLLS (doua osii, acoperit, cu peretii culisanti) *realizat in 1985 si 1991, in 300 de bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 78 mc. -HBBILLNSS (doua osii, acoperit, cu peretii culisanti) *realizat in 2001 de firma „Bombardier” (importat), in 100 bucati. Frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h, capacitatea: 30 (paleti industriali), 44 (europaleti) sau 102 (paleti eurobox). -HABBILNSS (4 osii, acoperit, cu peretii culisanti) *realizat in 2007 in 50 bucati. Frana KE-GP-A, boghiu Y-25-CS, viteza maxima 120 km/h, capacitatea 61 tone. -HCCRS (1+1+1 osii) * Vagon acoperit articulat, cu 1+1+1 osii, pentru transportul autovehiculelor. Viteza maxima este de 100 km/h, frana tip KE-GP, lungimea peste tampoane 27.000 mm, sarcina maxima admisa 16 tone, raza minima de inscriere in curba 150 m (linie curenta) si 75 m (linie de garare).
e.Seria I (5 tipuri)
-IBBH (doua osii, frigorific) * -IBBHS (doua osii, frigorific) *construit intre 1984-1987 in 444 bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima 120 km/h, capacitatea de 55 mc, iar ca agent frigorific utilizeaza gheata de apa sau zapada carbonica (in functie de incarcatura). Poate fi utilizat intre o temperatura a mediului ambiant cuprinsa intre -20 si +45 grade C.
-IBBEHS (idem) *Doar 4 bucati realizate intre 1984-1986 -IAEGHIS (idem) * -IBBEHQS (patru osii, frigorific) * Doar doua bucati realizate in 1987.
f.Seria K (un singur tip)
-KS (2 osii, vagon-platforma, cu peretii mici si tepuse) *Construit intre 1953-1979 si 1985-1986 in 1812 bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima ? iar capacitatea 26,5 tone.
g.Seria L (8 tipuri)
-LST (2 osii, vagon-platforma, pentru transportul foilor de tabla) *provine din seria anterioara. Produs intre 1970-1978 in 70 de bucati. Are frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si 5 „compartimente” pentru pachetele de tabla. Capacitatea este de 27 tone. -LAADS (2+2 osii, vagon-platforma articulat) *produse in 1982 si 1989-1990 la Arad si Pascani, in 332 bucati. Frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h. Poate transporta autovehicule cu dimensiuni maxime de 19,5*2,5*4 m. -LAADM (idem) *15 bucati produse in acceleasi perioada. -LAEKKS *vagon articulat cu etaj, pentru transportul automobilelor. Are 3 osii independente si a fost produs intre 1983-1985 la Arad. -LAAERS *asemanator -LAEES *la fel ca cel anterior, dar cu 4 osii independente. -LGS *vagon-platforma pe doua osii, amenajat pentru transportul containerelor. Construit intre 1985-1986 in ? bucati, are frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea de transport 33 tone. -LGNS *idem
h.Seria R (6 tipuri)
-RS (4 osii, vagon-platforma. Pentru busteni, materiale lungi,etc) *Produs intre 1969-1988 in 44 bucati. Are boghiu Y-25-CS sau H-unificat/ORE, frana KE-GP-A, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 51 mc. -RGS (4 osii, vagon-platforma. Idem) *Produs intre: 1968-1979, 1979-1982, 1982-1983 si 1985-1990, in 2504 bucati. La fel ca precedentul (cu exceptia franei care este de tip KE-GP si a capacitatii care este de 55 tone. -RGNS (idem) * -RMMS (4 osii, vagon-platforma, cu tepuse, folosit pentru transcontainere) *produs in 1971-1986 in 727 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 56 tone. -RILS (4 osii, acoperit cu invelitoare pliabila) * produs in: 1968, 1976, 1980-1982, 1988-1989 si 1990 in 494 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h, capcitatea 53,2 tone. Totusi, dupa aspect, vagonul pare a fi mult mai nou! -ROOS (4 osii, pentru transportul bustenilor) * realizat intre 1969-1988, in 99 bucati. Are boghiuri Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 50 tone. Totusi, datele de productie e posibil sa fie eronate!
i.Seria S (6 tipuri)
-SGS (4 osii, vagon-platforma fara planseu si fara dispozitiv de amortizare, folosit pentru transportul containerelor) *Construit in 1975 si 1980-1988 in 182 bucati. Are boghiu tip Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 60 tone. -SGNS (4 osii, vagon-platforma specializat pentru transportul containerelor sau al cutiilor mobile) *dupa 1998 in parcul „CFR-Marfa” si „Touax”. Construit in 2005 in 100 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si sarcina 70 tone. -SAADKMSS (10 osii, vagon-platforma pentru transportul semiremorcilor tip TIR) *realizat in 2000-2003 de uzina „Greenbier” (Germania). Are platforma joasa, 10 osii, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h, si capcitatea de 47 (vagon de capat) sau 48 (vagon intermediar) tone. Face parte dintr-o garnitura inchisa de 10-20 vagoane. -SAMMS *realizat dupa 1998. Vagon-platforma cu 6 osii (doua boghiuri a cate 3 osii fiecare). Folosit si pentru transportul sinelor de cale ferata. -SDGGMRSS ( 6 osii, vagon-platforma articulat, pentru transportul semiremorcilor si trailerelor) *realizat dupa 1998 -SHIMMNS (4 osii, vagon cu invelitoare mobila pentru transportul rulourilor de tabla) *realizat dupa 1998, prin modernizarea vagoanelor RMMS. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 sau 120 km/h si capacitatea 60 tone.
j.Seria T (doua tipuri)
-TALS (4 osii, vagon pentru produse chimice- fosfati, ingrasaminte, etc, cu autodescarcare si acoperis rabatabil) *Construit in 1976 si 1978-1979 in 1014 bucati. Are boghiu Y-25-CS sau H-unificat/ORE, frana KE-GP, viteza maxima 100, 120 km/h si capacitatea 52 tone. -TALNS *dupa 1998,
k.Seria U (6 tipuri)
-UCS (doua osii, pentru transportul marfurilor purvulente- ciment, etc. Si descaracare sub presiune) *produs in: 1963-1968, 1969, 1972-1974, 1975-1980, 1987-1991 in 2862 bucati la Arad. Are frana HK-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 27-28 tone. -UACS (patru osii, idem) *aparut dupa 1998 -UACNS *la fel ca precedentul, cu deosebirea ca „buncarele” au alt design-sunt unite. -UAGPS (patru osii, pentru transportul cerealelor. Cu autodescarcare manuala) *Produs in 1980-1982 si 1987-1992 in 3669 bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100-120 km/h si capacitatea 57,5 tone. -UAAI ( cu 6,8,10 sau 20 osii, pentru transportul pieselor agabaritice – transformatoare, etc, cu platforma scufundata sau cu lonjeoare inaltate) (11 ianuarie 1984-Arad ?) *cele pe 10 si 20 de osii sunt prevazute cu mecanisme care permit deplasarea platformei/lonjeoarelor atat pe orizontal cat si pe verticala, pentru trecerea de punctele unde gabaritul este depasit. *sunt 4 tipuri de vagoane UAAI: cu 6 osii (doua boghiuri a cate 3 osii fiecare, 60-75 tone capacitate, construite intre 1973-1975), cu 8 osii (boghiuri „Diamont” din bare, 110 tone capacitate, realizat din 1961 la Arad), cu 10 osii (doua boghiuri a cate 5 osii fiecare, 138 tone capacitate-cele cu platforma scufundata sau 140 tone capacitate- cele cu lonjeoare inaltate, produse in: 1968-1969, 1977-1978 la Arad) sau cu 20 de osii (4 boghiuri a cate 5 osii fiecare, capacitate maxima 280 tone, viteza maxima 80 km/h gol si 40 km/h incarcat, produs din 1967 la Arad). In total exista in parc 32 de bucati. Caracteristici tehnice: frana KE-GP, viteza maxima 30-40 (incarcat) sau 80 (gol) km/h, rza minima de inscriere in curba 150 m, capcitatea 60-280 tone. -UAIKKS *la fel ca cele anterioare, dar cu 4 osii. Are boghiuri „Y-25-CS”, platforma scufundata, si capacitatea de 20-25 tone.
l.Seria Z (14 tipuri)
-Z (doua osii, vagon-cisterna pentru produse albe si acid sulfuric)
-ZAS (patru osii, vagon-cisterna, pentru transportul produselor petroliere albe- benzina, motorina, etc) *Produs in 1975-1977, 1980 si 1989 in 551 bucati, si RK in 2000-2005, cu 1335 bucati. Are boghiu Y-25-CS sau H unificat/ORE, frana KE-GP sau HK-GP, viteza maxima 100-120 km/h. Capacitatea este de 61-68 mc (fara serpentina) -ZAST (idem) *Produs in 1975-1977 si 1989 in 54 bucati. Poate transporta si alte produse lichide. Capacitatea este de 68 mc (fara serpentina). -ZAES (idem) *Produs in 1963, 1969, 1970, 1971, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979 si 1980 in 7301 bucati. Capacitatea este de 60-67 mc (cu serpentina). In rest la fel ca ZAS. -ZAEST *Produs in 1969, 1970, 1975, 1977, 1978, 1980 si 1990 in 60 bucati. Capacitatea este de 60 mc (cu serpentina). Poate transporta si alte produse. -ZAEFS *Produs in 1980 cu 17 bucati. Idem -ZAEFST *Produs in 1980. Idem. -ZAES (vagon-cisterna, pentru transportul uleiului de floarea soarelui) *Produs in 1975, 1977, 1979, 1980 si 1988 in ? bucati. Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 60, 67 sau 70,4 mc (cu serpentina) -ZAEFS * Idem . Produs in 1980, are capacitatea de 60 mc (cu serpentina)
-ZAS (vagon cisterna pe 4 osii, pentru transportul acidului sulfuric) *Produs in 1975, 1979, 1980 (cu cisterna inlocuita in 2000). Are boghiu Y-25-CS, frana KE-GP, viteza maxima 100 km/h, capacitatea 35 mc (fara serpentina).
-ZAEKKS (vagon cisterna pe 4 osii, pentru transportul bitumului cald la 210 grade C) *Produs in 1980 cu 49 de bucati. Caracteristici tehnice ca la vagonul anterior. Capacitatea 49 mc (cu serpentina) -ZAES (Idem) *Produs in 2001. Viteza maxima 120 km/h, capacitatea 55 mc (cu serpentina)
-ZES (vagon-cisterna pe doua osii, pentru transportul produselor petroliere albe sau a uleiului de floarea soarelui) *Produs in 1969, 1970, 1971 in 479 bucati. Are frana KE-GP sau HK-GP, viteza maxima 100 km/h si capacitatea 30 mc (cu serpentina) -ZEST *Idem. Produs in 1969-1971 cu 3 bucati, pentru transportul altor produse.
In afara de acestea, ar mai exista inca patru tipuri de vagoane de marfa speciale:
-vagon-platforma, cu trape de capat si sine montate pe el, pentru transportul tramvaielor si a materialului rulant de linie ingusta; -vagon cu 8 osii, pentru transportul lingourilor incandescente de metal la 1000 grade si 50 tone, realizat in anii 80’ la CUG-Iasi. -vagon pentru transportul foilor de sticla -diverse tipuri de vagoane tehnologice, folosite in Combinatele Siderurgice (Galati, Hunedoara, etc).
Asadar, cele mai vechi vagoane de marfa aflate in circulatie ar fi tipurile GGS (pe doua osii- si singurul cu carcasa din lemn) si GAGS (4 osii), produse din 1951. Din punct de vedere tehnic, as avea cateva nelamuriri: boghiul H-unificat/ORE a aparut in 1956, o data cu intrarea in productie a fabricii de vagoane de la Drobeta-Turnu-Severin ? iar boghiul Y-25-CS a aparut in 1971, o data cu intrarea in functiune a Fabricii de osii si boghiuri Bals ? Tipuri speciale de boghiuri se utilizeaza la vagoanele UAAI. Din punct de vedere a sistemelor de franare, marea majoritate a vagoanelor de marfa au frana tip KE-GP. Totusi, unele ar mai avea si frana HIK. Ceva date istorice despre aceste sisteme de franare ? Viteza maxima a vagoanelor de marfa este de 100-120 km/h (totusi, din cate stiu, in 1990 viteza maxima a trenurilor de marfa era de 80 km/h!), iar capacitatea intre 25-30 tone si 280 tone (pentru UAAI pe 20 de osii). Din punct de vedere al vopsirii, acestea era- in majoritate- gri sau mov, cu cateva exceptii: alb pentru vagoanele frigorifice, verde pentru cele de cereale, galben pentru EAKKMOS.
In privinta vagoanelor de marfa de linie ingusta (760 mm) acestea erau: descoperite, acoperite, platforma si cisterna. Majoritatea aveau boghiuri "Diamont", viteza maxima fiind de cca 40 km/h. O mentiune speciala se impune pentru linia Arad- Pancota/Radna, cu ecartament de 1000 mm, care, in perioada 1906-1991 avea si 5 vagoane acoperite si 24 descoperite.
Si o intrebare: au existat vagoane frigorifice pe 4 osii ?
Va multumesc pentru raspunsuri si sper ca materialul prezentat sa fie interesant!
|
| | | ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10611 Data de inscriere : 16/06/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Vin 16 Noi 2012, 15:29 | |
| Un zaes pe linia 1 din Buftea 15 nov 2012 |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5548 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Sam 17 Noi 2012, 02:04 | |
| În "Revista căilor ferate" anul XVI (55) *, nr. 3 (710) * - mar. 1968 şi nr. 4 (711) * apr. 1968, se găseşte la rubrica "Probleme, studii, realizări" ceva despre primul vagon transportor pe 20 osii al C.F.R. - în nr. 3/1968, la pg. 129 - 136 "Primul vagon transportor pe 20 de osii al C.F.R." de C. Cazarban - în nr. 4/1968 la pg. 193 - 195 "Încercări asupra vagonului transportor cu 20 de osii al Căilor Ferate Române" de M. Buga
* anul şi numerele din paranteză reprezintă anii scurşi, respectiv numerotaţia de la primul număr al "Revistei C.F.R.". În afară parantezei sunt trecuţii anii scurşi de la apariţia revistei sub numele de "Revista căilor ferate"
https://www.dropbox.com/s/u2g1uhpi3bwhd1j/Revista%20cailor%20ferate%20-%20primu%20vag.%20transportor%20pe%2020%20osii%20al%20C.F.R%20%281968%29.PDF?m
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vagoane marfa | |
| |
| | | | Vagoane marfa | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |