|
| 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii | |
|
+34cristi CFR Luca tgv MariusM Katalyn gabrielcr liviulav33 dan tm TVlad kristi kkk Dr2005 phnegativ buldozer2 nenuandrei Semafor DUAL Vlad Mihai-Aurel srazvi ldh80 sogard_2003 Nesebar Stere Serban Teodor Radu Tudor eu sorinucu Axwell21 mardaryroby bogdan srl IonutCFR2009 COSTACHE MIHAIL membru inactiv cata ferriviarius 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5406 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Vin 02 Apr 2010, 05:19 | |
| Zonă interesantă, merită o temă separată. Hartă topografică: se poate mări. - MariusM a scris:
- Harta liniei 303 în Google Earth:
Spre nord de la Filipeşti e o curbă astăzi, ce nu e pe hartă, ci se schimbă direcţia la Proviţa. http://wikimapia.org/#lat=45.0050773&lon=25.7507086&z=16&l=29&m=s - MariusM a scris:
- Traficul liniei I. L. Caragiale – Filipeștii de Pădure – Gura Palăngii – Măgureni în 1966/1967:
- MariusM a scris:
- I. L. Caragiale/Provița – Moreni în 1966/1967:
- MariusM a scris:
- Traficul liniei I. L. Caragiale – Moreni/Filipeștii de pădure în 1989/1990:
- David Turnock a scris:
- In 1948 the 52 km line from Ploiesti to Targoviste (46) kept pace with the expansion of oil working in Dambovita county by serving Bucsani, Razvad and Teis. The line was first proposed in 1928 but was given high priority from 1943 (in view of the importance of Romanian oil) with completion expected 1944. Also in 1948 (or later) a branch from I. L. Caragiale gave access through Ditesti (45) with former narrow gauge lines to Moreni and Gura Palangii, of interest for oil and lignite mining respectively.
(…) In 1945 a short new line of some five kilometers was reported between Filipestii de Padure and the Palanga lignite mine (37) where a large thermal power station (sufficient for national electrification along with hydropower from Bicaz and the Iron Gates) seemed a possibility. Although such hopes were disappointed. However the line which was built as a ramification of an existing narrow gauge railway from Floresti to Ditesti and Moreni (completed by the Germans during their occupation of 1916–18.) and the system was converted to standard gauge in 1948 or later (44) (and the Floresti link broken) following the connection of Ditesti with I. L. Caragiale (on the new Ploiesti-Targoviste railway mentioned above).
Railway Network Development in Inter-war Romania: Economic and Strategic Motives. Geographica Pannonica, Vol. 8, pp. 16-24., 2004. http://www.dgt.uns.ac.rs/pannonica/papers/volume08_03.pdf - romrail a scris:
- In volumul 5 din "Mica Monografie a CFR", scrisa de Radu Bellu am gasit cateva informatii despre caile ferate inguste din zona orasului Ploiesti. Deoarece materialul este destul de mare am sa incerc sa-ti spun pe scurt ce stiu despre aceasta C.F.
Calea Ferata Baicoi-Moreni (21 km) a fost construita in anul 1917 de catre armata germana, pentru exploatarea resurselor zonei, resurse ce erau transbordate in statia Baicoi (astazi Floresti Prahova) de pa linia Bucuresti-Brasov. Dupa terminarea razboiului, linia a fost exploatata pentru scurt timp de catre Directia Cailor Ferate Particulare din Ministerul Comunicatiilor. La 10 iulie 1923, linia a fost transferata in exploatarea Directiei Caii Ferate Plioesti-Valeni. Intre anii 1917-1948 pe CF Baicoi-Moreni au functionat 6 statii: Baicoi, Catina, Filipestii de Padure, Ditesti, Ghirdoveni si Moreni. Cladiri de exploatare au functionat numai in statiile Moreni si Catina (in spatii cedate de Soc. Astra Romana), iar in statiile Filipesti, Ditesti si Ghirdoveni in vagoane amenajate. Parcul de material rulant era compus din 28 de vagoane de marfa (10 acoperite si 18 descoperite). Ulterior s-au mai adaugat inca 8 vagoane. Pentru transportul calatorilor s-au folosit trei vagoane salon (Clasele I, II si III). Din pacate nu am alte date despre materialul rulant de pe aceasta linie si nici despre soarta lui dupa 1948. Linia a fost initial construita cu sine tip 17 si 24, iar dupa ce a trecut in exploatarea Directiei Caii Ferate Ploiesti-Valeni, s-au construit cladiri de exploatare in statiile Baicoi, Filipesti, Ditesti si Ghirdoveni. In statia Baicoi au fost construite si locuinte de serviciu. Linia a fost refacuta cu sine de tip 24 si 32. Pentru remorcarea trenurilor s-au construit Depoul Baicoi si Remiza Moreni. Pe aceasta linie au circulat 6 locomotive tender de fabricatie germana (cate 2 din categoriile II, III si IV). In anul 1948 linia a fost normalizata, tronsonul Provita-Baicoi fiind desfiintat. 3.10.2003 http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=59 - radu_grig a scris:
- Eu lucrez in Filipestii de Padure din Prahova si zilnic trec o linie CF miniera, ce se ramifica la un moment dat in 5. Acolo la cantonul de ramificatie era gara de calatori a comunei, azi inchisa; rang hc. Ce traseu de calatori o fi fost pe partea aceea? Acum trece un marfar pe zi cu vagoane Fals de la mina Filipesti si e nasol ca din dreapta nu vezi (dar da fluiere repetate) deoarece cantonul e abandonat de multi ani. Trecerea are crucea Sf.Andrei si e cu cale simpla. Si o face de regula pe la 10 dimineata.
15.01.2007 http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=2341 |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5767 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Vin 02 Apr 2010, 09:43 | |
| cel putin pe harti liniile mai exista... in teren insa, complexul de la Moreni a "disparut " complet, liniile nu mai sunt si dupa cum au fost demontate e clar ca nu au fost recuperate de CFR ci de localnici, statia este o ruina. In 2005, dupa sistarea traficului de calatori pe linie, statia mai era folosita pentru a gara cele cateva vagoane care mai aproviziopnau diverse societati comerciale din zona. Cam asa arata acum 5 ani: In jur, munti de gunoaie.... La Filipesti situatia era asemanatoare (poza tot din 2005) : Acum, trafic exista doar de la minele din zona Filipestiului, pana la IL Caragiale. Linia exista in teren, insa luna trecuta, cand am trecut prin zona, nu parea foarte folosita. Semnalizarea pe linia a fost dezmembrata tot prin 2004-2005. Istoria liniei inguste e putin alta poveste, din pacate cu putine date cunoscute si nu este foarte legata de cea a liniei ce se desprinde din IL Caragiale. Germanii au gandit racordul din magistrala de Brasov, au traversat Prahova pe un pod de lemn apoi s-au inscris pe malul Dambovitean, serpuind pana la Moreni. In teren, intre Provita si Moreni, mai puteti inca identifica ceea ce cred ca au fost cladiri ale statiilor de calatori. |
| | | ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5406 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: pe scurt Vin 02 Apr 2010, 12:19 | |
| |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6553 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Mar 25 Mai 2010, 16:20 | |
| In week-end o sa merg intr-o calatorie cu Dacia prin zona de sud a Munteniei( ma duc la mama la Craiova si la intoarcere,...o sa fac niste niste reportaje) si o sa aduc niste imagini din aceasta zona din punct de vedere feroviar! Cel putin aceasta linie mi se pare interesanta! O sa revin! |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Vin 25 Iun 2010, 20:40 | |
| Secundara 303, imediat la despartirea de 302. Linia pare cam ruginita, semn ca trenurile trec foarte rar sau deloc. Si bariera care este amplasata pe 303 imediat ce s-a despartit de 302
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Vin 27 Aug 2010, 16:51, editata de 1 ori |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Lun 23 Aug 2010, 22:47 | |
| La iesire din IL Caragiale, imediat dupa trecerea la nivel cu bariere, linia spre Moreni are amplasat un sabot de deraiere pe sina stânga a caii de rulare. Cu alte cuvinte linia este inchisa, nici trenuri de marfa nu mai circula pe acolo. |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6203 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Lun 23 Aug 2010, 23:42 | |
| mai bine se lega linia de M300...prietenii mei care sunt din Moreni coboara la Florestii si de acolo iau microbuzul cand vin de la Brasov... |
| | | mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6219 Data de inscriere : 21/08/2008
| | | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6203 Data de inscriere : 16/11/2009
| | | | Axwell21
Numarul mesajelor : 185 Varsta : 32 Localizare : Targoviste Reputatie : 5505 Data de inscriere : 10/05/2010
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Joi 26 Aug 2010, 00:08 | |
| Deci, sa vedem, mai exista un topic legat de tema asta, in fine, zilele trecute am facut o plimbare de la Moreni (orasul in care locuiesc) pana la Ditesti, sa vad si eu dupa 5 ani de cand nu am mai fost cum arata "calea ferata", am ramas masca cand am vazut sunt unele zone in care nici nu iti dai seama daca a existat vreodata cale ferata iar unele zone sunt parca neatinse. Am ramas surprins cand am vazut ca linia de la I.L. Caragiale-Filipesti de Padure inca mai exista :O am si cateva poze facute, dar nu se vad prea bine deoarece tot ce aveam la mine era un telefon mobil... Moreni-Ditesti xxx xxx I.L. Caragiale-Filipesti de Padure xxx xxx xxx Cam asta este tot ce am reusit sa fotografiez. |
| | | sorinucu
Numarul mesajelor : 319 Localizare : Baia Mare Reputatie : 5819 Data de inscriere : 26/01/2010
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Vin 17 Iun 2011, 19:23 | |
| Mai circula trenuri de marfa pe aceasta sectie? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Vin 17 Iun 2011, 19:54 | |
| Eu cred ca mai circula trenuri de marfa spre Filipestii de Padure. Acum 1 luna cand am trecut prin zona IL Caragiale am observat ca linia spre Filipestii de Padure era foarte lucioasa. Totusi, dupa ce traverseaza soseaua Ploiesti - Targoviste, la cca 5 metri distanta este montat un sabot de deraiere pe linie si indicatorul „Asteapta” deoarece nu mai exista acar la cabina din dreptul barierei, manevra de primire si expediere din statie facandu-se cu ajutorul unui agent cu instrumente portative, acesta actionand si bariera atunci cand e cazul. |
| | | sorinucu
Numarul mesajelor : 319 Localizare : Baia Mare Reputatie : 5819 Data de inscriere : 26/01/2010
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Vin 17 Iun 2011, 22:06 | |
| Multumesc pentru raspuns! |
| | | eu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 408 Reputatie : 5731 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: marfa Lun 22 Aug 2011, 19:39 | |
| Daca este cineva din zona, mai exista trafic de marfa, in zona Filipesti??? eventual si poze.ms! |
| | | Radu Tudor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 28 Localizare : Targoviste Reputatie : 5798 Data de inscriere : 06/02/2012
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii Mar 07 Feb 2012, 18:28 | |
| Ar fi vreo sansa ca acecst tronson sa se redeschida macar in viitorul indepartat? Linia de la Caragiale pana la Filipestii de Padure inca exista si ma gandesc ca un privat ar putea fi interesat. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii | |
| |
| | | | 303 : I. L. Caragiale-Moreni, -Filipeşti de Pădure - Gura Palăngii | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |