Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei (partea II)

In jos 
+94
mishu_edm
cristyadaX
Andrey_tm
srazvi
andreiutzu
George33
cstefan
cristi ar
Radu Tudor
mtk
riciu
DAS 2011
dany90
stefan_br
Rarau
user dezactivat...
redeme
ldh80
Grigor
mureseanu_976
060-EA078
Florin C
buldozer2
Stratan-Tttggvv
didinul
bogdan srl
Hurricane
Vlad
kristi kkk
membru inactiv
mardaryroby
cont inactiv
ionutz85
1nt3rp0l_106
TVlad
Ciprian
Vale
iDorin
manuela
RomanianTrain
cont dezactivat .
bostanescu gigel
Polpot
AndiCFR
traian
cardinal
halmarius
orestte
Laur
Marius
Scoop
M.I.C.I.
ravers75
Cobra
Goanga
alex03bv
MariusM
acdb
DPS
rizelgeorgel2004
rich1974
laur 133
ATM
Balto
cristi CFR
lovekomotive
Gabry Gabriel
Vitosa
ionutz72
Andrei
Dr2005
Amiralul
IonutChircu
Nesebar
Razvan
cnusi
Norbi
COSTACHE MIHAIL
tuborgtnp
razvan - trenuri
bostanesku gigel
040EC100
The Legend
eu
popovici
IonutCFR2009
Nk11
AlexD
Adrian78
nenuandrei
Costin.H
mihaiuc
DUAL
Luna
98 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 64, 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6051
Data de inscriere : 10/05/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMar 17 Apr 2012, 23:16

Polpot a scris:
Vechea poveste : Transport Feroviar Intraurban, zona Bucuresti :
http://www.finantistii.ro/transporturi-infrastructura/cfr-implementeaza-o-retea-de-transport-feroviar-intraurban-in-zona-bucuresti-primele-trasee-in-2012-71805/

In primul rand ca este vorba despre transport feroviar suburban sau interurban , zona metropolitana Bucuresti mai are mult pana sa se inchege in adevaratul sens al cuvantului... In al doilea rand este foarte putin probabil sa se miste ceva notabil fara finantare , nu cred ca cineva cu capul pe umeri poate sa creada ca cu mai putin de 300000 E poti face ceva intr-un asemenea proiect . Acelasi artIcol cu tenta electorala a mai aparut si acum 4 ani si cand s-a discutat despre trenul spre Aeroport care trebuia sa ajunga chiar la aeroport printr-o linie noua ramificata plus tunel dar si de aceeasi poveste cu trenuri de tip S-BAHN...

Cert este ca ceva - ceva se va face in perioada urmatoare cu investitii minime insa fara dublari de linii si electrificari , pentru ca ceea ce au uitat sa precizeze ziaristii este faptul ca proiectul se va intinde pe 10-20 de ani , linia de centura facand parte din reteaua TEN si va face obiectul unei finantari chiar de la UE insa nu acum !!!

Bun , deci se va da drumul la 1-2 linii suburbane , pariez insa ca impactul nu va fi mai mare decat cel al trenului de Aeroport atata vreme cat acest mijloc de transport este privit in Romania si mai ales in Bucuresti ca unul care-ti arata clasa sociala...
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 00:02

La fiecare alegeri ni se bagă pe gât câte un proiect măreţ... care, evident, nu se va realiza.
În situaţia actuală, chiar dacă s-ar introduce trenuri pe tronsoanele existente, nu ar fi deloc rentabile. De ce? Păi...
- staţiile şi haltele de pe linia de centură sunt departe de localităţi (scopul lor, când au fost construite, fiind doar pentru încrucişarea trenurilor şi pentru întreprinderile şi unităţile militare existente... nu-i de mirare că nu mai circulă trenuri pe Centură din anii '70), chiar dacă sunt zone pe unde linia trece prin sate
- diversele ,,cioturi" gen Bucureşti Progresu - Vidra (că după aia vine podul rupt) au şi ele staţiile la mama naibii, chiar dacă trec prin mijlocul satelor
- un tren care să treacă prin toate satele e imposibil de făcut... iar nişte ,,pendule" pe rute gen Progresu - Vidra, Bucureşti - Chitila, Bucureşti - Chiajna nu ar fi rentabile nici măcar făcute cu Malaxe, numărul de călători la o cursă fiind foarte mic, mai ales că staţiile CF au poziţia pe care o au, iar transportul auto e mai ieftin şi mai civilizat pe unele rute (de ex. spre Chitila circulă RATB-ul, spre Chiajna circulă C&I cu autobuze, nu cu dube); un eventual tren Chiajna - Cotroceni, cu condiţia să aibă haltă la intersecţia liniei de centură cu drumul principal din Chiajna şi altă haltă la intersecţia cu Str. Lujerului, deşi ar circula pe un traseu bun, starea infrastructurii ar face ca parcursul să dureze 25 - 30 de minute, în condiţiile în care cu autobuzu faci 20 de minute şi cu bicicleta 15.

Singura soluţie ar fi ca trenurile să circule în ,,circuit" pe centură şi să fie create halte la toate ieşirile din oraş, de unde să existe autobuz corelat cu trenul care să te ducă în oraş. Dar asta ar paraliza ieşirile din Bucureşti (pentru că linia are semnalizare şi bariere manuale, care oricum blochează enorm traficul la 2 trenuri pe zi, punându-se cu 5 minute înainte de trecerea trenului... dacă ar mai opri şi automotorul câte un minut în mijlocul intersecţiei, imaginaţi-vă ce ar ieşi) şi nimeni nu-şi permite să piardă voturile automobiliştilor. În plus, fiind linie simplă, intervalul dintre trenuri ar fi limitat de poziţia încrucişărilor şi am ajunge la situaţii ca cele cu trenurile de Otopeni, unde stă trenul 15 minute în Mogoşoaia la cruce şi nu ia călători de acolo.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 00:13

Trenul de Vidra nu se va compara in veci cu trenul de aeroport care merge in plin camp si nu deserveste nimic , la vidra gara este in mijlocul localitatii si cu siguranta vor fi trenurile pline mai ales sa fie si trenuri cadentate . In prezent sa ajungi in Vidra e cam anevoios daca nu ai masina personala iar masina personala costa mai mult fata de un abonament la tren , cu siguranta ca atunci cand se vor baga trenurile la Vidra vor revenii navetistii la tren .

_________________
595423Revista presei (partea II) - Pagina 65 Bdeem_8496_aRevista presei (partea II) - Pagina 65 Bdeem_8496_aRevista presei (partea II) - Pagina 65 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 01:04

Nu fii aşa sigur că legătura va fi eficientă. De la Gara Progresu ai de mers vreo 600 m până la tramvai. Şi, dacă nu te mănâncă câinii pe drum, să traversezi strada la CFR Progresu e o adevărată aventură, chiar dacă ai trecere de pietoni. E drept, o parte din călători vor lua 116, dar restul vor prefera în continuare 7/25 + M de la Eroii Revoluţiei (sau chiar 7 până la Unirii, oricum face mai puţin decât 116) şi vor prefera să dea 7 - 8 RON pe zi la dubă, care-i ia din faţa casei.
Da, dacă trenul ăla din Progresu ar mai merge 50 de m după capătul gării şi al opri în dreptul terminalului RATB, da, ar rupe gura târgului (deşi nu ştiu cât de mulţi călători ar putea genera Vidra... autobuzele RATB erau pline, dar traversau tot satul, dubele sunt mai goale că oamenii nu şi le permit, dar trec prin Jilava şi se umplu de acolo). Ceva călători s-ar putea aduna de la Jilava, dar dacă vor fi puşi să plătească, în cel mai fericit caz nu vor urca (în cel mai nefericit vor ieşi cu furcile şi topoarele, cum au făcut de câteva ori autobuzelor RATB).

Ca fapt divers, trenul de aeroport trece prin Otopeni... dar nimeni nu ştie de el, deci e ca şi cum n-ar fi. Nu mai zic că ar fi excelent pentru cei din zona de case din Şos. Chitila, asta dacă ar opri la Pajura Hm. şi Depoul Bucureşti Triaj h.. Şi nici oprirea din Mogoşoaia n-ar fi de neglijat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 01:18

Iata si dorinta unui VECHI ministru :

http://www.business24.ro/cfr/investitii/modernizarea-cfr-costa-statul-intre-5-si-7-mld-euro-interviu-ludovic-orban-1511199
Sus In jos
ravers75




Numarul mesajelor : 427
Reputatie : 5523
Data de inscriere : 15/12/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 01:42

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Constanta-incendiu-calea_ferata-Medgidia-vegetatie-foc-pompieri-ISU_0_683932030.html#
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6051
Data de inscriere : 10/05/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 13:02

razvan - trenuri a scris:
Iata si dorinta unui VECHI ministru :

http://www.business24.ro/cfr/investitii/modernizarea-cfr-costa-statul-intre-5-si-7-mld-euro-interviu-ludovic-orban-1511199

Ca o parere personala handicapul economiei romanesti nu este infrastructura ci insusi Ludovic Orban si altii de teapa lui care gandesc oblic si la interes lansand teorii proprii din proprie imaginatie dar care nu au mai pus piciorul intr-un tren decat cu ocazii festive... Domnul Ludovic emite ineptii de neconceput in tari civilizate , el doreste privatizarea transportului de calatori de lung parcurs si cel international adica exact ceea ce este si va fi din ce in ce mai profitabil pentru CFR... Evident ca transportul local , suburban si regional care este mai greu de controlat si care traieste greu fara subventii trebuie sa revina CFR-ului pentru un faliment sigur...

Deci Orban , omul asta care n-a miscat un deget pentru transport si pe care ni-l aducem aminte doar din vise si balarii nerealizabile in prezent precum TGV-ul , chiar crede ca stie cu ce se mananca transportul feroviar... Doamne fereste de inca o numire in functia de ministru al transporturilor a acestui individ care ne-ar intoarce cu 20 de ani in urma ...

Si acum revenind la lucruri serioase , in acest moment suntem cu mai mult de 30 de ani in urma infrastructurii feroviare germane , franceze si austriece iar ce se va intampla in urmatorii ani nu ne va apropia ci ne va ajuta foarte mult sa nu ne indepartam... Punct !


Ultima editare efectuata de catre popovici in Mier 18 Apr 2012, 21:38, editata de 1 ori
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6051
Data de inscriere : 10/05/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 20:43

Un interviu acordat de catre ministrul transporturilor Nazare din care spicuim urmatorul dialog destul de elocvent si care ne elucideaza perfect , daca mai era cazul , asupra ,,competentei '' de care da dovada o alta paiata pusa sa rezolve orice alte probleme decat cele ale oamenilor:

http://www.zf.ro/special/alexandru-nazare-ministrul-transporturilor-despre-caile-ferate-nu-am-demis-pe-nimeni-dupa-blocajul-de-asta-iarna-obiectivul-atunci-a-fost-deschiderea-liniilor-9463198/

REPORTER: Cum explicăm noi ca statul a cheltuit 900 mil euro să modernizeze calea ferată Bucureşti - Constanţa iar călătoria durează două ore şI jumătate, iar în urmă cu 10 ani durata era de 2 ore şI 15 minute. Pentru ce am cheltuit 900 milioane de euro?

NAZARE: Uitaţi-vă cum arăta linia în urmă cu 10 ani şI cum arată acum, ce restricţii de viteză sunt pe majoritatea magistralelor pe care le avem şI ce înseamnă aceste restricţii de viteză pentru atractivitatea traficului pe cale ferată. Principalul nostru obiectiv, pe lângă reabilitarea anumitor tronsoane, aşa cum a fost Bucureşti-Constanţa, este să reuşim să reparăm şI ridicăm restricţiile astfel încât şI operatorii de stat şI cei privaţI să circule cu o altă viteză.



REPORTER: Să înţelegem că liniile arătau mai rău, dar trenurile mergeau mai repede?

NAZARE: Bineînţeles. Liniile actuale sunt proiectate pentru 160 km/h.



REPORTER: Dl ministru, nu inventez. Mergem în gară şI vedem cât face trenul şI cât făcea acum 10 ani. AveţI o explicaţie? Când vom circula cu 160 km/h pe tot tronsonul?

NAZARE: (Pauză) Pe coridorul 4 vom circula când va fi întreg coridorul reabilitat.


Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
alinx3330




Numarul mesajelor : 342
Varsta : 39
Localizare : Iasi
Reputatie : 5495
Data de inscriere : 23/10/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: sal   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 21:15

de vina nu ii nazare ci cei care au fost inaintea lui cei care au semnat acel contract. nu trebuie tras la raspundere el ultimul care ii acum in sistem ci ceilalti care au fost inaintea lui
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5206
Data de inscriere : 18/09/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 21:20

Buna seara tuturor userilor, interesante discutii la acest topic. Am si eu cateva intrebari si pareri :
- a fost elaborata o varianta de proiect de introducere a trenului in aeroport si la ce suma s-ar ridica aceasta investitie, ca varianta cu metroul ne costa la prima strigare 900 mil.E ?
- actuala linie de centura trebuie sa constituie un punct de plecare, nu un sablon. Pentru a fi atractiva ea trebuie sa asigure puncte de imbarcare/debarcare in noduri intermodale si o viteza comerciala superioara celorlalte forme de transport. Si asta nu se poate realiza decat cu un proiect complex ( cu costuri pe masura ) care sa cuprinda reabilitarea liniilor pentru min.60 km/h ( eventual chiar dublarea pe portiiuni ), instalatii moderne , pasaje denivelate la intersectia cu strazile,etc. Daca se vrea dezvoltare, trebuie sa uitam de actuala politica a CFR de a face carpeli si improvizatii cu zero investitii ( vezi PO Aeroport ). Ar fi chiar o rusine sa mai vedem dupa modernizare,in sec XXI, la marginea Capitalei Romaniei bariere manuale !
- apropos de d-l Orban, in afara de excursia la Titu cu d-l Tariceanu, a mai urcat in vreun tren in ultimii ani ?
- d-l Popovici are perfecta dreptate, culoarul IV se va finaliza prin 2024 moment in care linia Bucuresti - Campina se va apropia de scadenta, deci replay, astfel incat nu vom avea niciodata vitaza proiectata pe intreaga distanta.
Pasiunea pentru trenuri ne face sa vedem partea plina a paharului, insa pe toate posturile de televiziune vedem formatori de opinie si politicieni care fac politica PRO DRUMURI si afirmatia tabu a d-lui Berceanu la Realitatea TV " doar avem toti masina ".
Parerile si informatiile exacte pe care le expune d-l Popovici pe acest forum ne fac sa fim mai optimisti. Multumim !!!
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6051
Data de inscriere : 10/05/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 21:33

alinx3330 a scris:
de vina nu ii nazare ci cei care au fost inaintea lui cei care au semnat acel contract. nu trebuie tras la raspundere el ultimul care ii acum in sistem ci ceilalti care au fost inaintea lui

What ? Nu are nici o legatura contractul semnat cu Astaldi cu faptul ca Nazare nu stie sa raspunda la niste intrebari de gradinita... In primul rand trebuia sa stie ca tronsonul de cale ferata Bucuresti-Constanta nu este finalizat , mai este de lucru in statiile Fetesti , Ciulnita si foarte putin Lehliu Laughing In al doilea rand trebuia sa stie ca timpii de parcurs s-au modificat fata de mersul trecut in rau pe segmentul Cernavoda Pod-Fetesti datorita situatiei precare in care se afla podurile dunarene , numai aici se pierd 5 minute fata de mersul trecut !!!

Nu in ultimul rand , cand cineva te intreaba cand se va circula cu 160 km/h pe Bucuresti-Constanta nu raspunzi ca bolandul ,,cand va fi finalizat intreg coridorul 4'' pentru ca te faci de ras si arati ca habar nu ai de caile ferate ...

In Ungaria se circula de ceva timp cu 160 km/h (ani de zile) fara ca acest coridor 4 la ei sa fie finalizat , nu are nici o legatura capra cu varza insa cu ERTMS/ETCS are... Crezi ca daca l-ar fi intrebat reporterul pe musiu ministru ce inseamna ERTMS/ETCS ar fi putut macar sa ne deseneze ? Esti chiar naiv daca crezi... Oamenii astia nu au fost pusi ministrii pentru ca au vreo pregatire in domeniu , ei NICI MACAR NU SI-AU FACUT TEMELE , daramite sa se pregateasca pentru ceva !

Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13279
Data de inscriere : 05/01/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeJoi 19 Apr 2012, 00:25

La fiecare alegeri vine domnul Arion deputat/senator PD-L(habar n-am ce e dar =0) si ne minte in legatura cu una alta.Trebuiau sa termine parcul industrial de 100 de ani la Huneodara,dar acum au venit cu proiectul reabilitarii fostului traseul al mocanitei Hunedoara-Lelese,problema principala e ca nici nu a fost proiectul facut de el,si ce-a prezentat este un proiect furat de la cineva din zona noastra.Guvernantii astia ai nostrii au niste marshavarii de ti-e efectiv sila.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1697
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7657
Data de inscriere : 25/08/2008

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeJoi 19 Apr 2012, 09:14

DAS 2011 a scris:

- apropos de d-l Orban, in afara de excursia la Titu cu d-l Tariceanu, a mai urcat in vreun tren in ultimii ani ?
Da, a venit la Rosiori in campanie electorala in 2008 pt. al sustine pe actualul primar, cu IC, ajungea in Rosiori Nord in jur de 8,20-nu-i mai stiu numarul, daca mai stie altcineva ceva? Razz
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24334
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeJoi 19 Apr 2012, 17:53

Deci sa poate si cu bani europeni poate vad si operatorii nostri privati ca cei de la CFR dorm pe ei!!

Operatorul regional GYSEV (Austria-Ungaria) şi Stadler au semnat contractul pentru achiziţionarea a patru trenuri electrice FLIRT. Valoarea comenzii este de 20 de milioane de euro. 85% din sumă va fi acoperită din Fondul de Coeziune al UE.
Livările se vor derula în prima jumătate a anului 2014.
Trenurile cu podea joasă vor avea 200 de locuri aşezat şi vor fi echipate cu sisteme de informare, aer condiţionat, spaţii speciale pentru biciclete şi persoane cu hadicap.


Ultima editare efectuata de catre adrian78 in Joi 19 Apr 2012, 19:39, editata de 1 ori
Sus In jos
rizelgeorgel2004
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 608
Reputatie : 6182
Data de inscriere : 23/10/2009

Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitimeJoi 19 Apr 2012, 19:03

Pe ce traseu opereaza Gysev?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei (partea II) - Pagina 65 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 65 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei (partea II)
Sus 
Pagina 65 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 64, 65, 66, 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei (partea III)
» Revista presei (partea IV)
» Revista presei (partea I)
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: