|
| Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 | |
|
+100CristyanC spiderpc alinx3330 DAS 2011 CristianSM cristi CFR dan tm IonutChircu Jurnal Feroviar Lineus646 Cito TVlad Dionis Grigor alinutz23 TonyGFR tcm Feroviar_18 TonyCFR mielutu zburator florin.lifticariu DB Robert alex1987 Ciprian.bucur.92 Katalyn Nk11 Simply18 membru dezactivat , CalinPiatraNeamt AndreiCFRbv Cont.dezactivat cfr500 Bobby_TM allred Razvan Tudor mariuscfrbucuresti Vitosa Lafont Katalin4653 Spartan1948 Dutzu Vale Alex Avram lifetec 92Dragos Goanga kasapis2007 Adirmvl Desiro256 Kriszti219 AlexD cardinal Gelu redeme Dr2005 KQQ kristi kkk Radu Tudor Teodor Andrey_tm AndiCFR R936 Luna Marius ovivi alex.alexus.tm didinul DUAL decward membru inactiv ravers75 VeV ATM Laur Adrian78 cont inactiv saint bogdan srl Nesebar COSTACHE MIHAIL FeroFan97 Iasmin Boracik 19jimmy84 Norbi mureseanu_976 PrisecaruFlorin AMX 97-0548-4 Caravelle_Zg vrabieionut MariusM tudor_vl biokosmy Ionutz cortexedge Hurricane discoid21 Lde 2100 razwy myster2008 104 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mier 02 Feb 2011, 00:58 | |
| Generalmente vorbind seria 20-54 si 20-55 a fost un produs foarte reusit din punctul meu de vedere. Chiar daca am avut ceva dubii initiale asupra ideii de sticla pentru rafturi, si termopan metalic pentru usi despartitoare, trebuie sa recunosc ca dupa 10-12 ani de la modernizare inca se tin binisor. Singurele lucruri care il diferentiaza de un vagon modern, din punct de vedere al calatorului, ar fi lipsa prizelor pentru laptop si a AC (si a display-ului edigital, de care ma pot lipsi usor). Daca nu ma-nsel, parca are priza deasupra usii, la 2 m de sol, pentru aparat de barbierit (cf pictograma). Instalatie de sonorizare -avea si de-aia (cate un casetofon la tabloul electric, Dumnezeu stie daca o mai exista...sau macar difuzorul din compartiment). Evident, la partea tehnica, boghiuri-frane-electrica, exista muuulte diferente fata de versiunile actualizate AVA Corail sau chiar fata de sh-urile germane. Aici da, sunt in urma; insa la cat de proasta e infrastructura noastra, inca mai merg... |
| | | VeV
Numarul mesajelor : 150 Varsta : 26 Localizare : Bacau Reputatie : 5465 Data de inscriere : 05/06/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mier 02 Feb 2011, 08:06 | |
| întradevăr, sunt foarte bune noaptea! Am mers 7 ore pe un 20-54 în noapte, şi 7 ore pe un 20-49. Un dezavantaj la 20-49 ar fi că, compartimentul are 8 locuri, faţă de 20-54 care are 6 locuri. Însă 20-54 nu are prize.. |
| | | ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5524 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mier 02 Feb 2011, 09:57 | |
| 20-54 sunt vagoane inca bune, chiar daca au probleme cu izolatia( fluiera vantul pe la geamuri, care oricum sunt blocate). In schimb nu au nici un fel de dotari. Fata de 20-49 scaunele fac diferenta. De exemplu am fost cu un 20-49 de la Constanta la Pascani si trebuie sa recunosc ca am intepenit in scaunele alea de beton. Si cand te gandesti ca astfel de vagoane circula pe Iasi - Timisoara! |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6555 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mier 02 Feb 2011, 16:30 | |
| Sustin afirmatiile lui ATM! Eu insumi am folosit laptopul in unul din aceste vagoane dar cu o specificatie.Am un triplu-stecher caruia i-am ,,strambat" putin cracii pentru a intra in priza standard englez ( ceva un soi de fante in care nu intra stecher cu craci cilindrici cum e la noi ci ..lamele). Norocul meu a fost ca...avea tensiune. Oricum, cu putina dibacie si curaj poti lua tensiune de la intrerupator sau demontand protectia neoanelor din compartiment. Solutii se gasesc. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mier 02 Feb 2011, 19:09 | |
| - ravers75 a scris:
- 20-54 sunt vagoane inca bune, chiar daca au probleme cu izolatia( fluiera vantul pe la geamuri, care oricum sunt blocate). In schimb nu au nici un fel de dotari. Fata de 20-49 scaunele fac diferenta. De exemplu am fost cu un 20-49 de la Constanta la Pascani si trebuie sa recunosc ca am intepenit in scaunele alea de beton. Si cand te gandesti ca astfel de vagoane circula pe Iasi - Timisoara!
Iasi-Timisoara e accelerat dar unde mai pui ca tot 20-49 circula pe rapid gen Sighetul.Marmatiei-Mangaliei sau Oradea-Mangalia. Asta e un tip de vagon de personal sau accelerat de scurt parcurs cu dotarii de Accelerat dar care n-are ce sa caute pe rapid de lung parcurs. Total anapoda. Sezonierele incep sa circule in fiecare an incepand cu 10-15 iunie dar pana la 15 iulie poate sa circule lejer cu vag de 60 locuri ( 20-76 sau 22-76/96 ) in locul vag 20-49 cu 80 locuri ca oricum merg mai mult goale. Abia intre 15 iulie si 30 august cand e varful de sezon se poate baga vag cu 80 locuri. Astea ar fi 20-49 , 21-76/86/87. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mier 02 Feb 2011, 22:30 | |
| 20-76 pe sezoniere? de unde? poate peste vreo cativa ani buni, cand o sa fie demult uzate si impatite prin tara. Sezonierele de lung parcurs (Satu Mare, Oradea, Iasiul etc) au fost mai mereu lasate la urma dpdv al calitatii garniturilor. Pana acum 3-4 ani ani nici macar 20-55 nu prindeau, faceau serviciu cu 20-50 sau 20-57 adunate de pe cursele locale (e drept ca remizele/statiile de domiciliu incercau local sa le infrumuseteze cu diverse dungi, huse sau mochete, uneori ajungand la rezultate spectaculoase, mai ales oradenii pentru garnitura lui 938). Insa vagoane de ultimul racnet nu au fost niciodata folosite pentru sezonierele astea, probabil pentru ca majoritatea vagoanelor calitative stau la Bucuresti, iar Bucurestiul nu detaseaza decat vagoane speciale (Varored/Romvared/Gevaro, pat / cuseta, foarte rar restaurant) pentru sezoniere. |
| | | decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 8001 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Joi 03 Feb 2011, 02:48 | |
| - ATM a scris:
- 20-76 pe sezoniere? de unde? poate peste vreo cativa ani buni, cand o sa fie demult uzate si impatite prin tara. Sezonierele de lung parcurs (Satu Mare, Oradea, Iasiul etc) au fost mai mereu lasate la urma dpdv al calitatii garniturilor. Pana acum 3-4 ani ani nici macar 20-55 nu prindeau, faceau serviciu cu 20-50 sau 20-57 adunate de pe cursele locale (e drept ca remizele/statiile de domiciliu incercau local sa le infrumuseteze cu diverse dungi, huse sau mochete, uneori ajungand la rezultate spectaculoase, mai ales oradenii pentru garnitura lui 938). Insa vagoane de ultimul racnet nu au fost niciodata folosite pentru sezonierele astea, probabil pentru ca majoritatea vagoanelor calitative stau la Bucuresti, iar Bucurestiul nu detaseaza decat vagoane speciale (Varored/Romvared/Gevaro, pat / cuseta, foarte rar restaurant) pentru sezoniere.
Scuza-ma ; dar aici te corectez !!! Sezonierul Iasi-Mangalia ( actualul Iasi-Constanta) are in plin sezon estival (15-20 august) o compunere f.f. buna in comparatie cu 941 si 991 ! Tinand cont ca pe 991 sunt 20-49 neclimatizate !!! Iar 941 are vag. 20-49 climatizate la cl.2-a si 19-76 la cl.1 ! Acest tren (1862/1861) are compunerea formata din 5 vagoane 21-31 ; 1 vagon 11-31 ; unul din cele trei vagoane 20-68 (poate fi 001,002 ; 003 inca nu era gata) si 2 etajate (unul mixt si unul cl.2-a ) !!! Cred ca acesta este cel mai ,,rasfatat" sezonier si este si ACCELERAT pe deasupra ! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Joi 03 Feb 2011, 23:30 | |
| acum depinde si de ce vagoane au anumite statii capat de tren. Daca eu as avea o functie la Brasov de exemplu si asa avea vara un Acc Brasov-Constanta altul decat 1632 si asa avea vagoane 22-96 sau 21-76 sigur le-as baga pe acel tren decat sa le tin in revizie de rezerva sau suplimanetare in anumite zile la gruple Brasov-Buc.
|
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Vin 04 Feb 2011, 00:03 | |
| Evident, depinde de ce au "in stoc" statiile titulare ale trenului. Insa depinde si cum sunt vazute aceste trenuri. Dupa umila mea opinie, ar trebui sa fie considerate trenuri de interes special, fiind trenuri turistice de mare capacitate, eu as crede ar trebui detasate vagoane bucurestene bune calitativ daca revizia locala nu are suficient material rulant pentru a tine steagul sus. In schimb, realitatea arata (cu exceptia lui 1861, dupa cum bine a subliniat eddye), ca trenurile astea sunt lasate mai la urma. Pe un exemplu concret, chiar Brasovul a avut multi ani grupe directe Brasov-Mangalia care se atasau , del la an la an, ba la 442/841 (Satu Mare), ba la 446-845 (de Targu Mures), ba la 226-847 (Arad), ba la sezonierul de Sibiu (parca 228/851 dar nu bag mana-n foc), ba chiar la 358-853 (Oradea) in 1994 (o grupa de 3 vagoane B-A-B se atasa in Sighisoara, dar vagoanele erau brasovene). Pe grupele astea Brasovul a trimis tot felul de cazaturi adunate de pe liniile moarte. Apoi, a aparut rapidul Brasovia la care s-au trimis in schimb ce avea mai bun Brasovul atunci, Deci, e vorba si de mentalitate.
Acuma revenind la topic, are cineva idee ce se va-ntampla cu 20-54 si 20-55 in viitorul apropiat? din cate intelegem toti, provin din modernizarea vagoanelor 20-47 si 20-57, deci caroseria a fost construita in jurul anilor 1965, corect? pe unele din vagoanele 20-55, odata cu introducerea inscriptionarii pe patrat negru a anului de fabricatie, de modernizare, si expirarea autorizatiei AFER (o idee foarte practica, zic eu, se vede foarte clar istoria vagonului), unele vagoane apar cu expirarea AFER in 2011. Autorizatia asta se prelungeste cumva (si cum, se face o inspectie tehnica sau trebuie modernizat iar?) sau ...? presupun ca totusi nu se da la casat vagonul, cand inca exista 21-47 si 26-17 in uz. nu? |
| | | decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 8001 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mar 15 Feb 2011, 23:41 | |
| In compunerea lui 1631 Bucuresti-Oradea Nu am vazut topic ptr. 19-54 ; daca nu s-e potriveste ; rog un admin sa stearga mesajul ! |
| | | razwy V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1524 Varsta : 29 Localizare : jud.Cluj com.Baciu Reputatie : 7497 Data de inscriere : 21/04/2009
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Sam 19 Feb 2011, 19:29 | |
| 50 53 20-55 100-3 ( Statia de Domiciliu : Cluj Napoca ) 50 53 20-55 103-7 ( Statia de Domiciliu : Cluj Napoca ) 50 53 20-54 067-5 ( Statia de Domiciliu : Satu Mare ) 50 53 20-54 015-4 ( Statia de Domiciliu : Cluj Napoca ) 50 53 20-54 043-6 ( Statia de Domiciliu : Satu Mare ) |
| | | decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 8001 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Dum 20 Feb 2011, 00:29 | |
| 19-55 033 in A1661 --- N.am gasit topic pentru 19-55 ; daca nu se potriveste rog un admin sa stearga mesajul ! |
| | | razwy V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1524 Varsta : 29 Localizare : jud.Cluj com.Baciu Reputatie : 7497 Data de inscriere : 21/04/2009
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Sam 26 Mar 2011, 20:01 | |
| 50 53 20-54 061-8 ( Statia de Domiciliu : Cluj Napoca ) 50 53 20-54 043-6 ( Statia de Domiciliu : Satu Mare ) 50 53 20-54 076-6 ( Statia de Domiciliu : Cluj Napoca ) |
| | | decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 8001 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Sam 02 Apr 2011, 12:51 | |
| 20-55 016 in P Alexandria-Bucuresti ---- |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Sam 30 Apr 2011, 01:58 | |
| 20-55'uri pe P de Savarsin in compunerea lui 2024 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 | |
| |
| | | | Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |