|
| Trenuri de pe vremuri | |
|
+49mielutu zburator CristyanC gabrielcr florin.lifticariu spiderpc danlascau Razvan Tudor cata Horea36 dan tm kristi kkk DanyCfrPascani bogdan.perejuc Vale Andrey_tm The Legend cristi CFR Sabik Adirmvl Teodor Mihay marius_catalin84 NicuS kasapis2007 Nesebar Dr2005 M.I.C.I. COSTACHE MIHAIL @ndrey Cont dezactivat 060-EA078 alex.alexus.tm nokia2010 DUAL Luna AlexD ldh80 Adrian78 srazvi pannonia express Hurricane FeroFan97 decward didinul ATM Vlad Vitosa IonutCFR2009 Jhonyla 53 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 01:12 | |
| 731/734, 733/732, 75/76 pot sa zic cu siguranta ca nu aveau restaurant, ci aveau vagon bar pe baza de 11-47. Nu contest ca pe hartie scria restaurant, insa in realitate era bar toata ziua. Iar in Mt 1994 de fapt nici nu mai exista mentiunea de vagon bar separat, se folosea doar pictograma " restaurant" pentru trenurile care aveau ori WR, ori bar. Probabil ca in graficele de compunere o fi fost indicat exact care tren are WR si care bar, dar pentru publicul larg nu prea se stia asta. Ultima data cand pictograma de bar a fost folosita cu siguranta a fost in 1992/1993, ultimul MT editat clasic, fara calculator. Nu cunosc daca indicatia de bar a fost tinuta si in 1993/1994 dar nu prea cred.
(un alt lucru demn de mentionat acum, cand ne plangem noi ca nu mai exista diferente intre vagoanele de A si R). Trenurile galatene de mai sus chiar nu aveau diferente din astea, pentru ca toate cele 3 trenuri erau facute de aceleasi garnituri - toate galatene, in turnus- deci rapidul nu avea garnitura separata. Teoretic, doar 2 garnituri erau suficiente pentru a tine cele 3 perechi de trenuri, dar de obicei existau 3. Turnusurile erau: -pentru 3 garnituri, fiecare isi facea cursa ei zilnica, fara variatii: 75+732, 76+731, 734+733, cu formare la peron in BUc NOrd (Statea doar 40 minute) -pentru 2 garnituri, cand se facea vreo verificare la a 3a, socoteala era asa:ziua 1: 731+734 (forma la peron Buc 733), 733+ (a2a zi dimineata)732, R75+(formare la peron Galati, stationare 69 minute) R76, care R76 forma apoi a3a zi iar A731.
Drept e ca erau bine ingrijite, exclusiv vagoane 19-57 (rar 19-47) si 20-57 Astra, numai prima generatie, cu perdele, mocheta (mai rar) si huse gri la tetierele chiar si de clasa a2a - si oglinzi (intregi) pe pereti, dand fum vagoanelor bucurestene similare chiar si de pe rapide (pe R65/66, in 1994, nu era nimic iesit din comun sa ai un vagon fara perdele, cu chederele de geam formate doar din bucatele de 5...6 cm lungime, iar restul gol, sau cu usile de compartiment dizlocate).
Daca tot vorbesc de Galatiul 1994, trebuie mentionat ca absolut toate trenurile de rang superior care plecau din Galati erau tinute de RCF Galati. Si aproape toate trenurile personale. Singurul personal cu vagoane straine de RCF Galati era P7001 (Bucuresti Basarab). |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 03:04 | |
| Pictograma de "Vagon Bar" a mai fost folosită în MT 1996/1997(pentru toate trenurile A și R de pe ruta București - Galați) și 1997/1998(pentru un singur tren: A 1761/1762: București - Făurei - Iași). În 1995, ca și în 1994, apare doar pictograma de Vagon Restaurant, deși se foloseau la unele trenuri simplele vagoane bar provenite din bonanze 21-47(nu 11-47).
Cât despre trenurile ținute de RCF Galați - în general vorbind - jos pălăria! |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 19:03 | |
| @ATM Nu stiu cum era in teren grupa de Galati, Iasul stiu ce avea, doar tatal meu batea la rotile lui( a fost revizor tehnic). Sa vedem ce aveam in anii '90: 50 cusete 59-50; 110 WLA 60-41; 30 WLA/WLAB 70-50 si 25 de noi venite WLAB 71-80 care au intrat direct pe internationale, 50 restaurante si minim 25 BAR 85-47. Cu tot renumele de zona saraca, acc Iasi-Timisoara a avut ani de zile vagon restaurant. Imi povestete fratele meu ca nu va uita niciodata mirosul de soba pe carbuni din restaurant. - MariusM a scris:
- ...
@ Hurricane & ATM: Faza cu Intercity Expres-ul Eminescu de Iași cu grupă de Suceava care avea vagoane personalizate, dar ceva mai multe opriri este, însă, din anii 1998-2000.
Vagoanele personalizate au fost doar cele de Iasi, 6 vagoane la numar. Informatie de la tatal meu/frate si de la Grivita. Eu am facut referire la cel cu o singura oprire si care mergea fara grupa de Suceava. - MariusM a scris:
- ...
Vagoanele Y roșii în anii 90 erau cu siguranță o raritate, până la schema Intercity. Știu că și eu am văzut un Y roșu cu dungă albă oblică, în Gara de Nord prin 1992 sau 1993, din A 335 cu care mergeam la Pitești, la un tren foarte-foarte lung(să tot fi fost vreun internațional, ceva care intra în gară și parcă nu se mai termina). Altfel, abia mai târziu, și după oficializarea schemei de vopsire "Intercity"(roșu cu dungă albă la mijloc), am văzut și chiar am apucat să merg cu ceva Y-uri roșii chiar la clasa 1, dar aici era deja o schemă roșu închis, dar fără dungă. Asta e tare, Y-ul rosu cu dunga alba oblica, este pentru prima data cand aud. Este posibil acest lucru pentru ca 1992 a fost anul cand Y-urile au primit pictograme mari si dunga alba oblica la fereastra 8, deci e posibil ca CFR sa fi vopsit vagoanele in rosu si albastru, si albastru probabil a prins mai bine de s-a continuat cu aceastra culoare. 19-50 rosu cu dunga alba longitudinala pe IC Constanta - Sibiu in anul 1996, stop cadru din Great European Railway Journeys 9 Cu 19-50 rosu complet era o poza pe net de a lui Tiberiu Sufitchi in acc Iasi-Timisoara. Poza cu 20--50 rosu nu am vazut niciodata, nu ma pot pronunta daca au existat. 19/20-47 rosii au aparut in 1995 odata cu trenurile IC. In 2006 am vazut ultimul 19-47 proaspat vopsit in fosta schema IC, rosu aprins, sasiul negru, acoperisul gri, scarile albe - MariusM a scris:
- ...
Despre chestiunea cu vagonul verde... știu că și eu am văzut un vagon similar, dar IVA și cu dungă albă la mijloc și inscripții albe, pe R 315(strămoșulIC 531 Avram Iancu), în 1995 și era ca o pată albă printre multe vagoane bleumarin cu dungă albă. Vagonul avea o singura dunga? E posibil sa fi avut sub ferestre dunga subtire alba longitudinala apoi dunga groasa? In genul cusetelor rosii 59-50? |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5544 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 20:38 | |
| Cam ce compunere aveau trenurile care treceau prin staţiunili di pi Valea Prahovei în 1985-1989? Vorbesc de toate trenurile, indiferent dacă erau personal, accelerat sau rapid. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 21:49 | |
| Din pacate aici nu stiu mai nimic...eram prea mic si nu intra in " raza mea de actiune". Pot doar sa spun ca 734/731 era in continuare al Galatiului, cu eternele 19-57/20-57, c-am mers odata in 1987 cu el. cate vagoane , nu stiu. Asezarea, nu stiu... Aaa, si mai stiu, tot fiindca am mers cu el, de A368/849 in 1988, c-avea vagoane 20-47 Astra aproximativ noi, si ca era trasa (la trecerea in Buzau) de o locomotiva brasoveanca - pentru ca scria maaaare pe bot, depoul Brasov. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 21:58 | |
| @Hurricane: vagoanele restaurant aveau statiile de domiciliu buc grivita, la fel dormitoarele, ptr iasi-tim avea circuit (in vechea numerotare) 621-iasi-tim (scz nu mai retin nr parca 341/344, nici n-am chef acum sa caut in mt-arhiva) se intorcea la buc cu 124, apoi 121- 342/343 scz daca gresesc - 622, asta la restaurant/bar depinde. |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5544 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 22:57 | |
| Dar personalele Bucureşti Nord - Ploieşti Vest - Câmpina - Sinaia - Predeal - Braşov (Kronstadt) şi retur aveau sau nu vagoane poştă? Că eu ţin minte că am mers prin 1987-1988 cu 3004? şi nu avea vagon de poştă [mă miram că primul vagon (în care stăteam eu şi cu bunica) era chiar lângă locomotivă - eu eram obişnuit cu un vagon sau 2 pe acolo], dar cineva zice că aveau şi personalele alea. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mier 21 Sept 2011, 04:48 | |
| Dar vagoane restaurant sau bar pe trenuri personale au existat vreodata ? |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mier 21 Sept 2011, 07:50 | |
| Da, cel putin pe hartie. In MT 1982/1983 personalele de lung parcurs aveau asa ceva, existau si inainte, si s-ar putea sa se fi perpetuat ideea si vreun an-doi dupa...in MT88/89 deja nu mai era nici o indicatie de astfel de tren cu vagon special.
Iata personalele care aveau WR sau bar in Mt1979-80: 1001, 1005, 2021, 3001, 4001, 4005, 5001, 6001, 5005. Plus celebrul 8061, Bucuresti- Tulcea, si 2014, Sibiu-Bucuresti, care aveau un vagon de dormit. Nu erau trenuri -ramura pentru trenuri de rang superior, ci personale de sine statatoare pe toata distanta. N-am inteles niciodata cum mergea treaba asta. Daca iti cumparai un bilet de cl 1 si supliment de pat , dar fara tichet de loc, aveai dreptul sa stai la vagonul de dormit? ca deh, pesonalul nu era , prin definitie, tren cu rezervare de locuri. Dar daca isi cumparau bilet prea multi la vagonulde dormit, si nu mai erau locuri, ce se intampla,stateau pe culoar sa se elibereze locuri cand coborau ceilalti? sau , poate numai pentru vagonul asta, se aplica principiul rezervarii, chiar daca era personal?
|
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mier 21 Sept 2011, 09:05 | |
| nu stiu cum era inainte, dar astazi suplimentul de pat este practic un tichet de loc (cu pret mai mare, datorat confortului superior) - pe el este inscris numarul patului, si categoria (double, single etc.) |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mier 21 Sept 2011, 18:00 | |
| @maryus74 In livretul din 1989 zice ca vagonul restaurant de la rapidul 65 "Moldova" va fi atasat de la 342. La 342 zice ca restaurantul este de la 65 si este pentru trenul 16. A292 in 1995 http://www.flickr.com/photos/36034969@N08/3424458273/in/faves-39327337@N04/ Si compunerea in livret: Dupa cum se vede asezarea si compunerea este corecta. Diferenta in livret si in teren, in M.T. apare cl 1,cl2 si restaurant. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mier 21 Sept 2011, 18:26 | |
| @ Hurricane: - Citat :
A292 in 1995 http://www.flickr.com/photos/36034969@N08/3424458273/in/faves-39327337@N04/ În anul 2000(singura dată când l-am folosit, pe segmentele Piatra Olt - Vâlcea și Vâlcea - Brașov) avea aceeași compunere cu o singură excepție: La grupa Sibiu, în loc de AB, era un A. - Citat :
- Vagonul avea o singura dunga? E posibil sa fi avut sub ferestre dunga subtire alba longitudinala apoi dunga groasa? In genul cusetelor rosii 59-50?
O singură dungă era. Versiunea cu dungă subțire apoi dungă groasă nu-mi amintesc să fi văzut la vagoane de clasă(cu excepția DWA-urilor). Poate mă-nșeală memoria... |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mier 21 Sept 2011, 21:44 | |
| Chiar aici pe forum este poza cu epava unul 19-57 Dunga este mai lata fata de ce se vede in poza. Vagoane vopsite asa in anii 1980. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mier 21 Sept 2011, 23:09 | |
| De notat ca in 1995 inca mai existau - cel putin pe hartie-vagoane 39-57. Eu unul nu am vazut nici unul pe viu, ci doar in filmele anilor 70 -pare-mi-se ca apare unul in " Asta seara dansam in familie". |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Joi 22 Sept 2011, 14:46 | |
| - ATM a scris:
- De notat ca in 1995 inca mai existau - cel putin pe hartie-vagoane 39-57. Eu unul nu am vazut nici unul pe viu, ci doar in filmele anilor 70 -pare-mi-se ca apare unul in " Asta seara dansam in familie".
În filmul "Astă seară dansăm în familie" apare un vagon 30-40. Seriile de atunci erau 19-40, 20-40 și 30-40, din care au rezultat astfel: 19-40 >> 19-57 și 39-57 20-40 și 30-40 >> 20-57 Pe viu, știu că ultima dată când am văzut un 39-57 a fost prin 2002-toamna, pe P 9126/9125 Craiova - Câmpulung. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri | |
| |
| | | | Trenuri de pe vremuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |