|
| Trenuri de pe vremuri | |
|
+49mielutu zburator CristyanC gabrielcr florin.lifticariu spiderpc danlascau Razvan Tudor cata Horea36 dan tm kristi kkk DanyCfrPascani bogdan.perejuc Vale Andrey_tm The Legend cristi CFR Sabik Adirmvl Teodor Mihay marius_catalin84 NicuS kasapis2007 Nesebar Dr2005 M.I.C.I. COSTACHE MIHAIL @ndrey Cont dezactivat 060-EA078 alex.alexus.tm nokia2010 DUAL Luna AlexD ldh80 Adrian78 srazvi pannonia express Hurricane FeroFan97 decward didinul ATM Vlad Vitosa IonutCFR2009 Jhonyla 53 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Joi Mar 31, 2011 5:16 pm | |
| - didinul a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- Tren international Nr. 262 - ORIENT EXPRESS
Nr. 23 Bucuresti Nord - Fagaras - Curtici
Extras din livretul anului 1977: http://rapidshare.com/files/454203315/Livret_Orient_Express__1977_.pdf sau http://www.megaupload.com/?d=DQZK52JK Foarte interesant, mulţumim mult pentru donaţie! Dacă ai livretul, vezi un pic câte vagoane avea. Şi dacă poţi, te rugăm să postezi şi trasa de retur. Ce mă miră e faptul că nu sunt prevăzuţi timpi de staţionare pentru schimbarea locomotivei, nici la Vinţu nici la Simeria. Să fi mers cu tracţiune diesel pănă la Curtici? Pai mergea cu diesel pana la Curtici, linia Vintu de Jos - Arad era neelectrificata in 1977... |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Joi Mar 31, 2011 5:27 pm | |
| - Vlad a scris:
- didinul a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- Tren international Nr. 262 - ORIENT EXPRESS
Nr. 23 Bucuresti Nord - Fagaras - Curtici
Extras din livretul anului 1977: http://rapidshare.com/files/454203315/Livret_Orient_Express__1977_.pdf sau http://www.megaupload.com/?d=DQZK52JK Foarte interesant, mulţumim mult pentru donaţie! Dacă ai livretul, vezi un pic câte vagoane avea. Şi dacă poţi, te rugăm să postezi şi trasa de retur. Ce mă miră e faptul că nu sunt prevăzuţi timpi de staţionare pentru schimbarea locomotivei, nici la Vinţu nici la Simeria. Să fi mers cu tracţiune diesel pănă la Curtici? Pai mergea cu diesel pana la Curtici, linia Vintu de Jos - Arad era neelectrificata in 1977... Da, ai dreptate, o chestie care mi-a scăpat. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Joi Mar 31, 2011 11:17 pm | |
| Foarte interesanta, intr-adevar, informatia. Se observa timpii de mers de-a dreptul extraordinari in comparatie cu starea actuala a infrastructurii. Bucuresti-Brasov in 2h15', Brasov-Sibiu in doua ore fara un minut, un total de Bucuresti-Arad in 8h35' si asta acum 34 de ani! Prin comparatie Ister face acum 11h34' si nici macar nu are tractiune diesel, avand ruta prin Sighisoara... sunt curios daca, dupa ce s-o termina mare modernizare a M300, vor fi in stare sa scoata un timp echivalent macar pe Bucuresti-Brasov. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam Apr 02, 2011 2:03 pm | |
| - ATM a scris:
- Da, acesta era primul an in care a circulat ciudatenia. Avea o trasa infernal de neglijenta, iar derivatia Brasov-Sibiu-Vintu-Teius, dar mai ales opririle extrem de i d i o t calculate, ii iau ore bune in plus fata de ruta normala prin Sighisoara. Cineva ori a vrut sa isi bata joc de ideea trenului asta, ori a fost gandit cu foarte putin timp inainte de intrarea in noul MT, pentru ca practic trenul se opreste la cruce cu ABSOLUT orice alt tren de pe traseu, indiferent de rang.
In 1997 s-a renuntat la grupa de Iasi, ramanand doar cele de Timisoara si Oradea (cu ruta prin Fetesti-Buzau-Ploiesti-Brasov-Sighisoara etc) si compunere 4 vag clasa (1 WlA, 1 Bc, 1A, 1B, toate Bauzen) +3 Laekks. cel putin grupa de Oradea era asa. Si trenul a devenit intr-adevar un expres in adevaratul sens al cuvantului, limitat insa fiind la 100 km/h (sau poate 95 km/h?) din cauza vagoanelor de marfa.
In 1991, a existat un tren (notat cu *) A741/744 respectiv 742/743, tren de noapte: Galati-Braila-Faurei-Buzau- Focsani-Adjud-Ciceu-Deda-Tg Mures-Razboieni-Cluj Napoca. NU era un inlocuitor al lui 745/748, ca a existat si acela, pe parcursul lui normal. Cu un an inainte , in 1990, existase un tren tot de noapte, permanent, Galati-Buzau-Bacau-Suceava. Numarul cred ca era 762, si mai avea un numar in contrapartida pentru magistrala 5 (poate 559?561? nu stiu). In 1995: R651/654 , tot tren de noapte: Brasov-Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani-Iasi. Nu intelegeam de ce era mai lent decat oricare alt tren de rang superior, pana am inteles ca pe langa vagoanele clasa ducea o grupa de 3 vag. CFM in ruta Brasov-Chisinau, ce in Iasi se atasau la Basarabia (884/681). In 1996: R651/654 devine R666/669 (respectiv 668/667) cu ruta deviata prin Buzau-Marasesti-Vaslui-Iasi, si scapand de grupa CFM, care venea ca un tren independent 1005, respectiv 1006, de la Brasov pana in Bobocu (prima statie dupa Buzau inspre Ramnic). In Bobocu se atasa la 1001 (numarul nou al lui Basarabia). In 1990(dar luati-o cu titlu de inventar, ca nu-s foarte sigur de an) A752/861, Galati-Constanta avea o ramura de Galati-Calarasi, care se desprindea in Fetesti si o lua prin Ciulnita. Tot atunci exista un accelerat (cred ca tot 835/838) care mergea Bucuresti-Urziceni-Slobozia-Tandarei -Fetesti. Nu stiu daca avea si vagoane de Calarasi sau nu. In 1982 alt tren ciudat (tot *) A 367/370 si 368/369: Teius-Blaj-Tarnaveni-Praid si retur. Nu era ramura nimanui.
Despre 1934/1931 si perechea 1932/1933-tren galatean, care i-a pus la grea incercare pe cei ce calculau traseul. Istoria lui e legata foarte mult de A731/734 (sau R, daca vreti, pentru ca e unul din putinele trenuri care si-au pastrat numarul dupa schimbarea sistemului de numerotare). Astfel, povestea completa e asta: In 1993, acceleratul clasic A734/731, Galati-Brasov, devine A354/351, Galati-Buzau-Brasov-Sighisoara-Cluj-Oradea. In 1994, apare prima data A455/458, Galati-Vaslui-Iasi-Pascani- Suceava-Ilva Mica-Beclean pe Somes-Bistrita Nord. Trenul era un accelerat care batea nitelus in rapid, din punct de vedere al opririlor. 354/351 se mentine pe pozitii. In 1995, R354/351 se mentine in continuare pe pozitii, dar A455/458 isi schimba trasa: merge pe drumul ei pana la Beclean, dar i loc s-o ia spre Bistrita pleaca la Dej-Baia Mare-Satu Mare. In 1996 se schimba numerele, 354/351 (re)devenind R731/734 iar 455/458 devine 1934/1931. Undeva in 1996 sau in 1997 (eh, memoria...) R734 se limiteaza la Galati-Cluj Napoca, concomitent 1934/1931 isi modifica iar trasa , de la Dej merge spre Cluj Napoca-Oradea, preluand sarcinile lui 734 pentru Cluj-Oradea. Si se mentine aceasta situatie pana in 1998, cand 734/731 este limitat la Galati- Brasov, iar 1934 la Galati-Cluj Napoca, disparand apoi aproape complet.
Cat despre celalalt tren , cel Iasi-Ciceu-Craiova, a aparut prima data in 1991 si se numea A255/258.
Expresul de Oradea l-am văzut o singură dată în viața mea(nu uit!), în vara lui 1997, așteptând P 8102, ca să plec la mare cu 8101. Țin minte că R 836/837 avea pe atunci IVE ca vagoane clasă, cu dungă albă la mijloc(cum erau pe atunci). O mică greșeală în privința rapidului Brașov - Iași: era R 768/767/769/766, cu orarul astfel: R 768/767: Brașov(0:02) - Ploiești Sud(1:54-2:00) - Tecuci(4:26-4:46) - Iași(7:15) R 766/769: Iași(23:30) - Tecuci(1:52-2:12) - Ploiești Sud(4:42-4:45) - Brașov(6:44) R 1005/1006 era în anii 1996-1998 o variantă de munte a trenului Basarabia(în 96-97 era facultativ, iar în 97-98 circula doar în anumite zile). Trenul a circulat până prin 1998. În 2000, parcă figura un accelerat pe o trasă de gen, care circula doar de sărbători. R 734/731 făcea din 1996 ruta Cluj - Galați și din 2000 Brașov - Galați. Prin 1996, la Brașov i se atașau patru vagoane "Brașov - Galați". Te pomeni că A 741/744 o fi fost un strămoș al E 71/74 Galați - Timișoara care se atașa la E 35/30 Iași - Timișoara(anul 1995-1996). Acceleratul Galați - Călărași combinat cu Galați - Constanța circula în 1989/1990 astfel: A 752/861: Galați(5:20) - Brăila(5:55-6:00) - Racord Făurei - Țăndărei(7:27-7:29) - Fetești(7:57-8:21) - Constanța(9:34) A 862/751: Constanța(17:00) - Fetești(18:15-18:33) - Țăndărei(19:00-19:02) - Racord Făurei - Brăila(20:22-20:26) - Galați(21:00) A 836/837: Fetești(8:23) - Ciulnița(8:52-8:55) - Călărași Sud(9:20) A 835/838: Călărași Sud(17:10) - Ciulnița(17:36-17:38) - Fetești(18:01) Trenul exista și în MT 1988/1989 cu un traseu similar. Așa-zisul accelerat București - Fetești circula de fapt doar până la Slobozia după cum urmează: A 839: București Nord(14:52) - Urziceni(15:49-15:51) - Slobozia Veche(16:47) A 840: Slobozia Veche(6:35) - Urziceni(7:32-7:38) - Mogoșoaia(8:32) - București Nord(8:45) În paralel, exista și un accelerat București - Călărași astfel: A 833: București Nord(15:25) - Ciulnița(16:45-17:05) - Călărași Sud(17:30) A 834: Călărași Sud(18:45) - Ciulnița(19:10-19:19) - București Nord(21:05) Nu-i exclus ca acest accelerat să fi fost format dintr-o ramă electrică 55/56/57. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam Apr 02, 2011 2:15 pm | |
| Da , eu am circulat cu o astfel de rama Buc-Calarasi , am stat o data chiar in cabina de conducere , dar dupa un nr marisor de km parcursi a inceput sa dea defectari dese , nu s-au mai gasit solutii de reparare sau poate nu mai era rentabil si asa ajunge sa ,,zaca,, pe una din liniile acum dezafectate ale Bucuresti Triaj in apropierea haltei cu acelasi nume , dupa cativa ani isi gasesta eterna liniste (casare-din pacate) |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam Apr 02, 2011 3:14 pm | |
| Iar acea ramă care se afla în București Triaj era chiar rama cap de serie 0001/0002!
Traseul acceleratului de Slobozia Veche/Călărași Sud în 1979/1980(din care au rezultat acceleratele sus-menționate):
A 837/836: București Obor(6:08) - Ciulnița(7:13-7:30) - Slobozia Veche(7:48-7:53) - Urziceni(8:43-8:46) - București Nord(9:51) A 835/838: București Nord(14:10) - Urziceni(15:16-15:17) - Slobozia Veche(16:07-16:11) - Ciulnița(16:37-16:55) - București Obor(18:10)
Grupa adiacentă:
A 839: Ciulnița(7:35) - Călărași Sud(8:00) A 840: Călărași Sud(16:15) - Ciulnița(16:41) - distanță pe care circula combinat cu C 8344/8341 Călărași - Fetești
Acest accelerat a fost format dintr-o ramă Săgeata Albastră sau dintr-un automotor Malaxa prototip similar cu 78-1000.
Au mai existat doua prototipuri de trenuri automotoare rapide care au circulat in Romania: primul, construit in anii '50, era un tren automotor Diesel-electric compus din patru vagoane, al carui aspect exterior era foarte asemanator cu al celor din seria 1000. Cele doua capete motoare, prevazute cu cabine de conducere, avand formula osiilor (A1A)'2' si inmatriculate Bam M5 si M6, incadrau doua vagoane intermediare nemotoare; viteza maxima era de 100 km/h. Dintre ultimele servicii efectuate mentionam un tren accelerat pe ruta Bucuresti - Calarasi; vehiculul a fost vazut pentru ultima oara in Timisoara in anul 1982.(Antonio Bianco) |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam Apr 02, 2011 7:54 pm | |
| Un fel de epigoni ai acceleratului Craiova - Iași în MT 2002-2003:
RM 728/725: Craiova(8:56) - Piatra Olt(9:35-9:38) - Podu Olt(12:15-12:23) - Brașov(14:31) RM 729: Podu Olt(12:24) - Sibiu(12:49) RM 720: Sibiu(11:45) - Podu Olt(12:10)
RM 727/726: Brașov(16:21) - Podu Olt(18:28-18:38) - Piatra Olt(21:42-21:55) - Craiova(22:38) RM 828: Sibiu(17:57) - Podu Olt(18:22) RM 896: Piatra Olt(22:08) - Pitești(23:55) RM 897: Pitești(22:30) - Piatra Olt(0:04-0:14) - Sibiu(3:38)
Aceste rapide-motoare ar fi circulat cu ocazia sărbătorilor de iarnă 2002, formate din Desiro, dar a fost doar o cursă experimentală până la lansarea oficială a săgeților. |
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6555 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam Apr 02, 2011 11:33 pm | |
| tren Accelerat 256/257 anul 1995 Craiova 07:53 - Bals 08:26 - Piatra Olt 08:57 - Dragasani 09:32 - Babeni - 10:01 - Govora 10:12 - Ramnicu Valcea 10:29 - Calimanesti 10:51 - Lotru 11:08 - Podu Olt 12:22 - Avrig 12:38 - Ucea 13:09 - Fagaras 13:37 - Bradet 14:10 - Codlea 14:40 - Brasov 15:06 - Sfantu Gheorghe 15:33 - Baile Tusnad 16:06 - Miercurea Ciuc 16:35 - Ciceu 16:45 - Livezi Ciuc 17:11 - Ghimes 17:42 - Comanesti 18:17 - Valea Uzului 18:24 - Saline hc 18:40 - Onesti 19:00 - Adjud 19:46 - Bacau 20:30 - Roman 21:01 - Targu Frumos 22:02 - Iasi 22:35
conform MT 1995-1996 era format din clasa 1 clasa 2 si vag restaurant |
| | | decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 7997 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum Apr 03, 2011 1:52 am | |
| - Jhonyla a scris:
- Voi posta aici trenuri Accelerat Rapid ... care au circulat pe vremuri
Anul 1979
R 21/86 Wiener Walzer Constanta - Fetesti - Bucuresti Nord - Ploiesti Vest - Predeal - Brasov - Sighisoara - Alba Iulia - Deva - Arad - Curtici - Szolnok - Budapest Keleti - Gyor - Wien West
End part 1 Si acum exista acel ,,Wiener Walzer" doar ca , la rang de EN 466(Euro-Night) intre Budapesta si Zurich (Budapest Keleti p.u. - Wien Westbahnhoft - Zürich) si are in compunere doar vagone MAV (la vagoane nu sunt sigur 100% prin ,,doar") ! |
| | | FeroFan97
Numarul mesajelor : 390 Varsta : 27 Localizare : Sfîntu Gheorghe Reputatie : 5816 Data de inscriere : 06/02/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum Apr 03, 2011 8:02 am | |
| |
| | | decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 7997 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum Apr 03, 2011 10:32 am | |
| |
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6555 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum Apr 03, 2011 11:30 am | |
| dar de ce nu mai circula din Romania? stie careva ce vagoane avea atunci? ma refer daca erau numa straine sau avea si vag CFR |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum Apr 03, 2011 3:40 pm | |
| Conținutul trenului Wiener Waltzer conform MT 1966/1967
AB - București - Basel B(2 vagoane) - București - Budapesta A, B - București - Viena
1979/1980:
A, B, WLAB - Viena - Constanța A, B, Bc, WLA, WLAB - Budapesta - Constanța |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6259 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Vin Mai 06, 2011 11:38 am | |
| - ATM a scris:
- ...
In 1997 s-a renuntat la grupa de Iasi, ramanand doar cele de Timisoara si Oradea (cu ruta prin Fetesti-Buzau-Ploiesti-Brasov-Sighisoara etc) si compunere 4 vag clasa (1 WlA, 1 Bc, 1A, 1B, toate Bauzen) +3 Laekks....
Cuseta nu era Waggonbau Gorlitz? |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5779 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Vin Mai 06, 2011 1:37 pm | |
| - decward a scris:
Si acum exista acel ,,Wiener Walzer" doar ca , la rang de EN 466(Euro-Night) intre Budapesta si Zurich (Budapest Keleti p.u. - Wien Westbahnhoft - Zürich) si are in compunere doar vagone MAV (la vagoane nu sunt sigur 100% prin ,,doar") ! EN 466/467 are acum 3 grupe de vagoane: Budapesta - Viena: A, B, WR (MAV) Budapesta - Zürich: B, WL, Bc (MAV - pana anul trecut cuseta era SBB) Viena - Zürich: B, Bc, WL (ÖBB) - vagoanele de dormit sunt un model mai special: cu doua etaje. Compunerea postata de biszakabel mai sus este valabila pe ruta Budapesta - Viena si retur. Cele mai ieftine bilete pornesc de la 39 euro, ceea ce nu e rau pentru o calatorie de aproximativ 1000 km care traverseaza 3 tari. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri | |
| |
| | | | Trenuri de pe vremuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |