|
| Trenuri de pe vremuri | |
|
+49mielutu zburator CristyanC gabrielcr florin.lifticariu spiderpc danlascau Razvan Tudor cata Horea36 dan tm kristi kkk DanyCfrPascani bogdan.perejuc Vale Andrey_tm The Legend cristi CFR Sabik Adirmvl Teodor Mihay marius_catalin84 NicuS kasapis2007 Nesebar Dr2005 M.I.C.I. COSTACHE MIHAIL @ndrey Cont dezactivat 060-EA078 alex.alexus.tm nokia2010 DUAL Luna AlexD ldh80 Adrian78 srazvi pannonia express Hurricane FeroFan97 decward didinul ATM Vlad Vitosa IonutCFR2009 Jhonyla 53 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam 10 Sept 2011, 16:38 | |
| - Luna a scris:
- Ceva despre trenurile pe ruta Petrosani - Bucuresti si Petrosani - Craiova, Petrosani - Deva, Petrosani - Lupeni stie cineva ? Sunt curios ce trenuri erau, ce compunere si timpi aveau. Din ce imi amintesc parca exista si personal direct din Petrosani pana la Bucuresti. Insa eram mult prea mic ca sa imi amintesc si timpii de mers ori frecventa trenurilor.
A fost personalul 2021/2022 Deva-Bucuresti prin anii 96-97-98 pleca la ora 4.30 din Deva si ajungea in Bucuresti in jurul orelor 16.30 Dupa 2000 l-au facut bucati Deva-Petrosani Petrosani-Craiova Craiova-Bucuresti ..Cred ca am vazut un 21-47 pe aceea garnitura
Ultima editare efectuata de catre adrian78hd in Sam 10 Sept 2011, 16:58, editata de 1 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam 10 Sept 2011, 16:46 | |
| - adrian78hd a scris:
- Luna a scris:
- Ceva despre trenurile pe ruta Petrosani - Bucuresti si Petrosani - Craiova, Petrosani - Deva, Petrosani - Lupeni stie cineva ? Sunt curios ce trenuri erau, ce compunere si timpi aveau. Din ce imi amintesc parca exista si personal direct din Petrosani pana la Bucuresti. Insa eram mult prea mic ca sa imi amintesc si timpii de mers ori frecventa trenurilor.
A fost personalul 2024 Deva-Bucuresti Nord prin anii 96-97-98 pleca la ora 4.30 din Deva si ajungea in Bucuresti in jurul orelor 16.30 Dupa 2000 l-au facut bucati Deva-Petrosani Petrosani-Craiova Craiova-Bucuresti ..Cred ca am vazut un 21-47 pe aceea garnitura Nu cumva era tr 2022 ? iar la ducere pleca ca tr 2021 aproape de ora 9 dimineata din basarab, si da ai vazut bine acel 21-47. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam 10 Sept 2011, 17:30 | |
| În Mersul Trenurilor 1979/1980:
A 244 Deva - Bucuresti Nord Deva (21:35) - Simeria (21:44-21:59) - Calan (22:13-22:14) - Subcetate (22:27-22:28) - Petrosani (23:29-23:33) - Valea Sadului (00:14-00:16) - Târgu Jiu (00:35-00:39) - Carbunesti (01:02-01:03) - Filiasi (01:39-01:40) - Craiova (02:03-02:11) - Caracal (02:55-02:56) - Rosiori Nord (03:39-03:47) - Bucuresti Nord Gr. A (05:00) ---------------------------------------------------- Timp de mers: 6h39min Viteza medie: 68,45 km/h
În Mersul Trenurilor 1988/1989:
A 244 Deva - Bucuresti Nord Deva (21:10) - Simeria (21:21-21:52) - Calan (22:06-22:09) - Subcetate (22:25-22:28) - Petrosani (23:32-23:40) - Valea Sadului (00:21-00:23) - Târgu Jiu (00:44-00:49) - Carbunesti (01:12-01:13) - Filiasi (01:51-01:54) - Craiova (02:19-02:28) - Caracal (03:05-03:07) - Rosiori Nord (03:46-03:51) - Videle (04:31-04:34) - Bucuresti Nord (05:10) ----------------------------------------------------------------------- Timp de mers: 6h45min Viteza medie: 67,44 km/h
În Mersul Trenurilor 1994/1995:
A 244 Deva - Bucuresti Nord Deva (21:35) - Simeria (21:47-22:04) - Calan (22:18-22:20) - Subcetate (22:33-22:35) - Petrosani (23:44-23:49) - Valea Sadului (00:30-00:33) - Târgu Jiu (00:57-01:01) - Carbunesti (01:24-01:26) - Filiasi (02:08-02:10) - Craiova (02:36-02:48) - Caracal (03:23- 03:25) - Rosiori Nord (04:02-04:04) - Videle (04:39-04:40) - Bucuresti Nord Gr. A (05:14) ----------------------------------------------------------- Timp de mers: 6h45min Viteza medie: 67,44 km/h |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam 10 Sept 2011, 18:07 | |
| Se pare ca timpii de mers nu au crescut foarte mult si nici viteza nu a scazut prea mult la acclerat pe aceasta ruta. Doar pretul a crescut mult si numarul de trenuri a scazut (cred). |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam 10 Sept 2011, 19:42 | |
| Iar vara lui 1979/1980, A 244 circula până la Constanța via București Băneasa:
Deva (21:35) - Simeria (21:44-21:59) - Calan (22:13-22:14) - Subcetate (22:27-22:28) - Petrosani (23:29-23:33) - Valea Sadului (00:14-00:16) - Târgu Jiu (00:35-00:39) - Carbunesti (01:02-01:03) - Filiasi (01:39-01:40) - Craiova (02:03-02:11) - Caracal (02:55-02:56) - Rosiori Nord (03:39-03:47) - București Băneasa(5:04-5:29) - Medgidia(7:31-7:32) - Constanța(8:05)
Timpi de mers: 9h28min
Formarea: Grupa Deva-Constanța: A, B, WL Grupa Craiova-Constanța(Facultativă): A, B
Se pare că acesta a fost unul dintre primele trenuri care au făcut legătura între Valea Jiului și litoral. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Sam 10 Sept 2011, 21:57 | |
| In perioada 01.07 - 26.08.1979, A 244 Deva - Bucuresti, circula pâna la Constanta, cu orar modificat ca tren A 268 pe distanta 16 Februarie 1933 - Bucuresti Triaj Post 9 respectiv tren A 847 pe distanta Bucuresti Triaj Post 9 - Bucuresti Baneasa - Constanta, avànd in compunere 14 vagoane: - Deva - Constanta (Vag. 2-7) de la tren A 244 - Hunedoara - Constanta (Vag. 8-12) de la tren A 266 - Craiova - Constanta (Vag. 13-15) de la tren R 15 Primele doua vagoane din compunerea trenului A 244 Deva - Bucuresti Baneasa, formau ulterior trenul G 268 Bucuresti Baneasa (05:15) - Bucuresti Grivita (05:25) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Trenuri de pe vremuri Lun 12 Sept 2011, 00:13 | |
| Trenuri internationale in 1988/1989, intre: Romania, Bulgaria, RDG, Cehoslovacia, Ungaria, Polonia si URSS:
1."Vitosa" Sofia- Chitila- Kobanya Kispest- Praga Holesovici- Dresden HBF (ramura pentru Leipzig Hbf)- Berlin Lichtenberg Tren sezonier. Plecare Sofia 20.30, sosire Chitila 7.34, plecare Chitila 7.46, sosire Berlin 12.36 (a doua zi) Compunere: 1,2, WR, vagoane de dormit si vagoane-cuseta.
2. "Transdanubium" Burgas- Rosiori Nord- Budapesta Kelendorf- Bratislava Hln.- Praga Hln. Tren sezonier. Plecare Burgas 21.15, sosire Giurgiu Nord 5.20, plecare Giurgiu Nord 6.20, sosire Praga Hln 8.26 (a doua zi) Compunere: 1,2, vagoane de dormit si cuseta
3. "Nesabar" Burgas/Varna- Kaspican- Giurgiu Nord- Budapesta Nyugati Tren sezonier Plecare Burgas 19.15, sosire Giurgiu Nord 2.50, plecare Giurgiu Nord 3.20, sosire Budapesta Nyugati 18.36 Compunere: 1,2, WR, vagoane de dormit si cuseta
4. "Balt Orient Express" Bucuresti Nord- Budapesta Nyugati- Bratislava Hln- Praga Holesovici- Dresden Hbf (ramura pentru Leipzig Hbf)- Berlin Plecare Bucuresti Nord 22.00, sosire Berlin Lichtenberg 5.36 (a treia zi) Compunere: 1,2, vagoane de dormit si cuseta
5. "Tracia" Varna- Medgidia- Ploiesti Est- Kobanya Kispest- Bratislava Hln- Praga Holesovici- Dresden Hbf (ramura pentru Leipzig Hbf)- Berlin Tren sezonier Plecare Varna 19.15, sosire Ploiesti Est 5.05, plecare Ploiesti Est 5.47, sosire Berlin 14.39 (a doua zi) Compunere: 1,2, WR, vagoane de dormit si cuseta
6. "Nord-Sud" Burgas- Chitila- Kobanya Kispest- Zebrzydowice (ramura pentru Szeczecin)- Warszawa Wsch Tren sezonier Plecare Burgas 20.15, sosire Chitila 6.35, plecare Chitila 7.14, sosire Warszawa Wsch 14.49 (a doua zi) Compunere: 1,2, vagon-bar, vagoane de dormit si cuseta
7. "Varna" Varna- Bucuresti Nord- Kosice- Krakow- Warszawa Wsch Tren sezonier Plecare Varna 17.50, sosire Bucuresti Nord 2.52, plecare 3.35, sosire Warszawa Wsch 11.34 (a doua zi) Compunere: 1,2, vagon-bar, vagoane de dormit si cuseta
8. "Mamaia" Mangalia- Ploiesti Est- Kobanya Kispest- Bratislava Hln- Praga Holesovici Tren sezonier Plecare Mangalia 18.03, sosire Ploiesti Est 23.22, plecare 23.41, sosire Praga 23.14 (a doua zi) Compunere: 1,2, WR, vagoane-cuseta si de dormit
9. "Sofia Express" Sofia- Chitila- Cernauti- Kiev- Moskva Kievskaya Tren sezonier Plecare Sofia 12.40, sosire Chitila 23.55, plecare 0.27, sosire Moskva 10.23 (a treia zi) Compunere: 1,2, vagoane de dormit
10. "Marea Neagra" Varna- Buzau Sud- Cernauti- Kiev- Moskva Kievskaya Tren sezonier Plecare Varna 20.35, sosire Buzau Sud 6.02, plecare 6.25, sosire Moskva 15.40 (a treia zi) Compunere: 2, vagoane de dormit
11. "Bulgaria Express" Sofia- Bucuresti Nord- Cernauti (ramura pentru Leningrad Wars)- Kiev Plecare Sofia 8.40, sosire Bucuresti Nord 19.18, plecare 20.00, sosire Kiev 18.16 (a doua zi), sosire Leningrad 15.27 (a treia zi) Compunere: 1,2, vagoane de dormit
12. "Danubius Express" Istambul- Sofia- Bucuresti Nord- Nicolina- Chisinau- Kiev- Moskva Kievskaya Plecare Istambul 20.50 (vara)/18.15 (iarna), sosire Bucuresti Nord 0.52, plecare 1.20, sosire Moskva 11.50 (a doua zi) Compunere (conform "MT 1984/1985"): sens Bucuresti Nord- Nicolina- Ungheni URSS: L, "Post" (CFR), "D" (BDZ), 13 WLA/WLB/WLAB (SZD), din care: WLB 1 (Sofia- Chisinau), WLB/WLA 2-12 (Sofia-Moskva) si WLAB 13 (Istambul- Moskva) Total: 15 vagoane, 60 osii, 800 tone. Procent de franare: 85, frana nemoderabila la defranare. Viteza maxima: 100 km/h (parcurs CFR)
13. "Romania Express" Bucuresti Nord- Chisinau- Kiev- Moskva Kievskaya Plecare Bucuresti Nord 22.15, sosire Moskva 9.35 (a treia zi) Compunere (conform "MT 1984/1985"): L., "Bc" (CFR), "B" (CFR) (Bucuresti Nord- Ungheni URSS), 12 WLB/WLA (SZD), din care: 1 WLB Bucuresti Nord- Chisinau, 2,3 WLB Bucuresti Nord- Kiev iar restul Bucuresti Nord- Moskva Total: 14 vagoane, 56 de osii, 750 tone.Procent de franare: 85, frana nemoderabila la defranare. Viteza maxima: 100 km/h (parcurs CFR) |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum 18 Sept 2011, 01:56 | |
| Cu mica precizare, daca -mi aduc bine aminte, ca Mamaia Express circula ca international doar 2 zile pe saptamana, in rest circula pe ruta Oradea-Mangalia - cand presupun, era format din vagoane clasa normale, romanesti, fiind de fapt stramosul lui 935/938 actual. Si cateva cuvinte despre aranjamentele vagoanelor in trenurile din '90-98, asa cum mi le aduc eu aminte, copil fiind si holband ochii prin gara Buzau: -la personalele RCF Galati, vagonul de clasa 1 era mortis pus la mijlocul garniturii. Tinand cont ca o garnitura era de obicei facuta de 7 vagoane, formula era deci 3B-1A-3B. Se aplica si la trenurile formate din rama TE+3 vagoane, de Nehoiasu - se amplasa locomotiva in extremitatea ramei Te opusa vagonului de cl. 1. Exceptii ca lungime: P8205 (9 vagoane, 4B-1A-4B, uneori si unul de bagaje), P8204/8201 (brasovean in 1994, tinut de Mangalia in 1995) in sezon, 15 vagoane: Bagaje, 1B, 1A, 10B, 1A, 1B. -la personalele Bucurestiului, nu exista o regula respectata cu strictete, dar de obicei vagonul de cl 1 era la capatul garniturii - ori la inceput, ori la coada. La prsonalele Ploiestiului, vagonul cl 1 era pus unde dadea Dumnezeu. -trenurile de rang superior bucurestene erau de obicei compuse dupa tipicul (1B-1A-1B)*n astfel de grupuri, de obicei cu intercalarea vagonului bar (daca el mai exista) langa primul grup. spre exemplu, A521 Buc-Suceava , 15 vagoane , era in 1994 asa: 1B-1A-2B-1A-2B-1A-2B-1A-2B-1A-1B. De obicei ultimul grup de 3 B-A-B, si nu ma refer neaparat la trenul asta, era ramura fie pentru Botosani, sau Piatra Neamt, sau Comanesti, sau Husi (in cazul Rapidului R66 si A624) etc. etc. -trenurile de rang superior galatene spre Bucuresti erau compuse...cam ciudat, nu aveau logica pentru mine: prima data 1B, apoi 2A (deci numarul 2 si 3, dar vagonul 3 disparea cu tot cu numar daca nu era nevoie de el), apoi de la vag numerotat 4 incolo, un numar variind de la tren la tren, de vagoane cl 2. Deci A722 in 1994 arata cam asa: 1B, 2A, 9B - cu rare intercalari de un vagon bar, provenind din 21-47, cand il aveau disponibil. Alte compuneri, strict pe tren: In 1994, A354/351 era asa: 1 Bagaj, 3B, 1A, 1 restaurant, 3B - toate destinatie Oradea + 2B+1A+2B pentru Brasov. A455/458: 3B, 1A, 3B. Aceeasi compunere si pentru sezonierul 558/757 (in 1994) transformati in 558/857 (in 1995), Comanesti-Faurei-Constanta (sau Mangalia). Aceeasi compunere o avea in 1994 si A661/664, Brasov-Iasi: 3B-1A-3B (la un moment dat a circulat ca A671/674 prin Buzau, din cauza inchiderii segmentului de Comanesti. -in 1993, R55 a fost format doar din vagoane de clasa 1. O garnitura de 5 vagoane bucurestene. -in 1995, compunerea ciudatului R74/71: 1A, 1B, 1WL, 1BC. Toate vag 20-50. Nu stiu cum era ramura de Iasi. -sezonierele: A842/441 era de 15 vagoane, impartite frateste de Satu Mare, Baia Mare, Targu Mures. Formula pentru ficare dintre aceste grupe de 5 vagoane era 2B-1A-2B. 3 vagoane cl. 1 total, 12 vagoane cl 2 total. Acelasi lucru s-a aplicat la A846/355 (934/931), fiind impartit in ordinea asezarii de Cluj, Sibiu si Brasov. In schimb, 358/853 era format de obicei din 14 vagoane, impartite in 2 grupe de cate 7 intre Cluj si Oradea. Insa numarul de vagoane de clasa 1 era mult mai mare, fiecare segment avand 3 vagoane de cl 1 - deci total 6 de cl 1 si 8 de cl 2. compunerea in 1994, 1995, 1996 era: 2B-3A-2B+2B-3A-2B. Prin comparatie, A556/855 de Suceava/Botosani, tot 14 vagoane avea, tot impartite in 2 segmente de cate 7 vagoane, dar in formula (3B-1A-3B )*2.
Si inca trei lucruri de care imi aduc aminte ca prin ceata, dar sunt destul de bizare petru a fi pomenite: -in 1995, tot din cauza a ceva lucrari pe la 501, trenul A255/258 a circulat deviat prin Adjud-Buzau-Ploiesti-Brasov vreo luna. Foarte ciudat. -in 1994 am vazut in gara Constanta compunerea a ce era pe atunci 844/187, actual 994, pregatit de plecare de la linia 1 spre Timisoara. Singurul lucru ramas in minte, in perioada in care deja toate vagoanele devenisera albastre, a fost un vagon 20-47 cu un colorit ciudat: verde aprins, nou vopsit, cu acoperis argintiu si dunga galbena sub geamuri. Era mai pe la coada trenului, cred ca facea parte din grupa de Petrosani. L-a mai vazut cineva de atunci? -daca are cineva MT 1993/1994, rog sa verifice tabela 101. Imi aduc aminte extrem de vag ca...parca...R11 (sau R15, in tot cazul, un rapid de noapte) circula atunci pe 101, prin Pitesti. A fost prima data cand am vazut un rapid trecand prin Pitesti. Poate confirma cineva?
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum 18 Sept 2011, 10:06 | |
| @ATM: P 8204/8201 a mai fost ținut câțiva ani de Mangalia(cel puțin, știu de când am mers la Constanța, în 1997). Acceleratul Craiova-Iași a mai fost deviat prin Ploiești în vara lui 1999. În 1996, am văzut cel mai lung personal(pare-mi-se): 3022 Predeal - Ploiești Sud: Venea 3025 Ploiești Sud - Predeal(ținut de Ploiești, cu vagoane 11-47 și 21-47/57) la 8 dimineața, după care peste trei sferturi de oră, venea de la Brașov 3020(format din garnitura P 3023 Ploiești Sud - Brașov), dar cu vagoane de la București(etajate în mod special) care erau atașate la coada garniturii lui 3025. Trenul pleca din Predeal la 10:19 și sosea La Ploiești Sud la 12:10, unde garniurile erau despărțite astfel: garnitura de București forma 3301(Ploiești Sud 12:40 - Predeal 14:33 care forma P 3014) și 3303(Ploiești Sud 14:16 - Predeal 16:18 care se întorcea la Ploiești Sud ca 3304, mai pe seară). Altfel, îmi amintesc și eu de faza cu vagonul clasa 1 la extremitate. Știu că de multe ori, prin 1997-1998, P 5012 Mărășești - București, venea în Ploiești Sud cu vagonul de clasa 1 taman la/spre urma trenului de se lăsa cu boscorodeală și țin minte că era octombrie 1998 și mergeam spre Pitești cu combinația uzuală(5012-2011) și în 5012, vagonul clasa 1(o bonanză) era ultimul vagon și era un frig "de-ngheață limba-n gură" și stăteam cu geaca pe mine. În legătura de Pitești(P 2011 de Sibiu), clasa 1 era tot pe undeva pe la urma trenului(cam antepenultimul vagon, așa), și tot bonanză, dar din fericire mergea căldura de era să se lase cu toropeală! De regulă, personalele ținute de București aveau formarea A + 7Bet(variante: Bet+A+6Bet sau 2Bet+A+5Bet) la care se adăuga la una din extremități, după caz, un poștaș. Cel mai hilar pentru atunci era, însă, când se nimerea la vreun personal un poștaș în schema de vopsire roșie cu inscripția "Intercity"(am văzut și "reversul medaliei" prin 1997-98, la IC 552, să fie un poștaș obișnuit, deci nu în schema IC). Interesant de știut că formula E 71/74(dar și 35/30) era trecută în mers astfel: Poștaș, WR, WL, Bc; nici vorbă de vagon de clasă! Probabil ce ați văzut, o fi fost vreo formă interimară/modificare ulterioară, cine știe... Am mai văzut odată un personal într-o formă unică(nici înainte, dar nici după n-a mai fost așa): P 9094 Pitești(10:40) - București Nord(13:47) cu două TE-uri care aparțineau de Ploiești, prin ianuarie 1996. Altfel, prin acei ani, avea un vagon clasa 1(11-47; 19-57 - ceva mai târziu), șapte etajate 26-26 și un DPost, dar când era să circule bonanze/compartimentate la clasa 2, era chiar mai lung(să tot fi avut vreo 9-10 vagoane în total). |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Dum 18 Sept 2011, 23:32 | |
| De regula, trenurile de la Basarab aveau un numar de 4...8 (dar da, de obicei 6 sau 7 26-26)+1*11.47. Plus ceva adunatura foarte eterogena de 21-47, 21-57, si cateva 20-47 MEVA, intr-o stare precara. Din observatiile mele, Basarabul nu a avut pana prin 1999 vagoane 20-57, 20-47 Astra sau 19-47/19-57. Ele stateau toate la Grivita. Formula lui 74/71 am vazut-o o singura data, undeva prin decembrie, habar n-am daca era permanenta sau nu, dar vagoane de clasa avea. Ma indoiesc insa serios ca a avut vreodata WR in realitate, fiind tren de noapte, iar in vremurile alea -1995- nu erau prea multe vagoane de acest fel. Poate ramura de Iasi sa fi avut.
Studiind Mt1979/1980 scanat, am dat de (probabil) singura cursa directa de calatori care folosea racordarea Targoviste Nord-Aninoasa, evitand astfel rebrusarea si intrarea in gara mare Targoviste - trenul mergea pe relatia Ploiesti - Pietrosita, tabelele 302+104. Este vorba de cursele 3361+3362.
Tot in MT sus-amintit am dat de un tren cursa directa Predeal-Buzau (dar doar pe acest sens) - C3302/5331. Dupa numere, este evident ca decat sa foloseasca doua garnituri distincte, foloseau un cuplaj de curse. Sensul invers era format din doua curse distincte. Am mentionat aceasta cursa Predeal-Buzau intrucat e singurul an in care am cunostiinta de asa ceva, o relatie de mers bizara. Ideea cuplarii in sine nu era insa foarte rara pentru ploiesteni (probabil cei care dadeau garnitura) , pentru ca de-a lungul timpului am observat diverse curse directe Maneciu-Slanic sau sau Slanic-Urziceni s.a.m.d. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Lun 19 Sept 2011, 05:40 | |
| Primele vagoane compartimentate(RK sau IVA) cu domiciliul la Basarab le-am văzut în Pitești, anul 1996, la A 1891 București - Timișoara, care în acel an avea și două grupe adiacente pentru Câmpulung Muscel(care se atașa în Golești la A Craiova-Câmpulung) și Curtea de Argeș.
Altfel, multă vreme, acceleratele/rapidele care tranzitau Piteștiul, nu-mi amintesc să fi avut mai mult de zece vagoane. O excepție: A 1891 prin anii 1996-1998, A 1896/1895 Craiova - Câmpulung(B+A+2B, la care se mai atașau două vagoane în Golești care soseau de la București cu 1891) și R(M) 892/891 inițial format dintr-un automotor Duewag, iar din 1997 format din patru vagoane: B+A+2B(care puteau fi IVA, MEVA sau Y).
Pe atunci(anii 1996-1999), Piteștiul știu că deținea ca vagoane de clasa a 2a RK-uri(unele în schema bleumarin cu dungă albă la mijloc) și probabil două bonanze 11-47. Vagoane de poștă a avut rar(în 1994 și în 1999 a avut câte unul; în 1999, figurau în mers câteva trenuri spre Câmpulung cu vagon de poștă, dar în realitate l-am văzut stând pe tușă la linia 3x, probabil expirând ultimul RTI la puțin timp după intrarea în vigoare a mersului) |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Lun 19 Sept 2011, 11:17 | |
| - ATM a scris:
- ...
-la personalele Bucurestiului, nu exista o regula respectata cu strictete, dar de obicei vagonul de cl 1 era la capatul garniturii - ori la inceput, ori la coada. La prsonalele Ploiestiului, vagonul cl 1 era pus unde dadea Dumnezeu.
-in 1995, compunerea ciudatului R74/71: 1A, 1B, 1WL, 1BC. Toate vag 20-50. Nu stiu cum era ramura de Iasi.
... -in 1994 am vazut in gara Constanta compunerea a ce era pe atunci 844/187, actual 994, pregatit de plecare de la linia 1 spre Timisoara. Singurul lucru ramas in minte, in perioada in care deja toate vagoanele devenisera albastre, a fost un vagon 20-47 cu un colorit ciudat: verde aprins, nou vopsit, cu acoperis argintiu si dunga galbena sub geamuri. Era mai pe la coada trenului, cred ca facea parte din grupa de Petrosani. L-a mai vazut cineva de atunci? ...
Celebrul 3003 in 1994 : 060 EA 11-47 26-26 26-26 26-26 26-26 26-26 26-26 26-26 cu statia de domiciliu Bucuresti Basarab. R74/75 : 91-47 59-50 59-50 88-42 60-41 60-41 60-41 Ramura 39/36 de Iasi era : 60-41 60-41 60-41 88-42 59-50 59-50 91-47 Asta timp de mers: Timisoara 19.20 / Iasi 07.39 Pe Iasi era WR, sa tinem cont ca in anii 1990 aveam 50 de astfel de vagoane. Nu erau vagoane 20-50 in garnitura, vagoanele erau tip OSShD/UIC Y. Acel vagon 20-47 de pe 844/187 era cred cu statia de domiciliu Timisoara, a ajuns si la Iasi in 1999 cu acc Timisoara - Iasi. Acoperisul era negru de la mizerie, toate ramele de la geamuri erau galbene, toate inscriptiile galbene si dunga galbena orizontala de la usa la usa. Era ceva deosebit, iesea in evidenta intr-o mare de albastru. Sa revin la Y-uri, eu stiu o poza facuta in Viena din 1994 cu un Y 19-50 vopsit rosu. Aveti cunostinta de astfel de vagoane in aceasi perioada? Alt vagon, documentat video este cel din IC Constanta - Sibiu din 1996, filmat in Bucuresti Nord. La sfarsit ceva interesant si rar, isi aduce cineva aminte de ICE-ul 961/966 M.Eminescu din 1995 cu vagoanele AVA 200 pe care scria mare cu albastru ICE Mihai Eminescu? Si daca am pomenit de el hai sa vedem ce timp avea perechea, ca tot se verbeste de timpi pe pagina anterioara: Iasi :06.00 Bacau 07.49 Bucuresti Nord: 10.56 Asta IC!! |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Lun 19 Sept 2011, 23:02 | |
| Valeleu ce lung era in total 30/35. 14 vagoane, ma indoiesc serios ca a si circulat in realitate cu compunerea asta. Cat despre vagoanele 20-50, e greseala mea, eu cand zic seria asta ma gandesc mereu la vagoanele Bauzen/Gorlitz, cu acoperis inalt si dunga oblica. Ori exact vagoane din alea compuneau 74/71 singura data cand l-am vazut. Ca or fi fost de fapt 60-41...posibil si asta, insa sustin in continuare ca erau doar 4 vagoane: A, B, WL, Bc. (de altfel, gandind logic, trenul asta ar fi necesitat din partea CFR, in formula lui pe hartie, 24 de vagoane speciale - 8 cusete, 4 WR, 12 WL, si nu cred ca era dispus CFR-ul sa isi blocheze atata amar de vagoane pentru acest experiment - nereusit pana la urma, de vreme ce a rezistat in formula asta doar un an).
Despre WR prin anii 90 - si zic doar vagon restaurant , nu si barurile provenite din 11-47 - nu stiu unde activau alea 50 de vagoane, eu unul tin minte ca erau foarte rare in trecerea prin Buzau. Unul era intotdeauna in compunerea lui 354/351 si era singurul care calca prin Galati, altul aparea prin compunerea R55, dar restul-?...cel putin in 1994, mai toate trenurile erau formate doar din 1+2, poate ca WR respective rau trimise mai mult spre Ardeal/Banat, avand oamenii mai multi bani isi permiteau poate sa manance la restaurant, pe cand Moldova era renumita pentru parizerul la ziar...
Despre Y rosii - nu am cunostiinta de asa ceva. Despre IC MIhai Eminescu, confirm ca erau vagoane pesonalizate. Asta la inceput, ca dupa aia au inceput sa le roteasca cu alte trenuri.
Tot cautand netu' dupa Gorlitz rosu, am dat de poza asta (evident, poza nu e a mea): https://2img.net/h/i533.photobucket.com/albums/ee338/andreiul_babaul/0194_eisenbahn_CFR_060.jpg
Ce e? e un desen sau o poza reala? inclin sa cred ca un desen, dar ce detalii...
Si ca sa nu fiu off-topic grav, si pentru ca se mentiona pe paginile trecute de 2021/2022, Deva-Bucuresti, in 1994 l-am vazut in terminus Bucuresti Nord compus din 3 vagoane normale (11/21-47)+1*26-47- care avea si calatori in el. P4002 Satu Mare-Bucuresti Nord, in Sinaia, tot 1994: 060EA, 7*20-57, 1*19-47 MEVA, toate de Satu Mare. Sin un vagon de bagaje, dar ala nu mai stiu al cui era. O raritate, tinand cont ca restul personalelor x001 erau ale Bucurestiului de obicei. Inca ceva ce nu mai circula acum, dar a circulat mult, mult timp, pana la inceputul anilor 90: P6009 si 6010 Iasi-Barlad - Targu Frumos - Galati si retur. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 00:06 | |
| Personalele de azi pe relatia BV-B sunt foarte pline si cred ca merita mai mult de 3,4,5 26-16... nu sunt la gloria de atunci dar totusi,CFR isi cam bate joc in ziua de azi. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri Mar 20 Sept 2011, 00:36 | |
| Trenuri cu WR în 1994:
Rapide și exprese:
1. E 84/27.28/83 "Oltenia": Constanța - Târgu Jiu 2. E 88.37.38/87 "Brașovia": Constanța - Brașov 3. R 51/52 "Ștefan cel Mare": București Nord - Suceava 4. R 65/66 "Moldova": București Nord - Iași 5. R 75/76 "Dunărea": București Nord - Galați 6. R 85/86 "Callatis": București Nord - Mangalia(sezonier)
Accelerate:
1. 121/124: București Nord - Timișoara Nord 2. 137.253/254.138: București Nord - Târgu Jiu 3. 221.259/260.222: București Nord - Sibiu - Timișoara Nord 4. 231/232: București Nord - Călimănești 5. 243.227/228.242: București Nord - Deva - Cluj Napoca 6. 315/316: București Nord - Oradea 7. 335/336: București Nord - Cluj Napoca 8. 341.344/342/343: Iași - Timișoara Nord 9. 351.354/352.353: Galați - Oradea 10. 461.464/466.467/465.468/462.463: București Nord - Satu Mare 11. 521/522: București Nord - Suceava Nord 12. 523/524: București Nord - Suceava Nord 13. 731/734: București Nord - Galați 14. 733/732: București Nord - Galați 15. 823/828: București Nord - Mangalia 16. 829/822: București Nord - Mangalia 17. 831/832: București Nord - Tulcea
@ Hurricane & ATM: Faza cu Intercity Expres-ul Eminescu de Iași cu grupă de Suceava care avea vagoane personalizate, dar ceva mai multe opriri este, însă, din anii 1998-2000. Vagoanele Y roșii în anii 90 erau cu siguranță o raritate, până la schema Intercity. Știu că și eu am văzut un Y roșu cu dungă albă oblică, în Gara de Nord prin 1992 sau 1993, din A 335 cu care mergeam la Pitești, la un tren foarte-foarte lung(să tot fi fost vreun internațional, ceva care intra în gară și parcă nu se mai termina). Altfel, abia mai târziu, și după oficializarea schemei de vopsire "Intercity"(roșu cu dungă albă la mijloc), am văzut și chiar am apucat să merg cu ceva Y-uri roșii chiar la clasa 1, dar aici era deja o schemă roșu închis, dar fără dungă.
Altfel, vagoane roșii pe acea vreme(în afară de DWA-uri!) mai erau unele IVE, schema în cauză rezistând(deși de multe ori, nu se mai vopsea acoperișul, acesta devenind negru de jeg, fum și praf - bine zis, Hurricane) ani buni, până prin 2004-2005(Timișoara mai trimetea vagoane în această schemă pe unele accelerate ca "Timișoara - Iași", "Timișoara - Baia Mare" sau "Timișoara - Galați")
Despre chestiunea cu vagonul verde... știu că și eu am văzut un vagon similar, dar IVA și cu dungă albă la mijloc și inscripții albe, pe R 315(strămoșulIC 531 Avram Iancu), în 1995 și era ca o pată albă printre multe vagoane bleumarin cu dungă albă.
Apropo de personalul 4002/4001, alt personal atipic pentru o vreme: 2011/2012 care, o perioadă, era ținut de Sibiu(până prin 2001-2002).
Turnus 1997/1998(o vreme în care îl foloseam de multe ori spre Pitești, conform plăcilor pe care scria "București Sibiu Copșa Mică Mediaș" sau "București Pitești Sibiu Mediaș"):
P 2012: Sibiu(20:19) - București Nord(6:50) P 2011: București Nord(10:43) - Sibiu(22:20) P 2573/2582: Sibiu(23:36) - Mediaș(1:54) P 2581/2562: Mediaș(4:24) - Sibiu(6:01) P 2563: Sibiu(7:46) - Copșa Mică(8:52) P 2566: Copșa Mică(13:12) - Sibiu(14:10)
Prin anii 1997-2001, P 2011 era un melanj total de bonanze și de vagoane compartimentate(să tot fi fost în total vreo 9, inclusiv un poștaș).
Ultima editare efectuata de catre MariusM in Mar 20 Sept 2011, 02:47, editata de 1 ori |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trenuri de pe vremuri | |
| |
| | | | Trenuri de pe vremuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |