|
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+101Mircea Condilescu Ryan Anderson tuborgtnp Gaby005 Silver nenuandrei marius_catalin84 get. Lena iuli.hard rizelgeorgel2004 ionutz85 rich1974 Luna C.F.R. razvan - trenuri bostanesku gigel myster2008 paulrapati 040EC100 dany90 andreiutzu Balto IonutCFR2009 traian eurocristi mariuskl Mihay laur 133 RwO DUAL Ionutz popovici AndiCFR didinul sorinucu Cito lovekomotive TonyGFR PrisecaruFlorin romaniaetc ATM TVlad AMX 97-0548-4 Boracik 060-EA078 brandiburu Karl kristi kkk Andrei Norbi Mircea Hirjau cont inactiv Caravelle_Zg Nk11 DPS Amiralul alinx3330 cristyadaX FeroFan97 stefan_br The Legend AlexD buldozer2 tudor_pavelescu ultras florinrazaila vanchorusebulgaria Cobra Marius ravers75 Razvan Tudor alex03bv redeme mureseanu_976 @ndrey COSTACHE MIHAIL MariusM cont dezactivat . membru inactiv bostanescu gigel billy752-istu Vlad 1nt3rp0l_106 SULZERUL 0733 riciu VeV raoul mihaiuc cristi CFR pannonia express Saruman bogdan srl Costin.H ionutz72 Nesebar Vitosa Adrian78 Jhonyla alexandruh decward 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5781 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 14 Noi 2011, 17:28 | |
| - mihaiuc a scris:
- traian a scris:
- De unde a aparut obiceiul acesta al numirii trenurilor si cu nume de eroi, poeti, gen Mihai Eminescu, Avram Iancu, Marea Neagra etc.? Care e utilitatea concreta, ca n-o vad, de parca cineva cand cere bilet spune "dati-mi un bilet la Marea Neagra"? :bom:
Obiceiul a aparut undeva la sfarsitul secolului XIX cand au aparut trenurile 'de lux'. Pentru a-si atrage clienti, companiile numeau trenurile in asa fel incat sa atraga clientii. Practica s-a pastrat la multe companii feroviare, desi, cum zici si tu, nimeni nu le mai foloseste in practica. Cel mai evident exemplu ar fi desigur "Orient Express". La trenurile internationale, inca se mai pastreaza aceasta traditie, si sunt legaturi poate mai cunoscute dupa numele lor, decat dupa numarul trenului (care se mai schimba din cand in cand): de exemplu "Pannonia Express" care in zilele lui bune circula de la Sofia pana la Berlin, sau "Wiener Walzer" care face legatura intre Budapesta si Zürich, sau nu mai putin celebrele "Kashtan" si "Moskva Express" care leaga Berlin de Kiev si respectiv Moscova |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 15 Noi 2011, 04:04 | |
| Ehehei, ce frumos era cand Wiener Walzer mergea de la Constanta la Basel... Sa nu uitam de Flying Scotsman care, desi nu foarte lung dpdv al trasei, e cunoscut ca un cal breaz. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6050 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 10:37 | |
| Stie cineva cumva daca si in Ungaria se pregateste aceeasi redenumire a rangurilor trenurilor ? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 12:54 | |
| Acolo nu cumva sunt redenumite de mult timp ? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 13:21 | |
| Mihaiuc ma lamuresti si pe mine?
TURKEY: National railway TCDD has awarded Alstom a €89m contract to supply signalling and telecoms for a project to raise speeds to 160 km/h on the 238 km line west from Eskisehir to Kütahya and Bal?kesir.
Announcing the deal on November 16, Alstom said it will design, manufacture and supply its Atlas ETCS Level 1 and 2 technology, including Smartlock interlockings and Iconis controls. It will also supply level crossing, power distribution and uninterruptable power supply systems. ETCS and local onboard equipment is to be installed on 27 TCDD locomotives.
The work is expected to take 36 months, coming into service in November 2014.
Si la noi e 38 de milioane de euro pe sectorul Chitila Crivina si nu zice nimic de echipare de locomotive .Si nu mai e scrisa de jurnalistii de la moguli |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6050 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 15:12 | |
| - Luna a scris:
- Acolo nu cumva sunt redenumite de mult timp ?
Pai daca tot sustii ca sunt redenumite de mult timp , nu ai face mai bine sa ne prezinti si ceea ce sustii ? |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6454 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 19:10 | |
| - Luna a scris:
- Acolo nu cumva sunt redenumite de mult timp ?
Nu prea... |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 20:16 | |
| - adrian78 a scris:
- Mihaiuc ma lamuresti si pe mine?
TURKEY: National railway TCDD has awarded Alstom a €89m contract to supply signalling and telecoms for a project to raise speeds to 160 km/h on the 238 km line west from Eskisehir to Kütahya and Bal?kesir.
Contractul prevede numai echiparea partiala a unui centru de comanda cu panouri Iconis, livrarea echipamentelor pentru macazuri si echiparea locomotivelor. Restul (balize, controllere, etc. etc.) sunt parte a altor contracte, separate. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 21:07 | |
| - Citat :
- Pai daca tot sustii ca sunt redenumite de mult timp , nu ai face mai bine sa ne prezinti si ceea ce sustii ?
Am gasit ceva online care cauta trenuri unguresti. Vad ca apar si IC, si EN, EC nu sunt lamurit ce inseamna la ei trenurile inferioare, personalele formate din 4 cifre, ca nu le indica exact denumirea (alea indicate cu rosu si cu verde). http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/uf |
| | | traian
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 40 Localizare : Eforie Sud Reputatie : 5137 Data de inscriere : 23/06/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 21:38 | |
| Alea cu rosu daca ai curiozitatea sa dai click pe ele si sa intri, iti va arata ruta completa, la fel ca pe infofer-ul nostru, iar deasupra scrie clar in engleza, cu rosu "inland fast train": http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/vt?v=13173&d=11.11.18&language=2&ed=4EC3C8FB Am dat o ruta la intamplare, de curiozitate Budapesta-Szeged. Deci probabil e un al treilea tip de tren, sub IC si rapid, ceva gen accelerat la noi. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 21:48 | |
| Pai am dat click pe alea rosii si-mi pareau un fel de accelerate, adica ei scriau passenger train. Ideea de baza in cazul discutiei astea nu e CE anume e, ca asta deducem noi din context, ci CUM anume e denumit, ce rang oficios are, daca au implementat si ei sistemul cu IR/REx/R sau , ca si noi, au doar trenurile de rang inalt cu titulatura europeana, iar pe alea de mai jos cu titulatura interna. Spre exemplu 346, Dacia al nostru, e trecut ca" international fast train' dar tot cu rosu e trecut. (si in partea de jos a programului zice ca are vagoane directe Belgrad-Viena si Sofia-Viena. De Belgrad-Viena nu stiu, probabil ca s-or atasa prin Budapesta, dar de Sofia-Viena are? in ce zile pleaca de la noi din Bucuresti?) http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/vt?v=9707&d=11.11.17&language=2&ed=4EC3C8FB
Ultima editare efectuata de catre ATM in Joi 17 Noi 2011, 22:28, editata de 1 ori |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5781 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 22:16 | |
| La plecare din Viena, Dacia are vagoane pentru: Bucuresti (de toate), Belgrad (cuseta si de dormit ÖBB) si Sofia (de dormit BDZ, care in ultima vreme circula foarte neregulat). In Budapesta trenul se desparte in doua: Bucuresti si Belgrad (mai primeste vagoane clasa a 2-a MAV). Vagonul de Sofia merge cu acelasi tren pana la Belgrad, iar mai departe cu Balkan Express pana la Sofia. In practica acest vagon ori nu circula, ori pleaca doar din Budapesta, doar rar mai ajunge si la Viena.
Dupa schimbarea mersului de tren, trenul de Bucuresti devine sezonier iar in extrasezon circula doar pe ruta Budapesta-Bucuresti iar cel de Belgrad va circula tot anul doar de la/pana la Budapesta. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:06 | |
| Austrieci practic trimit toata lumea sau majoritatea catre transportul rutier si aerian cu politica lor fata de trenurile romanesti si bulgaresti. Eu voi mai trimite un email la OBB prin care sa le fac morala deoarece, desi noi avem vagoane moderne ei nu doresc sa ajunga trenurile la ei. De fapt aceste lucruri pot sa ajunga si in presa pentru discrimanare. Si asta in timp ce firmele de transport low cost au cer liber, iar cele rutiere pot circula pana in vestul Europei. Dar asta este viata. Noroc cu caile ferate rusesti si ucrainiene care introduc de zor trenuri catre Franta si Germania, nu mai spuun de tarile central europene. Dar bravo lor, caci isi impun (cred ca acesta este cuvantul potrivit) trenurile catre vest. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:12 | |
| MAV are trei ranguri de tren... ce apare ca ,,inland fast train" e IR, ce e fără număr e R şi ce e IC... e IC. Diferenţa între IR şi R e la opriri (preţul e la fel), iar diferenţa între IC şi restul e că trebuie să rezervi locul cu vreo 300 ft şi ai vagoane modernizate, de regulă climatizate. Majoritatea IC-urilor MAV sunt combinate cu IR-uri pe anumite distanţe (uneori pe tot parcursul), astfel că dacă eşti zâgrcit la ăia 300 ft poţi sta în vagoanele de IR, care sunt mai vechi. _________________ :TTT:
|
| | | rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6181 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:22 | |
| De fapt suplimentul este de 400 de forinti (6 lei), si nu iti da nici un loc pentru asta, ci doar asa ii zice, supliment de IC. Trenurile intercity sunt cele Budapesta - Cluj si Budapesta - Timisoara, Corona este accelerat. Ic la ei mai sunt cele care fac cercul Budapest Keleti - Szolnok - Debrecen - Zahony si se intorc prin nord (nu mai stiu exact orasele) catre Budapest Nyugati. Asadar un tren Keleti - Nyugati de peste 500 de km. Mentionez ca tarifele sunt absolut identice (personal, IR), iar IC = 400 FT + tarif normal. In plus bine de stiut, in ungaria sistemul merge in asa fel incat nu poti lua bilet decat pana la capat de linie, apoi trebuie altul. Exemplu: Debrecen - Gyor. Iti da bilet pana la Budapesta, apoi trebuie alt bilet. La ei garile cap de linie nu pot fi incluse la mijlocul unui traseu. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
| | | | INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |