Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 INTREBARI SI RASPUNSURI

In jos 
+101
Mircea Condilescu
Ryan Anderson
tuborgtnp
Gaby005
Silver
nenuandrei
marius_catalin84
get.
Lena
iuli.hard
rizelgeorgel2004
ionutz85
rich1974
Luna
C.F.R.
razvan - trenuri
bostanesku gigel
myster2008
paulrapati
040EC100
dany90
andreiutzu
Balto
IonutCFR2009
traian
eurocristi
mariuskl
Mihay
laur 133
RwO
DUAL
Ionutz
popovici
AndiCFR
didinul
sorinucu
Cito
lovekomotive
TonyGFR
PrisecaruFlorin
romaniaetc
ATM
TVlad
AMX 97-0548-4
Boracik
060-EA078
brandiburu
Karl
kristi kkk
Andrei
Norbi
Mircea Hirjau
cont inactiv
Caravelle_Zg
Nk11
DPS
Amiralul
alinx3330
cristyadaX
FeroFan97
stefan_br
The Legend
AlexD
buldozer2
tudor_pavelescu
ultras
florinrazaila
vanchorusebulgaria
Cobra
Marius
ravers75
Razvan Tudor
alex03bv
redeme
mureseanu_976
@ndrey
COSTACHE MIHAIL
MariusM
cont dezactivat .
membru inactiv
bostanescu gigel
billy752-istu
Vlad
1nt3rp0l_106
SULZERUL 0733
riciu
VeV
raoul
mihaiuc
cristi CFR
pannonia express
Saruman
bogdan srl
Costin.H
ionutz72
Nesebar
Vitosa
Adrian78
Jhonyla
alexandruh
decward
105 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 32 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Urmatorul
AutorMesaj
pannonia express
V.I.P Member
V.I.P Member
pannonia express


Numarul mesajelor : 382
Varsta : 40
Localizare : Brasov
Reputatie : 5781
Data de inscriere : 25/02/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeLun 14 Noi 2011, 17:28

mihaiuc a scris:
traian a scris:
De unde a aparut obiceiul acesta al numirii trenurilor si cu nume de eroi, poeti, gen Mihai Eminescu, Avram Iancu, Marea Neagra etc.? Care e utilitatea concreta, ca n-o vad, de parca cineva cand cere bilet spune "dati-mi un bilet la Marea Neagra"? :bom:

Obiceiul a aparut undeva la sfarsitul secolului XIX cand au aparut trenurile 'de lux'. Pentru a-si atrage clienti, companiile numeau trenurile in asa fel incat sa atraga clientii. Practica s-a pastrat la multe companii feroviare, desi, cum zici si tu, nimeni nu le mai foloseste in practica.

Cel mai evident exemplu ar fi desigur "Orient Express". La trenurile internationale, inca se mai pastreaza aceasta traditie, si sunt legaturi poate mai cunoscute dupa numele lor, decat dupa numarul trenului (care se mai schimba din cand in cand): de exemplu "Pannonia Express" care in zilele lui bune circula de la Sofia pana la Berlin, sau "Wiener Walzer" care face legatura intre Budapesta si Zürich, sau nu mai putin celebrele "Kashtan" si "Moskva Express" care leaga Berlin de Kiev si respectiv Moscova
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6640
Data de inscriere : 10/07/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeMar 15 Noi 2011, 04:04

Ehehei, ce frumos era cand Wiener Walzer mergea de la Constanta la Basel...
Sa nu uitam de Flying Scotsman care, desi nu foarte lung dpdv al trasei, e cunoscut ca un cal breaz.
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6050
Data de inscriere : 10/05/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 10:37

Stie cineva cumva daca si in Ungaria se pregateste aceeasi redenumire a rangurilor trenurilor ?
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 18/03/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 12:54

Acolo nu cumva sunt redenumite de mult timp ?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18753
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24331
Data de inscriere : 05/10/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 13:21

Mihaiuc ma lamuresti si pe mine?

TURKEY: National railway TCDD has awarded Alstom a €89m contract to supply signalling and telecoms for a project to raise speeds to 160 km/h on the 238 km line west from Eskisehir to Kütahya and Bal?kesir.

Announcing the deal on November 16, Alstom said it will design, manufacture and supply its Atlas ETCS Level 1 and 2 technology, including Smartlock interlockings and Iconis controls. It will also supply level crossing, power distribution and uninterruptable power supply systems. ETCS and local onboard equipment is to be installed on 27 TCDD locomotives.

The work is expected to take 36 months, coming into service in November 2014.

Si la noi e 38 de milioane de euro pe sectorul Chitila Crivina si nu zice nimic de echipare de locomotive .Si nu mai e scrisa de jurnalistii de la moguli
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6050
Data de inscriere : 10/05/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 15:12

Luna a scris:
Acolo nu cumva sunt redenumite de mult timp ?

Pai daca tot sustii ca sunt redenumite de mult timp , nu ai face mai bine sa ne prezinti si ceea ce sustii ?
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 52
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6454
Data de inscriere : 30/03/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 19:10

Luna a scris:
Acolo nu cumva sunt redenumite de mult timp ?
Nu prea...
Sus In jos
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5521
Data de inscriere : 14/07/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 20:16

adrian78 a scris:
Mihaiuc ma lamuresti si pe mine?

TURKEY: National railway TCDD has awarded Alstom a €89m contract to supply signalling and telecoms for a project to raise speeds to 160 km/h on the 238 km line west from Eskisehir to Kütahya and Bal?kesir.

Contractul prevede numai echiparea partiala a unui centru de comanda cu panouri Iconis, livrarea echipamentelor pentru macazuri si echiparea locomotivelor. Restul (balize, controllere, etc. etc.) sunt parte a altor contracte, separate.
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6640
Data de inscriere : 10/07/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 21:07

Citat :
Pai daca tot sustii ca sunt redenumite de mult timp , nu ai face mai bine sa ne prezinti si ceea ce sustii ?
Am gasit ceva online care cauta trenuri unguresti. Vad ca apar si IC, si EN, EC nu sunt lamurit ce inseamna la ei trenurile inferioare, personalele formate din 4 cifre, ca nu le indica exact denumirea (alea indicate cu rosu si cu verde).

http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/uf
Sus In jos
traian

traian


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 40
Localizare : Eforie Sud
Reputatie : 5137
Data de inscriere : 23/06/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 21:38

Alea cu rosu daca ai curiozitatea sa dai click pe ele si sa intri, iti va arata ruta completa, la fel ca pe infofer-ul nostru, iar deasupra scrie clar in engleza, cu rosu "inland fast train":
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/vt?v=13173&d=11.11.18&language=2&ed=4EC3C8FB
Am dat o ruta la intamplare, de curiozitate Budapesta-Szeged. Deci probabil e un al treilea tip de tren, sub IC si rapid, ceva gen accelerat la noi.
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6640
Data de inscriere : 10/07/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 21:48

Pai am dat click pe alea rosii si-mi pareau un fel de accelerate, adica ei scriau passenger train. Ideea de baza in cazul discutiei astea nu e CE anume e, ca asta deducem noi din context, ci CUM anume e denumit, ce rang oficios are, daca au implementat si ei sistemul cu IR/REx/R sau , ca si noi, au doar trenurile de rang inalt cu titulatura europeana, iar pe alea de mai jos cu titulatura interna.
Spre exemplu 346, Dacia al nostru, e trecut ca" international fast train' dar tot cu rosu e trecut.
(si in partea de jos a programului zice ca are vagoane directe Belgrad-Viena si Sofia-Viena. De Belgrad-Viena nu stiu, probabil ca s-or atasa prin Budapesta, dar de Sofia-Viena are? in ce zile pleaca de la noi din Bucuresti?)
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/vt?v=9707&d=11.11.17&language=2&ed=4EC3C8FB


Ultima editare efectuata de catre ATM in Joi 17 Noi 2011, 22:28, editata de 1 ori
Sus In jos
pannonia express
V.I.P Member
V.I.P Member
pannonia express


Numarul mesajelor : 382
Varsta : 40
Localizare : Brasov
Reputatie : 5781
Data de inscriere : 25/02/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 22:16

La plecare din Viena, Dacia are vagoane pentru: Bucuresti (de toate), Belgrad (cuseta si de dormit ÖBB) si Sofia (de dormit BDZ, care in ultima vreme circula foarte neregulat). In Budapesta trenul se desparte in doua: Bucuresti si Belgrad (mai primeste vagoane clasa a 2-a MAV). Vagonul de Sofia merge cu acelasi tren pana la Belgrad, iar mai departe cu Balkan Express pana la Sofia. In practica acest vagon ori nu circula, ori pleaca doar din Budapesta, doar rar mai ajunge si la Viena.

Dupa schimbarea mersului de tren, trenul de Bucuresti devine sezonier iar in extrasezon circula doar pe ruta Budapesta-Bucuresti iar cel de Belgrad va circula tot anul doar de la/pana la Budapesta.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8367
Data de inscriere : 26/05/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 23:06

Austrieci practic trimit toata lumea sau majoritatea catre transportul rutier si aerian cu politica lor fata de trenurile romanesti si bulgaresti.

Eu voi mai trimite un email la OBB prin care sa le fac morala deoarece, desi noi avem vagoane moderne ei nu doresc sa ajunga trenurile la ei. De fapt aceste lucruri pot sa ajunga si in presa pentru discrimanare.

Si asta in timp ce firmele de transport low cost au cer liber, iar cele rutiere pot circula pana in vestul Europei. Dar asta este viata.

Mad

Noroc cu caile ferate rusesti si ucrainiene care introduc de zor trenuri catre Franta si Germania, nu mai spuun de tarile central europene. Dar bravo lor, caci isi impun (cred ca acesta este cuvantul potrivit) trenurile catre vest.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 23:12

MAV are trei ranguri de tren... ce apare ca ,,inland fast train" e IR, ce e fără număr e R şi ce e IC... e IC. Diferenţa între IR şi R e la opriri (preţul e la fel), iar diferenţa între IC şi restul e că trebuie să rezervi locul cu vreo 300 ft şi ai vagoane modernizate, de regulă climatizate. Majoritatea IC-urilor MAV sunt combinate cu IR-uri pe anumite distanţe (uneori pe tot parcursul), astfel că dacă eşti zâgrcit la ăia 300 ft poţi sta în vagoanele de IR, care sunt mai vechi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
rizelgeorgel2004
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 608
Reputatie : 6181
Data de inscriere : 23/10/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitimeJoi 17 Noi 2011, 23:22

De fapt suplimentul este de 400 de forinti (6 lei), si nu iti da nici un loc pentru asta, ci doar asa ii zice, supliment de IC. Trenurile intercity sunt cele Budapesta - Cluj si Budapesta - Timisoara, Corona este accelerat. Ic la ei mai sunt cele care fac cercul Budapest Keleti - Szolnok - Debrecen - Zahony si se intorc prin nord (nu mai stiu exact orasele) catre Budapest Nyugati. Asadar un tren Keleti - Nyugati de peste 500 de km.
Mentionez ca tarifele sunt absolut identice (personal, IR), iar IC = 400 FT + tarif normal.
In plus bine de stiut, in ungaria sistemul merge in asa fel incat nu poti lua bilet decat pana la capat de linie, apoi trebuie altul. Exemplu: Debrecen - Gyor. Iti da bilet pana la Budapesta, apoi trebuie alt bilet. La ei garile cap de linie nu pot fi incluse la mijlocul unui traseu.
Sus In jos
Continut sponsorizat





INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 62 Icon_minitime

Sus In jos
 
INTREBARI SI RASPUNSURI
Sus 
Pagina 62 din 66Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 32 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: