|
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+101Mircea Condilescu Ryan Anderson tuborgtnp Gaby005 Silver nenuandrei marius_catalin84 get. Lena iuli.hard rizelgeorgel2004 ionutz85 rich1974 Luna C.F.R. razvan - trenuri bostanesku gigel myster2008 paulrapati 040EC100 dany90 andreiutzu Balto IonutCFR2009 traian eurocristi mariuskl Mihay laur 133 RwO DUAL Ionutz popovici AndiCFR didinul sorinucu Cito lovekomotive TonyGFR PrisecaruFlorin romaniaetc ATM TVlad AMX 97-0548-4 Boracik 060-EA078 brandiburu Karl kristi kkk Andrei Norbi Mircea Hirjau cont inactiv Caravelle_Zg Nk11 DPS Amiralul alinx3330 cristyadaX FeroFan97 stefan_br The Legend AlexD buldozer2 tudor_pavelescu ultras florinrazaila vanchorusebulgaria Cobra Marius ravers75 Razvan Tudor alex03bv redeme mureseanu_976 @ndrey COSTACHE MIHAIL MariusM cont dezactivat . membru inactiv bostanescu gigel billy752-istu Vlad 1nt3rp0l_106 SULZERUL 0733 riciu VeV raoul mihaiuc cristi CFR pannonia express Saruman bogdan srl Costin.H ionutz72 Nesebar Vitosa Adrian78 Jhonyla alexandruh decward 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:32 | |
| Si la noi ar trebuii in noile trenuri IR sa existe vagoane salon cat si compartimente si fara loc , fiecare se suie si se aseaza in IR la fel ca in R unde gaseste si unde vrea , asa ar fi normal , locul pe bilet sa existe numai la IC . |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:45 | |
| Nu stiu daca ar fi chiar normal asa. Pentru distantele scurte OK, dar cand mi-as lua un bilet Bucuresti-Constanta sau Bucuresti-Iasi as vrea sa stiu totusi ca am locul meu, si nu risc sa merg in picioare... |
| | | rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6181 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:51 | |
| In NICI o tara din Europa nu este tampenia de la noi, unde te obliga sa iti iei loc la tren de rang superior, echivalentul a 1 dolar. Iar...la noi nu o sa mai mearga nimeni cu IC, Bucuresti - Oradea 160 lei dus, 290 lei dus - intors, 11 ore 30 (Cursa Tarom 500 lei, 1 ora). In orice tara civilizata compania de trenuri isi atrage clientii cu oferte lowcost (spre exemplu daca iei de pe internet, Praga - Brno cu Intercity 30 de lei - echivalentul distantei Bucuresti - Brasov). La noi nici vorba de asa ceva, de pe internet mai rau te complici daca te bagi sa iei ceva. Exista oferta daca iei de pe net, de obicei minim 3 zile anticipare: cu 13 euro Budapesta - Viena (25 euro dus intors, bilet liber la orice tren!), 39 euro Budapesta - Munchen, 29 euro Budapesta - Varsovia (1100 km in 11 ore, atentie!), Berlin,Venetia, Zagreb, Budapesta - Salzburg (dus intors!), 19 euro pe rutele Budapesta - Praga (620 KM, echivalent Bucuresti - Oradea). La noi, MARILE oferte, Arad/Oradea - Budapesta 21 euro, Cluj - Budapesta 27 euro, Brasov - Budapesta 19 euro (cumparat cu anticipatie), Bucuresti - Budapesta 55 euro dus, 77 dus intors, sau 29 de euro anticipare MINIM 7 zile, pentru o data si tren precis specificata. In europa 3 zile, la noi 7. De ce trebuie noi sa fim mai cu mot?
Ultima editare efectuata de catre rizelgeorgel2004 in Joi 17 Noi 2011, 23:53, editata de 1 ori |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:53 | |
| Cred ca fiecare sa aibe un loc platit deoarece daca calatoresc singur nu ma pot duce la toaleta caci ar veni cineva si mi-ar ocupa locul unde am dorit sa stau.
Nu mai vorbesc in cazurile de aglomeratie in care risti sa mergi pe toata distanta in picioare daca nu ai ceva scris la mana pe care sa il arati (loc rezervat).
Lasa ca inca 3 lei in plus nu saraceste pe nimeni. |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6454 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:55 | |
| - rizelgeorgel2004 a scris:
- In NICI o tara din Europa nu este tampenia de la noi, unde te obliga sa iti iei loc la tren de rang superior...
Esti sigur de ce spui? Nu as zice asta. |
| | | rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6181 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 17 Noi 2011, 23:57 | |
| Cel mai normal ar fi ca locurile sa fie facultative, vrei - iti iei, nu vrei - nu iti iei. Si ca sa dau exemplu ca e prea mult 3.3 lei, spre exemplu cine calatoreste pe o ruta gen Predeal - Sinaia, Brasov - Predeal, Bucuresti - Titu, Cluj - Campia Turzii, Bucuresti - Ploiesti, pretul locului este 30 % din pretul total al biletului final. |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5781 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 18 Noi 2011, 00:13 | |
| ionutz72 are dreptate: in Franta exemplu trenurile de rang superior sunt cu rezervare obligatorie, dar in Germania nici la ICE nu este obligatorie rezervarea. Iar pentru cei care vor sa fie siguri ca au locul lor, acesta se poate rezerva, bineinteles contra cost. Atunci in dreptul numarului locului este mentionat intre ce statii este rezervat locul (electronic, sau pe un biletel de hartie). Asa cei fara loc stiu unde pot sa se aseze. Iar cei care au rezervare o pot arata in tren, in cazul in care locul este ocupat de cineva fara rezervare
@rizelgeorgel: si eu sunt de parere ca ar trebui sa existe niste bilete promotionale, dar situatia incepe sa devina periculoasa, pentru ca pretul ar deveni din ce in ce mai mare pe masura ce data plecarii se apropie. Probabil ca e complicat si ar trebui implementat treptat: nici in Ungaria de exemplu nu exista bilete promotionale pe rute interne, iar in Austria au aparut anul acesta.
Si atentie: pe ruta Budapesta - Viena biletele cu 13 euro NU sunt libere, ci sunt valabile doar in trenul inscris be bilet. Atunci cand il cumperi ai intr-adevar posibilitatea sa alegi orice tren (mai ales daca cumperi din timp - atunci sunt locuri la toate trenurile), dar o data cumparat este nerambursabil si neschimbabil
Later edit: rizelgeorgel: 29 euro pentru Budapesta - Varsovia (care sunt de fapt exact 885 km) ti se pare o oferta foarte interesanta, dar oferta Bucuresti - Budapesta care costa tot 29 euro pentru 869 km nu ti se pare la fel de interesanta? |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 18 Noi 2011, 08:06 | |
| - Citat :
- Iar pentru cei care vor sa fie siguri ca au locul lor, acesta se poate rezerva, bineinteles contra cost.
Best idea so far. Pe de alta parte, stau si ma gandesc ca trenurile de rang superior - IC, R - au un numar de bilete maxim vandute bine determinat de sistem - adica nu se mai dau locuri in picioare. Deci, chiar daca nu-ti cumperi loc, dat fiindca bilet ti s-a dat, in tren exista undeva si un loc pe care computerul l-a blocat in aranjamentul sau interior ca fiind al tau. Mai greu e sa il si gasesti, cand trenul e aproape plin si tu nu ai chef sa te plimbi 5-6 vagoane pentru el...Basca, la noi, calatorii fraudulosi si aia de-si blocheaza locurile adiacente cu bagaje sau chiar intinzandu-se pe 4 scaune noaptea. De aia raman la parerea ca un sistem de rezervare loc - gratuit sau contra-cost, obligatoriu sau facultativ- trebuie sa existe . |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5781 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 18 Noi 2011, 09:09 | |
| Ce zice ATM este valabil daca se pastreza ideea de bilet vandut pentru un anume tren, atunci notiunea cu/fara rezervare nu prea ar avea sens. Dar cum ar fi daca un bilet ar fi vandut pe o anumita ruta, si ar avea o anumita perioada de valabilitate, in care se poate merge cu orice tren (asa cum sunt biletele internationale de exemplu, sau in Austria si Germania chiar si biletele interne)? Concret sa zicem ca eu merg azi in delegatie de la Brasov la Bucuresti. Stiu cand plec, dar in functie de cata treaba am, nu stiu cand ma intorc. Si s-ar putea sa ajung inapoi la gara cu 3 minute inainte sa plece un tren spre Brasov. Atunci, daca as avea un bilet flexibil Bucuresti - Brasov, valabil in ziua respectiva la orice tren, iar trenurile ar fi fara rezervare obligatorie, atunci as putea sa ma urc direct in tren fara sa mai trec pe la casa. In cazul acesta, prefer sa risc sa nu gasesc loc, decat sa mai astept o ora in gara pana la trenul urmator. In schimb, cu biletele actuale, trebuie sa stau la coada si sa schimb biletul - iar daca am mai multa treaba decat am prevazut, si ajung dupa ce a plecat trenul la care am avut initial bilet, atunci trebuie sa platesc unul nou... Alta situatie similara este dupa o calatorie cu avionul, urmata de o calatorie cu trenul. Daca avionul intarzie o ora sau chiar doua? Un bilet "liber" ar fi mult mai flexibil...
Desigur aceasta flexibiltatea se plateste, iar in tarile in care aceasta posibilitate exista, biletul flexibil costa poate de doua ori mai mult decat biletul promotional valabil la un anume tren intr-o anume zi. Dar in Romania oricum platim mereu tariful "intreg", deoarece nu exista bilete promotionale... Pe de alta parte, acest sistem presupune o organizare mai complexa a trenurilor, si ar trebui un sistem care sa prevada in mod dinamic si cu mare acuratete cati pasageri vor fi in fiecare zi, in fiecare tren, pentru ca sa poata fi stabilite compunerile, respectiv adaptate, chiar si in ultimul moment. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6050 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 18 Noi 2011, 10:41 | |
| - Dr2005 a scris:
- MAV are trei ranguri de tren... ce apare ca ,,inland fast train" e IR, ce e fără număr e R şi ce e IC... e IC. Diferenţa între IR şi R e la opriri (preţul e la fel), iar diferenţa între IC şi restul e că trebuie să rezervi locul cu vreo 300 ft şi ai vagoane modernizate, de regulă climatizate. Majoritatea IC-urilor MAV sunt combinate cu IR-uri pe anumite distanţe (uneori pe tot parcursul), astfel că dacă eşti zâgrcit la ăia 300 ft poţi sta în vagoanele de IR, care sunt mai vechi.
Sa nu ne pripim ... Nu exista in acceptiunea MAV si a calatorului maghiar notiunile de rang de tren (cu exceptia rangului IC) asa cum se prezinta sau s-au prezentat in trecut in Germania , Austria , Elvetia sau se vor prezenta in viitorul foarte apropiat in Romania . La maghiari trenul regio este denumit exact ca la noi , adica tren de persoane , iar trenul IR mai degraba tren rapid intern decat altceva... IR este un rang de tren destul de vechi in Europa , disparut complet din Germania si inlocuit pe alocuri cu IRE datorita cresterii standardului de confort si viteza . Lucru care se va intampla cu siguranta in urmatoarea perioada in Ungaria dar nu si in Romania . In Ungaria vor patrunde in urmatorii ani si trenurile ICE iar trenurile de tip rapid sau cum se vor mai numi ele vor fi inlocuite de IC, asta dupa ce Railjet eclipseaza deja rangul IC maghiar la toate capitolele. In Romania , speranta pentru trenuri superioare rangului IC se afla mai degraba la privati si nu neaparat la cei din prezent . Coridorul 4 european asteapta ranguri superioare celui IC ! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 18 Noi 2011, 14:10 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Cred ca fiecare sa aibe un loc platit deoarece daca calatoresc singur nu ma pot duce la toaleta caci ar veni cineva si mi-ar ocupa locul unde am dorit sa stau.
Poţi să rogi vecinul de compartiment să îţi ţină locul. Dar dacă mai găseşti sau nu bagajul când te întorci e la noroc, fie că ai loc plătit, fie că nu ) - Citat :
- [...]
Lasa ca inca 3 lei in plus nu saraceste pe nimeni. Problema e că la noi te obligă să rezervi loc la orice IR/IC. Adică şi pentru Bucureşti - Buftea, chiar dacă etajatul are şi strapontine pe hol sau poţi sta în picioare 20 de minute. Dacă mai pui la socoteală şi vreo 10 RON biletul de IR/Acc... aşa ieşi pe laterala Gării de Nord şi te urci în dubă, dai 3 - 4 RON după cheful şoferului şi aia e. Şi ne lovim de o altă problemă: preţuri prohibitive pe distanţe scurte şi lipsa trenurilor Personale/Regio.[/quote] _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 21 Noi 2011, 09:30 | |
| Biletele dus-intors si la noi sunt flexibile in prezent, pe durata a 20 de zile, cel putin la personal e testat. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 23 Noi 2011, 16:15 | |
| Exista trenuri IR in noul mers cu circulatie facultativa ? sau Regio ? in livret nu apre nimic cu aceasta specificatie .
|
| | | rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6181 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 23 Noi 2011, 16:59 | |
| Dar un livret general si cu trenuri regio are cineva?
|
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 23 Noi 2011, 22:36 | |
| - karpaty a scris:
- Exista trenuri IR in noul mers cu circulatie facultativa ? sau Regio ? in livret nu apre nimic cu aceasta specificatie .
Cum nu ?trenurile sezoniere sunt IR facultative. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
| | | | INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |