| | 312 : Oradea - Cheresig | |
|
+69mielutu zburator alex.alexus.tm LanceR Razvan Tudor marius664 tcm 19jimmy84 pisti91 Luca tgv dan tm alliens Rarau marcello boldalexandru cortexedge Andrey_tm Lumunita Stana Tomi13leu danlascau AMX 97-0548-4 Plescan Floare bogdan.perejuc cfr500 19Railfan95 alex_trs red floare phnegativ Jhonyla puscasflaviu alexpopa gheorghita Balto Katalin4653 Bobby_TM myster2008 lifetec Radu Adirmvl riciu Norbi BL82 majka IonutCFR2009 baiazid vatmanul COSTACHE MIHAIL sytrus frank81 ATM ldh80 cristi ar mariuskl pety kristi kkk seby1998 Re6/6 Kriszti219 Vlad nenuandrei Luna TVlad cristi CFR Dr2005 DUAL Adrian78 srazvi MariusM roadster Nesebar 73 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24818 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Sam 11 Noi 2023, 18:09 | |
| - vatmanul a scris:
- Asa e, in Ungaria conducatorii tram-trenurilor (ca una e tramvaiul si alta e tram-trenul) sunt mecanici de la MAV care au fost trimisi la scoala de vatmani. La noi va fi invers se pare, vatmanii vor fi instruiti si autorizati pe tram-tren, insa nu stiu exact unde si cum se va face aceasta autorizare
Vor face şcoala de mecanici la CENAFER Cluj sau se va deschide o grupă specială la Oradea pentru ei. Mai departe, autorizarea pe secţie se va face doar după ce vor fi gata lucrările la linie. _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9498 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Sam 11 Noi 2023, 22:01 | |
| Va trebui sa autorizeze controlori ca sef tren , care sa deserveasca tram-trenul pe liniile CFR _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18070 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23445 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Sam 11 Noi 2023, 22:32 | |
| - cristi CFR a scris:
- Va trebui sa autorizeze controlori ca sef tren , care sa deserveasca tram-trenul pe liniile CFR
Pai cei de la.MAV au șef de tren? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9498 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Joi 16 Noi 2023, 16:32 | |
| - Adrian78 a scris:
- cristi CFR a scris:
- Va trebui sa autorizeze controlori ca sef tren , care sa deserveasca tram-trenul pe liniile CFR
Pai cei de la.MAV au șef de tren? Adi, noi nu suntem la MAV, la noi trebuie modificate si instructiile CFR pentru a include tram-trenul. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | tcm
Numarul mesajelor : 621 Varsta : 28 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4262 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Lun 04 Dec 2023, 23:57 | |
| - ldh80 a scris:
- Și ulterior cine va asigura întreținerea liniei ? Macazul din linie curentă de la Post Ajutor Mișcare Paloda va rămâne ? Va fi posibil că ulterior să circule și trenuri de marfa pe această linie ?
Din cate am inteles , OTL va prelua liniile 312 si 314A de la CFR. In Palo Ta nu a fost personal , cel putin nu cat a circulat IRC-ul. Nu ar fi grea electrificarea macazurilor spre Nutrientul , pastrarea macazurilor manuale in caz ca va mai merge vreodata tren de marfa acolo sau scoaterea lor cu totul. - cristi CFR a scris:
- Va trebui sa autorizeze controlori ca sef tren , care sa deserveasca tram-trenul pe liniile CFR
Este destul de clar ca va trebui schimbata instructia , ar fi stupid ca pentru o statie sau pentru 100 de metri parcursi pe infrastructura CFR sa trebuiasca sa urce un sef de tren. De asemena , presupun ca in momentul in care OTL intra pe infrastructura CFR trebuie sa respecte si alte reguli , cum ar fi semnalizarea de sfarsit de tren , vehicule dotate cu indusi , etc. Dar pe langa asta eu vad mai multe probleme atat legate de sectia 312 cat si in general. 1. Unde vor fi garate si reparate tram-trainurile? In depoul OTL sigur nu vor avea loc si nu sunt utilaje pentru repararea unor astfel de vehicule ; de 15 ani OTL nu a fost in stare sa moderizeze si sa doteze depoul pentru tramvaie moderne. Din cate am inteles din conferinta de presa , se cauta solutii de colaborare cu CFR , deci ma gandesc ca vor fi preluate cateva linii din Oradea Est sau din Oradea Vest in acest scop. 2. Cum vor fi electrificate liniile , pentru tensiunea folosita de CFR sau pentru cea folosita de OTL? In orice caz , vor trebui bine definite si separate cele doua tipuri de retea pentru evitarea prajirii echipamentelor electrice. 3. Linia spre aeroport ar putea fi facuta linie de tramvai normala pentru a putea circula orice tramvai , de preferat cu bucle sau delte de intoarcere atat la aeroport cat si in zona centrelor comerciale pentru perioadele cand nu sunt zboruri. Nu prea vad rolul electrificarii liniei spre Cheresig. In conferinta este mentionat ca doar Santandreiul si-a marit de cateva ori populatia in ultimii 20 de ani , dar totusi transportul cu autobuze are tot mai putine curse , iar cel feroviar nu prea a avut sucees , localnicii preferand masina. Deci chiar daca vor fi facute mai multe statiii , nu prea cred ca se va reusi atragerea de calatori si investitia nu va fi amortizata nici in 20-30 de ani. Inainte de a se aventura in acest proiect , OTL ar trebui sa isi ia prima data avizile de operator feroviar , sa inchirieze cateva automotoare si sa intre pe 312 si pe 314 cu orarele propuse in conferinta pentru a "testa" piata si pentru a obisnui lumea cu aceasta alternativa de transport. 4. In aceeasi conferinta se mentioneaza ca tram-trainurile nu vor avea orarele suprapuse cu trenurile CFR , dar asta evident teoretic. Practic cum la CFR se poarta si intarzaieri de peste 300 de minute cine va avea prioritate pe portiunile comune? 5. Ce se va intampla daca un tram-train se va defecta pe M300 de exemplu , cine il va tracta? OTL va trebui sa achizitionaze utilaje specializate cum ar fi loco-tractoare pentru tractarea cat mai rapida fara a afecta circulatia in caz de defectiuni , pluguri , utilaje pentru lucrul la catenara , utilaje de burat , eventual pentru defrisarea vegetatiei din apropierea caii. Conferinta de presa integrala , in caz ca nu ati vazut-o: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=862503305414180 . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18070 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23445 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Mar 05 Dec 2023, 01:43 | |
| Train-tram alea sunt alimentate la tensiunea de la tramvai adică 600-750v deci probabil vor merge doar pe diesel pe liniile electrificate din gara In rest este destul de ambigu cum o sa fie înscrise și autorizate de ASFR |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 621 Varsta : 28 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4262 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Mar 05 Dec 2023, 07:35 | |
| Nu vor fi diesel , ci vor fi compatibile pentru ambele tipuri de retea , cel putin asa se declara in confer8nta postata mai sus. Se zice acolo ca vor avea un pantograf pentru reteaua OTL si unul pentru CFR. Nu stiu daca este nevoie de 2 pantografe separate sau daca tensiunea va fi schimbata dintr-un buton , dar totusi nu ar fi placut sa intre setat pe tensiunea de tramvai pe linia CFR. |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4907 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Vin 08 Dec 2023, 12:49 | |
| Eu l-as gandi altfel: un singur pantograf si fara comutare intre tensiune de tramvai si tensiune de cale ferata. Sa aibe el un sistem de protectie pentru supratensiune, iar cand trece de pe reteaua de tramvai pe reteaua de cale ferata sa cupleze automat protectia si sa nu permita sa intre mai mult de 600 V in tram-tren, chiar daca pantograful e conectat la 27000 V. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9498 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Vin 08 Dec 2023, 13:10 | |
| Nu se poate, reteaua de tramvai este in curent continuu iar reteaua CFR in curent alternativ, Tram trenul va fi cu 2 pantografe unul pentru fiecare sistem, si retelele vor fi separate cu zona neutra la jonctiunea intre ele. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18070 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23445 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Vin 08 Dec 2023, 13:14 | |
| - cristi CFR a scris:
- Nu se poate, reteaua de tramvai este in curent continuu iar reteaua CFR in curent alternativ, Tram trenul va fi cu 2 pantografe unul pentru fiecare sistem, si retelele vor fi separate cu zona neutra la jonctiunea intre ele.
Același principiu folosit în orașe unde exista rețea de tramvai și troleibuze cu zona neutră pentru tramvaie Eu unu nu înțeleg de ce au luat cu bi-sistem 27 kv și de 600v când puteau luau ori unisistem 27 kv/baterii sau 600v/diesel |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12476 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Vin 08 Dec 2023, 21:08 | |
| Ei au luat... unii mecanici de locomotiva de aici vor prinde pensia pina sa fie astea in functiune la Oradea.
La CFR e jurasic park nu va reusi Bolojan sa se impuna. Daca nu ma insel si pentru drumul expres plateste municipiul chirie pentru teren in zona garii Oradea. |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 621 Varsta : 28 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4262 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Sam 09 Dec 2023, 00:12 | |
| Nu zice nimeni ca se va intampla maine , dar cum pentru linia de tramvai noua discutiile au inceput cam prin 2015 si constructia ei in 2019/2020 fiind data in exploatare la sfarsitul lui 2021 , asa cred ca si aici pana in 2030 sunt toate sansele sa se materializeze , evident daca Bolojan si compania isi vor continua mandatele. Deja au fost facute macazuri din Nufarul spre Felix , la Aeroport este vorba ca o data cu moderizarea terminalului va fi construita si o bucata de linie pentru a nu se sparge de doua ori , iar in Iosia ar trebui inceput in curand construirea macazului de acces spre Oradea Vest. PS: la fel zicea cineva de 314A ca nu va fi transformata in piste de biciclete , dar din cate stiu lucrarile sunt planificate sa inceapa anul viitor.
Legat de tensiunea de alimentare , daca nu ma insel , locomotivele care sunt facute sa functioneze pentru mai multe tipuri de tensiune folcolosescesc acelasi pantograf pentru toate retelele. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24818 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Dum 10 Dec 2023, 01:45 | |
| - tcm a scris:
- Legat de tensiunea de alimentare , daca nu ma insel , locomotivele care sunt facute sa functioneze pentru mai multe tipuri de tensiune folcolosescesc acelasi pantograf pentru toate retelele.
Depinde de caracteristicile reţelelor pe care circulă. De exemplu, în Elveţia pantografele pentru locomotive au patina mai îngustă, deci multe locomotive care intră în Elveţia din alte ţări au 2 pantografe. Apoi, sunt diferenţe între forţele minime şi maxime de apăsare ale pantografelor... s-ar putea ca un pantograf de tramvai din Oradea să aibă forţă prea mică pentru reţeaua de cale ferată. Există în circulaţie locomotive şi cu câte 4 pantografe diferite, pentru diferite tipuri de reţele. Dacă vor trebui sau nu mai multe pantografe la Oradea... om vedea cu ce soluţie tehnică va veni producătorul. _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 374 Reputatie : 4995 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Mier 13 Dec 2023, 20:32 | |
| Ma scuzati daca gresesc, nu am citit tot topicul despre subiect. Primaria Oradea preia amplasamentul caii ferate spre Cheresig inchisa de multi ani, pentru a monta o linie noua conectata la reteaua de tramvai din municipiu. Electrificarea nu se face doar pentru alimentarea tramvaielor, vor mai circula trenuri ??? |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 621 Varsta : 28 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4262 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig Vin 15 Dec 2023, 13:47 | |
| Da , primaria vrea sa preia aceasta sectie si sectia 314A pana in Cordau pentru a face linii de tram-train. Inca nu este sigur cum vor fi electrificate , pentru ca primaria declara ca tramvaiele vor fi compatibile si pentru tensiunea CFR. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig | |
| |
| | | | 312 : Oradea - Cheresig | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |