Partea a VII-a
Aici e locul unde e macazul ce desparte linia 413 spre Oradea respectiv Satu Mare la intalnire cu sectia 402
Directa spre Satu Mare
Spre surprinderea mea nu am luat-o spre Satu Mare ca sa ajungem in gara Sacuieni Bihor ci pe directa spre Oradea unde a si oprit
La intalnirea cu sectia 402
Si o limitare de viteza inainte de un pod la iesire din Sacuieni
Inainte de Episcopia Bihor la intalnirea cu magistrala 300
Episcopia Bihor
Si avem "verde" spre Oradea, ultima statie...
Costul a fost de 36,50 lei la CFR Oradea - Satu Mare - Sarmasag + 13,50lei la Regional Sarmasag - Oradea + 2,60 lei la TFG Oradea -Oradea Est (Eu locuiesc foarte apropae de gara Oradea Est) Total 52,60 lei!
Concluziile acestei excursii...
Pentru mine a fost o premiera calatoria pe aceste sectii si pot spune ca am savurat fiecare secunda petrecuta in tren. De aceea am si mers pana la Satu Mare si nu doar pana la Carei unde puteam schimba trenul pentru ca nu mai fusesem pe aici cu trenul plus ca decat sa stau 3 ore in Carei sa astept legatura mai bine am stat 2 ore in Satu Mare si o ora in tren
. Din cate am observat sunt calatori pe aceasta sectie intre Oradea si Satu Mare si nu putini, cele doua personale pe care le-am intalnit erau destul de aglomerate... un lucru pozitiv as zice, insa nu stiu cati dintre ei aveau si bilet... E pacat, pentru ca cel putin pe personalul cu care am mers de la Satu Mare la Sarmasag am vazut foarte multa lume care a mers cu "nasul" si doar din cate am vazut eu nasul si-a facut un "ciubuc" de cel putin 100 lei, intr-adevar pe langa asta am mai vazut ca a fost si lume la care le-a taiat bilete. Oricum m-a indignat acest lucru pentru ca stateam neputincios si asistam la aceasta "crima"! In ritmul asta o sa asistam la inchiderea multor sectii secundare din cauza de nerentabilitate sau cel putin la rarirea curselor... Oamenii se plang ca ba nu sunt conditii de calatorie ba viteza de deplasare e prea mica! Poate daca ar platii cu totii ar fi bani mai multi pentru refacerea infrastructurii, deoarece in multe zone e limitare chiar si sub 30 km/h, sau pentru achizitia sau modernizarea de noi trenuri, eventual chiar cresterea numarului de trenuri... Apoi angajatii CFR se plang ca sunt concediati, pai nu e si normal? daca ei iau spaga si baga banii in propriul buzunar? Iar ca exemplu pozitiv pot sa il dua pe controlorul celor de la Regional Cluj Napoca! Eu personal nu am vazut sa ia spaga de la nimeni, desi l-am urmarit cu atentie, efectiv taia bilete la toata lumea. Au fost si persoane acre au incercat sa ii dea bani mai putini spunand ca nu le trebuie bilet, iar acesta a insistat ca banii nu ajung de bilet, iar cetatenii intr-un final s-au conformat si au platit pretul intreg al biletului! Bravo lor! Se vede ca e firma privata si exista o alta mentalitate a angajatilor! Pacat de sectia 413, e superba, insa 80% din traseu e de-a dreptul un imens tunel de vegetatie, plus ca in unele locuri era o restrictie de 10-15km/h si chiar si la viteza asta mica automotorul se legana serios... Nu cred ca a fost vre-un tronson pe aceasta sectie unde sa mergem cu mai mult de 50km/h, cel putin eu nu am observat. Un alt punct forte al Regional a fost punctualitatea, am urmarit pe grafic
In schimb personalul Satu Mare - Sarmasag nu a respectat orarul de mers. Nu a avut intarzieri, in schimb ajungea mai repede in unele statii cu 5 minute, asta nu ar fi un lucru negativ, insa stationa tot un minut si nu respecta ora de plecare. Daca de exemplu cineva se bazeaza pe ora de plecare a trenului si ajunge cu 2 minute inainte ca acesta sa plece conform graficului, dar cand ajunge in gara constata ca trenul a plecat de 3 minute?! Sincer nici un lucru pozitiv nu am ce remarca la CFR... Am mai asistat la o discutie a nasului din acc Bucuresti N - Satu Mare. O doamna reclama ca a trebuit sa stea cu copilul mic in gara o ora jumate cat a avut intarziere trenul si ca nu merita sa cumpere bilet, la care nasul mai in gluma mai in serios i-a zis ca nu el a fost cel care a pus-o sa isi cumpere bilet... asta asa ca o paranteza sa se vada care e mentalitatea angajatilor CFR, toti ar face un ban in plus nu conteaza ca lucreaza pe un tren acc sau personal!
Acestea fiind spuse sper ca vi-a placut primul meu reportaj si promit ca vor urma si altele. Urmeaza alte excursii in premiera pentru mine pe sectia 317 Santana - Brad si inca o excursie ce am in plan de multa vreme pe Valea Jiului, defileul Dunarii si Valea Timisului - Deva - Petrosani Petrosani - Filiasi Filiasi - Lugoj Lugoj - Deva. Plecare din Deva pe al 4 30 si sosire in aceeasi zi la 21 si 15. Daca mai sunt si alti temerari, sunt bine veniti sa se alature. Eu fiind din Oradea deplasarea pana la Deva am sa o fac cu masina. Suntem doar doi (eu si un prieten), asa ca mai am loc in masina daca mai vrea sa vina cineva din Oradea si nu numai. Data nu e inca batuta in cuie, undeva intre 21 si 29 august cand voi avea si eu concediu
Pe curand!