|
| 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin | |
|
+86cosmin78 laurentzu ciprian71 Sabik Cris_Cr Luca tgv gabrielcr impuls Katalyn dan tm adascalu klauss78 bubu alliens Shinkasen Andrey_tm Grigor allred rizelgeorgel2004 Razvan Tudor user dezactivat... Lumunita Stana vatmanul alex.alexus.tm Costi liviulav33 cristirimer catalinescu Adirmvl cristi_tgv maris.constantin dan_dinca Bobby_TM cardinal baiazid adytm Teodor spiderpc Czirjak Arpad AlexandruC lokomo69 mirceamilitaru Semafor acar riciu Kriszti219 Caravelle_Zg ldh80 Rarau popovici mardaryroby pety laur 133 membru inactiv kristi kkk Dr2005 AlexD cfr500 TVlad razvan - trenuri vanchorusebulgaria ATM Nesebar Adrian78 Vlad The Legend tuborgtnp sorinucu DUAL mihaiuc andreiutzu Cosmin5 cont dezactivat . Vitosa MariusM de zwerver George2210 stegaru srazvi 43.309 loryjonel cristi CFR IonutCFR2009 bogdan srl COSTACHE MIHAIL myster2008 90 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Vin 01 Iul 2011, 07:36 | |
| "ceva mai repede" ala e 60 km/h, asa ca nu e mare diferenta, tot ca melcul merge. Dar nu e nimic nou, stati calmi, pentru ca in afara de iesirea spre Curtici si cea de Vicsani (oarecum), toate celelalte linii de granita sunt lejer vai de mama lor. Deci, suntem in grafic. Romania nu e multumita cu proiectul asta? sa ne fie rusine. Poate s-o gandi careva ca podul de la Giurgiu e construit in 1952 (sau 1954), oricum in anii 50, adica acum 60 de ani. Odata si-odata i se termina si lui durata de viata, cum i s-a terminat si podului Saligny. Si ca in general un singur pod intre doua tari nu-i chiar modern. Bine ca ne construiesc bulgarii pod aproape moca, eu unul zic saru-mana, ca nu se stie ce se poate intampla in viitor. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Lun 04 Iul 2011, 15:06 | |
| - ATM a scris:
- "ceva mai repede" ala e 60 km/h, asa ca nu e mare diferenta, tot ca melcul merge. Dar nu e nimic nou, stati calmi, pentru ca in afara de iesirea spre Curtici si cea de Vicsani (oarecum), toate celelalte linii de granita sunt lejer vai de mama lor.
Iesirea pe la Stamora Moravita e absolut onorabila, PTF-ul a fost refacut recent ca parte a pregatirilor pentru Schengen, iar trenul circula absolut onorabil (pe partea sarbeasca, se merge mai cunoscator). Nici pe la Jimbolia nu e prea rau, mai ales ca linia e folosita doar in trafic local. Nu e rau nici la Ep. Bihor - nu se simte cine-stie-ce cand treci in Ungaria. Nu am folosit alte iesiri din tara recent (in ultimii 3 ani). - ATM a scris:
Romania nu e multumita cu proiectul asta? sa ne fie rusine. Poate s-o gandi careva ca podul de la Giurgiu e construit in 1952 (sau 1954), oricum in anii 50, adica acum 60 de ani. Odata si-odata i se termina si lui durata de viata, cum i s-a terminat si podului Saligny. Si ca in general un singur pod intre doua tari nu-i chiar modern. Bine ca ne construiesc bulgarii pod aproape moca, eu unul zic saru-mana, ca nu se stie ce se poate intampla in viitor. Romania NU are nici un motiv 'sa-i fie rusine'. Romania a venit cu 4 amplasamente de pod care ne conveneau mai bine, propunand ca finantarea sa fi ori impartita 50%-50% sau chiar RO-100%. Propunerile au fost Ruse-Giurgiu 2 (in 2 amplasamente, unul la est, altul la vest de Ruse), Oltenita - Tutracan respectiv Turnu Magurele - Nikopol. Toate aranjamentele astea avantajau Romania intr-un fel sau altul. Si, dublarea podului de la Ruse, avantaja masiv Bulgaria, probabil mai mult decat podul curent. Guvernul bulgar a spus foarte clar - nici un alt pod inainte de acest pod. Ei au nevoie de pod pentru a-si dezvolta o regiune extrem de saraca a tarii (cea mai saraca regiune a UE), si un bazin esential electoral. Nu va asteptati la cine stie ce trafic de tranzit, daca ajungi la Sofia, CX via Belgrad e mult mai avantajos si rutier si feroviar. Pentru Romania, in afara unui avantaj pur local, podul asta nu aduce absolut nimic - leaga o regiune rurala a Romaniei de o regiune rurala si saraca a Bulgariei. Nici macar pe timisorenii care vor sa se duca in vacanta la greci nu-i avantajaza, e mai usor sa mearga prin Serbia (nu sunt atatia munti de trecut). Marfa pe calea ferata? Unde? Ia cautati restrictiile de trafic pe Vidin - Brusartsi (tonaj, viteza, gabarit), o linie superba, dar incredibil de serpuita si plina de curbe cu raza foarte mica. Pasageri de mare viteza? Pe linia bulgareasca, restrictia constructiva e de 70 km/h - fara vreo 2 mld. euro, si vreo 10 km de tunel, asta nu se poate indrepta. Daca Bulgaria ar fi fost mai putin 'capoasa', acum ar fi existat doua poduri noi, din care cel putin unul la Ruse. Nu vreau sa vorbesc despre cum au manageriat bulgarii constructia acestui pod... Certuri permanente cu constructorul, intarzieri de peste 2 ani (cu finantare asigurata), scandaluri politice (podul e 'incetinit' de interesele patronilor de la feribot, sustinatori aprigi ai GERB), si tot asa... |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5118 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Lun 04 Iul 2011, 16:34 | |
| sincer incapatanati sau nu podul o sa se realizeze mai devreme sau mai tarziu. as vrea sa se reabiliteze aceasta sectie din toata inima. personal credeam ca o sa se inchida sectia...traficul de calatori a scazut enorm in ultimul deceniu iar de marfa nici nu mai poate fi vorba mai ales ca termocentrala de la Calafat nu mai functioneaza de ani buni. totusi este jenant ca durata de calatorie sa fie undeva la 3 ore - 3 ore si jumatate pentru 107 km ! |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Lun 04 Iul 2011, 20:31 | |
| Eu unul nu pot zice ca locuiesc sau vizitez prea des zona (o data la 10 ani mi-e suficient ce vad prin deserturile Doljului). Lucrez insa la tractari auto si nu-i zi, vara in sezon adica, sa nu mai adun de pe drumuri cate un turist, cate altul, care incearca sa treaca bacul pe la Calafat, si-si rupe masina in gropi. Deci directie de tranzit o exista, cel putin pentru turisti.Pentru Romania poate ca nu e cea mai avantajoasa solutie, insa e un coridor nou, podul se construieste cu un efort autohton minim spre deloc, deci ...rau (sau prea rau) nu are cum sa ne fie si cu podul asta. |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5118 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Lun 04 Iul 2011, 20:58 | |
| ATM drumul de la Craiova la Calafat nu e asa rau...ma refer la cel national/european. daca mergi pe cele judetene este teroare...mai bine mergi pe jos. sentimental sunt legat de aceasta sectie...pana pe la 16 ani numai cu trenul am mers la bunici si mi-e tare draga sectia asta. |
| | | Cosmin5
Numarul mesajelor : 49 Reputatie : 4995 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Mier 06 Iul 2011, 01:37 | |
| Problema sectiei este de departe timpul de mers. Este inadmisibil ca transportul auto sa fie de (aproape) 2 ori mai rapid ca trenul, respectiv 1:15 cu microbuz pana bailesti comparat cu aproape 2 ore cu trenul, si 1:45 pana la Calafat comparat cu peste 3 ore pe calea ferata. Chiar si asa, transportul de persoane a scazut doar teoretic, practic majoritatea au mentalitatea comunista cum ca nu trebuia sa ia bani CFR-ul, adica statul, ci nasu' de pe tren, de parca i-ar cara in spinare pana in oras si inapoi. Oricum si mai marii din CFR nu-si vad decat interesul. Pur si simplu mor cand vad cum astia declara nerentabila calea ferata Bucuresti - Oltenita. Ei in loc sa puna control strict la bilete, ca stiu bine cati calatori fraudulosi au, anuleaza trenul ca si cand nu ar avea calatori deloc, pentru ca asa il declara nasii spagari. Am dat ca exemplu CF Buc-Oltenita pentru ca este exemplul cel mai elocvent. Desi au calatori in draci( la un control doar 60 din 600 aveau bilet) declara linia nerentabila. Va cred si eu ca e nerentabila daca tineti in spate 540 de oameni de la care nu va vine niciun leu. Si situatia se repeta zi de zi. Acum ca sa revenim, am facut aceasta paralela intre aceste doua linii pt ca se afla cam in aceeasi situatie, iar salvarea lor este una singura: Linia trebuie sa fie concesionata unei regii importante din regiune, in cazul asta Consiliul Local Craiova care sa organizeze o licitatie si sa desemneze un operator sa introduca trenuri multe si dese. Vagoane multe la orele de varf: Trenul de dimineata si cel de 16, iar in rest in functie de calatori automotoare mici. Sunt sigur ca in "ograda" privatului s-ar civiliza multi. Atat betivii care crapa samantza si bea bere ieftina si arunca totu sub bancheta, cat si tiganii care fumeaza in salonul trenului ca in bar. Sa vedeti cum renunta usor usor dubagii sau pun preturi "bomba" de 2-3 lei care ii baga usor in faliment, iar oamenii isi reiau obiceiul de a merge cu trenul, mai ales daca acesta este la ore potrivite, este curat si are caldura iarna (de racoare vara e mai greu, dar nu imposibil) ca sa nu mai zic de libertatea de miscare care ti-o da si cel mai inghesuit tip de vagon/automotor in comparatie cu autocarele sau microbuzele. In viitor ar trebui facut si un plan pentru reducerea emisiilor. De pilda fiecare comuna ar putea sa-si aibe propriul microbuz care sa adune oamenii din toate colturile, sa-i lase pe un peron amenajat (foarte ieftin) si sa astepte sa-i preia pe cei care coboara. Daca e iarna si e frig oamenii pot sta in interiorul masinii pana la sosirea trenului, daca e ploaie iar la fel. Rezolvi toate problemele printr-o miscare simpla: Oamenii renunta la masina personala, daca exista vehicul care ii ia dintr-un loc apropiat de casa, nu asteapta nimeni trenul in frig/ploaie, orasul nu mai este poluat de atatea microbuze iar traficul este eliberat de ele. Maghernitele astea pot fi suportabile (parerea mea) pentru un drum, acasa - gara/peron in cazul locuitorilor din sate. Faptul ca au consumul de combustibil redus le si fac atat de atractive si convenabile pentru patronii lor, ar putea fi atractive si pentru acest tip de transport |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5118 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 17 Iul 2011, 18:47 | |
| incepand cu aceasta saptamana ciruclatia trenurilor se face pana in statia Calafat. |
| | | vanchorusebulgaria V.I.P Member
Numarul mesajelor : 323 Reputatie : 5415 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 17 Iul 2011, 21:01 | |
| In Bulgaria there is an extremely expensive project with so many tunnels and an estimated value of almost 3 milliard Bulgarian leva. The distance will be longer than the current railway line. And as an assumption Sofia Vidin will be taken for just near an hour less than now. I don't know why such a project was approved but it main importance will be to shorten the travel times from Sofia to Varna and Russe. Being from Russe this is a great news for me, but I think the project is really stupid. With this money there could have been many other tracks to be renewed. But that's a consideration to other minds which obviously think differently. In recent years EU won't accept new members because of the bad financial climate in Europe and not only Europe. This bridge will be a great benefit and the area in Bulgaria along it hopes of a better future to this bridge. But in Romania should be done something to correct the time travel Calafat Craiova. One sided efforts won't make any sense. I know that Romania wants to preserve all the traffic near to Bucharest but that's impossible. It's better have another bridge. I'm from Ruse and I realise that the traffic will be less than the current after the building of the new bridge, but it's needed. Both Romania and Bulgaria don't give a s..t about the connections between them two. You delay the rehabilitaion of the bridge neear Gradistea, we refuse to have a wider road Ruse Byala, and so on and so on. It's a kind of our Balkan mentality. Hope EU will give us a little bit of wisdom to rearrange our politics concerning two sided infrastructure projects. |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5118 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 17 Iul 2011, 21:12 | |
| the distance between vidin and sofia is...? how long is the trip by train? |
| | | vanchorusebulgaria V.I.P Member
Numarul mesajelor : 323 Reputatie : 5415 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 17 Iul 2011, 21:16 | |
| 260 km is the current distance. The new distance will be almost unchanged but the travel will be a little bit more than 3 hours. Now it is 4 and a half to 5.
Ultima editare efectuata de catre vanchorusebulgaria in Dum 17 Iul 2011, 21:18, editata de 1 ori |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5118 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 17 Iul 2011, 21:18 | |
| ok but how long is the trip by train? 1 h, 2h, or longer? |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 17 Iul 2011, 21:27 | |
| - vanchorusebulgaria a scris:
- In Bulgaria there is an extremely expensive project with so many tunnels and an estimated value of almost 3 milliard Bulgarian leva. The distance will be longer than the current railway line. And as an assumption Sofia Vidin will be taken for just near an hour less than now. I don't know why such a project was approved but it main importance will be to shorten the travel times from Sofia to Varna and Russe. Being from Russe this is a great news for me, but I think the project is really stupid. With this money there could have been many other tracks to be renewed. But that's a consideration to other minds which obviously think differently. In recent years EU won't accept new members because of the bad financial climate in Europe and not only Europe. This bridge will be a great benefit and the area in Bulgaria along it hopes of a better future to this bridge. But in Romania should be done something to correct the time travel Calafat Craiova. One sided efforts won't make any sense. I know that Romania wants to preserve all the traffic near to Bucharest but that's impossible. It's better have another bridge. I'm from Ruse and I realise that the traffic will be less than the current after the building of the new bridge, but it's needed. Both Romania and Bulgaria don't give a s..t about the connections between them two. You delay the rehabilitaion of the bridge neear Gradistea, we refuse to have a wider road Ruse Byala, and so on and so on. It's a kind of our Balkan mentality. Hope EU will give us a little bit of wisdom to rearrange our politics concerning two sided infrastructure projects.
Vancho, the Romanian Gov't is fairly committed to improve the Romanian part of the infrastructure connecting to Vidin. Most of these efforts were, however, exclusively based on road traffic. As such, the entirety of National Roads 56A (Calafat - Drobeta Turnu Severin) and 6 (Drobeta Turnu Severin - Timisoara - Hungary) were overhauled and repaired in preparation for the bridge opening (while still 1+1, the roads were widened, towns such as Lugoj and Drobeta Turnu Severin were bypassed, others, such as Caransebes and Domasnea are going to be finished this year, in fact the Domasnea one is going to be opened in late August), making the drive between Calafat and Timisoara possible in less than 5h versus the 9 it used to take. The road to Craiova is being upgraded strating this year as well, parts of it with a 2+1 layout. Similarly, the road between Bucharest and Giurgiu was upgraded from a lousy 1+1 to a 2x2 'express road' layout, unique in the country (a motorway was not financeable from the EU), and a bypass was built at Copaceni. For railways there is a project for Calafat-Craiova (single track, 160 km/h), however, this has to wait until the EU will start financing CIV South, and that's 2013 at the earliest. The EU made it clear - CIV north comes first, no matter what. And CFR has no resources to upgrade 100 km of track on its own - it barely has the money to maintain what's already in place, and even that hardly. For the Gradistea Bridge, there were simply no money - the cost is huge compared to the resources CFR has available. Further, a 1h detour is considered acceptable, especially when three other important railways were destroyed in 2009 and 2010 (The Bucharest - Timisoara main line at Balota, the Brasov - Sibiu line at Carta-Ortisoara and the cross-mountain link in Southern Moldova at Ghimes-Palanca). These lines had to come first, as detours would mean as much as six hours more traffic, on lines with far more traffic than 901 - Bucharest - Giurgiu! Further, money had to be committed to repair the bridge over M500 at Valea Seaca, damaged in 2005. If that fails (and the temporary bridge rests on wooden supports), it's yet another 3h detour. 2009 and 2010 were horrible years for the Romanian network, weather-related catastrophes being many, and placed in the worst of places. It's now barely getting on its track - the Gradistea bridge is probably next in line, next year. Further, Romanians love traveling to Bulgaria, but most come by car and bus (for many, the destination is Golden Sands, Albena, Nessebar or maybe Pamporovo or Bansko, and as you know, getting there, both from Vidin or Ruse by train is harder than by bus or even impossible...). Others just come to Bulgaria for a quick day trip, to visit Ruse and maybe do a little shopping. Similarly, many from Ruse go to Otopeni or Baneasa to catch a flight, or come to Bucharest for various tasks (specialized shopping, visiting etc.). The train, even via Gradistea, as it was and is, would not be very appealing. Nobody sees the train as 'the way to Bulgaria' - and that's a problem. Of course, I would guess a direct train between Ruse and Bucharest Otopeni would be quite appealing and change things, but that's a different story altogether. Same with freight - trucks are more common than railway cars. I could bet 1000 euros most Romanians coming to Bulgaria don't even know or care about the Gradistea Bridge, but would love to have the Vidin bridge finished sooner, the Vama Veche - Mangalia road doubled, or the bridge at Ruse doubled. They would care less about the train. P.S. I work in the railway business, and I know a 1.5 billion EUR project is a hard and heavy task for any railroad in the world. I'm guessing it's the same in Bulgaria. How long do you think this project will take? (notwithstanding what politicians say - they always make up amazing deadlines that never happen) - I would say at least 10-15 years, especially if EU funding is not forthcoming. And where's the money coming from? Germany would have to think twice where to get such money, I'm guessing Romania or Bulgaria would have trouble finding that kind of cash... |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: eu sunt pentru CALAFAT - VIDIN Dum 17 Iul 2011, 22:25 | |
| Eu doresc din tot sufletul sa fie construit acest pod.
Deoarece Serbia nu este in UE sunt niste probleme si cel putin pe calea ferata intre Budapesta si Sofia de la 30-60% din calatori si marfuri vor merge pe la noi via Craiova. Vor fii una sau doua perechi de trenuri zilnice intre Budapesta si Sofia mai ales vara. Turistii pe care eu i doresc macar in tranzit pe la noi prin Romania in drumul lor spre Istanbul si nordul Greciei, si Bulgaria vor veni. Intre Budapesta si Sofia pe calea ferata sunt 1050 km, si 800 km via Belgrad si cand tara noastra va intra in Schenghen durata va fii egala pentru amble rute caci nu se va mai pierde timpul pe la granita.
IAR PE SOSEA INTRE BUDAPESTA - TIMISOARA - SOFIA SUNT APROXIMATIV 840 KM, BUDAPESTA - BELGRAD - SOFIA SUNT 750 KM DAR SUNT SI VOR FII CONTROALE LA GRANITE + SITUATIA POLITICA INCERTA DIN SERBIA (si Kosovo).
MAI MULT TRAFICUL DE CETATENII STRAINI PE LA PODUL CALAFAT - VIDIN VA FII MAI RIDICAT DECAT GIURGIU - RUSE (vor fii cetatenii din tarile central Europene + bulgari, grecii, turci etc).
DACA UNGARIA REUSESTE SA FIE O TARA DE TRANZIT PENTRU TURISTI VOM REUSI SI NOI.
I wish with all my heart to be built this bridge. Because Serbia is not in the EU are at least some problems on the railway between Budapest and Sofia from 30-60% of passengers and goods will go on to new life Craiova. There will be one or two pairs of trains daily from Budapest and Sofia especially in summer. Tourists that I want and even in transit to us through Romania on their way to Istanbul and northern Greece and Bulgaria will come. Between Budapest and Sofia railway is 1050 km and 800 km via Belgrade and our country will enter the Schengen duration will be equal to Amble route because it will no longer waste time on the border. ; On the road between Budapest - Timisoara - Sofia are approximately 840 KM, Budapest - Belgrade - Sofia are 750 km WILL BE BUT ARE CHECKS AND BORDERS + uncertain political situation Serbia (and Kosovo). MORE TRAFFIC foreign citizens on Calafat - Vidin WILL BE HIGHER THAN Giurgiu - Ruse (will be citizens of Central European countries + Bulgarians, Greeks, Turks, etc.). If Hungary fails to be a transit country for TOURISTS AND WE We will succeed.
|
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 17 Iul 2011, 23:25 | |
| - razvan - trenuri a scris:
Deoarece Serbia nu este in UE sunt niste probleme si cel putin pe calea ferata intre Budapesta si Sofia de la 30-60% din calatori si marfuri vor merge pe la noi via Craiova. Vor fii una sau doua perechi de trenuri zilnice intre Budapesta si Sofia mai ales vara. Turistii pe care eu i doresc macar in tranzit pe la noi prin Romania in drumul lor spre Istanbul si nordul Greciei, si Bulgaria vor veni. Intre Budapesta si Sofia pe calea ferata sunt 1050 km, si 800 km via Belgrad si cand tara noastra va intra in Schenghen durata va fii egala pentru amble rute caci nu se va mai pierde timpul pe la granita. Rutier, drumul intre Budapesta si Sofia via Belgrad - Nis nu are nici un fel de sansa sa fie detronat vreodata. De la Budapesta ai autostrada, ori intreaga, ori pe o singura cale (dar cu poduri, iesiri denivelate si alte minuni de acest fel) pana la Nis, adica 605 km. Singurele doua portiuni montane cu drum mediu sau greu sunt intre Prosek si Pirot (RS), adica fix 52 km, respectiv intre Dragoman si Dimitrovgrad, adica inca 18 km (ultima mai mult de forma, drumul e relativ usor). Prin Calafat, sunt 250 km de munte. 91 de km in Romania, practic tot drumul intre Caransebes si Orsova plus inca peste 150 km in Bulgaria. Toti prin munti GREI. Cu serpentine, multe stranse - te invit pe serpentinele de la Armenis, de la Plugova, de la Dimovo-Bela cu TIR-ul, sa vezi ce o sa zici 'data viitoare prin Serbia'. Autostrada exista numai pe doua sectiuni - Budapesta - Mako si Botevgrad - Sofia. In total putin sub 270 km. In Serbia nu este nici un fel de instabilitate politica sau economica sau de vreun fel (Kosovo nu mai e de mult o problema). In plus, pentru un TIR-ist in tranzit, statul la vama inseamna sub 45 de minute in ambele parti (nu se face control, doar se sigileaza marfa cu un sticker care se desigileaza intact si se verifica seria). Destinatia finala pe drumul marfii e rareori Sofia. Cel mai adesea este Turcia, uneori Grecia (nota - Grecia are exporturi mai mici ca Romania). Pentru cei ce merg in Turcia, varianta via Bucuresti - Giurgiu are avantaje (iar cand o sa fie gata autostrada pe CIV o sa aiba avantaje si mai mari), varianta via Belgrad - Nis are alte avantaje (momentan mult mai mari decat varianta prin RO), varianta prin Calafat NU are avantaje. Deloc. Mai mult munte, mai putina autostrada. Pentru cei ce merg in Grecia - Budapesta - Belgrad - Skopje - Salonic e optiunea perfecta. Cale ferata electrificata TOT drumul, la acelasi voltaj. Autostrada 95% din drum (muntii Macedoneni nu au autostrada, dar e drum tip autostrada, denivelat si cu raze de curba decente). Vama este rapida, TIR-urile pierd fix 1.5 ore in vami. In total. De ce ai merge pe unde exista numai cativa zeci de km de autostrada, prin munti? Doar ca nu ai vami? Sunt putini turisti care vin cu masina din vest sau din Slovacia sau Cehia sau Ungaria spre litoralul bulgaresc. E pur si simplu prea lunga distanta. Majoritatea vin cu avionul in regim charter, iar cei ce o fac cu masina, ori aleg autostrada via Serbia (Tito a fost destept), ori merg prin Bucuresti - Constanta (unde exista autostrada). Tren pentru turism sezonier exista deja - via Bucuresti - care e pe drumul sau logic. |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5118 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 02 Oct 2011, 19:52 | |
| Astazi am circulat pe aceasta sectie...impresii: - este jenant pentru ca cei de la CFR nu platesc o femeie de serviciu care sa dea cu matura in vagoane in statia Calafat; - viteza de deplasare este in continuare aceiasi; - un plus pt controlori care nu au tinut cont de nimic si au taiat bilete la suprapret indiferent de situatie; - infrastructura feroviara este gata pana la baza podului; - statia Golenti beneficiaza de peroane noi, si aici infrastructura este refacuta; - sectia va fi electrificata, din dreptul noului macaz spre pod pana la aproximativ 1 km dupa statia Golenti sunt montati stalpii pentru catenara; - cred ca si sectia Golenti - Poiana Mare o sa fie reabilitata! P.S. poze nu am pt ca am uitat bateriile pe banca in gara Calafat!
O chestie ciudata...toate silozurile de pe aceasta sectie nu mai beneficiaza de LDH-uri transportul vagoanelor in interiorul acestora fiind realizat cu ajutorul volelor(cel putin asa am vazut ca se procedeaza la Bailesti unde 5 vagoane de cereale erau trase de o vola). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin | |
| |
| | | | 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |