|
| 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin | |
|
+86cosmin78 laurentzu ciprian71 Sabik Cris_Cr Luca tgv gabrielcr impuls Katalyn dan tm adascalu klauss78 bubu alliens Shinkasen Andrey_tm Grigor allred rizelgeorgel2004 Razvan Tudor user dezactivat... Lumunita Stana vatmanul alex.alexus.tm Costi liviulav33 cristirimer catalinescu Adirmvl cristi_tgv maris.constantin dan_dinca Bobby_TM cardinal baiazid adytm Teodor spiderpc Czirjak Arpad AlexandruC lokomo69 mirceamilitaru Semafor acar riciu Kriszti219 Caravelle_Zg ldh80 Rarau popovici mardaryroby pety laur 133 membru inactiv kristi kkk Dr2005 AlexD cfr500 TVlad razvan - trenuri vanchorusebulgaria ATM Nesebar Adrian78 Vlad The Legend tuborgtnp sorinucu DUAL mihaiuc andreiutzu Cosmin5 cont dezactivat . Vitosa MariusM de zwerver George2210 stegaru srazvi 43.309 loryjonel cristi CFR IonutCFR2009 bogdan srl COSTACHE MIHAIL myster2008 90 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
de zwerver
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 5279 Data de inscriere : 19/06/2010
| Subiect: Modernizarea liniei CFR Craiova - Calafat: între 400 şi 660 de milioane de euro Lun 19 Iul 2010, 02:51 | |
| oare se misca ceva sau e doar o furtuna intr-un pahar cu apa? Oricum Coridorul IV presupune investiti uriaseipe restul tronsonului de la Craiova la Timisoara si mai departe spre granita cu Ungaria. Cred ca dublarea liniei intre Strehaia si Timisoara si cresterea vitezei la 160km/h e un vis imposibil.
"CFR are la dispoziţie patru variante pentru modernizarea liniei de cale ferată şi a creşterii vitezei de deplasare la 160 km/h. Banii ar urma să provină din alocaţiile europene pe POS Transport în perioada 2014 - 2020.
Electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Craiova - Calafat poate costa între 400 şi 660 de milioane de euro, a informat CFR SA. Tronsonul de cale ferată face parte din Coridorul IV de transport european, care va lega ţara noastră de Bulgaria, prin Podul Vidin - Calafat, estimat să fie finalizat în 2012. Modernizarea rutei presupune eliminarea defectelor infrastructurii, modificarea geometriei, prin creşterea razelor curbelor, precum şi modificări de traseu în anumite zone şi realizarea de tunele sau viaducte, în funcţie de alternativa aleasă. Lungimea traseului poate varia între 107 şi 125 de kilometri, iar costurile sunt estimate la 400 - 660 de milioane de euro, în funcţie de varianta aleasă. Lucrările prevăzute să fie efectuate constau în reabilitarea liniilor actuale şi consolidarea terasamentelor, precum şi sistematizarea şi modernizarea gărilor şi a peroanelor. De asemenea, linia va fi electrificată.
Au propus electrificarea liniei
În urma acestor lucrări, viteza maximă de circulaţie a trenurilor va fi de 160 km/h - pentru trenurile de călători şi 120 km/h - pentru cele de marfă. În prima variantă, lungimea traseului este de 107 km, iar distanţa pe care se poate circula cu viteza maximă de 160 km/h este de 52 km. Costurile s-ar ridica la aproape 412 milioane de euro. În a doua variantă, lungimea traseului este mai mică - 106,4 km, dar distanţa la care se poate circula la viteza maximă creşte la 84,7 km. Cheltuielile sunt şi ele puţin mai mari - 430 de milioane de euro. A treia variantă include cel mai scurt traseu - 104,7, însă cea mai mare parte a lui (94,9 km). Valoarea investiţiei creşte simţitor, la 543 de milioane de euro. În fine, cel mai lung traseu (125,5 km) poate costa 664,3 milioane de euro, iar distanţa de maximă viteză este şi ea cea mai mare - 117,3 km. Modernizările trebuie să fie finalizate până în 2017, banii urmând să fie asiguraţi din POS de transport 2014 - 2020. CFR precizează că firma angajată ca şi consultant lucrează la „revizuirea“ studiului de fezabilitate. Anul trecut, consultanţii italieni de la Italfer Spa au fost la un pas să declanşeze un imens scandal, după ce printre măsurile propuse pentru creşterea vitezei de circulaţie au inclus şi modernizările la reţeaua electrică. Asta, deşi toată lumea ştia că ruta Craiova - Calafat este neelectrificată."
link http://www.gds.ro/Economie/2010-07-19/Modernizarea+liniei+CFR+Craiova+-+Calafat%3A+intre+400+si+660+de+milioane+de+euro |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8343 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 19 Sept 2010, 17:19 | |
| Linia "Craiova - Calafat" în 1995-1996: |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6204 Data de inscriere : 16/11/2009
| | | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 912: Craiova-Calafat Joi 03 Feb 2011, 21:23 | |
| Am vazut un mers anterior in care am observat o diferenta de timpi de mers fata de actualul mers tren de 60 minute oare cu ce viteza circula trenurile pe aceasta sectie? multumesc |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8389 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Vin 04 Feb 2011, 06:46 | |
| De la Craiova la Segarcea este cu 60km/h Si de la Segarcea la Calafat cu 40 km/h |
| | | Cosmin5
Numarul mesajelor : 49 Reputatie : 4997 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Mar 10 Mai 2011, 17:25 | |
| Salut! Va urmaresc de foarte multa vreme forumul, dar abia azi m-am hotarat sa ma inregistrez. Linia Craiova-Calafat pot spune ca este dezastruoasa. Calatoria ce se face in mai bine de 3 ore cu trenul, o fac intr-o ora si jumatate microbuzele si autobuzele. Una dintre cauze o constituie "ocolul" pe care calea ferata il face, aceasta masurand 107 km, cu 24 de km mai mult decat sunt pe sosea. Binteinteles problema cea mai mare ramane acea restrictie la 30 sau 40 km/h care tine de la Segarcea (aprox. km 30 fata de Craiova) si pana la Calafat. Linia este foarte veche, iar trenul se balanseaza foarte tare. Dupa statia Bailesti, nu mai ramanea aproape nimeni in tren, timpii fiind prea mari. Spun "ramanea" deoarece acum trenul este limitat pana in "Motatei", de aici calatoria efectuandu-se cu microbuzul. Motivul transbordarii este ca se lucreaza la calea ferata. Nu stiu ce anume, probabil mici reparatii care sa mai creasca cat de cat viteza de circulatie, lucrari ce fac parte probabil din "Podul Calafat-Vidin". La lucrari de reabilitare respectiv inlocuire sine nici nu ma pot gandi. Nu mai spun de electrificare, care este un vis pe cat de frumos pe atat de putin realizabil. Are cineva fotografii sau macar informatii despre stadiul lucrarilor de pe segmentul Motatei-Calafat? |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5120 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Joi 26 Mai 2011, 20:23 | |
| din cate am inteles eu se lucreaza la racordul pentru calea ferata ce o sa traverseze podul peste Dunare si se lucreaza la gara Golenti pentru modernizare sau ceva de genul asta. am mai auzit ca pe viitor nu se va mai merge pana in gara Calafat aceasta urmand a fi desfiintata, probabil se va construi o noua gara langa pod. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5522 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Vin 27 Mai 2011, 12:16 | |
| - andreiutzu a scris:
- din cate am inteles eu se lucreaza la racordul pentru calea ferata ce o sa traverseze podul peste Dunare si se lucreaza la gara Golenti pentru modernizare sau ceva de genul asta. am mai auzit ca pe viitor nu se va mai merge pana in gara Calafat aceasta urmand a fi desfiintata, probabil se va construi o noua gara langa pod.
Se racordeaza linia la calea ferata Vidin - Calafat si se reconstruieste (si din cate am inteles centralizeaza) gara Golenti. Linia va fi reabilitata ca parte a Coridorului IV pan-european, in ciclul de finantare UE 2013-2019 (probabil spre finalul acestei perioade). Linia va fi, cel mai probabil simpla electrificata, cu v.max. 160, banii urmand sa vina de la UE. Lucrarile la partea romaneasca sunt finalizate 95% (mai trebuie pus stratul de uzura pe rampa si viaductul de acces, respectiv montate sinele pe viaduct). La partea bulgareasca (podul propriu-zis), se misca totul ca melcul, si probabil nu vor termina inainte de sfarsitul lui 2012. Asta daca nu se supara UE si le taie finantarea (podul trebuia terminat in... 2010). |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5120 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Vin 27 Mai 2011, 13:44 | |
| stii cumva daca o sa fie dublata linia de cale ferata? si se va merge in continuare pana in oras la vechea gara? |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13279 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Vin 27 Mai 2011, 15:32 | |
| - andreiutzu a scris:
- stii cumva daca o sa fie dublata linia de cale ferata? si se va merge in continuare pana in oras la vechea gara?
Unchiul meu a creat(Inginer-sef la Prebet Aiud S.A) bretelele de intrare pentru podul de la Calafat si a zis ca este facut pt linie simpla. |
| | | Cosmin5
Numarul mesajelor : 49 Reputatie : 4997 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 29 Mai 2011, 00:23 | |
| @andreiutzu banuiesc ca intrebarea ta se refera la gara din Calafat. Din pacate gara veche, monument arhitectural deosebit nu va mai fi folosita. Se va construi o noua statie de calatori in partea opusa orasului, pe unde va intra trenul in oras de pe pod dinspre Vidin. |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5120 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 29 Mai 2011, 00:28 | |
| da intrebarea se referea la gara veche. imi confirmi zvonurile ce se aud prin zona. sper ca prin modernizarea infrastructurii sa se revigoreze circulatia pe aceasta sectie. in afara garilor cred ca in nicio halta nu se mai vand bilete. |
| | | Cosmin5
Numarul mesajelor : 49 Reputatie : 4997 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 29 Mai 2011, 23:40 | |
| - andreiutzu a scris:
- da intrebarea se referea la gara veche. imi confirmi zvonurile ce se aud prin zona. sper ca prin modernizarea infrastructurii sa se revigoreze circulatia pe aceasta sectie. in afara garilor cred ca in nicio halta nu se mai vand bilete.
Se mai vand bilete si in Boureni si in Podari...cea mai mare problema a acestei sectii fiind restrictia la 40 km/h de dupa orasul Segarcea ...ceea ce face ca timpii de parcurs sa fie foarte mari si, inevitabil din ce in ce mai multi calatori aleg transportul rutier in locul celui feroviar mai ales ca unele gari (de ex Golenti) sunt la o distanta considerabila de comuna,oamenii preferand sa stea inghesuiti dar sa ajunga de doua ori mai repede in Craiova sau inapoi acasa, ca sa nu mai zic de avantajul ca microbuzele si autocarele opresc, ilegal bineinteles si in statiile RAT de pe arterele importante ale orasului. |
| | | andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5120 Data de inscriere : 05/05/2011
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Dum 29 Mai 2011, 23:57 | |
| pai Boureni e halta Podariul fiind gara. stiu foarte bine ca distanta intre linia de cale ferata si sate este destul de mare. Golentiul e la vreo 10 km de calea ferata, Maglavitul la vreo 4km , Motateiul cred ca la 12 km. cam asa stau lucrurile in majoritatea statiilor de pe sectie. referitor la limitarea de viteza...aceasta exista cam de prin 98 asa dupa Segarcea spre Calafat. |
| | | sorinucu
Numarul mesajelor : 319 Localizare : Baia Mare Reputatie : 5820 Data de inscriere : 26/01/2010
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin Lun 30 Mai 2011, 16:10 | |
| Mai andreiutzu tu te auzi ce tampenii scoti? Golentiul e la 3 km de gara (nu la 10 km cum ai spus), Maglavit la 2,5 km (nu la 4 km cum ai spus), iar in Motatei statia se afla chair in sat !!! Nu la 12 km departare! Mai dute baiete in clasa a 4-a si invata masuratorile |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin | |
| |
| | | | 112 : Craiova - Golenti - (Calafat) - Vidin | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |