|
| 106 : Pitesti - Curtea de Arges | |
|
+51Trasca Emilian ciprian71 Luna lifetec CA 205 alex1987 TudorVD 19jimmy84 marius664 decward Luca tgv cristy79 mielutu zburator Katalyn cata NIKU24 Adirmvl riciu gvd Andrey_tm DUAL Lumunita Stana dan tm vatmanul AMX 97-0548-4 AeroX razvan - trenuri cfr500 Razvan Tudor IonutCFR2009 Vitosa Vlad didinul Nesebar Teodor Radu Michael cristi CFR ldh80 AlexD Dr2005 ana imfinity Adrian78 jionutz Traveller srazvi loryjonel tudor_vl MariusM COSTACHE MIHAIL myster2008 55 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mar 16 Apr 2024, 12:26 | |
| - AeroX a scris:
- In rest, mai urmareste si tu niste statistici.
Banca Mondiala chiar facuse anii trecuti si un top al atractivitatii si competitivitatii/performantei oraselor din Romania, zona de Husi/Vaslui nu era pe acolo. Ba chiar Banca Mondială propusese demontarea liniei Crasna - Huşi. Am mai zis-o şi cu alte ocazii: reţeaua feroviară românească este concepută acum pete 100 de ani, după realităţile economice de atunci. Nu mai zic că, de fapt, ce numim Căile Ferate Române e un ,,amestec" din 4 reţele diferite, gândite diferit: - reţeaua din fostul Imperiu Austro-Ungar, gândită pentru a deservi cât mai multe localităţi, cu gările mereu în centrul localităţilor; modelul respectiv îl întâlnim în toate zonele care făceau parte din Imperiu la momentul inventării trenului; - reţeaua din Vechiul Regat, gândită să ajungă de la A la B pe drumul cel mai scurt sau, după caz, cel mai ieftin de construit (de aia ai gările la 2 km de sat); - liniile private răscumpărate sau naţionalizate de stat; - liniile realizate în perioada comunistă ca să iasă cincinalul (şi, de regulă, neterminate ori ajunse într-un hal fără de hal). Istoria ne arată că austro-ungarii au gândit cel mai bine construcţia de căi ferate, că peste tot pe unde s-a lucrat pe acel model, există trafic şi acum, dacă n-a venit vreun război (fosta Iugolsavie) sau vreun premier corupt şi extremist (Ungaria). Arpechim e închis de 15 ani. Dacia are doar o treime din angajaţii pe care-i avea în 1989, dar produce de 4 ori mai mult decât atunci. În plus, prezenţa unor coloşi industriali poluanţi şi neprofitabili nu e un indicator relevant pentru bunăstarea unui judeţ. Ce zici de rata şomajului? Am luat termenele extreme din bazele de date ale INS, respectiv anul 1992 şi luna ianuarie 2024: _________________ :TTT:
|
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mar 16 Apr 2024, 12:31 | |
| - AeroX a scris:
Daca trenurile nu pot deservi cererea, lumea se orienteaza. Nu ca nu exista industrie. Sa ne reamintim de bine-cunoscutul succes de pe Titan Sud - Oltenita. Daca CFR-ul s-ar fi tinut de treaba toti acesti anii pe aceasta sectie, se aiba un mers cadentat, si mai mult de atat, sa elimine restrictiile, cu siguranta ar fi avut calatori. Si culmea, daca era operator privat, cauta orice modalitate de a face profit pe CF. Numai CFR-ul nu o face, si lasa sute de sectii secundare de izbeliste pana cand ajung prada hotilor. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mar 16 Apr 2024, 12:55 | |
| Pitesti-Campulung Muscel si Pitesti-Curtea de Arges GEM de masini pe sosele. Idem si Constanta-Mangalia. Am mers pe DN-ul Campulung-Pitesti si nu imi amintesc vreo portiune pe drumul ala care sa nu fie in localitate. Sunt sectii pe care, daca le-ai creste viteza la 100 si ai pune orar cadentat, ar fi multi calatori. La fel ai si Ploiesti-Maneciu si Ploiesti-Slanic, linii pe care ai doar cateva trenuri pe zi in timp ce de la Ploiesti la Maneciu mergi doar vreo 2-3 km in afara localitatii, ai un bazin enorm de potentiali calatori. Bine ca trenul de Maneciu ajunge doar pana la Pl. Sud, de ce sa mai mearga pana la Vest ca sa asigure o legatura fiabila cu gara cu cel mai ridicat trafic?
Cand CFR pune ultimul tren la 15:30 iar oamenii au nevoie dupa ora asta, ce sa faca si ei?
Practic noi avem infrastructura de milioane de euro care e subutilizata.
Sunt oameni care fac zilnic naveta din zona Mioveni pana la sediul Dacia din Preciziei, dar care folosesc masina vara-iarna. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mar 16 Apr 2024, 15:26 | |
| In toate tarile de lângă noi probabil și în Austria Franța Germania sunt linii fara potențial ca am văzut și acolo automotoare goale la fel și în țările Nordice dar probabil încasările din celelalte rute aglomerate susțin și rutele astea ineficiente Alte rute unde exista trafic de marfa sunt înlocuite cu autobuze Dar la noi la ce management de doi bani avem mai bine anulează tot sau creștem salariile pe niște legi aprobate în parlament pe model.populism și fără să ținem cont de impactul financiar.. Unii își freacă mâinile.acuma.ca câștigă 10000 de lei dar în alte țări o astfel de companie s-ar închide în două luni Bine avem exemplu cu spitalul din Cărbunești in faliment unde 70% din buget se duce pe.salarii iar peste drum clinica particulara face RMN și Caturi fără număr cu plata plus decontare de la.CNSAS |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mar 16 Apr 2024, 16:15 | |
| Titan Sud - Olteniţa nu are un drum direct paralel cu linia. Ceva similar e şi cu Roşiori - Videle - Bucureşti, n-ai şosea directă. Liniile de Măneciu, Slănic şi Nehoiaşu au fost construite de firme private, deci de la bun început au trecut prin cele mai importante puncte de pe traseu. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Bine ca trenul de Maneciu ajunge doar pana la Pl. Sud, de ce sa mai mearga pana la Vest ca sa asigure o legatura fiabila cu gara cu cel mai ridicat trafic?
Ce naibii să facă la Ploieşti Vest? Legătură cu Bucureştiul ai şi la Sud, iar de la Măneciu la Braşov nu o să meargă nimeni cu ocol pe la Ploieşti (nu există nici curse rutiere pe DN1A mai departe de Cheia). În plus, Ploieşti Vest nu a fost proiectată ca o gară terminus. Dacă ,,mirosea" TFC vreo oportunitate din asta, îşi lega trenurile de Măneciu cu alea de Slănic. Mai nasol mi se pare că Primăria Ploieşti nu dă doi bani pe traficul judeţean... nu doar că refuză sistematic extinderea transportului local spre zona metropolitană, dar nici nu programează transportul local pentru a asigura legături la trenuri. Nu mai zic de staţia Ploieşti Nord, care nici măcar n-are autobuz (4/4b sunt nişte glume proaste) _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mar 16 Apr 2024, 21:45 | |
| - IonutFanRailway a scris:
- AeroX a scris:
Daca trenurile nu pot deservi cererea, lumea se orienteaza. Nu ca nu exista industrie. Sa ne reamintim de bine-cunoscutul succes de pe Titan Sud - Oltenita. Daca CFR-ul s-ar fi tinut de treaba toti acesti anii pe aceasta sectie, se aiba un mers cadentat, si mai mult de atat, sa elimine restrictiile, cu siguranta ar fi avut calatori. Si culmea, daca era operator privat, cauta orice modalitate de a face profit pe CF. Numai CFR-ul nu o face, si lasa sute de sectii secundare de izbeliste pana cand ajung prada hotilor.
Ai uitat faptul cine a tras-o în jos pe CFR Călători? Nașii șpăgari. Unii și-au făcut case și-au luat mașini. Da bine să nu uităm cum TFC a educat romii care frecventează ruta 801. CFR Călători ce face? Te lasă singur în fața recalcitranților. Câți nași nu au fost bătuți la propriu. Unii chiar cu spitalizare. Cazuri chiar acu în ultimii ani. De cazul de la Roșiori ai auzit ? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mier 17 Apr 2024, 13:01 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ce naibii să facă la Ploieşti Vest? Legătură cu Bucureştiul ai şi la Sud, iar de la Măneciu la Braşov nu o să meargă nimeni cu ocol pe la Ploieşti (nu există nici curse rutiere pe DN1A mai departe de Cheia). În plus, Ploieşti Vest nu a fost proiectată ca o gară terminus. Dacă ,,mirosea" TFC vreo oportunitate din asta, îşi lega trenurile de Măneciu cu alea de Slănic.
Mai nasol mi se pare că Primăria Ploieşti nu dă doi bani pe traficul judeţean... nu doar că refuză sistematic extinderea transportului local spre zona metropolitană, dar nici nu programează transportul local pentru a asigura legături la trenuri. Nu mai zic de staţia Ploieşti Nord, care nici măcar n-are autobuz (4/4b sunt nişte glume proaste) Bucuresti Nord-Ploiesti Vest R3021 ajunge la Vest la 7:17. Bucuresti Nord-Ploiesti Sud R5011 ajunge la Sud la 5:50. R10243 pleaca de la Sud catre Maneciu la 7:40. Practic ai de ales intre a sta aproape 2 ore la Sud la legatura sau sa ajungi de la Vest la Sud in 23 de minute, practic imposibil, ca R3021 mai intarzie uneori cand lasa alte trenuri sa il devanseze. Deci, daca trenurile de Maneciu ar pleca de la Vest cu oprire la Sud, ar fi mai bine. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mier 17 Apr 2024, 13:32 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
R10243 pleaca de la Sud catre Maneciu la 7:40. Practic ai de ales intre a sta aproape 2 ore la Sud la legatura sau sa ajungi de la Vest la Sud in 23 de minute, practic imposibil, ca R3021 mai intarzie uneori cand lasa alte trenuri sa il devanseze. Deci, daca trenurile de Maneciu ar pleca de la Vest cu oprire la Sud, ar fi mai bine. IR 1661 Bucureşti Nord 6:51 - Ploieşti Sud 7:29 R10243 Ploieşti Sud 7:40 - Măneciu 9:28. Deci stai 11 minute în Sud. Trenurile R sunt, din start, proiectate pentru navetă. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mier 17 Apr 2024, 14:19 | |
| Gara Ploiesti Vest are putine linii si afecteaza traficul existent. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mier 17 Apr 2024, 14:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- IR 1661 Bucureşti Nord 6:51 - Ploieşti Sud 7:29
R10243 Ploieşti Sud 7:40 - Măneciu 9:28.
Deci stai 11 minute în Sud. Trenurile R sunt, din start, proiectate pentru navetă. Mult succes sa urci bicicleta in 1661, plus ca are un tarif aberant pentru un drum doar pana la Ploiesti, nu ai tarif de naveta pentru 60 de km. Dai 24 de lei pe bilet+25 de lei pe biletul de bicla (daca nu dau de vreun nas betiv care sa ma taxeze cu 80 de lei). Pai mai ieftin ies cu masina, da-o dracu' de ecologie. |
| | | Emi
Numarul mesajelor : 14 Varsta : 21 Localizare : Curtea de Argeș Reputatie : 648 Data de inscriere : 28/02/2023
| Subiect: Pregătiri... surpriză Dum 02 Iun 2024, 22:51 | |
| În timp ce făceam rondul stației, am observat ceva surprinzător în sala de așteptare: o "Armată Metalică" ce prevestește un singur lucru: reabilitarea stației este foarte aproape! Din ce am înțeles, chiar dacă avizul de începere al lucrărilor reabilitării clădiiri de călători din stația CF Curtea de Argeș a fost semnat în data de 15 aprilie 2024, ar aștepta trecerea alegerilor, pentru a nu fi asaltați de politicieni locali care să se laude cu lucrarea. O mișcare destul de inspirată din partea constructorului. De asemenea, un update al compunerii trenurilor: s-a dorit permanentizarea trenurilor cu AM Desiro (ceea ce nu ar fi rău deloc), însă a trebuit refăcut turnusul de când cu redeschiderea liniei Progresu - Giurgiu. În momentul de față, circulă combinate automotoare seria 900 cu automotoare Siemens Desiro. Imediat cum voi mai afla ceva legat de asta, vă voi informa |
| | | Emi
Numarul mesajelor : 14 Varsta : 21 Localizare : Curtea de Argeș Reputatie : 648 Data de inscriere : 28/02/2023
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Dum 02 Iun 2024, 23:06 | |
| Și era să uit, se reface din temelii linia 2 abătută în stația Bascov, cu traverse, șine și elemente mărunte de cale aduse din stația Golești, în urma modernizării firului II Golești - Călinești dar și a stației Golești. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Vin 25 Oct 2024, 15:28 | |
| https://cfr.ro/25-octombrie-2024-demareaza-lucrarile-de-restaurare-a-garii-regale-curtea-de-arges/
Sper ca vor mai face ceva si cu liniile. Si de la Noul Mers eventual Desiro standard ca pe linia de Campulung. Altfel sa refaci gara pentru AM900 si jungla aia de linii ramane penibil. |
| | | Emi
Numarul mesajelor : 14 Varsta : 21 Localizare : Curtea de Argeș Reputatie : 648 Data de inscriere : 28/02/2023
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Lun 28 Oct 2024, 01:46 | |
| Ca să nu se creeze prea mult spam în acest topic în legătură cu mult așteptata reabilitare, îi voi ține evidența și voi publica săptămânal actualizări cu stadiul lucrărilor, la adresa: https://curteadeargesferoviar.wordpress.com/reabilitarea-garii-curtea-de-arges-actualizari-saptamanale/ Vă aștept să urmăriți cu drag! Sau nu... în funcție de ceea ce vom avea pe teren |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mier 30 Oct 2024, 09:47 | |
| Dar esti optimist pentru actualizari saptamanale. Dar voi urmari cu drag cand va fi, sunt fanul nr. 1 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges | |
| |
| | | | 106 : Pitesti - Curtea de Arges | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |