- alliens a scris:
- oare vom ajunge vreodata ca unele trenuri Regio care se opresc in Giurgiu sa continue pana la Ruse?in alte tari vad ca exista aceasta situatie si ,mai mult, sunt tarife avantajoase pentru a incuraja trecerea frontierei cu trenul...intre noi si bulgari e cam pe dos
În proiectul de dezvoltare a regiunii Giurgiu - Ruse sunt prevazute
"trenuri de mare viteza", trenuri urbane, numite de ei "tramvai de oraș", cu 50 de puncte de oprire, precum și construcția unui
pod nou. Tare nu?
De ieri au apărut în Parcul Mihai Viteazul din oraș doua panouri informative care face referire la acest proiect fantezist. Unul din ele arată cam așa:
Extas din documentul: "PROFILUL INVESTIŢIONAL AL EUROREGIUNII RUSE-GIURGIU"
Noul pod peste Dunăre – împreună cu drumurile urbane de acces la acesta şi
noi staţii de cale ferată, va asigura conexiunea rutieră şi feroviară rapidă
între cele două ţări, de-a lungul coridorului pan-european IX. Acesta va avea
o lungime de circa 3,5 km şi o lăţime de 30 m, cu două benzi rutiere pe sens
şi o linie dublă de cale ferată. Acest nou pod va fi amplasat în paralel şi la
est de actualul Pod. Această investiţie este estimată la 300 de milioane de
Euro, iar finanţarea s-ar putea obţine cu credite de la Banca Europeană de
Investiţii sau credite bancare. Proiectul ar putea genera 1000 de locuri de
muncă pentru 3-5 ani şi 200 de noi locuri de muncă permanente.
Trenuri de mare viteză – care să asigure, pe o distanţă de 700 km (Ploieşti-
Istanbul), transportul de persoane şi măfuri către marile oraşe din regiune
(Bucureşti şi Instanbul, cu ramificaţii către alte destinaţii importante), de-a
lungul coridorului pan-european IX, şi care să fie integrat într-un sistem
intermodal de transport (acces la aeroporturile şi porturile din Bucureşti,
Ruse şi Istanbul, respectiv la autostrada amplasată de-a lungul aceluiaşi
coridor). Acest proiect va implica construcţia unei noi gări în Giurgiu, care să
asigure transferul către centrul oraşului, cu trenul urban, respectiv accesul
la o parcare de mari dimensiuni. De asemenea, la Ruse ar fi necesară o
staţie care să asigure accesul la noul aeroport. În condiţiile unei viteze medii
de 150 km/h, distanţa dintre Ruse şi Bucureşti-Otopeni ar putea fi parcursă
în circa o oră. Proiectul implică şi reabilitarea căii ferate Ruse-Giurgiu-
Bucureşti, care va avea o linie dublă electrificată, un pasaj subteran de 2
km, precum şi realizarea de pasaje la intersecţiile cu drumurile. Investiţia
totală pentru întreaga distanţă ar fi de 3 miliarde de Euro, dintre care
tronsonul dintre Bucureşti-Otopeni şi Ruse ar costa maxim 1 miliard de Euro.
Pentru finanţarea unui asemenea proiect este recomandat parteneriatul
public-privat, în cadrul unei companii mixte, acompaniat de fonduri
bugetare şi europene. Se estimează crearea, pe durata execuţiei, a 1000 de
locuri de muncă temporare şi 200 de locuri de muncă permanente.
Trenul/Tramvaiul Urban – vizează constituirea unui sistem integrat de
transport în comun, pe liniile de cale ferată existente, care, în combinaţie
cu construcţia unor parking-uri de mari dimensiuni, asigură un management
eficient al traficului urban. Acest mijloc de transport va facilita legăturile
rapide în jurul şi între cele două oraşe şi va asigura deplasarea din centrul
oraşelor către parking-urile de tip ”park & ride”, staţiile de oprire a
trenurilor rapide, intercity şi regionale. Proiectul implică dublarea liniilor de
cale ferată existente, crearea a peste 30 de puncte de oprire în cele două
oraşe şi achiziţia a 50 de trenuri. Infrastructura feroviară va rămâne în
proprietate publică, însă pentru exploatarea lor este propusă o companie
privată, eventual aceeaşi pentru ambele oraşe. Investiţia totală este
estimată la 200 de milioane de Euro, iar sursele de finanţare sunt bugetul
local, bugetul naţional şi fonduri europene, iar mentenanţa va fi asigurată
din vânzarea biletelor.
Întregul document poate fi citit aici:
http://ergomasterplan.ruse-bg.eu/wp-content/uploads/2012/11/Invest-Profile_rom.pdf
Mail multe detalii aici: http://ergomasterplan.ruse-bg.eu