|
| Cu trenul in Europa | |
|
+20KQQ myster2008 popovici mihaiuc rizelgeorgel2004 RwO decward PATRAULEA ilinca Adrian78 cont dezactivat . pannonia express stinky stegaru zenox4500 Nesebar Codrut1985 vrabieionut stakee laur 133 24 participanți | |
Ati calatorit cu trenul in afara Romaniei? | Da | | 43% | [ 50 ] | Nu | | 20% | [ 23 ] | Nu,dar intentionez | | 33% | [ 39 ] | Da ,dar nu voi mai merge | | 2% | [ 2 ] | Nu ma intereseaza | | 2% | [ 3 ] |
| Total voturi : 117 | | |
| Autor | Mesaj |
---|
rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6179 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: Alta oferta Vin 24 Iun 2011, 15:43 | |
| Prietena mea a plecat ieri din Cluj la Salzburg. Biletul direct cumparat de la CFR era 5 milioane. Am preferat sa cumpar cu cupoane de student pana la granita, apoi cu acelasi tren pana la Budapesta. Afacerea asta a costat 150 de lei dus intors cu toate locurile rezervate, iar din Budapesta la Salzburg (via Viena) am gasit o o oferta la MAV cu 39 Euro dus intors la Railjet, fara obligativitatea de a rezerva loc. Faceti si voi un calcul, sa vedeti ce oferte exista in alte tari si ce oferte avem in Romania. Economie peste 2 milioane... |
| | | rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6179 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: Pentru toti calatorii Vin 24 Iun 2011, 23:59 | |
| Pentru cei care vor sa calatoreasca in strainatate, va sugerez sa faceti o smecherie. Daca vreti sa luati bilet din Romania pana la destinatie, va poate costa chiar dublu decat daca va luati din bucati. Tinand cont ca majoritatea celor care calatoresc cu trenul spre Europa trec prin Budapesta, va puteti achizitiona bilete on-line de pe siteul WWW.MAV.HU sau WWW.MAV-START.HU. Pentru informatii asupra mersului trenurilor internationale, incercati WWW.DB.DE . Sistemul este in felul urmator: Intrati pe site la MAV, dati pe english sau deutch daca nu stiti maghiara. Apoi cautati ruta, dati la TICKETS si in functie de oferta pe care o alegeti selectati mai departe. Va va intra o pagina in MAGHIARA, asa ca luati google translate. Probabil va veti da seama ca trebuie sa va faceti un cont care nu costa nimic. Dupa ce confirmati contul pe email, intrati din nou pe cautarea rutei respective si vi se va afisa si pagina prin care puteti plati cu oricare card romanesc, se face conversie automata fara comisioane. Ulterior veti primi un fisier PDF pe care veti imprima sau veti scrie codul, iar cu acel cod veti merge in gara la Budapesta, la un automat. Acolo veti tasta ENGLISH, apoi codul, si veti obtine astfel biletul pentru mai departe, cu un serios discount!!!! La fel cautand si pe siteurile celorlalte tari.
EXEMPLU:
Bilet Budapesta - Salzburg cumparat din RO, 667 lei (dus)!!! De pe MAV.HU 39 EURO! (dus intors) ! Bilet Cluj - Salzburg 500 lei (cumparat in RO). Din bucati 150 lei pana la Budapesta si inca 39 Euro. Totul dus intors cu tot cu rezervari Bucuresti - Budapesta, mai ieftin din bucati Bucuresti - Curtici bilet national dus-intors si apoi Curtici - Budapesta bilet international la fel. Bilet Oradea - Praga - 580 lei dus intors bilet direct. Din bucati: 120 lei pana la Budapesta si inca...19 euro x 2=38 Euro. Totul dus intors.
Faceti si voi un calcul, si urmati sfatul meu: nu-i umpleti cu bani pe cei de la CFR-ul, uitati-va si cautati pe net, sunt multe oferte foarte bune!!! In Romania nu exista oferte pe relatii, asa cum gasim afara. Totul e mult mai scump si de proasta calitate. Cu riscul de a fi putin Off-topic, vroiam sa va mai spun ca mai demult am facut o petitie la Cfr calatori in care sugeram crearea unor oferte pe relatii cu kilometraj special: Bucuresti - Sinaia, Arad - Oradea (121 km, din cauza acelui 1 km platim mai mult la bilet), Cluj - Sighisoara (203 km), Bucuresti - Craiova (205 km), Bucuresti - Galati (acelasi tarif sa fie si prin Buzau si prin Urziceni), Bucuresti - Cluj (acelasi tarif si prin Brasov si prin Craiova), etc. Raspuns? Tarifam conform tabelului cu distante km. Si mi-au inchis gura... Voi ce parere aveti, putem sa scriem petitii pentru a introduce si noi astfel de sisteme ca in strainatate? Si apopos: in Ungaria spre exemplu, suplimentul il platesti in functie de vagonul in care stai. Nu exista ideea de Ic, Accelerat, Rapid, acolo rangul il da vagonul in care stai. La noi...vai de noi.
|
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Mar 28 Iun 2011, 13:52 | |
| - rizelgeorgel2004 a scris:
- Pentru cei care vor sa calatoreasca in strainatate, va sugerez sa faceti o smecherie. Daca vreti sa luati bilet din Romania pana la destinatie, va poate costa chiar dublu decat daca va luati din bucati.
Tinand cont ca majoritatea celor care calatoresc cu trenul spre Europa trec prin Budapesta, va puteti achizitiona bilete on-line de pe siteul WWW.MAV.HU sau WWW.MAV-START.HU. Pentru informatii asupra mersului trenurilor internationale, incercati WWW.DB.DE . Sistemul este in felul urmator: Intrati pe site la MAV, dati pe english sau deutch daca nu stiti maghiara. Apoi cautati ruta, dati la TICKETS si in functie de oferta pe care o alegeti selectati mai departe. Va va intra o pagina in MAGHIARA, asa ca luati google translate. Probabil va veti da seama ca trebuie sa va faceti un cont care nu costa nimic. Dupa ce confirmati contul pe email, intrati din nou pe cautarea rutei respective si vi se va afisa si pagina prin care puteti plati cu oricare card romanesc, se face conversie automata fara comisioane. Ulterior veti primi un fisier PDF pe care veti imprima sau veti scrie codul, iar cu acel cod veti merge in gara la Budapesta, la un automat. Acolo veti tasta ENGLISH, apoi codul, si veti obtine astfel biletul pentru mai departe, cu un serios discount!!!! La fel cautand si pe siteurile celorlalte tari.
EXEMPLU:
Bilet Budapesta - Salzburg cumparat din RO, 667 lei (dus)!!! De pe MAV.HU 39 EURO! (dus intors) ! Bilet Cluj - Salzburg 500 lei (cumparat in RO). Din bucati 150 lei pana la Budapesta si inca 39 Euro. Totul dus intors cu tot cu rezervari Bucuresti - Budapesta, mai ieftin din bucati Bucuresti - Curtici bilet national dus-intors si apoi Curtici - Budapesta bilet international la fel. Bilet Oradea - Praga - 580 lei dus intors bilet direct. Din bucati: 120 lei pana la Budapesta si inca...19 euro x 2=38 Euro. Totul dus intors.
Faceti si voi un calcul, si urmati sfatul meu: nu-i umpleti cu bani pe cei de la CFR-ul, uitati-va si cautati pe net, sunt multe oferte foarte bune!!! In Romania nu exista oferte pe relatii, asa cum gasim afara. Totul e mult mai scump si de proasta calitate. Cu riscul de a fi putin Off-topic, vroiam sa va mai spun ca mai demult am facut o petitie la Cfr calatori in care sugeram crearea unor oferte pe relatii cu kilometraj special: Bucuresti - Sinaia, Arad - Oradea (121 km, din cauza acelui 1 km platim mai mult la bilet), Cluj - Sighisoara (203 km), Bucuresti - Craiova (205 km), Bucuresti - Galati (acelasi tarif sa fie si prin Buzau si prin Urziceni), Bucuresti - Cluj (acelasi tarif si prin Brasov si prin Craiova), etc. Raspuns? Tarifam conform tabelului cu distante km. Si mi-au inchis gura... Voi ce parere aveti, putem sa scriem petitii pentru a introduce si noi astfel de sisteme ca in strainatate? Si apopos: in Ungaria spre exemplu, suplimentul il platesti in functie de vagonul in care stai. Nu exista ideea de Ic, Accelerat, Rapid, acolo rangul il da vagonul in care stai. La noi...vai de noi.
Cluj - Salzburg, dus-intors este 113 EUR prin oferta Viena Special, luat de la CFR. Biletul este 'deschis', intorsul poate fi folosit timp de o luna dupa biletul dus. Vezi oferta pe www.cfrcalatori.ro. Iesi mai ieftin decat cu bucati via MAV. Rezervarea de loc este, in functie de trenul pe care il iei, intre 2 si 9 euro. La fel, Cluj - Budapesta, prin oferta TRIP, este 31 EUR dus-intors (130 RON) + 5 euro rezervarea de loc, valabilitate 4 zile, numai bun pentru un weekend la Budapesta. Sistemul de taxare va fi schimbat integral odata cu noul mers, si va depinde mult mai putin de rangul trenului (asa ca nu e nevoie de o petitie, hai macar sa asteptam pana este gata noua tarifare). Si rangurile trenurilor se schimba, in principiu trenurile de lunga distanta devenind doar de doua tipuri, IR si IC, trenurile de scurta distanta devenind toate o varianta de Regio. P.S. Taxarea este kilometrica, dar, pentru unele relatii, distanta din mersul comercial este diferita de distanta din 'teren'. Bucuresti Nord - Ploiesti Vest este vandut ca 59 km, dar placa montata pe stalpul catenarei chiar in fata cladirii garii anunta distanta reala, adica 62+500. |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5779 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Mar 28 Iun 2011, 15:13 | |
| - mihaiuc a scris:
- Cluj - Salzburg, dus-intors este 113 EUR prin oferta Viena Special, luat de la CFR. Biletul este 'deschis', intorsul poate fi folosit timp de o luna dupa biletul dus. Vezi oferta pe www.cfrcalatori.ro. Iesi mai ieftin decat cu bucati via MAV. Rezervarea de loc este, in functie de trenul pe care il iei, intre 2 si 9 euro.
La fel, Cluj - Budapesta, prin oferta TRIP, este 31 EUR dus-intors (130 RON) + 5 euro rezervarea de loc, valabilitate 4 zile, numai bun pentru un weekend la Budapesta.
Nu iesi mai ieftin cu Viena Special, pentru ca din 2 bucati platesti asa: 31 euro pentru TRIP pana la Budapesta + 39 pana la Salzburg cu oferta MAV, deci 31+39=80 euro. Dar biletele acestea sunt valabile doar 4 zile. Altfel, biletul "normal" dus-intors pana la Budapesta costa 38 de euro (valabil 1 luna - flexibilitate totala) iar Budapesta - Salzburg gasesti cu 58 de euro dus-intors (neflexibil), deci 38+58=96 euro, oricum mai ieftin decat cei 113 euro ceruti de CFR. E drept insa ca biletul CFR este total flexibil. In principiu si eu sunt de acord cu biletele din bucati, insa depinde de la caz la caz: uneori e mai ieftin din bucati pana la granita, alteori e mai interesant pana la Budapesta, trebuie studiate toate posibilitatile. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Vin 01 Iul 2011, 00:10 | |
| - laur 133 a scris:
- la trenurile de mare viteza trebuie sa platesti un supliment care este cam mare,la fel si pt ICE ,thalys etc.pt celelalte trenuri nu trebuie sa platesti nimic.eventual poti plati suplimentul de cuseta ,daca optezi pt un confort mai mare.
Atentie, la ICE pe parcursul Austriei si Germaniei nu se plateste nici o diferenta , INTERRAIL este perfect valabil iar rezervarile de locuri nu sunt obligatorii , singura exceptie face ICE Sprinter in Germania pentru care se plateste extrataxa . La ICE international altele decat cele dintre Austria si Germania(cred ca si Elvetia dar nu sunt 100 % sigur ) , de exemplu intre Olanda si Germania (ruta Koln-Amsterdam ) se platesc diferente de tarif iar diferentele pot fii chiar foarte mari in cazul TGV . Parerea mea personala este ca posesorul de permis INTERRAIL trebuie sa-si organizeze foarte atent calatoria , trebuie sa studieze atent tarifele pentru ca in cele mai multe cazuri preturile in anumite tari (Cehia , Polonia , tarile balcanice ) sunt foarte mici mai ales daca ne raportam la tarifele lor interne, pe international tarifele sunt mai mari , intr-adevar. Sigur , daca ai mai mult de 26 de ani si nu-ti place sa stai 20 de ore din 24 in tren treburile sunt mai complicate , de multe ori INTERRAIL-ul nu se justifica, depinde doar de la caz la caz . |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Vin 01 Iul 2011, 00:22 | |
| - rizelgeorgel2004 a scris:
Bilet Budapesta - Salzburg cumparat din RO, 667 lei (dus)!!! Foarte interesant ce spui tu referitor la posibilitatile de a iesi mai ieftin , mai ales daca esti student , dar te-am pierdut cu pretul de mai-sus , nu prea inteleg de unde reiese (poti oare sa cumperi bilet Budapesta - Salzburg din Romania fara sa fie legat de un bilet tip circuit sau cum ai facut?) iar privitor la ,,combinatia low cost " Budapesta - Salzburg cu MAV poate fii o varianta buna atata timp cat ramai la Salzburg sau pe-aproape, daca vrei sa mergi mai departe la Innsbruck sau St. Anton esti mancat , preturile sunt foarte mari fara cardul austriac (100E) care ofera reduceri de 50 %. iar daca vrei la nemti este la fel de greu , trebuie sa-ti iei biletele din timp online daca nu detii vreun card DB ce ofera reduceri . Parerea mea este ca tot biletul CFR in circuit este solutia cea mai buna daca mergi mult in special in zona in care ofertele MAV sau alte oferte nu ajung, pentru parcursul pe teritoriul Germaniei si cel al Austriei se acorda reduceri de 50% atat la dus cat si la intoarcere, sincer nu cred ca exista oferta mai buna . Plus faptul ca poti sa te opresti cand vrei tu si sa mergi cu ce trenuri vrei tu la ce ore vrei tu. Flexibilitatea se plateste . Uite un calcul de bilet flexibil recent de exemplu Bucuresti-Sargans si vezi tot Westbahnul austriac cu doar 740 lei dus intors (173 E la cursul CFR) plus ca te opresti unde vrei si continui calatoria cand vrei in decurs de o luna de zile. Mie mi se par insa piperate in special locurile la vagonul de dormit , care concureaza preturile hotelurilor din Viena, dar aici e o alta poveste . |
| | | myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7075 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Mier 13 Iul 2011, 19:21 | |
| Baieti ma puteti ajuta cu o ruta si ceva preturi pentru Almeria, Spania, plecare .......sosire Hannover , Germania? |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5779 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Mier 13 Iul 2011, 22:01 | |
| Eu as alege unul din trenurile de noapte Elipsos Trenhotel. Rutele sunt Madrid - Paris, Barcelona - Paris sau Barcelona - Zürich.
La prima vedere, de la Almeria pare mai usor de ajuns la Madrid (cam 6 ore), insa la preturi nu ma pricep.
Apoi pentru trenul de noapte Madrid - Paris (13 ore), biletele incep de la 74 euro/sens la vagon de dormit cu 4 locuri si pot fi cumparate pe internet de exemplu de la SNCF (precis si de la Renfe).
Mai departe de la Paris poti sa mergi cu Thalys pana la Köln (3 ore), incepand de la 29 euro (bilet tot de la SNCF), iar de acolo pana la Hannover cu IC sau ICE, incepand de la 29 de euro (3 ore - biletul poate fi cumparat online de pe site-ul DB).
Cealalta solutie ar fi prin Elvetia: Almeria - Barcelona (cam complicat, probabil prin Madrid, iar de acolo cu AVE), la preturi la fel nu ma pricep.
De la Barcelona la Zürich exista tot un tren de noapte Elipsos, cu tarife similare ca si cel de Paris, insa acest tren circula doar o data la doua zile
Iar de la Zürich la Hannover exista mai multe ICEuri directe pe zi incepand de la 39 de euro (6 ore - bilet online de la DB).
Ca sa beneficiezi de cele mai bune tarife, trebuie sa iti iei bilet din timp (cu pana la 3 luni inainte) |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6053 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Dum 24 Iul 2011, 13:05 | |
| Am fost de curand pe relatia Cluj-Viena. Cateva observatii:
-Nu se renteaza sa iei Cluj-Viena daca durata totala a calatoriei nu depaseste 4 zile deoarece Cluj-Budapesta, dus-intors e cu reducere semnificativa iar Budapesta-Viena (tot pe 4 zile) include si doua zile de abonament gratuit pe toate mijloacele de transport din Zona 100 (Viena); trebuie nervi pentru asteptare la casele de bilete din Budapesta Est. Servirea biletelor se face cu numar de ordine iar acesta e respectat cu strictete!
-Numerotarea vagoanelor pe IC 364 e gresita de cel putin doua saptamani. Concret: vagonul 434 este un 21-91 cu 6 locuri in compartiment, insa calculatorul elibereaza bilete ca si cum acesta ar avea 8; au fost pasageri care aveau bilet pentru vagonul 434, locul 18, ceea ce nu exista;deci vagonul salon trebuia sa fie 434. Usa de la compartimente nu se inchide ca lumea iar apa la chiuveta toaletei, ioc, ca sa nu spun ca, la un moment dat, nu a mai functionat nici WC-ul. Am fost nevoit sa utilizez toatela vagonului 20-71, aflat langa 21-91; si, culmea, acesta avea locurile 17, 18, respectiv 27,28 fiind, asadar, echivalentul unui vagon de clasa a II-a cu 8 locuri / compartiment. Zic echivalentul deoarece 20-71 e salon;
-Railjet-ul de pe relatia Budapesta Est-Munchen (via Viena) este alcatuit din 7 vagoane care par a fi legate ori permanent, ori "semipermanent" (termenul semipermanent, desi un non-sens din punct de vedere gramatical, l-am intalnit intr-unul din articolele de pe JF) si o locomotiva seria 1116 apartinand cailor ferate austriece (OBB). Ultimul vagon este de tip "pilot", capatul cu postul de conducere avand acelasi design ca si locomotiva OBB 1116. Nici unul din vagoane nu este compartimentat (desi distanta dintre Budapesta Est si Munchen este considerabila) iar confortul oferit este compensat (in sens negativ) de instalatia de climatizare, care "bate" pe mute din locurile vaganelor, in special pe acelea situate langa culoar; unul dintre putinele locuri unde nu bate climatizarea este locul rezervat batranilor, gravidelor, persoanelor cu handicap etc.
-Ecranul din Railjet arata, printre altele, viteza trenului, harta (la scara mare si scara mica) cu o conditie; ca statia urmatoare sa fie actualizata la timp. De exemplu, daca trenul a trecut de Tatabanya iar calculatorul nu a fost pus sa arate urmatoarea statie, nu arata nici viteza, nici harta, ci doar ora; interesanta idee este aceea cu timpul planificat si timpul real; daca trenul are x minute intarziere, acele x minute sunt puse la toate statiile pana la destinatie. |
| | | RwO
Numarul mesajelor : 17 Localizare : Constanta Reputatie : 4917 Data de inscriere : 24/06/2011
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Lun 25 Iul 2011, 15:47 | |
| Am mers recent cu mai multe trenuri in Europa Centrala. Impresii, la cald. Viena-Praga-Viena cu EC177 si EC378. Tractiune asigurata de OBB cu 1216 pe 3 tipuri de curent. Vagoane asigurate de CD, la clasa a 2-a BMPZ-uri 21-91 foarte comfortabile, o parte vopsite in noua schema de vopsire, vagonul de clasa 1 un necompartimentat cred Apmz si un restaurant tot tip EuroCity, ok, atat ca si comfort cat si ca meniuri oferite. Viena-Budapesta-Viena. Dus cu RailJet. Ok, dar nu m-a impresionat. Locurile destul de comfortabile, intarziere de vreo 5-6 minute in Budapesta Kelety, anuntata pe monitoare. Viteza maxima atinsa 160km/h undeva dupa Gyor, spre Budapesta. Intors cu EN466, tractiune OBB 1116, vagon de cls 2 MAV, cam vechi si murdar, mult sub cele de la CD. Viena-Bratislava-Viena. Dus pana la Bratislava Hlavna Stanica cu un Rex, tractiune OBB 2016, vagoane tip Schlieren, reconstruite, foarte comode. Intoarcere de la Bratislava Petrzalka cu un Talent de la OBB. Impersonal si incomod. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Intrebare? Mar 16 Aug 2011, 20:21 | |
| Eu am citit in presa ca in viitorul foarte apropiat dupa construirea de catre Turcia a canalului sub Bosfor, Istanbul va avea o gara comuna care va asigura legatura fara oprire intre Europa si Asia. Este o veste foarte buna deoarece traficul feroviar intre Turcia si UE va creste cu timpul destul de mult si Romania va beneficia de acest lucru. Sper sa fie adevarat. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Mar 16 Aug 2011, 20:30 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Eu am citit in presa ca in viitorul foarte apropiat dupa construirea de catre Turcia a canalului sub Bosfor, Istanbul va avea o gara comuna care va asigura legatura fara oprire intre Europa si Asia.
Este o veste foarte buna deoarece traficul feroviar intre Turcia si UE va creste cu timpul destul de mult si Romania va beneficia de acest lucru.
Sper sa fie adevarat.
Si noi vom fi ocoliti daca Turcia si Bulgaria isi fac linie de mare viteza si o scot prin Serbia.. |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6053 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Mier 17 Aug 2011, 03:26 | |
| Vom fi ocoliti. Unul din proiecte prevede o cale ferata Bulgaria-Macedonia (Gyueshevo-Kriva Palanka), parte a ramurii sudice a Drumului Feroviar al Matasii (Iron Silk Road) iar altul prevede o legatura Bulgaria-Serbia, pe la Nis. Si aceasta ar putea fi tot parte a unei rute transcontinentale.
Noi putem spera la podul Calafat-Vidin. Cel mult |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Iata ce cred eu Mier 17 Aug 2011, 15:37 | |
| De multi calatori nu vom fii ocoliti deoarece drumul prin Romania este mai sigur decat prin Serbia care este in afara UE si are alfabet chirilic. La multi turisti straini din Europa si din Turcia nu le convine sa iasa din spatiul SCHENGHEN SI UNIUNEA EUROPEANA mai ales cei care merg cu masina personala. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa Mier 17 Aug 2011, 16:48 | |
| - KQQ a scris:
- Vom fi ocoliti. Unul din proiecte prevede o cale ferata Bulgaria-Macedonia (Gyueshevo-Kriva Palanka), parte a ramurii sudice a Drumului Feroviar al Matasii (Iron Silk Road) iar altul prevede o legatura Bulgaria-Serbia, pe la Nis. Si aceasta ar putea fi tot parte a unei rute transcontinentale.
Noi putem spera la podul Calafat-Vidin. Cel mult Nu vom fi 'ocoliti', transportatorii vor alege drumul cel mai scurt (care e prin Serbia). Din Turcia spre Ungaria nu prea ai ce cauta prin Macedonia, cum nu prea ai ce cauta prin Romania (in ambele cazuri ai inca minimum 150 km de mers, adica minimum 2.5h in plus timp de tranzit)! In plus, per total, transportul feroviar nu inseamna mare lucru in totalul marfii transportate din Turcia (modal share). Caile Ferate din Turcia (TCDD) asigura o foarte, foarte mica proportie din marfurile transportate (5.2% in 2000, 4.6% in 2009) in Turcia, si doar 1.7% din totalul marfii de export spre Uniunea Europeana. Din placinta asta mica, se infrupta si Serbia si Romania - dar inseamna EXTREM de putin. Personal, nu cred ca proiectul Marmaray va insemna prea mare lucru pentru tranzitul de marfa Turcia - Europa. Flotele rutiere sunt EXCELENTE in Turcia. La fel, coridoarele de transport TR-BG-RS-HU-AT (cu alternativa BG-RO-HU) sunt atat de eficientizate (de transportatori, dar si de autoritati), incat timpii de tranzit door-to-door sunt excelenti (sunt destule companii care asigura transport last-mile - adica pana in depozitul clientului Istanbul - oriunde in DE in 48 de ore in regim expres si in 60 de ore in regim normal). Pe calea ferata, doar Kapikule (granita turco-bulgara) - Ljubliana dureaza aproape 46 de ore. Si asta dupa eforturi aproape supra-omenesti - inainte dura 70 de ore. Si totul costa mult mai mult pe CF decat pe drum. Daca va intereseaza mai mult subiectul tranzit de marfa in SEE Europa (inclusiv Turcia), va recomand cu caldura carticica Railway Reform in South East Europe and Turkey: On the Right Track? de Carolina Monsalve (publicata in 2010). Se gaseste pe net, pe site-ul celor de la Banca Mondiala, si e o analiza pragmatica, nu extrem de tehnica a fluxurilor de marfa in regiune. Foarte buna si informativa lectura (sunt 250 de pagini). Exista si o sectiune dedicata CFR-ului. - razvan - trenuri a scris:
- De multi calatori nu vom fii ocoliti deoarece drumul prin Romania este mai sigur decat prin Serbia care este in afara UE si are alfabet chirilic. La multi turisti straini din Europa si din Turcia nu le convine sa iasa din spatiul SCHENGHEN SI UNIUNEA EUROPEANA mai ales cei care merg cu masina personala.
Sunt extrem de putini turisti care merg cu automobilul personal din Europa Centrala si de Vest in Turcia. Poate 0.5% din total - un numar insignifiant. Cu trenul inca si mai putini - de obiccei studenti cu Interrailul si alti turisti de aventura. 99% dintre cei care aleg Turcia ca destinatie de vacanta, fie ca vin din Cehia sau UK vin cu avionul - si, la ce distante sunt, nici macar trenul de mare viteza nu ar putea concura avionul, mai ales pentru cei care merg in Antalya. Serbia este o tara sigura pentru tranzit - de altfel drumul prin Serbia este MULT mai relaxant si mai usor decat cel prin Romania. Iata cum decurge cu masina: Pleci din Budapesta, mergi pe autostrada M5 pana la punctul de granita HU-RS de la Horgos (langa Szeged). Intri in Serbia, continui pe E75 pana la Novi Sad. Drumul de la granita la Novi Sad este semi-autostrada, adica s-a construit o banda din cele doua ale autostrazii (cu toate podurile de rigoare). Unele segmente sunt autostrada cum trebuie (2x2). Nu exista nici o intersectie la nivel (toate sunt sub- si supra-terane, pe poduri) Este asa inca din vremea lui Tito. Novi Sad-ul il ocolesti pe centura, si de-aici pana la Belgrad ai autostrada cum trebuie. Traversezi Belgradul (chin si durere de cap, la ora de varf ia si 3-4 ore), dar dupa intri pe autostrada. Si mergi pe autostrada pana la Nis. Dupa care, la Nis, intri pe o alta autostrada (da, da, au asa ceva), pana la Pirot. De la Pirot pana la Dimitrovgrad/Kalotina, la granita bulgaro-sarba ai drum national (nu excelent, dar in stare buna) inca 90 km. Gata! Ai traversat Serbia! 530 km, din care 440 pe autostrada sau semi-autostrada! Te usuca putin la buzunare (costa cam 22 de euro drumul). Granitele sunt eficientizate (tranzit au inca din anii '60, aduce o gramada de venituri statului sarb, si s-au organizat in asa natura). 15' este timpul maxim petrecut in granita pentru o masina cu tot cu asteptat. Si merge si cu buletinul. Apoi intri in Bulgaria - inca 60 km pe drum national reabilitat si esti in Sofia. Cu putin noroc, daca mergi noaptea, faci 10 ore intre Sofia si Budapesta. Incearca asta prin Romania - faci aproape dublu! Daca continui cu masina spre Turcia, apoi, tot ce trebuie sa faci e sa ocolesti Sofia, pe o centura partial groaznica, partial reconstruita, apoi din nou autostrada (mare parte construita inca dinainte de 1989) pana la Stara Zagora. Apoi, iar 50 km de drum national, inca 40 km de autostrada, si... surpriza... bine ati venit in Turcia! Si aici, daca mergi prin Romania, ai parte doar de cateva bucatele de autostrada tot drumul (centura Sibiu, Pitesti - Bucuresti si Harmanli - Svilengrad, incepand cu anul viitor si Timisoara - Arad). Sub 200 km total. Cu trenul e si mai simplu. Te sui in 347 seara, si, a doua zi dupa-masa, esti in Sofia. Atat de simplu. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cu trenul in Europa | |
| |
| | | | Cu trenul in Europa | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |