O schita cu liniile industriale racordate la statia CFR Braila, schita in care am marcat si traseul liniei proiectate in anii 80 Braila- Tulcea (Marfuri):
Dupa cum se observa din aceasta schita, linia proiectata Braila- Tulcea (Marfuri) ar fi trebuit sa urmeze aproximativ urmatorul traseu: din statia CFR Braila urma a fi realizata prin transformarea unuia din cele doua fire existente ale liniei industriale, care leaga statia CFR Braila de portul Braila, din linie industriala in linie curenta (linia care trece pe sub Calea Galati si pe sub Bdul. Dorobantilor), apoi urma sa se indrepte spre nord-est , sa traverseze strada Vadu Ghecetului si sa ajunga undeva la nord de portul de cherestea ("portul Romanel").
In aceasta zona urma a fi construit podul feroviar peste Dunare de la Braila, linia urmand a ajunge in judetul Tulcea undeva la nord de localitatea Smardan.
In judetul Tulcea linia urma a trece aproximativ la nord de orasul Macin si apoi prin zona localitatilor: Garvan, Vacareni, Luncavita, Rachelu, Isaccea, Niculitel, Somova si urmand a se racorda in linia 804 in capul Y al statiei Tulcea-Marfuri.
De asemenea mai era proiectata o linie Macin- Baia Dobrogea, pentru a creea o conexiune feroviara noua si mai scurta intre zona Moldovei si Constanta.
Daca se construia linia Braila- Tulcea Marfuri, pentru a creea posibilitatea accesului direct dinspre Barbosi spre Tulcea Marfuri (fara a mai fi necesara intrarea si rebrusarea in statia Braila) s-ar fi realizat si o scurta linie de racord, care sa se desprinda din M700 dupa pasajul cu strada Tudor Vladimirescu, in zona "Promex", si sa iasa in linia spre Tulcea-Marfuri (in prezent linia spre portul Braila) inainte de pasajul denivelat cu Calea Galati.
Unitati industriale care erau deservite, prin linii industriale, de statia CFR Braila: "Promex", Blazer Braila, Fabrica de nutreturi combinate, complexul de porcine "Caruz", portul Braila si portul de cherestea.
Din capul X al statiei Braila se mai ramifica o linie industriala (astazi disparuta), care mergea un timp paralel cu M700, trecea pe la marginea cartierului "Hipodrom', traversa linia de tramvaie, apoi traversa Soseaua Buzaului, apoi traversa Calea Calarasi, trecea prin cartierul "Clony" (in aceasta zona se ramifica o linie ce deservea fostul "Combinat de prelucrare a lemnului" si in trecut aceasta linie ajungea mai departe spre nord, probabil chiar pana in portul Braila), mergea paralel cu strada Odessa si apoi traversa strada Celulozei.
La sud de strada Celulozei linia industriala ar mai exista in teren si deserveste: santierul naval, o unitate militara, fabrica "Laminorul", portul militar Braila. Apoi linia se indreapta spre sud si ajunge la fostul combinat chimic de la Chiscani, unde se uneste cu linia industriala ce vine dinspre statia CFR Lacu Sarat.
Pe schita postata am marcat si traseul proiectat al liniei de tramvaie Braila- Galati. Aceasta urma a se desprinde din reteaua actuala de tramvaie din Braila probabil de la intersectia strazilor Mircea Malaeru si Costache Negruzzi (in cartierul "Brailita") urmand apoi a merge pe strada Mircea Malaeru si apoi pe soseaua paralela cu fluviul Dunarea ("soseaua dig").
In Galati linia de tramvaie Braila- Galati urma probabil traseul Bdul. Galati, urmand a se racorda, la reteaua existenta de tramvaie din Galati, la capatul de linie de tramvaie de pe strada Otelarilor (cartier "Micro 19").
Acuma nu stiu cum puteau ei sa puna linie de tramvaie pe soseaua de pe dig, cand acolo, in prezent, exista limita de tonaj pentru autovehicule!
Dar ideea in sine, de a lega orasele Braila si Galati, printr-o linie de tramvaie, eventual de tip "light rail", nu este una rea si ar fi utila astazi!
Astazi statia CFR Braila are cca 12 linii (din care 3 cu peroane pentru calatori). Are si: remiza de locomotive si probabil si: district linii, district SCB, district IFTE-LC.
Cladirea statiei si peroanele au fost modernizate.
Statia are instalatie CED.