In 5 luni 40 de km de modernizat?Pe M202 portiunea Pui -Baru Mare a durat 6 luni 5km fara macazuri si statii doar linia curenta
RIDICĂM VITEZA PE CALEA FERATĂ DE LA 30 KM/H LA 120 KM/H PE BUZĂU-FĂUREI, PE O DISTANȚĂ DE APROAPE 40 DE KM Astăzi am participat la semnarea contractului pentru această lucrare care va fi gata până la sfârșitul anului. Ați citit bine: ca urmare a lucrărilor, va crește viteza de la 30 km/h, în prezent, la 120 km/h, pentru trenurile de călători. Și lucrarea va fi gata în 5 luni! Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR). Sunt bani extraordinar de bine cheltuiți având în vedere impactul rapid și uriaș. Am explicat în mod repetat că dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de rețea, TREBUIE SĂ REÎNNOIM miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricții de viteză. Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfășurăm pe mii de km de rețea. Sunt relativ ieftine, rapide și cu câștig enorme. Pentru asta, ne trebuie finanțare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Întreținerea infrastructurii feroviare” să avem un plus de 200 de milioane de lei. Acești 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectați ai liniilor. Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ținta noastră ca țară, în anii următori, trebuie să fie de cel puțin 10 ori mai mare. Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței. M-am luptat să avem o axă în PNRR pentru astfel de lucrări și mă voi lupta să ni se aloce și din bugetul de stat bani mai mulți în anii următori. #RevoluțiaBuneiGuvernări
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
1,5 milioane lei/km este un cost urias, avand in vedere ca se inlocuiesc doar niste traverse, sine, si cateva suruburi, cleme. Catenara ramane aceiasi vechitura (care mai ales iarna creeaza probleme in zona), semnalizarea e praff, macazele in Buzau Sud, Cilibia, Rosetti sunt praff... 120 km/h va fi oare o viteza de circulatie sigura in aceste conditii?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
Înseamnă 300.000 euro/km, e chiar puţin faţă de o modernizare, unde numai ERTMS-ul bate spre milionul de euro pe km, ca să nu mai vorbim de infrastructură. Dar e suficient ca să schimbi şina, traversele, materialul mărunt şi să completezi, profilezi şi burezi prisma de balast, adică să o aduci în parametrii constructivi. Iar schimbări de şine vor mai urma şi în regie proprie, în ultimele luni s-a recepţionat la şină câtă n-am văzut achiziţionată în 9 ani. La fel şi utilaje, de vara trecută şi până acum cam o dată la 2 luni câte un utilaj nou. Numa' de ar avea şi muncitori care să facă lucrările
_________________ :TTT:
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
1 metru de linie refactionata costa cat un O-LED (5000 lei)... Sigur pretul e umflat de vreo 2-3 ori...
Daca ne uitam cat costa o modernizare adică vreo 10 milioane de euro/km încă este bine findcă fata de acum 3-4 ani s-au scumpit enorm fierul beton ,piatră spartă ,betonul și multe altele.. Alții cu 10 mil de euro /km au făcut linii de mare viteză
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
Vand traverse noi de cale ferata lungime 2,5 m . Se pot folosi pentru podete, consolidari mal, garduri, stabilizari de versant, fundatii. Traversele se afla în Pitești. Contra cost se asigura si transport aproximativ 4 lei/km.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24346 Data de inscriere : 05/10/2010
Ionut alea sunt dezafectate și poți și tu sa cumperi dacă faci o cerere la district Am avut un coleg care a cumpărat vreo 30 de bucati cu 270 de lei cu bon..
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
Ionut alea sunt dezafectate și poți și tu sa cumperi dacă faci o cerere la district Am avut un coleg care a cumpărat vreo 30 de bucati cu 270 de lei cu bon..
Cum dezafectate? Se vand traverse nefolosite, noi, pe olx...
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
1 metru de linie refactionata costa cat un O-LED (5000 lei)... Sigur pretul e umflat de vreo 2-3 ori...
Umflat? Cred că tu nu ai idee care sunt preţurile. 1 m liniar de şină costă cam 272 lei. O traversă de beton 280 lei. Pe un metru liniar de linie ai dintr-un foc 2 ml de şină şi 2 traverse, deci 1104 lei doar astea. Mai punem la socoteală prinderile, balastul, manopera, certificarea cu organism notificat, apoi mai trântim şi un 19% TVA.
_________________ :TTT:
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
Nu e niciun balast, se foloseste balastul existent dupa ce il curata de pamant. Si de unde ai scos pretul de 280 lei o traversa ? Nu vezi ca aia vand traverse noi noute cu 40 lei bucata ? si de ce TVA 19 % ? Statul se taxeaza singur ? Fiind lucrare de importanta publica, poate fi scutita de TVA
DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5207 Data de inscriere : 18/09/2011
Pentru o lucrare de RK cadru sina - traversa cum va fi cea depe Buzau - Faurei pretul este unul normal. Pretul mediu a sinei este de 1000 euro /tona ( in functie de producator, lungimea sinei, cantitatea contractata ). Deci 2 sini de 60 kg/m = 120.000 euro/km cale. Traverse echipate cu prindere 1667 buc / km x 280 ron = 95.000 euro / km.cale. La asta se adauga manopera, sudarea sinelor, avize,etc. Probabil CFR SA vine cu ciuruirea, burajul si completarea cu piatra sparta noua din fonduri proprii.In afara liniilor care se vor moderniza ( cu totul alta anvergura a lucrarilor, alte preturi ) aproape toata reteaua asteapta acest gen de lucrare de 300000 euro / km.pentru a reveni la viteza constructiva. PS traversele depe OLX sunt a unor societati care din diferite motive si-au dezafectat linia industriala mostenita. Anuntul spune ca nu sunt rupte, nu spune ca sunt noi. Si sunt in general traverse pentru sina tip 40,nu mai sunt de actualitate.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
Nu e niciun balast, se foloseste balastul existent dupa ce il curata de pamant. Si de unde ai scos pretul de 280 lei o traversa ? Nu vezi ca aia vand traverse noi noute cu 40 lei bucata ? si de ce TVA 19 % ? Statul se taxeaza singur ? Fiind lucrare de importanta publica, poate fi scutita de TVA
Balastul după ce e ciuruit evident că trebuie completat, nu rămâne exact ăla. Preţul îl am din surse oficiale. CFR SA nu poate să cumpere traverse furate, rebutate ori demontate de la te miri ce LFI uitată. Tot de acolo am calculat şi preţul şinei... l-am dat pe metru, dar e drept că l-am obţinut împărţind preţul pe ,,pachet" (care era pe tonă, dar menţiona şi lungimea; un metru liniar de şină cântărea 60,23 kg din calcul). Suntem în UE, nu ai voie să dai scutiri de TVA. E drept că agenţii economici îşi pot recupera ulterior TVA-ul plătit, dar asta durează. Plus că lucrarea, practic, n-o plăteşte CFR S.A. din fonduri proprii, o plăteşte statul român din Titlul bugetar 51, ultima viză ,,Bun de plată" e dată de MTI. Lucrările de refacţie includ tot... iar Switelski (parcă ei au câştigat) are destule utilaje, puţin probabil să închireze de la CFR S.A. ceva.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24346 Data de inscriere : 05/10/2010
Totusi eu sunt sceptic cu termenul de finalizare cu toate ca la unele lucrări s-au mișcat repede adică macazurile de la Baiesti M202 unde lucrau și noaptea la 22 descarcau traverse prin luna noiembrie
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24346 Data de inscriere : 05/10/2010
Au început lucrările pe tronsonul feroviar Buzău - Făurei, pentru viteza de 120 km/h
Șantierul feroviar de pe tronsonul Buzău - Făurei (firul II) este operațional, lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe întreaga distanță, în lungime de 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I) și Cilibia - Făurei (lotul II).
Șantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi, Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km și Cilibia - Făurei (lotul II), în lungime de 19 km, unde concomitent cu operațiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acționează în același timp și pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton și a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduse, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.
În cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin ȋnlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante şi aducerea liniei ȋn parametri tehnici proiectați, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparații și de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată și pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 și km 166+208.
Viteza maximă de circulaţie: 120 km/oră Durata călătoriei: 27 min (tren IR).
Valoarea contractelor: 41,7 mil. lei fără TVA Sursa de finanțare: Bugetul de Stat Durata contractului: 180 de zile (de la emiterea ordinului de începere) 14 iulie 2021 - semnare contract 21 iulie 2021 - emiterea Ordinului de Începere