Ce ar presupune astazi reconstructia liniei 604:
-Reconstructia a 34 km linie curenta si directa din statii, cu: terasament nou ( strat de pamant, strat de nisip, plasa geotextil, balast nou, strat de piatra sparta nou, santuri betonate pt preluarea apelor pluviale).
Deoarece in zona pe unde trece linia 604 nu s-au semnalat alunecari de teren, nu sunt necesare lucrari special de consolidare a terenului.
Totusi, intre fosta halta Dobrina hc si a patra bariera este necesara consolidarea unui "perete" de stanca, cu plase metalice, pentru a preveni caderea de pietre pe linie).
De-a lungul liniei trebuie realizate canale betonate pentru cabluri SCB si TTR.
-Suprastructura liniei trebuie complet reconstruita, cu: traverse de beton noi tip "Pandrol", iar in zonele cu curbe stranse (intre fosta statie Cretesti si statia Husi) se impune utilizarea traverselor din lemn, noi.
Prindere elastic tip "Pandrol E Clip, cu placa de prindere LP" (placa se fixeaza pe traversa cu cate 4 tirfoane, iar sina se fixeaza pe placa cu clema flexibila). Acest sistem de prindere are avantajul ca poate fi utilizat atat la traverse din beton "Pandrol" cat si la traverse din lemn.
Sina nou tip 60 sau 65 kg/ml, sina sudata pe cea mai mare parte a traseului, exceptand zonele cu curbe stranse unde se impune sina cu joante.
In zonele cu curbe stranse trebuiesc montate contrasine noi.
-Realizate cca 20- 25 podete metalice noi, intre care unul pt cale dubla (la intrarea in statia Husi, la traversarea unui canal pluvial). Podetele vor trebui sa aibe o deschidere mai mare, pentru a favoriza scurgerea apei de pe versanti, de pe dealurile dintre Crasna si Cretesti.
-Intre Crasna si Cretesti se poate corecta usor traseul- in special la unele curbe- pentru a se ridica VS de la 80 km/h (cat era in 1990) la 100 km/h.
A. Statia Husi
-Reconstructia tuturor liniilor abatute care existau in 1990 , in lungime totala de cca 3 km.
*Fostele linii industriale "17" (a santierului "Constructorul"- astazi SC Recon SA) si "ICR" (a cooperatiei de consum) ar putea fi reconstruite numai la solicitarea expresa a acelor unitati economice.
Totusi, linia 17 ar trebui reconstruita pe o portiune de cca 100- 200 m, pentru a se putea manevra utilajele de cale de pe linia districtului.
De asemenea, ar trebui montat din nou macazul nr. 5 in linia 17.
-Dotarea statiei Husi cu o instalatie de centralizare electronica (CE) tip „Alcatel-ESTW-L90-RO”, cuprinzand: echipamente, relee electronice si de comanda, monitor instalatie CE din biroul de miscare (cu mouse si tastatura), cablaje (protejate in canale din beton antiefractie si la subtraversarea liniilor ferate protejate in tuburi metalice), iar pe teren:
-3 schimbatoare duble tip "TDJ" (doua la capatul spre Crasna si unul la capatul infundat), centralizate electronic
-21 macazuri simple (12 la capatul dinspre Crasna, 9 la capatul infundat), centralizate electronic
Toate aceste macazuri ar trebui prevazute cu ace flexibile sau normale, dubla inzavorare si incalzitoare electrice de macaz.
-4 saboti de deraiere centralizati electronic (doi pe liniile remizei, unul pe linia districtului si unul la linia 17)
-8 semnale luminoase de iesire (YI, Y2,Y3, Y4, Y5, Y6, Y7 si Y8)
-Un semnal luminous de intrare (X)
-Un semnal prevestitor cu 3 focuri (PrX)
-10 opritoare fixe illuminate electric
-24 semnale luminoase de manevra
-O instalatie BAT cu semibariere
-Doua instalatii SAT
-5 sectiuni izolate in linie curenta (prima sectiune intre primul semnal de manevra si semnalul de intrare, a doua sectiune intre semnalul de intrare si a doua bariera, a treia sectiune intre a doua bariera si semnalul prevestitor, a patra sectiune intre semnalul prevestitor si a treia bariera, a cincea sectiune intre a treia bariera si semnalul prevestitor al HM Podgoriile Husului)
Pentru alimentarea cu energie electrica a unei instalatii CE, in cazul intreruperii alimentarii din reteaua publica, trebuie montate baterii de acumulatori sau generator.
Pentru activitatea de telecomunicatii dintre statii, trebuiesc montate aparate telefonice digitale noi, si cablaje din fibra optica,in canale betonate de-a lungul liniei.
Deoarece distanta dintre statia Husi si HM Podgoriile Husului ar fi mica (doar 4 km), nu se pot monta semnale de trecere BLA, putandu-se introduce un sistem BLAS (bloc automat simplificat. Acesta nu ar permite de exemplul punerea pe liber a unui semnal de iesire din statia Husi, daca toate sectiunile izolate din linia curenta dintre statia Husi si HM Podgoriile Husului nu ar aparea ca "libere").
Intre HM Podgoriile Husului si Crasna se poate monta sistem BLA.
-La cladiri si alte constructii:
-Construit un gard perimetral nou a statiei, realizat partial din zidarie (la limita cu Aleea Garii, Strada Dobrina si strada Garii) si partial din fier forjat (la limita cu strada Saca). Montate 5 porti de acces (doua langa cladirea statiei- pentru calatori si personal, una la cladirea districtului, una la cladirea fostului dispensar CFR si una la rampa de Marfa, pt autovehicule).
-La limita cu strada Saca, acolo unde diferenta de nivel intre strada si linii este destul de mare, trebuie realizat un gard din fier forjat mai inalt, pentru a preveni caderea persoanelor care circula pe strada Saca in gol.
-Zidul de beton din capatul infundat al statiei trebuie renovat si prelungit pana la cladirea bazei de receptie a cerealelor (pe partea cu strada Saca) respectiv pana la rampa de Marfa (pe partea cu strada Garii).
-Rampa de Marfa trebuie consolidata (in partea spre linia
, renovata si asfaltata.
-Realizate (din borduri si pavele) 3 cai de acces pietonale in incinta statiei, pentru personalul operativ:
-O alee care sa faca legatura intre strada 1 Decembrie 1918 si peronul de la linia 1, realizata parallel cu linia districtului
-O alee care sa faca legatura intre peronul de la linia 1 si cladirea bazei de receptie a cerealelor
-O alee care sa merga prin fata cabinei 1, pe langa cladirea remizei si sa faca legatura cu rampa de Marfa
-Reconstruite peroanele cu pavele
-Terminat de renovat cladirea statiei prin: consolidarea ei (mai ales a structurii de rezistenta), consolidarea cu beton-armat a planseului dintre parter si etaj, refacute din beton-armat scarile de acces la etaj, refacut stratul de tencuiala, montarea de termoizolatie, curatirea si renovarea peretilor exterior, iar in interior toate birourile si incaperile amenajate cu: gresie, faianta, vopsea lavabila.
De asemenea refacuta si instalatie electrica a cladirii (cu tuburi din PVC ingropate, cabluri din cupru, corpuri de iluminat cu LED, prize noi, etc).
Pentru incalzirea cladirii, montata o central termica pe gaze naturale, tevi din cupru si calorifere din aluminiu sau inox.
Cladirea statiei cuprinde: la parter- sala relee, biroul de miscare, case de bilete, sala de asteptare, birou sef statie, iar la etaj se pot amenaja dormitoare.
-Terminat de renovat si cladirea magaziei de bagaje-mesagerii
-Terminat de renovat si cladirea toaletei, prin montarea in interior de gresie, faianta, de obiecte sanitare noi. Aceasta ar putea fi racordata la reteaua de apa si canalizare de pe strada Saca.
-Renovata si cladirea districtului de linii (consolidarea structurii de rezistenta, tencuiala noua, termoizolatie, strat nou de vopsea , iar in interior gresie si faianta. De asemenea, schimbat si acoperisul). Amenajata in interiorul cladirii districtului si o toaleta cu grup sanitar, racordat la reteaua de apa si canalizare de pe Aleea Garii.
Pentru incalzirea cladirii districtului de linii trebuie montata o central termica pe gaze naturale.
Toate celelalte cladiri si magazii vechi din curtea districtului trebuie demolate, iar in locul lor construita o magazie din tabla, pentru depozitarea materialelor si a unor eventuale utilaje de mica mecanizare.
-Cladirea remizei si cele doua cladiri mai mici (lipite de cladirea remizei) trebuie renovate, prin: consolidarea structurii de rezistenta, la exterior pastrata caramida rosie (netencuite la exterior), tencuite la interior, termoizolatie aplicata la interior, schimbat acoperisul, montate geamuri si usi (inclusive cele doua usi mari de acces in remiza) tip termopan, care imita lemnul, consolidate cele doua canale de vizitare si schimbate sinele de pe ele.
Pentru intretinerea materialului rulant, in special a automotoarelor Desiro, remiza Husi trebuie prevazuta cu urmatoarele instalatii tehnice: pe canalele de vizitare cu prize electrice, sursa si tuburi de aer comprimat, rezervor de motorina si instalatie de alimentare cu motorina, instalatie de producere si alimentare cu apa dedurizata, instalatie de alimentare cu nisip, instalatie de alimentare cu ulei, calculator cu soft specific pentru automorul Desiro.
In cele doua cladiri mici lipite de cladirea remizei se pot amenaja:
-Un birou , si un dormitor pentru personalul de tractiune care nu ar aveea domiciliul in Husi
-Un dispensar CFR, subordonat Spitalului CFR Iasi.
Pentru incalzirea cladirii remizei si a celor doua cladiri mici alaturate trebuie montata o central termica pe gaze naturale.
In incinta cladirii remizei trebui amenajat un grup sanitar, racordat la reteaua de apa si canalizare de pe strada Dobrina.
De asemenea, trebuie renovat si turnul de apa si montat un rezervor nou de apa si o instalatie de producere a apei dedurizate.
Total necesar 4 centrale termice pe gaze naturale (una pt cladirea districtului, una pt cladirea statiei, una pt cladirea magaziei de bagaje-mesagerii si cladirea toaletei, una pt cladirea remizei si a celor doua cladiri mici alaturate)
De asemenea, ar trebui demolate toate constructiile improvizate (inclusiv automotoare de pasari) de pe langa cladirea remizei, care nu au legatura cu activitatea feroviara.
Pe rampa de marfa, ar trebui renovate magazia de containere mici, iar langa ea construit un birou din zidarie, care sa fie pus la dispozitia manevrantilor de vagoane si a reprezentantilor unor operatori feroviari de transport marfa.
Pentru deservirea statiei Husi , daca s-ar efectua lucrarile de mai sus, ar fi necesar urmatorul personal:
a. A CFR-SA-infrastructura
-La sectorul intretinere linii: 32 salariati la Districtul linii nr.7 Husi (impartiti in 5 echipe de cate 6 salariati, plus un sef district si adjunct, program de lucru in ture 12 cu 24, 12 cu 48)
-La sectorul intretinere instalatii SCB si TTR: Doi electromecanici SCB (unul de rezerva, program de lucru luni-joi 7.30- 16.00, vineri 7.30- 13.30)
-La sectorul miscare: 5 impiegati de miscare (unul de rezerva, program de lucru in ture 12 cu 24, 12 cu 48 )
b. A CFR-Calatori
-3 vanzatori de bilete (din care unul de rezerva, program de lucru in doua schimburi- 5.00- 13.00 si 14.00-22.00)
-Doi magazioneri bagaje-mesagerii (din care unul de rezerva, program de lucru luni-joi 7.30- 16.00, vineri 7.30- 13.30))
-5 coordonatori comanda calatori Husi (din care unul de rezerva, program de lucru in ture 12 cu 24, 12 cu 48)
-5 coordonatori remiza Husi (din care unul de rezerva; program de lucru in ture 12 cu 24, 12 cu 48)