|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 15 Mar 2017, 09:45 | |
| Da, de acord cu dumneavoastra, este logic ca UE sa acorde fonduri numai pentru caile ferate incluse in retele pan-europene de transport feroviar!
Nu stiu pe ce criterii s-au stabilit aceste retele (traseul lor), si daca la stabilirea traseului acestor retele au fost consultate toate statele membre sau asociate a UE. Adica daca UE a intrebat fiecare ministru al transporturilor sau director al companiei nationale de administrare a infrastructurii feroviare (in cazul Romaniei- directorul SC CFR SA Infrastructura), din toate tarile membre sau asociate a UE, pe unde considera oportun (pentru fiecare tara in parte) sa fie trasate aceste coridoare pan-europene de transport feroviar.
Nu stiu daca atunci când s-a stabilit traseul acestor retele, guvernul roman ar fi putut de exemplu sa convinga si sa determine UE sa includa in aceste retele pan-europene feroviare de transport si calea ferata Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Bârlad- Crasna- Iasi- Ungheni.
Asta cu retelele pan-europene de transport feroviar.
Dar, pentru caile ferate neincluse in aceste retele (indiferent ca sunt principale sau secundare) , cred ca fiecare tara si guvern are dreptul sa decida cum sa le repare/intretina/modernizeze.
Un exemplul concret. Daca sa zicem (presupunând prin absurd) primul-ministru si directorul CFR-Infrastructura ar decide si ar hotara ca sa fie reconstruita linia Vama- Moldovita (am luat un exemplul la intamplare), si ar reusi sa gaseasca fondurile necesare (evident din alte surse decat fonduri UE), nu cred ca ar fi vreo problema, si nu ar aveea treaba UE (repet- atata timp cat nu sunt fonduri UE). |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 00:15 | |
| Cred ca suntem de acord ca cine da banul, face si legea...de cele mai multe ori in viata. ROMANIA si alte tari est europene trebuie sa accepte in transporturi pe unde cred si vor oficialii Uniunii Europene sa fie modernizate aceste coridoare.
Oricum prin judetele din Moldova si Oltenia nu vor fi in urmatorii 5 ani autostrazi si caii ferate moderne.
Apropierea dintre cele doua tari SURORI si preponderent ROMANESTI ar fi mai puternica daca ar exista si cale ferata cu ecartament european pana la Chisinau. Si R. Moldova ar deveni mai pro europeana si mai putin pro rusa (spre care circula multe trenuri de marfa si pasageri).
Ungaria are trenuri cu majoritatea localitatilor din Banat si Transilvania, dar noi cu R. Moldova, Cernauti, regiunea Odesa, Transcarpatia.....dezastru!?
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 08:35 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Ungaria are trenuri cu majoritatea localitatilor din Banat si Transilvania, dar noi cu R. Moldova, Cernauti, regiunea Odesa, Transcarpatia.....dezastru!?
Ungaria e în UE şi are acelaşi ecartament ca noi. Fiind în UE, nu e nevoie de control vamal, iar controlul Poliţiei de Frontieră e destul de simplu. În plus, cetăţenii UE călătoresc doar cu cartea de identitate între ţările UE. Pe când Ucraina şi Moldova, pe lângă ecartamentul diferit, nu sunt nici membre UE. Asta înseamnă control vamal şi de frontieră foarte detaliat, mergând până la demontarea plafonului vagonului pentru a extrage ţigările de contrabandă. Iar românii au nevoie de paşaport pentru Ucraina, în vreme ce moldovenii au nevoie de paşaport pentru România, în vreme ce ucrainenii am impresia că au nevoie inclusiv de viză ca să treacă. Prin urmare trecerea frontierei externe UE e extrem de anevoioasă. Iar Moldova şi Ucraina puţin probabil că vor fi primite în UE în viitorul apropiat, ţinând cont că au armate de ocupaţie pe teritoriile lor şi nu pot asigura securitatea frontierelor. _________________ :TTT:
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 09:27 | |
| - Dr2005 a scris:
- razvan - trenuri a scris:
- Ungaria are trenuri cu majoritatea localitatilor din Banat si Transilvania, dar noi cu R. Moldova, Cernauti, regiunea Odesa, Transcarpatia.....dezastru!?
Ungaria e în UE şi are acelaşi ecartament ca noi. Fiind în UE, nu e nevoie de control vamal, iar controlul Poliţiei de Frontieră e destul de simplu. În plus, cetăţenii UE călătoresc doar cu cartea de identitate între ţările UE. Pe când Ucraina şi Moldova, pe lângă ecartamentul diferit, nu sunt nici membre UE. Asta înseamnă control vamal şi de frontieră foarte detaliat, mergând până la demontarea plafonului vagonului pentru a extrage ţigările de contrabandă. Iar românii au nevoie de paşaport pentru Ucraina, în vreme ce moldovenii au nevoie de paşaport pentru România, în vreme ce ucrainenii am impresia că au nevoie inclusiv de viză ca să treacă. Prin urmare trecerea frontierei externe UE e extrem de anevoioasă. Iar Moldova şi Ucraina puţin probabil că vor fi primite în UE în viitorul apropiat, ţinând cont că au armate de ocupaţie pe teritoriile lor şi nu pot asigura securitatea frontierelor. Daca eram in Spațiul Schengen internationalele puteau circula fara oprire pana la Lokoshaza? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 09:29 | |
| - ciprian71 a scris:
- Daca eram in Spațiul Schengen internationalele puteau circula fara oprire pana la Lokoshaza?
S-ar fi făcut doar schimbul de personal, care dura câteva minute. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 12:51 | |
| Sau se facea schimbul direct in Ungaria si trecea fara oprire in Curtici, poate de asta a fost si facut peron doar la linia 1 in ideea ca pe viitor va ramane o simpla gara amarata a unui "oras" sat. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 14:46 | |
| S-ar fi făcut schimbul la noi sau la ei, dar tot în frontieră, pentru că altfel e nevoie de personal autorizat pentru ambele reţele şi care să cunoască ambele limbi. În schimb, între Austria şi Germania şi Cehia şi Slovacia sunt situaţii când nu se schimbă personalul, întrucât acesta cunoaşte limba ambelor ţări şi poate fi autorizat pentru ambele reţele. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 16:00 | |
| In UE a intrat doar partea greceasca a Ciprului nu?
Ciprul de Nord nu a intrat in UE si parca acolo e ceva armata turca. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 16:04 | |
| - Dr2005 a scris:
- S-ar fi făcut schimbul la noi sau la ei, dar tot în frontieră, pentru că altfel e nevoie de personal autorizat pentru ambele reţele şi care să cunoască ambele limbi. În schimb, între Austria şi Germania şi Cehia şi Slovacia sunt situaţii când nu se schimbă personalul, întrucât acesta cunoaşte limba ambelor ţări şi poate fi autorizat pentru ambele reţele.
In cazul nostru personalul autorizat MAV ar urca din gara Arad si cel CFR din Lokoshaza. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 16 Mar 2017, 16:28 | |
| - Dr2005 a scris:
- S-ar fi făcut schimbul la noi sau la ei, dar tot în frontieră, pentru că altfel e nevoie de personal autorizat pentru ambele reţele şi care să cunoască ambele limbi. În schimb, între Austria şi Germania şi Cehia şi Slovacia sunt situaţii când nu se schimbă personalul, întrucât acesta cunoaşte limba ambelor ţări şi poate fi autorizat pentru ambele reţele.
Știu la Arad cel puțin doi mecanici autorizați la Traxx are cunosc și limba maghiara deci ar merge fara probleme până la Lokoshaza Am înțeles că până în 2019 de vor certifica depourile de călători și cel din Arad să ajungă la DB care vor să facă un depou pentru mentenanta locomotivelor Traxx Siemens care ar urma să ajungă din 2019 dup liberalizarea pietii Dr2005 să înțeleg că din 2019 orice operator feroviar străin poate opera în România fără licență după care așteaptă multi acum la Afer? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 17 Mar 2017, 00:32 | |
| Întrebare.
Cât costă un bilet la Prietenia din București la Chișinău, dar Iași-Chișinău la același tren ? Ce condiții sunt în vagoanele CFM ? |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3616 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 17 Mar 2017, 11:56 | |
| - Katalyn a scris:
- Întrebare.
Cât costă un bilet la Prietenia din București la Chișinău, dar Iași-Chișinău la același tren ? Ce condiții sunt în vagoanele CFM ? *bilet tren Iasi - Chisinau (automotor CFM modern, wi-fi, aer conditionat, ceai, cafea): - aprox. 28 lei rom. - clasa a III-a; - aprox. 31 lei rom. - clasa a II-a; - aprox. 36 lei rom. - clasa I; *bilet tren Bucuresti - Chisinau (vagoane de dormit ale CFM de model sovietic, vechi, dar curate si comode, vagon bar-bistrou): - aprox. 130 lei rom; bilet dus-intors aprox. 243 lei rom. - clasa a II-a (4 paturi in compartiment); - aprox. 150 lei rom; bilet dus-intors aprox. 283 lei rom. - clasa I (2 paturi in compartiment); *bilet tren Iasi - Ungheni (vagon CFR clasic): - aprox. 10 lei rom. - clasa a II-a Trenuri directe intre Romania si Moldova si retur:1. - Trenul IR nr. 821/1051 "Unirea" Chisinau - Iasi-Socola, circula vineri, sambata si duminica, Chisinau (06,43), Straseni (7,13), Calarasi (7,45), Ungheni (8,57 - 9,35), Iasi-Socola (11,00); - Trenul IR nr. 822/1052 "Unirea" Iasi-Socola - Chisinau, circula vineri, sambata si duminica, Iasi-Socola (17,12), Ungheni (18,57 - 19,17), Calarasi (20,24), Straseni (20,47), Chisinau (21,13) 2. - Trenul IR nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti-Nord, circula zilnic, Chisinau (16,45), Calarasi (17,42), Ungheni (19,02 - 20,45), Iasi-Nicolina (22,13), Iasi (22,18 - 22,38), Bacau (1,00), Focsani (2,42), Buzau (3,58), Ploiesti-Sud (5,09), Bucuresti-Nord (6,04); vagoane de dormit; - Trenul IR nr. 106/402 "Prietenia” Bucureşti-Nord - Chişinău, circula zilnic, Bucuresti-Nord (19,15), Ploiesti-Sud (20,06), Buzau (21,29), Focsani (22,44), Bacau (0,29), Iasi (2,49 - 3,09), Iasi-Nicolina (3,17), Ungheni (5,02 - 6,49), Calarasi (8,15), Chisinau (9,06); vagoane de dormit; 3. - Trenul Regio nr.1062 Iasi - Ungheni, circula zilnic, Iasi (5,05), Iasi-Nicolina (5,11), Iasi-Socola (5,17), Ungheni (6,55); - Trenul Regio nr.1061 Ungheni - Iasi, circula zilnic, Ungheni (7,55), Iasi-Socola (9,22), Iasi-Nicolina (9,28), Iasi (9,33); 4. - Trenul Regio nr.1064 Iasi - Ungheni, circula zilnic, Iasi (13,12), Iasi-Nicolina (13,18), Iasi-Socola (13,24), Ungheni (15,05); - Trenul Regio nr.1063 Ungheni - Iasi, circula zilnic, Ungheni (17,00), Iasi-Socola (18,22), Iasi-Nicolina (18,28), Iasi (18,33); Pt calatorii in Moldova (Chisinau, Tiraspol, Soroca etc) sau Ucraina (Cernauti, Liov, Odesa, Kiev etc) si pt servicii de ghid personal, va stau la dispozitie: cipriancristea_2000@yahoo.com |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 17 Mar 2017, 23:27 | |
| Mulțumesc. La prețul de 243 lei dus-intors nu mă mai interesează alte variante. E mai mult decât ok prețul. |
| | | lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4736 Data de inscriere : 01/11/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 20 Mar 2017, 12:16 | |
| In weekendul ce tocmai s-a incheiat am facut un drum dus-intors la Chisinau. Biletul la cuseta m-a costat 249 lei. Vagoanele sunt vechi dar comode si calduroase. Au si priize pe culoar. Marea buba a acestui tren este timpul enorm petrecut in vami (peste 3 ore). |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 25 Mar 2017, 02:50 | |
| Multi prefera autocarul, sunt 4-5 curse pe zi Bucuresti-Chisinau si retur daca nu mai multe, la tren prea putini mai vin. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |