Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+68
rich1974
Vale_ntin
marius664
TER200
Ikarus99
ciprian71
alex1987
teoiasi
DAS 2011
Veaceslav_MD
mielutu zburator
Teodor
Lineus646
riciu
lifetec
TVlad
LanceR
huiu_goe
delfinson
apmatei
spiderpc
alliens
Vitosa
Katalyn
dan tm
kristi kkk
cata
IonutCFR2009
@ndrey
marius_catalin84
baiazid
BlueLight
Re6/6
Volk
Goanga
Vlad
roseanu
trenulet
Sergiu rmn
Adirmvl
cfr500
alex.alexus.tm
mureseanu_976
didinul
EuroNight
popovici
razvan - trenuri
Dr2005
Adrian78
Semafor
mihaiuc
Codrut1985
pannonia express
Luna
DUAL
redeme
ldh80
Vlad-Ar
srazvi
COSTACHE MIHAIL
ultras
didi
Ionutz
ionutz72
Nesebar
Costin.H
cristi CFR
bogdan srl
72 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 24 ... 44, 45, 46 ... 56 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeMier 15 Mar 2017, 09:45

Da, de acord cu dumneavoastra, este logic ca UE sa acorde fonduri numai pentru caile ferate incluse in retele pan-europene de transport feroviar!

Nu stiu pe ce criterii s-au stabilit aceste retele (traseul lor), si daca la stabilirea traseului acestor retele au fost consultate toate statele membre sau asociate a UE. Adica daca UE a intrebat fiecare ministru al transporturilor sau director al companiei nationale de administrare a infrastructurii feroviare (in cazul Romaniei- directorul SC CFR SA Infrastructura), din toate tarile membre sau asociate a UE, pe unde considera oportun (pentru fiecare tara in parte) sa fie trasate aceste coridoare pan-europene de transport feroviar.

Nu stiu daca atunci când s-a stabilit traseul acestor retele, guvernul roman ar fi putut de exemplu sa convinga si sa determine UE sa includa in aceste retele pan-europene feroviare de transport si calea ferata Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Bârlad- Crasna- Iasi- Ungheni.



Asta cu retelele pan-europene de transport feroviar.


Dar, pentru caile ferate neincluse in aceste retele (indiferent ca sunt principale sau secundare) , cred ca fiecare tara si guvern are dreptul sa decida cum sa le repare/intretina/modernizeze.

Un exemplul concret. Daca sa zicem (presupunând prin absurd) primul-ministru si directorul CFR-Infrastructura ar decide si ar hotara ca sa fie reconstruita linia Vama- Moldovita (am luat un exemplul la intamplare), si ar reusi sa gaseasca fondurile necesare (evident din alte surse decat fonduri UE), nu cred ca ar fi vreo problema, si nu ar aveea treaba UE (repet- atata timp cat nu sunt fonduri UE).
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8366
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 00:15

Cred ca suntem de acord ca cine da banul, face si legea...de cele mai multe ori in viata. ROMANIA si alte tari est europene trebuie sa accepte in transporturi pe unde cred si vor oficialii Uniunii Europene sa fie modernizate aceste coridoare.

Oricum prin judetele din Moldova si Oltenia nu vor fi in urmatorii 5 ani autostrazi si caii ferate moderne.

Apropierea dintre cele doua tari SURORI si preponderent ROMANESTI ar fi mai puternica daca ar exista si cale ferata cu ecartament european pana la Chisinau. Si R. Moldova ar deveni mai pro europeana si mai putin pro rusa (spre care circula multe trenuri de marfa si pasageri).

Ungaria are trenuri cu majoritatea localitatilor din Banat si Transilvania, dar noi cu R. Moldova, Cernauti, regiunea Odesa, Transcarpatia.....dezastru!?

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 08:35

razvan - trenuri a scris:
Ungaria are trenuri cu majoritatea localitatilor din Banat si Transilvania, dar noi cu R. Moldova, Cernauti, regiunea Odesa, Transcarpatia.....dezastru!?

Ungaria e în UE şi are acelaşi ecartament ca noi. Fiind în UE, nu e nevoie de control vamal, iar controlul Poliţiei de Frontieră e destul de simplu. În plus, cetăţenii UE călătoresc doar cu cartea de identitate între ţările UE. Pe când Ucraina şi Moldova, pe lângă ecartamentul diferit, nu sunt nici membre UE. Asta înseamnă control vamal şi de frontieră foarte detaliat, mergând până la demontarea plafonului vagonului pentru a extrage ţigările de contrabandă. Iar românii au nevoie de paşaport pentru Ucraina, în vreme ce moldovenii au nevoie de paşaport pentru România, în vreme ce ucrainenii am impresia că au nevoie inclusiv de viză ca să treacă. Prin urmare trecerea frontierei externe UE e extrem de anevoioasă. Iar Moldova şi Ucraina puţin probabil că vor fi primite în UE în viitorul apropiat, ţinând cont că au armate de ocupaţie pe teritoriile lor şi nu pot asigura securitatea frontierelor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 09:27

Dr2005 a scris:
razvan - trenuri a scris:
Ungaria are trenuri cu majoritatea localitatilor din Banat si Transilvania, dar noi cu R. Moldova, Cernauti, regiunea Odesa, Transcarpatia.....dezastru!?

Ungaria e în UE şi are acelaşi ecartament ca noi. Fiind în UE, nu e nevoie de control vamal, iar controlul Poliţiei de Frontieră e destul de simplu. În plus, cetăţenii UE călătoresc doar cu cartea de identitate între ţările UE. Pe când Ucraina şi Moldova, pe lângă ecartamentul diferit, nu sunt nici membre UE. Asta înseamnă control vamal şi de frontieră foarte detaliat, mergând până la demontarea plafonului vagonului pentru a extrage ţigările de contrabandă. Iar românii au nevoie de paşaport pentru Ucraina, în vreme ce moldovenii au nevoie de paşaport pentru România, în vreme ce ucrainenii am impresia că au nevoie inclusiv de viză ca să treacă. Prin urmare trecerea frontierei externe UE e extrem de anevoioasă. Iar Moldova şi Ucraina puţin probabil că vor fi primite în UE în viitorul apropiat, ţinând cont că au armate de ocupaţie pe teritoriile lor şi nu pot asigura securitatea frontierelor.
Daca eram in Spațiul Schengen internationalele puteau circula fara oprire pana la Lokoshaza?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 09:29

ciprian71 a scris:
Daca eram in Spațiul Schengen internationalele puteau circula fara oprire pana la Lokoshaza?

S-ar fi făcut doar schimbul de personal, care dura câteva minute.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 12:51

Sau se facea schimbul direct in Ungaria si trecea fara oprire in Curtici, poate de asta a fost si facut peron doar la linia 1 in ideea ca pe viitor va ramane o simpla gara amarata a unui "oras" sat.

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 45 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 45 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 45 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 14:46

S-ar fi făcut schimbul la noi sau la ei, dar tot în frontieră, pentru că altfel e nevoie de personal autorizat pentru ambele reţele şi care să cunoască ambele limbi. În schimb, între Austria şi Germania şi Cehia şi Slovacia sunt situaţii când nu se schimbă personalul, întrucât acesta cunoaşte limba ambelor ţări şi poate fi autorizat pentru ambele reţele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 16:00

In UE a intrat doar partea greceasca a Ciprului nu?

Ciprul de Nord nu a intrat in UE si parca acolo e ceva armata turca.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 16:04

Dr2005 a scris:
S-ar fi făcut schimbul la noi sau la ei, dar tot în frontieră, pentru că altfel e nevoie de personal autorizat pentru ambele reţele şi care să cunoască ambele limbi. În schimb, între Austria şi Germania şi Cehia şi Slovacia sunt situaţii când nu se schimbă personalul, întrucât acesta cunoaşte limba ambelor ţări şi poate fi autorizat pentru ambele reţele.
In cazul nostru personalul autorizat MAV ar urca din gara Arad si cel CFR din Lokoshaza.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeJoi 16 Mar 2017, 16:28

Dr2005 a scris:
S-ar fi făcut schimbul la noi sau la ei, dar tot în frontieră, pentru că altfel e nevoie de personal autorizat pentru ambele reţele şi care să cunoască ambele limbi. În schimb, între Austria şi Germania şi Cehia şi Slovacia sunt situaţii când nu se schimbă personalul, întrucât acesta cunoaşte limba ambelor ţări şi poate fi autorizat pentru ambele reţele.

Știu la Arad cel puțin doi mecanici autorizați la Traxx are cunosc și limba maghiara deci ar merge fara probleme până la Lokoshaza
Am înțeles că până în 2019 de vor certifica depourile de călători și cel din Arad să ajungă la DB care vor să facă un depou pentru mentenanta locomotivelor Traxx Siemens care ar urma să ajungă din 2019 dup liberalizarea pietii
Dr2005 să înțeleg că din 2019 orice operator feroviar străin poate opera în România fără licență după care așteaptă multi acum la Afer?
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11194
Data de inscriere : 09/10/2014

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeVin 17 Mar 2017, 00:32

Întrebare.

Cât costă un bilet la Prietenia din București la Chișinău, dar Iași-Chișinău la același tren ? Ce condiții sunt în vagoanele CFM ?
Sus In jos
delfinson

delfinson


Numarul mesajelor : 349
Localizare : Iasi
Reputatie : 3616
Data de inscriere : 24/12/2015

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeVin 17 Mar 2017, 11:56

Katalyn a scris:
Întrebare.

Cât costă un bilet la Prietenia din București la Chișinău, dar Iași-Chișinău la același tren ? Ce condiții sunt în vagoanele CFM ?
*bilet tren Iasi - Chisinau (automotor CFM modern, wi-fi, aer conditionat, ceai, cafea):
                                       - aprox. 28 lei rom. - clasa a III-a;
                                       - aprox. 31 lei rom. - clasa a II-a;
                                       - aprox. 36 lei rom. - clasa I;
*bilet tren Bucuresti - Chisinau (vagoane de dormit ale CFM de model sovietic, vechi, dar curate si comode, vagon bar-bistrou):
                                       - aprox. 130 lei rom; bilet dus-intors aprox. 243 lei rom. - clasa a II-a (4 paturi in compartiment);
                                       - aprox. 150 lei rom; bilet dus-intors aprox. 283 lei rom. - clasa I (2 paturi in compartiment);
*bilet tren Iasi - Ungheni (vagon CFR clasic):
                                       - aprox. 10 lei rom. - clasa a II-a

Trenuri directe intre Romania si Moldova si retur:

1. - Trenul IR nr. 821/1051 "Unirea" Chisinau - Iasi-Socola, circula vineri, sambata si duminica, Chisinau (06,43), Straseni (7,13), Calarasi (7,45), Ungheni (8,57 - 9,35), Iasi-Socola (11,00);
    - Trenul IR nr. 822/1052 "Unirea"  Iasi-Socola - Chisinau, circula vineri, sambata si duminica, Iasi-Socola (17,12), Ungheni (18,57 - 19,17), Calarasi (20,24), Straseni (20,47), Chisinau (21,13)
2. - Trenul IR nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti-Nord, circula zilnic, Chisinau (16,45), Calarasi (17,42), Ungheni (19,02 - 20,45), Iasi-Nicolina (22,13), Iasi (22,18 - 22,38), Bacau (1,00), Focsani (2,42), Buzau (3,58), Ploiesti-Sud (5,09), Bucuresti-Nord (6,04); vagoane de dormit;
    - Trenul IR nr. 106/402 "Prietenia”  Bucureşti-Nord - Chişinău, circula zilnic, Bucuresti-Nord (19,15), Ploiesti-Sud (20,06), Buzau (21,29), Focsani (22,44), Bacau (0,29), Iasi (2,49 - 3,09), Iasi-Nicolina (3,17), Ungheni (5,02 - 6,49), Calarasi (8,15), Chisinau (9,06); vagoane de dormit;
3. - Trenul Regio nr.1062 Iasi - Ungheni, circula zilnic, Iasi (5,05), Iasi-Nicolina (5,11), Iasi-Socola (5,17), Ungheni (6,55);
    - Trenul Regio nr.1061 Ungheni - Iasi, circula zilnic, Ungheni (7,55), Iasi-Socola (9,22), Iasi-Nicolina (9,28), Iasi (9,33);
4. - Trenul Regio nr.1064 Iasi - Ungheni, circula zilnic, Iasi (13,12), Iasi-Nicolina (13,18), Iasi-Socola (13,24), Ungheni (15,05);
    - Trenul Regio nr.1063 Ungheni - Iasi, circula zilnic, Ungheni (17,00), Iasi-Socola (18,22), Iasi-Nicolina (18,28), Iasi (18,33);

Pt calatorii in Moldova (Chisinau, Tiraspol, Soroca etc) sau Ucraina (Cernauti, Liov, Odesa, Kiev etc) si pt servicii de ghid personal, va stau la dispozitie: cipriancristea_2000@yahoo.com
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11194
Data de inscriere : 09/10/2014

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeVin 17 Mar 2017, 23:27

Mulțumesc. La prețul de 243 lei dus-intors nu mă mai interesează alte variante. E mai mult decât ok prețul.
Sus In jos
lifetec




Numarul mesajelor : 329
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4736
Data de inscriere : 01/11/2012

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeLun 20 Mar 2017, 12:16

In weekendul ce tocmai s-a incheiat am facut un drum dus-intors la Chisinau. Biletul la cuseta m-a costat 249 lei. Vagoanele sunt vechi dar comode si calduroase. Au si priize pe culoar. Marea buba a acestui tren este timpul enorm petrecut in vami (peste 3 ore).
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitimeSam 25 Mar 2017, 02:50

Multi prefera autocarul, sunt 4-5 curse pe zi Bucuresti-Chisinau si retur daca nu mai multe, la tren prea putini mai vin.

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 45 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 45 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 45 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 45 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 45 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 24 ... 44, 45, 46 ... 56 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Vehiculele din Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!
» Fotografia lunii august 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: