|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 12 Ian 2016, 22:06 | |
| Orarul trenului international Bucuresti- Chisinau, daca si cand se va construi o cale ferata de ecartament normal Podgoriile Husului HM- Albita CFR- Leuseni CFM- Visterniceni- Chisinau ( si bineinteles cu readucerea in parametri de la nivelul anului 1990 a liniei Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci si reabilitarea liniei 604).
-IR 402 Bucuresti Nord- Chisinau: Bucuresti Nord plecare 19.33, Mogosoaia trecere 19.52, Urziceni 20.30/20.32, Faurei 21.27/21.28, Tecuci 22.44/22.46, Tecuci Nord hc trecere 22.49, Barlad 23.36/23.38, Crasna 0.08/0.09, Cretesti trecere 0.33, Podgoriile Husului HM 0.49/0.55, Albita CFR 1.10/2.10, Leuseni CFM 2.20/3.00, Visterniceni trecere 3.40, Chisinau sosire 3.50.
Timp de mers (total): 8 h si 17 minute.
-IR 401 Chisinau- Bucuresti Nord: Chisinau plecare 22.35, Visterniceni trecere 22.45, Leuseni CFM 23.25/0.05, Albita CFR 0.15/1.15, Podgoriile Husului HM 1.30/1.35, Cretesti trecere 1.50, Crasna 2.14/2.15, Barlad 2.45/2.47, Berheci HM 3.21/3.30 (pentru incrucisare cu IR 1667 Bucuresti Nord- Iasi), Tecuci Nord hc trecere 3.43, Tecuci 3.46/3.48, Faurei 5.04/5.05, Urziceni 5.58/6.00, Mogosoaia trecere 6.39, Bucuresti Nord sosire 6.58
Timp de mers (total): 8 h si 23 minute.
Cu un timp de mers de maxim 8 h si 30 de minute, pe ruta propusa (in intregime pe ecartament normal), trenul Bucuresti-Chisinau ar reprezenta o concurenta reala pentru microbuzele si autocarele Bucuresti-Chisinau via vama Albita.
Ca si material rulant, pentru un confort sporit a pasagerilor, se pot utiliza cele mai moderne vagoane de dormit din parcul CFR- cele ale seriei 70-91, si locomotive clasa 63/65.
VS ar fi urmatoarea: Bucuresti- Nord---Mogosoaia= 80 km/h, Mogosoaia-Urziceni-Faurei-Tecuci= 100 km/h, Tecuci- Tecuci Nord hc= 60 km/h, Tecuci Nord hc- Barlad= 120 km/h, Barlad-Crasna-Cretesti= 100 km/h, Cretesti- Podgoriile Husului HM=40 km/h si Podgoriile Husului HM- Chisinau= 100 km/h.
Distanta ar fi de 430 km. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Ian 2016, 08:58 | |
| Teoretic daca si cind o sa am timp o sa caut toate postarile tale despre linia Podgoriile Husului-Chisinau. Ai facut o obsesie dim ea insa cu postarea de azi se dovedeste ca nu ai viziune.
Deci faci un mers de tren al unei linii care se va construi in viitor insa il modelezi dupa materialul rulant de acuma si dupa sistemul de acuma de mers.
de ce nu spui ca daca peste 20 de ani se va face o linie Zorleni -chisinau aceasta va fi electrificata, va fi de min 160km/h ?
vii cu ideeile tale de 120 km/h,de 60km/h ba chiar de 40 km/h, de linia Tecuci-Faurei cu 100 km/h (daca se screm si acuma o pot face de 140 lejer la cit de dreapta e) si cu locomotive GM. Ce linie noua o proiectezi la 40 km/h? nu ai vazut ca si Vilcele e trecuta drept peste vale pe viaduct ca sa cistige viteza , timp si tonaj?
Pai frate nu gindesti o linie de 140-160 km/h cu ceva locomotive electrice care apar AZI si poate o sa fie deja uzate peste 20 de ani ipotetici daca nu cumva atunci ICE3 o sa fie la suburbane.
Peste tot doar unire unire, dar NOI ROMANIA vrem unire? sau o dam ca Basescu ca unirea, unirea? Cind o sa se construiasca linia aia pe dealurile Moldovei? si acuma e o linie grea la fel si cealalta Falciu e grea cu serpentine si ca sa cistige altitudine.
Unire, unire, poate noi de pe aici vrem sa ne unim cu careva de prin vestul Europei si atunci Moldova sa se uneasca cu Moldova si presedintele lor sa primeasca titlul de Stefan cel Mare.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 13 Ian 2016, 10:06 | |
| Pe ruta Bucuresti- Faurei-Tecuci, viteza proiectata a liniei este de 100 km/h (la momentul constructiei liniei). Intradevar, fiind linie dreapta, usoara de campie, cred ca s-ar putea ridica la 120 km/h (viteza maxima posibila acum in tractiune diesel), fara a trebui schimbat traseul caii.
De la Tecuci la Tecuci Nord hc este aceea scurta portiune cu 60 km/h (probabil datorita curbei de acolo).
De la Tecuci Nord hc la Bârlad acum VS este de 120 km/h.
De la Bârlad la Crasna in 1990 VS era de 100 km/h (acum pe unul din fire este, pe o portiune, de 70 km/h, datorita problemelor cu terasamentul). Tinand cont ca linia urmeaza valea raul Bârlad, in functie de natura solului, trebuie vazut daca este posibila ridicarea VS de la 100 km/h (cat era in 1990) la 120 km/h.
De la Crasna la Cretesti VS era de 80 km/h in 1990. Tinand cont de faptul ca aici nu sunt probleme cu stabilitatea solului si a terenului, iar linia urmeaza un traseu relativ drept (cu exceptia unor curbe destul de largi), se poate ridica VS de la 80 la 100 km/h.
Problema incepe pe portiunea Cretesti- Podgoriile Husului HM- Husi, unde, datorita curbelor stranse, indiferent ce imbunatatiri s-ar face la terasament si suprastructura caii (traverse, prinderi, sina), tot nu se poate merge cu mai mult de 40 km/h (cel mult se poate spori tonajul trenurilor).
O linie noua de la Podgoriile Husului HM la Chisinau, intradevar, pentru a aveea un traseu cat mai drept si cu rampe cat mai mici, este necesara realizarea de sapaturi sau tunele , pentru strapungerea unor dealuri. |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 16 Ian 2016, 08:22 | |
| - ldh80 a scris:
- Pe ruta Bucuresti- Faurei-Tecuci, viteza proiectata a liniei este de 100 km/h (la momentul constructiei liniei).
Intradevar, fiind linie dreapta, usoara de campie, cred ca s-ar putea ridica la 120 km/h (viteza maxima posibila acum in tractiune diesel), fara a trebui schimbat traseul caii.
cine zice a viteza maxima posibila e 120km/h in tratiune Diesel? Pai te gandesti sa investim atat in linie si sa nu cumparam 2-3 automotoare Diesel de 140-160 km/h? ca acum exista |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 17 Ian 2016, 13:25 | |
| Pentru trenul international "Prietenia" Bucuresti-Chisinau, trebuia neaparat vagoane de dormit, si deci si locomotive!
Ori in parcul CFR-Calatori astazi nu exista vreo locomotva diesel care sa poata merge cu mai multe de 120 km/h. Pe plan european, cea mai noua si moderna locomotiva diesel-electrica produsa astazi- "Siemens-Vectron-DE", are o viteza maxima de 160 km/h. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3616 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: modificari mers trenuri CFM Vin 22 Ian 2016, 01:44 | |
| Caile Ferate din Moldova (CFM) au facut cateva schimbari in mersul trenurilor, incepand cu 22 ianuarie 2016, astfel:
- Trenul international nr.105/401 "Prietenia" Chişinău - Bucureşti Nord pleaca acum din Chisinau la 16,45; - Trenul international nr. 821/1051 "Unirea" Chisinau - Iasi-Socola soseste acum la Iasi-Socola la 10,59 si circula in zilele de luni, vineri, sambata si duminica;
- Trenul international nr. 821/1051 "Unirea" Chisinau - Iasi-Socola circula in zilele de luni, vineri, sambata si duminica, pleaca din Chisinau la 06:43 si ajunge in gara Iasi-Socola la ora 10:59; gara Socola se afla in Iasi, langa pasarela Bucium, fiind cea de-a treia gara ca marime din Iasi; legatura cu centrul orasului este asigurata de autobuzul nr.51; itinerariul acestui autobuz special pentru calatorii care sosesc de la Chisinau este: ora 11,14 plecare din Gara Socola pe traseul: Casa Sindicatelor - campus Tudor Vladimirescu (Iulius mall) - Hotel Europa - Moldova Center - Sala Polivalenta (Palas); Tariful unei calatorii este 2 lei romanesti, iar plata se poate face in autobuz. - Trenul international nr. 822/1052 "Unirea" Iasi-Socola - Chisinau, circula in zilele de luni, vineri, sambata si duminica, pleaca din Iasi, gara Socola, la ora 17:12 si ajunge la ora 21:13 in Chisinau; itinerariul autobuzului nr.51, special pentru calatorii care pleaca la Chisinau este: ora 16,10 plecare din campusul Tudor Vladimirescu (Iulius mall) pe traseul: Hotel Europa - Moldova Center - Sala Polivalenta (Palas) - Podu Ros (magazin “1001 Articole”) - Casa Sindicatelor - Gara Socola; Tariful unei calatorii este de 2 lei romanesti, iar plata se poate face in autobuz. Preturile biletului de tren pe ruta Iasi-Chisinau/Chisinau-Iasi sunt: - clasa I – 173 lei moldovenesti (37 lei romanesti) - clasa a II-a – 148 lei moldovenesti (31 lei romanesti) - clasa a III-a – 132 lei moldovenesti (28 lei romanesti) Biletele se cumpara de la casele garii, in Chisinau si de la personalul de tren, in Iasi. - Trenul international nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti Nord circula zilnic, pleaca din Chisinau la ora 16:45, opreste in Ungheni, Iasi-Nicolina, Iasi, Roman, Bacau, Focsani, Buzau, Ploiesti-Sud si ajunge in Bucuresti-Nord la 06:04; Vagoanele sunt de tip cuseta cu locuri la clasa I si a II-a, trenul are in componenta vagon-restaurant; - Trenul international nr. 106/402 "Prietenia” Bucureşti-Nord - Chişinău circula zilnic, pleaca din Bucuresti-Nord la ora 19:15, opreste in Ploiesti-Sud, Buzau, Focsani, Bacau, Roman, Iasi, Iasi-Nicolina, Ungheni si ajunge in Chisinau la 09:06; Vagoanele sunt de tip cuseta cu locuri la clasa I si a II-a, trenul are in componenta vagon-restaurant. Totodata intre Romania si Moldova mai exista si doua trenuri transfrontaliere pe ruta Iasi - Ungheni si retur:
- tren nr.1062: Iasi (4,51) - Ungheni (6,55); - tren nr.1064: Iasi (13,21) - Ungheni (15,05);
- tren nr.1061: Ungheni (7,55) - Iasi (9,52); - tren nr.1063: Ungheni (17,40) - Iasi (19,27);
Noul mers al trenurilor CFM - gara Chisinau, incepand cu 22 ianuarie 2016:
PLECAREA TRENURILOR DE CURSA LUNGA SI LOCALE
Nr. trenului |
Ruta |
Plecarea de la Chisinau | Sosirea la statia terminus | 821 | Chisinau - Iasi-Socola (circula L,V,S,D) | 06.43 | 10.59 | 642 | Chisinau - Odesa (circula M,J,S,D) | 07.34 | 12.11 | 047 | Chisinau - Moscova-Kievskaia | 11.21 | 16.59 | 601 | Chisinau - Ungheni | 16.45 | 19.02 | 105 | Chisinau - Bucuresti-Nord | 16.45 | 06.04 | 804 | Chisinau - Tighina (Bender) 3 | 17.47 | 19.53 | 341 | Chisinau - Moscova-Kievskaia | 20.37 | 05.18 | 061 | Chisinau - St. Petersburg-Vitebsky (vagon pt. Minsk) | 21.51 | 11.43 | SOSIREA TRENURILOR DE CURSA LUNGA SI LOCALE
Nr. trenului |
Ruta | Plecarea de la punctul initial |
Sosirea la Chisinau | 803 | Tighina (Bender) 3 - Chisinau | 04.57 | 07.08 | 062 | St. Petersburg-Vitebsky - Chisinau (vagon de la Minsk) | 20.40 | 07.17 | 602 | Ungheni - Chisinau | 06.49 | 09.06 | 106 | Bucuresti-Nord - Chisinau | 19.15 | 09.06 | 342 | Moscova-Kievskaia - Chisinau | 12.43 | 19.34 | 822 | Iasi-Socola - Chisinau (circula L,V,S,D) | 17.12 | 21.13 | 641 | Odesa - Chisinau (circula M,J,S,D) | 16.48 | 21.44 | 048 | Moscova-Kievskaia - Chisinau | 19.57 | 23.55 |
|
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3616 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: concurs CFM Joi 28 Ian 2016, 22:03 | |
| Ce ar fi mai plăcut de Valentine’s Day decât să te trezești dimineața, să-ți iai rucsacul și să „evadezi” pentru o zi, împreună cu persoana iubită, în frumosul și romanticul oraș Iași? Câștigă bilete de tren tur-retur pentru cursa Chișinău-Iași (clasa I) și ai parte de un 14 februarie original! Atenție! Avem 10 bilete! Ce trebuie să faci? (Regulamentul)
1. LIKE la pagina Calea Ferată din Moldova:
https://www.facebook.com/Calea-Ferată-din-Moldova-512960818793527/?fref=ts
2. LIKE & SHARE PUBLIC la imaginea de concurs
Pe data de 12 februarie vom desemna câștigătorii prin intermediul site-ului www.random.org. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3616 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Feb 2016, 10:55 | |
| CFM: Peste 700 de pasageri au plecat cu trenul din Chişinău spre Iaşi, în prima lună din acest an 713 de pasageri au plecat cu trenul din Chişinău spre Iaşi, în prima lună din acest an. Potrivit datelor oferite de Calea Ferată a Moldovei, cu acelaşi mijloc de transport au revenit la Chişinău în perioada 1 - 31 ianuarie, 798 de pasageri. Numărul record de pasageri, în perioada menţionată a fost înregistrat pe 8 ianuarie, când spre Iaşi au plecat 96 de pasageri. Cel mai mic număr de pasageri care au ales această cursa a fost înregistrat chiar în prima zi a acestui an, când spre Iaşi au plecat 11 persoane. Menţionăm că, miercuri, 30 septembrie, a intrat în circulaţie prima cursa feroviară directă între Chişinău şi Iaşi (gara Socola), fără transbordare la frontieră, anunţă Ministerul Transporturilor. Cursa este operată de trenuri ale operatorului feroviar din Moldova, modernizate la Paşcani, şi folosește o linie de cale ferată cu ecartament larg (1520 mm) specifică infrastructurii feroviare din Moldova. Durata călătoriei este de patru ore, inclusiv timpul destinat controlului de frontiera. 2864 de pasageri au plecat cu trenul din Chişinău spre Iaşi, în prima lună de la lansarea cursei. Potrivit datelor oferite de Calea Ferată a Moldovei, cu acelaşi mijloc de transport au revenit la Chişinău în perioada 30 septembrie - 30 octombrie, 2130 de pasageri. Dacă de luni până vineri numărul pasagerilor a fost până în 60, în zilele de week-end peste 350 de persoane pleacă la Iaşi cu trenul modernizat la Paşcani. Numărul record de pasageri, în perioada menţionată, a fost înregistrat pe 24 octombrie, când, spre Iaşi, au plecat 347 de pasageri. Cel mai mic număr de pasageri care au ales această cursa a fost înregistrat în dată de 20 octombrie, 21 de pasageri. În prima zi a acestei luni, 96 de persoane au călătorit cu trenul spre Iaşi. România foloseşte o cale ferată cu ecartament (distanţă dintre fetele interioare ale celor două sine de cale ferată) standard de 1.435 mm, în timp ce Moldova are o infrastructură feroviară bazată pe un ecartament larg, specific rusesc, de 1520 mm. Din acest motiv, legătura feroviară între cele două state s-a făcut mereu printr-un proces de transbordare în care boghiurile (cuplul de patru roţi pe care este articulat şasiul locomotivelor şi al vagoanelor de cale ferată şi care le permite luarea curbelor) erau schimbate, proces ce ducea la creşterea timpilor de aşteptare şi de parcurgere a cursei. Din 2016, in zilele de luni, vineri, sambata si duminica, trenul modernizat la Paşcani asigură legătura feroviară între România şi Moldova, cu plecare din Chişinău la ora 6:43, iar din Iaşi-Socola la ora 17:12, după cum anunţă Ministerul Transporturilor. Garniturile de tren sunt dotate cu Wi-Fi şi aer condiţionat. Vânzarea biletelor se face de către angajaţi ai Caii Ferate din Moldova, pentru plecarea din Iaşi, anunţă Ministerul Transporturilor de la Bucureşti. "La începutul lui septembrie, în cadrul 'Reuniunii bilaterale a miniştrilor transporturilor' de la Iaşi, dar şi a şedinţei de guvern comune de la Neptun, am stabilit cu Iurie Chirinciuc, Ministrul Transporturilor din Moldova un Acord pentru introducerea acestei curse care va face "legătura" feroviară între români. Decizia răspunde numeroaselor solicitări şi demersuri din partea cetăţenilor şi a autorităţilor locale din cele două ţări" a declarat Iulian Matache, Ministrul Transporturilor roman, cu prilejul primei curse a trenului de la Chişinău la Iaşi. Potrivit CFM (Calea Ferată din Moldova, www.railway.md), preţurile pentru noua rută feroviară sunt:> Vagon de clasa I - 173 lei mold. (37 lei rom.) > Vagon de clasa II - 148 lei mold. (31,50 lei rom.) > Vagon de clasa III - 132 lei mold. (28 lei rom.) sursa: timpul.md |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Feb 2016, 11:12 | |
| De ce CFM nu are mersul de tren ca la noi in Romania ci folosesc sistemul asta de ,,trenuri cursa lunga" ,,locale" ,,tranzit"? |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3616 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Feb 2016, 11:33 | |
| - dan tm a scris:
- De ce CFM nu are mersul de tren ca la noi in Romania ci folosesc sistemul asta de ,,trenuri cursa lunga" ,,locale" ,,tranzit"?
Pur si simplu asa au ei organizat sistemul; au 2 categorii de trenuri: 1. trenuri de cursa lunga si locale (aici intrand si internationalele) - echivalentul pt interregio de la noi si 2. trenuri suburbane - echivalentul pt regio de la noi. |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 03 Feb 2016, 20:16 | |
| - dan tm a scris:
- De ce CFM nu are mersul de tren ca la noi in Romania ci folosesc sistemul asta de ,,trenuri cursa lunga" ,,locale" ,,tranzit"?
La CFm merge greu desovietizare (daca merge...0 |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 04 Feb 2016, 01:08 | |
| Cu asa de multi RUSOFONI (pro rusia) este si normal sa fie greu cu dezvoltarea, inclusiv la trenuri. Ma asteptam la mai multi calatori pe aceste trenuri. CFM nu a reusit sa castige multi oameni de la autocare si microbuze din motivele pe care le stim cu toti : viteza foarte mica, durata mare. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 04 Feb 2016, 09:43 | |
| Practic intreaga retea feroviara a CFM ar trebui complet reconstruita, eventual pe ecartament normal. Insa pentru aceasta ar fi necesare sume foarte mai de bani (de ordinul miliardelor de euro), tinand cont ca reconstructia astazi a unui singur kilometru de cale ferata necesita cca un milion de euro.
In plus, datorita faptului ca reteaua feroviara a CFM a fost construita in cea mai mare parte in timpul Imperiului Tarist (Rus), inainte de anul 1917, liniile au fost construite pe trasee serpuite, cu pante mari si curbe stranse (din motive ramase necunoscute, antreprenorii rusi de atunci au preferat serpuiri de trasee, in locul constructiei de tunele si/sau viaducte), iar daca s-ar pune problema reconstructiei, ar trebui alese alte amplasamente, mai drepte si cu pante mai mici, ceea ce presupune costuri suplimentare.
Ori mi-e greu sa cred ca astazi Moldova ar aveea puterea sa convinga UE sa-i dea atatea bani pentru reconstructia completa a retelei feroviare, iar Romania (desi ar trebui si poate ar vrea sa ajute Moldova in acest sens), nu are astazi asemenea resurse financiare.
Apoi apare si problema celor doua sectoare de cale ferate, care traverseaza de mai multe ori frontiera intre Ucraina si Moldova, datorita granitelor absurde trasate de Stalin in 1940 si in 1944 (pe atunci- limita dintre RSS Moldoveneasca si RSS Ucraineana). E vorba de liniile
-Basarabeasca- Etulia- Reni Est- Reni Vest- Giurgiulesti
-Ocnita- Secureni- Romancauti- Larga (langa orasul Chelmenti)- Medveja- Lipcani- Criva/Mamaliga
Aici ar trebui incheiata o intelegere intre CFM si UZ, ca aceste doua linii sa fie administrate si exploadate de CFM, iar trenurile UZ sa circule pe aceste doua sectoare de cale ferata, fara plata unor taxe.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 04 Feb 2016, 09:56 | |
| Rusofoni sau nu, toată infrastructura lor e construită pe standardele GOST. Uitaţi-vă la noi de cât timp ne chinuim să adaptăm toate STAS-urile la ISO... şi tot nu am terminat. La fel şi cu legislaţia, încă nu e armonizată complet cu cea a UE. Asta în condiţiile în care, la noi, se foloseau multe standarde ,,occidentale", iar instrucţiile feroviare sunt ,,inspirate" de cele germane. Pe când în URSS era altă lume, iar Moldova nu are bugetul statelor baltice.
Antreprenorii ruşi au construit liniile şerpuite ca să taie din costuri... şi liniile private de la noi au fost construite cu cât mai puţine lucrări de artă. Plus că, cel puţin pe liniile private de la noi, s-a mers pe modelul MAV, cu gări cât mai aproape de centrele localităţilor (de aia Ploieşti - Văleni sau Buzău - Nehoiaşu nu evită niciun sat). Situaţia din Republica Moldova nu o cunosc, dar e posibil să fie similară. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 04 Feb 2016, 10:43 | |
| @ ldh80, noi deja stim ca esti cu unirea, nu stiu ce lucrezi de ai atita timp sa cauti toate fabricile, liniile tarile ecartamentele.
Liniile s-au construit si in Romania tot asa serpuite pentru reducerea costurilor dar nu si pentru reducerea devizelor finale. Exact ca azi, Romania a construit linia 300 pe firul Prahovei dind mari costuri ineploatare si chiar a pastrat greseala si la refactie, exemplu la Bobolia nu a trecut riul drept pastrind curba. In schimb Imperiu a construit linia la Predeal dind banii pe un tunel.
Asa si dincolo au facut liniile serpuite ca sa iasa usor la lucru.
Acuma ce vrei tu, Romania sau chiar UE, sa ajute Moldova sa isi faca liniile ecartament normal dar pentru ce?
Romania nu are treaba acolo in Moldova, cind o sa inveti asta o sa intelegi ca doar visezi ca ei sa isi schimbe ecartamentul sa nu mai fie linii taiate de granite.
Dar noi romanii nu am fost niciodata foarte hotariti ci ne-am dat cu care au fost pe aici, asa ca acuma ar trebui sa ne vedem de treaba. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |