Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 31 Mai 2016, 21:42
Da, 480/1, scuze.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 31 Mai 2016, 23:12
Tocmai faptul ca exista atitea trenuri de Moscova care nu merg cu un vagon gol, ar trebui sa iti dea de gindit. Degeaba propui trenuri spre Romania cind ei merg la Moscova, cu atit mai interesant cu cit Ucraina nu mai are trenuri spre Rusia iar Rusia isi construieste linii care sa evite portiunile estice ale Ucrainei. Si totusi trenurile CFM circula.
Este si o poza pe net cu un tren de la Moscova oprit intr-un sat din Moldova la un peron vai si amar insa e plin de pasageri.
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 04 Iun 2016, 16:56
dan tm a scris:
Tocmai faptul ca exista atitea trenuri de Moscova care nu merg cu un vagon gol, ar trebui sa iti dea de gindit. Degeaba propui trenuri spre Romania cind ei merg la Moscova, cu atit mai interesant cu cit Ucraina nu mai are trenuri spre Rusia iar Rusia isi construieste linii care sa evite portiunile estice ale Ucrainei. Si totusi trenurile CFM circula.
Este si o poza pe net cu un tren de la Moscova oprit intr-un sat din Moldova la un peron vai si amar insa e plin de pasageri.
Numarul calatorilor moldoveni care merg spre est (Ucraina, Rusia) si al celor care merg spre vest (Romania, alte tari UE), in special pentru munca, este sensibil egal; diferentele de ocupare ale trenurilor pornesc in primul rand de la pret. Daca pentru a merge de la Chisinau la Bucuresti, microbuzul este mai ieftin (aprox. 70-85 lei auto; 132 lei tren) si ajunge si mai repede decat trenul - trenul avand ca avantaj doar confortul (vagoane de dormit, toaleta, bar-bistrou), pentru a merge de la Chisinau la Kiev sau Moscova, trenul este mai ieftin decat autobuzul, iar confortul oferit de tren (posibilitatea de a te odihni in vagon de dormit, toaleta etc) este mult mai important, deoarece distantele sunt mult mai mari. Asta ar fi explicatia pentru faptul ca trenurile CFM spre est sunt si mai multe si mai pline decat cele spre vest - situatie in care moldovenii prefera mijloacele auto; iar eu nu vorbesc pe de rost - am fost de nenumarate ori in Moldova si am calatorit cu trenurile CFM.
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 05 Iun 2016, 02:00
ldh80 a scris:
Analizând Mersul trenurilor CFM (si i multumesc colegului de forum care a postat acest mers), se desprind cateva concluzii 1. Exista numai 6 trenuri internationale de lung parcurs care circula pe reteaua CFM. Nu am luat in calcul asa-zisele trenuri internationale Socola- Chisinau si Iasi- Ungheni Moldova. Din pacate am remarcat ca aceste 6 trenuri internationale opresc pe teritoriul Republicii Moldova chiar si in statii mai mici- precum Straseni, Sipoteni, Parlita, Calarasi, Drochia, Garbova, Falesti, etc!, un lucru evident anormal. Un tren international de lung parcurs Chisinau- Moscova de exemplul ar trebui sa opreasca pe teritoriul Republicii Moldova numai in Ungheni (sau Beresti daca circula pe racord), Balti-Slobozia (sau Balti-Oras daca circula pe racord), Ocnita si Valcinet (statie de frontiera). 2. Exista din pacate foarte putine trenuri locale- de exemplul pe linia Ungheni- Chisinau circula doar doua perechi/zi trenuri locale (din care o pereche facultativa!), iar pe linia Ungheni- Balti Slobozia circula doar 3 perechi/zi trenuri locale. Pentru ca CFM sa faca fata concurentei ar trebui introduse macar 4-5 perechi/zi trenuri locale Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia. 3. Timpii de mers sunt foarte mari, datorita starii infrastructurii CFM mai mult decat precare.
1. Prin Moldova trec, de fapt, 13 trenuri internationale, din care: 6 apartin CFM (doua Chisinau - Moscova, unul Chisinau - Sankt Petersburg, unul Chisinau - Odesa, unul Chisinau - Iasi-Socola si unul Chisinau - Bucuresti); 4 apartin UZ (doua Etulia - Reni, unul Secureni - Cernauti si unul Larga - Cernauti); doua apartin CFR (Ungheni - Iasi) si unul care apartine RZD (Chisinau - Moscova). Dintre acestea, de lung parcurs sunt 5, dintre care: 4 sunt ale CFM (doua Chisinau - Moscova, unul Chisinau - Sankt Petersburg si unul Chisinau - Bucuresti) si unul care apartine RZD (Chisinau - Moscova). Daca, din motive sentimentale, nu dorim sa consideram trenurile Chisinau - Iasi-Socola si Ungheni - Iasi, drept trenuri internationale, atunci, ar trebui sa aplicam aceeasi masura si pentru trenul Chisinau - Bucuresti. 2. Deoarece Moldova este o tara avand o suprafata nu foarte mare, unele trenuri internationale au rolul ca, pe teritoriul national, sa deserveasca si calaltorii interni, asta evident ca din ratiuni financiare pragmatice. De aceea unele trenuri internationale opresc si in localitati mai mici: atat pentru a prelua calatori din resedintele de raion pentru destinatiile internationale, dar si pentru ca acele trenuri deservesc calatorii aflati in trafic intern, Moldova fiind o tara mica, iar CFM neavand o putere financiara extraordinara. Exemple in acest sens: - trenul international nr. 105/106 Chisinau - Bucuresti si retur circula, pe ruta Chisinau - Ungheni si retur, combinat cu trenul local nr. 601/602 Chisinau - Ungheni si retur; practic sunt doua vagoane destinate calatorilor in trafic intern care sunt atasate la trenul Chisinau - Bucuresti, pana la statia Ungheni, iar, la retur, aceleasi doua vagoane sunt atasate, in Ungheni, la trenul Bucuresti - Chisinau; - trenul international nr. 341/342 Chisinau - Moscova si retur circula pe ruta Chisinau - Ungheni si retur in regim de trafic intern; - trenul international nr. 641/642 Chisinau - Odesa si retur circula pe ruta Chisinau - Tighina/Bender 2 si retur in regim de trafic intern; - trenul international nr. 821/822 Chisinau - Iasi-Socola si retur circula pe ruta Chisinau - Ungheni si retur in regim de trafic intern; deci, pe langa trenurile locale si suburbane, exista si trenuri internationale care deservesc calatorii in trafic intern. Iata si cateva dintre anunturile CFM care vin in sprijinul afirmatiilor mele: „Calea ferată din Moldova informează că, începand cu data de 22.01.2016, vor interveni modificări în circulația trenurilor suburbane, locale și internaționale: Se anulează trenul local Nr. 801/802 Chișinău-Ungheni (plecare 15:50, sosire 18:06). În schimb, pasagerii vor putea circula cu trenul internațional Nr. 105 Chișinău-București, care va fi suplinit cu 2 vagoane a cate 72 locuri fiecare și va avea aceleași opriri ca și trenul Nr. 801/802 Chișinău-Ungheni (Călărași, Sipoteni, Cornești, Pîrlița). Se anulează trenul suburban Nr. 6832 Ungheni-Chișinău (plecare 15:34, sosire 19:09). În schimb, pasagerii vor putea circula cu trenul Nr. 341/342 Moscova-Chișinău. Trenul Nr. 341/342 se va opri la următoarele stații: Pîrlița, Bumbata, Cornești, Bahmut, Sipoteni, Călărași, Bucovăț, Strășeni, Chișinău." "Începând cu data de 29 aprilie, trenul de pasageri Nr. 642/641 de pe cursa Chișinău - Odesa va efectua opriri suplimentare pe porțiunea drumului Chișinău - Tighina/Bender 2, la stațiile din Mereni, Chirca, Jemciug, Socoleni și Anenii Noi, în zilele de croazieră (vineri, sâmbătă și duminică), cu următorul orar: Chișinău (07:34) – Mereni (07:53-07:54) – Chirca (08:01-08:02) – Jemciug (08:06-08:07) – Socoleni (08:10-08:11) – Anenii Noi (08:19-08:20) – Bulboaca (08:24- 08:39) – Tighina/Bender 2 (09:03-09:24). Mersul trenului pe traseul Bender-Odesa/Odesa-Bender se va efectua conform orarului curent. Tighina/Bender 2 (19:48 – 20:13) – Bulboaca (20:35 – 21:00) – Anenii Noi (21:05-21:06) – Socoleni (21:15 – 21:16) – Jemciug (21:21 – 21:22) – Chirca (21:26 – 21:27) – Mereni (21:34 – 21:35) – Chișinău (21:58)."
2. Intre Ungheni si Chisinau circula zilnic doua perechi de trenuri suburbane: nr. 6826/6825 (Ungheni 3,46 - Chisinau 6,58 / Chisinau 8,49 - Ungheni 12,17) si nr. 6828/6831 (Ungheni 8,30 - Chisinau 11,00 / Chisinau 17,42 - Ungheni 20,56) (afirmatia ca unul ar fi facultativ este eronata, intr-un mesaj anterior am postat chiar si fotografii cu mersul trenurilor in gara Ungheni). Pe langa aceste trenuri mai exista si cele internationale care, asa cum am afirmat la puctul 1, intre Ungheni si Chisinau, deservesc si calatorii in trafic intern; afirmatie valabila si pentru traseul Ungheni - Balti unde, la fel, pe langa cele 3 trenuri suburbane, mai exista si cele internationale. 3. Mai multe trenuri suburbane si locale nu ar fi rentabil sa circule in Moldova in momentul de fata; pentru traficul actual si tinand cont de concurenta mijloacelor auto care s-au impanzit si dezvoltat f mult, sunt suficiente, mai ales ca, cele existente in trafic, sunt suplinite si de cele internationale, asa cum argumentam si mai sus. Ca si in Romania, si in Moldova, multe rute feroviare au disparut datorita concurentei, de cele mai multe ori neloiale, a mijloacelor de transport auto (un bun exemplu ar fi ruta Crasna - Husi, unde transportul feroviar nu a mai facut fata concurentei celui auto si, evident, si datorita unor interese obscure arhicunoscute). 4. Infrastructura CFM nu este "mai mult decat precara" daca avem in vedere liniile principale, ca si in Romania, vorbim in mare parte de linii si de terasament invechite si uzate; timpii de parcurs destul de mari sunt datorati poate mai mult locomotivelor si vagoanelor destul de vechi (cu exceptia automotoarelor modernizate D1M care circula momentan pe rutele Chisinau - Iasi-Socola, respectiv Chisinau - Tighina/Bender 3); liniile de cale ferata Ungheni-Chisinau si Chisinau-Tighina/Bender-Tiraspol-Cuciurgan, pe care am circulat de nenumarate ori, se prezinta in stare relativ buna.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 06 Iun 2016, 11:09
Bun- deci inteleg ca ar fi destui calatori care circula din Republica Moldova in Romania si invers- ceea ce nu poate decat sa ma bucure!
Acum ideea ar fi de gasit si modalitati pentru ca acesti calatori , ca sa renunte la transportul auto si sa-l utilizeze pe cel feroviar.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 06 Iun 2016, 16:17
Preţul e în favoarea rutierului... plus că la rutier ai şanse mai mari să găseşti nefumători în maşină, care să te ajute să bagi în ţară mai mult de 2 pachete de ţigări (să declare că sunt ale lor ţigările; dacă ai găsit 3 nefumători, deja ai 6 pachete în plus pe lângă alea 2 la care ai dreptul). Am avut în facultate colegi din Republica Moldova... veneau cu duba/autocarul, tocmai ca să poată să îşi aducă ţigări.
_________________ :TTT:
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 06 Iun 2016, 22:49
gara Chisinau: trenul IR nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti-Nord, circula zilnic, Chisinau (16,45), Ungheni (19,02 - 20,39), Iasi-Nicolina (22,13), Iasi (22,18 - 22,38), Bacau (1,00), Focsani (2,42), Buzau (3,58), Ploiesti-Sud (5,09), Bucuresti-Nord (6,04); vagoane de dormit, clasa I si a II-a, vagon bar-bistrou;
Trenul IR nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti-Nord - vagon de dormit
Trenul IR nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti-Nord - vagon de dormit
Trenul IR nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti-Nord, in gara Chisinau
- sediul central al ÎS „Calea Ferată din Moldova” (str. Vlaicu Pârcălab 48, Chişinău)
- ziarul Feroviarul Moldovei afisat la sediul central CFM (str. Vlaicu Pârcălab, Chişinău)
- sediul central CFM (str. Vlaicu Pârcălab 48, Chişinău) - cladire monument istoric
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: material rulant CFM Mar 07 Iun 2016, 15:11
- automotor CFM, pe traseul Mateuţi - Şoldăneşti
- automotor modernizat CFM, in zona Bălți
- tren de cursă lungă Chișinău - Moscova
- automotor CFM, pe traseul Ghindeşti - Floreşti
- automotor modernizat CFM, circulă momentan pe rutele: Chișinău - Iași-Socola și Chișinău - Tighina/Bender 3
- tren local CFM
- gara Chișinău, automotor modernizat CFM, de tipul D1M, circulă momentan pe rutele: Chișinău - Iași-Socola și Chișinău - Tighina/Bender 3
- gara Chișinău, locomotive CFM, modernizate in 2016
- gara Chișinău, locomotivă CFM, modernizată in 2016
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 07 Iun 2016, 17:46
CHISINAU -PLECAREA TRENURILOR
Nr. si tipul
trenului
Ruta
Plecarea de la Chisinau
Sosirea la statia terminus
821 CFM international
Chisinau - Iasi-Socola (circula L,V,S,D)
06.43
10.59
6908 CFM suburban
Chisinau - Revaca
07.22
07.40
642 CFM international
Chisinau - Odesa (circula V,S,D)
07.34
12.25
6825 CFM suburban
Chisinau - Ungheni
08.49
12.17
047 CFM international
Chisinau - Moscova-Kievskaia
11.37
16.59
601 CFM local
Chisinau - Ungheni
16.45
19.02
105 CFM international
Chisinau - Bucuresti-Nord
16.45
06.04
6831 CFM suburban
Chisinau - Ungheni
17.42
20.56
804 CFM local
Chisinau - Tighina/Bender 3
17.55
20.01
6819 CFM suburban
Chisinau - Basarabeasca
18.55
23.34
341 CFM international
Chisinau - Moscova-Kievskaia
21.32
05.18
061 CFM international
Chisinau - St. Petersburg-Vitebsky (circula in zilele impare)
22.26
11.43
066 RZD international
Chisinau - Moscova-Kievskaia (circula in zilele impare)
23.23
04.32
CHISINAU - SOSIREA TRENURILOR
Nr. si tipul trenului
Ruta
Plecarea de la punctul initial
Sosirea la Chisinau
6820 CFM suburban
Basarabeasca - Chisinau
02.02
06.25
803 CFM local
Tighina/Bender 3 - Chisinau
04.44
06.55
6826 CFM suburban
Ungheni - Chisinau
03.46
06.58
6907 CFM suburban
Revaca - Chisinau
08.07
08.25
062 CFM international
St. Petersburg-Vitebsky - Chisinau (circula in zilele impare)
20.40
08.31
602 CFM local
Ungheni - Chisinau
06.49
09.07
106 CFM international
Bucuresti-Nord - Chisinau
19.15
09.07
6828 CFM suburban
Ungheni - Chisinau
08.30
11.00
065 RZD international
Moscova-Kievskaia - Chisinau (circula in zilele pare)
16.17
19.33
342 CFM international
Moscova-Kievskaia - Chisinau
12.43
20.39
822 CFM international
Iasi-Socola - Chisinau (circula L,V,S,D)
17.12
21.13
641 CFM international
Odesa - Chisinau (circula V,S,D)
16.48
21.58
048 CFM international
Moscova-Kievskaia - Chisinau
19.57
00.13
CALEA FERATA DIN MOLDOVA - MERSUL TRENURILOR 2016 27.03.2016 – 30.10.2016 http://www.fahrplancenter.com/CFM%20Mersul%202016.pdf
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 08 Iun 2016, 22:04
ldh80 a scris:
3. Timpii de mers sunt foarte mari, datorita starii infrastructurii CFM mai mult decat precare. Nu stiu daca la ora actuala Republica Moldova ar putea accesa fonduri europene consistente pentru reabilitarea infrastructurii feroviare- probabil multi ani de acum incolo o linie complet dublata, echipata cu BLA si pe care sa se poata circula cu 140- 160 km/h Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia, va ramane un vis frumos!
Salut, sunt din Balti (Rep. Moldova) am absolvit Colegiul Feroviar, am mecanici cunoscuti la CFM si cam sunt la curent cu situatia ce tine de viteze si restrictii.
- Calea Ferata din Moldova are un profil foarte greu... sa luam linia Ungheni-Chisinau... cel mai dificil profil e intre statia Pirlita si Cornesti... unde panta maxima e de 23%!!!
Viteza de circulatie e de 40km/h cat la urcare atat si la coborare (tren de pasageri)
iar cele marfare 25km\h
https:
si mai departe pina la Chisinau mai sunt statii cu restrictii de 40/25 km/h...
Linia intre Ungheni si Untesti fiind pe un loc m;astinos...tot are o permanenta restrictie de 15/25 km/h
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 08 Iun 2016, 22:23
Interesant ca esti din bransa, deci o sa poti sa aduci informatii corecte, poate chiar instructii de la CFM , semnalizare, remorcare, miscare etc. in limba romana.
Pe de alta parte in Romania sint pante mai mari chiar de 28 la mie.
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 08 Iun 2016, 22:47
dan tm a scris:
Pe de alta parte in Romania sint pante mai mari chiar de 28 la mie.
Am avut in vedere ca viteza in mediu va fi de 70-80 km/h daca starea CF va fi la nivelul potrivit... sunt curbe cu radius mic... cu 90-100 km/h se poate circula numai intre statiile Straseni-Bucovet-Calarasi..unde linia merge pe directa... in rest...dar nu se circula cu 100, din cauza "valurilor"
chiar si cu modernizarea CF, vitezele nu vor creste semnificativ - fara o reproiectare.
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Trenuri directe Romania - Moldova Vin 10 Iun 2016, 00:26
Trenuri directe intre Romania si Moldova si retur:
1. - Trenul IR nr. 821/1051 "Unirea" Chisinau - Iasi-Socola, circula luni, vineri, sambata si duminica, Chisinau (06,43), Straseni (7,13), Calarasi (7,45), Ungheni (8,55 - 9,35), Iasi-Socola (10,59); vagoane clasa I, a II-a si a III-a; - Trenul IR nr. 822/1052 "Unirea" Iasi-Socola - Chisinau, circula luni, vineri, sambata si duminica, Iasi-Socola (17,12), Ungheni (18,57 - 19,17), Calarasi (20,24), Straseni (20,47), Chisinau (21,13); vagoane clasa I, a II-a si a III-a; 2. - Trenul IR nr.105/401 "Prietenia” Chişinău - Bucureşti-Nord, circula zilnic, Chisinau (16,45), Calarasi (17,42), Ungheni (19,02 - 20,39), Iasi-Nicolina (22,13), Iasi (22,18 - 22,38), Bacau (1,00), Focsani (2,42), Buzau (3,58), Ploiesti-Sud (5,09), Bucuresti-Nord (6,04); vagoane de dormit, clasa I si a II-a, vagon bar-bistrou; - Trenul IR nr. 106/402 "Prietenia” Bucureşti-Nord - Chişinău, circula zilnic, Bucuresti-Nord (19,15), Ploiesti-Sud (20,06), Buzau (21,29), Focsani (22,44), Bacau (0,29), Iasi (2,49 - 3,09), Iasi-Nicolina (3,17), Ungheni (5,02 - 6,49), Calarasi (8,15), Chisinau (9,06); vagoane de dormit, clasa I si a II-a, vagon bar-bistrou; 3. - Trenul Regio nr.1062 Iasi - Ungheni, circula zilnic, Iasi (4,51), Iasi-Nicolina (4,58), Iasi-Socola (5,04), Ungheni (6,55); - Trenul Regio nr.1061 Ungheni - Iasi, circula zilnic, Ungheni (7,55), Iasi-Socola (9,36), Iasi-Nicolina (9,46), Iasi (9,51); 4. - Trenul Regio nr.1064 Iasi - Ungheni, circula zilnic, Iasi (13,12), Iasi-Nicolina (13,22), Iasi-Socola (13,28), Ungheni (15,05); - Trenul Regio nr.1063 Ungheni - Iasi, circula zilnic, Ungheni (17,00), Iasi-Socola (18,19), Iasi-Nicolina (18,25), Iasi (18,30);
Pt calatorii in Moldova (Chisinau, Tiraspol, Soroca etc) sau Ucraina (Cernauti, Liov, Odesa etc) si servicii de ghid personal, ma puteti contacta (0722363643)!
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 10 Iun 2016, 01:42
Si care sunt preturile?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 10 Iun 2016, 08:57
Dar care sint conditiile de intrare si tranzitare a Transnistriei cu trenul, in drum spre Odesa?