|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Caile ferate moldovenesti Sam 14 Iul 2012, 15:06 | |
| Ce am remarcat in Basarabia: nu am vazut nici o statie cu semnalizare & comanda mecanica (toate statiile pe care le-am vazut personal- Ungheni, Chisinau, Balti-Slobozia, Drochia, Floresti) au macaze automate si semnale luminoase! In privinta liniilor duble, in afara de tronsonul Ungheni- Chisinau, este dubla si linia Tighina 2- Tiraspol (podul peste Nistru este pentru cale dubla). In privinta electrificarilor, dupa 1991 s-ar fi inceput electrificarea liniei Razdelnaja- Kugiurgan (frontiera Moldova/Ucraina)- Tiraspol- Tighina 2- si inca o statie spre Chisinau. La Tighina 2 pe google earth se vad stalpii de sustinere a catenarei, care au apucat sa fie montati! In privinta vitezelor de deplasare- date comparative:
1. Ungheni- Chisinau: distanta= 108 km, timpi de mers (tren international fara oprire): 1 h si 44 minute (in 1988-1989), respectiv 2 h si 2 minute (acum)
2. Vadu Siret- Cernauti: distanta=40 km, timpi de mers (tren international fara oprire): 55 minute (in 1989-1989), respectiv 1 h si 22 minute!
Pe rutele interne, deservite de automotoare "D2" de obicei, in anii 1998-1999 situatia era:
-Ungheni- Balti Slobozia: 85 km, timpi de mers 2 h si 52 minute, cu opriri in statiile: Beresti, Petresti, Buciumeni, Stolniceni, Sarata Veche, Falesti (centru raional), Catranic, Hiliuti, Rautel (de aici se ramifica linia spre Glodeni), Balti-Oras.
-Balti Slobozia- Ocnita: 91 km, timpi de mers: 2 h si 27 minute, cu opriri in statiile: Pelinei, Sofia, Drochia (centru raional), Ghizdita, Tarnovo, Dondosani (centru raional), Rediul Mare (de aici se ramifica lini spre Cupcini), Grinauti.
-Ungheni- Chisinau: 108 km, timpi de mers: 3 h si 15 minute, cu opriri in sttiile: Nutesti, Parlita, Cornesti, Bahmut, Sipoteni, Calarasi (centru raional), Bucovat (de aici se ramifica pana in 1944 linia ingusta spre Podgoriile Husului HM), Straseni (centru raional), Ghidighici, Visterniceni (gara situata in orasul Chisinau).
Pentru Moldova, ar fi utila o magistrala feroviara nord-sud (cum de altfel era proiectata in perioada interbelica): Otaci- Soroca- Floresti- Orhei- Chisinau! |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 14 Iul 2012, 16:45 | |
| Poate sa imi spuna cineva de ce inca mai exista clasa a III-a ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 14 Iul 2012, 17:41 | |
| Acum câteva luni, guvernul a dat ordin să existe o clasă socială de transport cu trenul. Sunt curios cum consideră ei automotoarele Ganz nemodernizate, că alea au doar banchete din lemn în ele. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 27 Iul 2012, 19:13 | |
| De mâne 27.07.2012 trenul modernizat va asigura cursa Chişinău – Ocniţa, Ocniţa - Chişinău Mâne pasagerii care călătoresc cu trenul din Chişinău spre Ocniţa vor avea posibilitatea să se deplaseze cu trenul local D1 M, cu un nivel înalt de confort. Trenul nou modernizat va circula în zilele impare, iar călătorii încă pot procura bilete la preţurile vechi până la Ocniţa. Majorarea acestora se va face în viitorul apropiat. În zilele pare, pasagerii se vor putea deplasa cu un alt tren, care asigură legătura dintre gările Chişinău – Ocniţa, preţul la bilete rămânând cel vechi.
La moment, trenul va asigura cursa Chişinău – Ocniţa, Ocniţa – Chişinău. Nu este asigurată legătura cu oraşul Bender pe motiv că nu au fost definitiv coordonată deplasarea prin punctul Bulboaca cu Serviciul Vamal şi Serviciul Grăniceri. Trenul modernizat va staţiona numai în centrele raionale. Pentru călătorii din nordul ţării, această cursă face legătura cu trenul nr. 105 – 106 cu ruta Chişinău – Bucureşti – Chişinău.
Noul grafic de deplasare Chişinău – Ocniţa, Ocniţa – Chişinău:
Chişinău: 09.15, Călăraşi 10.04 – 10.06, Bereşti 11.12 – 11.14, Făleşti 11.56– 11.58, Bălţi 12.33 – 12.35, Drochia 13.16 – 13.18, Donduşeni 13.53 – 13.55, Ocniţa 14.30. Ocniţa: 15.08, Donduşeni 15.39 – 15.41, Drochia 16.19 – 16.21, Bălţi 16.59 – 17.01, Făleşti 17.32 – 17.34, Bereşti 18.15 – 18.18, Călăraşi 19.30 – 19.32, Chişinău 20.21.
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 27 Iul 2012, 20:26 | |
| karpaty, automotorul fotografiat de tine in gara din Chisinau aveau doar bancute de lemn? Ai idee daca se puteau scoate din vagoane? Erau calatori pentru el?
|
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 27 Iul 2012, 21:12 | |
| Nu se mai aude nimic de Chisinau-Milano |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 27 Iul 2012, 22:07 | |
| - adirmvl a scris:
- karpaty, automotorul fotografiat de tine in gara din Chisinau aveau doar bancute de lemn? Ai idee daca se puteau scoate din vagoane? Erau calatori pentru el?
Da era doar cu bancutele de lemn , nu se puteau misca de la locul lor , erau bine fixate . Cand a plecat a fost ocupat cam 90% . |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 27 Iul 2012, 22:18 | |
| Scuze, nu cred ca m-am exprimat corect. Intrebarea era daca se pot scoate din vagoane in sensul ca poate fi facuta mai scurta garnitura? Nu daca se pot scoate bancutele din vagoane. 90%?! Asta inseamna... peste 500 de calatori?... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| | | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 28 Iul 2012, 05:16 | |
| ciudat cu moldoveni astia ca ei is mai mult cu dubele, la noi cand inca mai circulau DAC-uri prin mai toate orasele la ei erau deja plin de dube, si chestia asta cu Raioane cu stationari te duce cu gandul la comunism. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 28 Iul 2012, 11:22 | |
| - paall a scris:
- chestia asta cu Raioane cu stationari te duce cu gandul la comunism.
Păi se chemau judeţe, dar când a venit Partidul Comuniştilor le-au re-botezat raioane ca pe vremea URSS-ului _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Caile ferate moldovenesti Sam 28 Iul 2012, 13:28 | |
| In Moldova, ar trebui sa fie 6-7 judete (cum de altfel era si in 1918-1940), nu cca 40 de raioane cum e acum! E ridicol ca in Moldova sa existe tot atatea raioane cate judete sunt in Romania, la o suprafata mult mai mica! In legatura cu transportul urban in comun din Basarabia, pana prin anii 1998-2000 era dominat de autobuzele IKARUS-260/280. Ulterior, din cauza scaderii masive a numarului de calatori (datorita masivei plecari a fortei de munca active in strainatate, inchiderii fabricilor, etc) , s-au inmultit microbuzele. In plus, in Basarabia sunt putine orase de dimensiuni mai mari, care sa aiba serviciul de transport urban in comun: Chisinau, Tighina, Tiraspol, Balti- cu o populatie de peste 100.000 locuitori, si Soroca, Cahul si Orhei- cu o populatie de pana in 50.000 locuitori. In sudul Basarabiei, doar Cetatea-Alba (Bilgorod-Dniproski), Ismail si cateva orasele mici (Bolgrad, Reni si Tatarbunar) ar avea transport urban in comun. Totusi, de apreciat in Basarabia ca s-a pus accentul pe sistemele de troleibuze! Acestea exista in 6 orase: Cernauti (din 1939), Chisinau (1949), Tiraspol (1967), Balti (1972), Tighina (1993; intre orasele Tiraspol si Tighina exista linie de troleibuze) si posibil Ismail. In satul Solonceni (raionul Rezina), intre 1993-1994 a existat singurul "troleibuz rural" de pe Glob! Reteaua si vehiculul au fost achizitionate pe banii colhozului (=CAP) local, care atunci era milionar! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 28 Iul 2012, 15:17 | |
| Si Romania a fost cu impartirea administrativa pe raioane parca pana a venit Ceausescu , el a modificat in judete , eu asa stiu . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 28 Iul 2012, 15:18 | |
| Din cate stiu eu si am vazut si o harta din 1965 au fost si regiuni inainte de judete!! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Caile ferate moldoveneste Sam 28 Iul 2012, 15:55 | |
| In Romania situatia a fost:
1948- sunt mentinute judetele; 1952- noua organizare administrativ- teritoriala, dupa model sovietic, cu regiuni si raioane; De-a lungul timpului numarul lor a variat; in 1967 erau 16 regiuni. Intre 1952-1959 a existat si "Regiunea autonoma maghiara"!
18 februarie 1968- se revine la judete, iar Bucurestiul este impartit in 8 sectoare
1 iulie 1979- se reduce numarul de sectoare in Bucuresti de la 8 la 6; se decide ca toate orasele-resedinta de judet sa fie declarate municipii- 8: Vaslui, Slobozia, Slatina, Alecsandria, Miercurea-Ciuc, Sfantu-Gheorghe, Zalau si Bistrita.
23 ianuarie 1981- este infiintat judetul Giurgiu (resedinta- minicipiul Giurgiu), judetul Calarasi- (resedinta municipiul Calarasi) si "Sectorul Agricol Ilfov" (subordonat "Comitetului Executiv a Consiliului Popular Municipal Bucuresti"). Aceasta ultima reorganizare s-a facut prin reimpartirea vechilor judete Ialomita si Ilfov.
Scuze de off-topic! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |