Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+68
rich1974
Vale_ntin
marius664
TER200
Ikarus99
ciprian71
alex1987
teoiasi
DAS 2011
Veaceslav_MD
mielutu zburator
Teodor
Lineus646
riciu
lifetec
TVlad
LanceR
huiu_goe
delfinson
apmatei
spiderpc
alliens
Vitosa
Katalyn
dan tm
kristi kkk
cata
IonutCFR2009
@ndrey
marius_catalin84
baiazid
BlueLight
Re6/6
Volk
Goanga
Vlad
roseanu
trenulet
Sergiu rmn
Adirmvl
cfr500
alex.alexus.tm
mureseanu_976
didinul
EuroNight
popovici
razvan - trenuri
Dr2005
Adrian78
Semafor
mihaiuc
Codrut1985
pannonia express
Luna
DUAL
redeme
ldh80
Vlad-Ar
srazvi
COSTACHE MIHAIL
ultras
didi
Ionutz
ionutz72
Nesebar
Costin.H
cristi CFR
bogdan srl
72 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 37 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Caile ferate moldovenesti   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 14 Iul 2012, 15:06

Ce am remarcat in Basarabia: nu am vazut nici o statie cu semnalizare & comanda mecanica (toate statiile pe care le-am vazut personal- Ungheni, Chisinau, Balti-Slobozia, Drochia, Floresti) au macaze automate si semnale luminoase!
In privinta liniilor duble, in afara de tronsonul Ungheni- Chisinau, este dubla si linia Tighina 2- Tiraspol (podul peste Nistru este pentru cale dubla).
In privinta electrificarilor, dupa 1991 s-ar fi inceput electrificarea liniei Razdelnaja- Kugiurgan (frontiera Moldova/Ucraina)- Tiraspol- Tighina 2- si inca o statie spre Chisinau. La Tighina 2 pe google earth se vad stalpii de sustinere a catenarei, care au apucat sa fie montati!
In privinta vitezelor de deplasare- date comparative:

1. Ungheni- Chisinau: distanta= 108 km, timpi de mers (tren international fara oprire): 1 h si 44 minute (in 1988-1989), respectiv
2 h si 2 minute (acum)

2. Vadu Siret- Cernauti: distanta=40 km, timpi de mers (tren international fara oprire): 55 minute (in 1989-1989), respectiv 1 h si 22 minute!

Pe rutele interne, deservite de automotoare "D2" de obicei, in anii 1998-1999 situatia era:

-Ungheni- Balti Slobozia: 85 km, timpi de mers 2 h si 52 minute, cu opriri in statiile: Beresti, Petresti, Buciumeni, Stolniceni, Sarata Veche, Falesti (centru raional), Catranic, Hiliuti, Rautel (de aici se ramifica linia spre Glodeni), Balti-Oras.

-Balti Slobozia- Ocnita: 91 km, timpi de mers: 2 h si 27 minute, cu opriri in statiile: Pelinei, Sofia, Drochia (centru raional), Ghizdita, Tarnovo, Dondosani (centru raional), Rediul Mare (de aici se ramifica lini spre Cupcini), Grinauti.

-Ungheni- Chisinau: 108 km, timpi de mers: 3 h si 15 minute, cu opriri in sttiile: Nutesti, Parlita, Cornesti, Bahmut, Sipoteni, Calarasi (centru raional), Bucovat (de aici se ramifica pana in 1944 linia ingusta spre Podgoriile Husului HM), Straseni (centru raional), Ghidighici, Visterniceni (gara situata in orasul Chisinau).

Pentru Moldova, ar fi utila o magistrala feroviara nord-sud (cum de altfel era proiectata in perioada interbelica): Otaci- Soroca- Floresti- Orhei- Chisinau!
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7371
Data de inscriere : 18/11/2011

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 14 Iul 2012, 16:45

Poate sa imi spuna cineva de ce inca mai exista clasa a III-a ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 14 Iul 2012, 17:41

Acum câteva luni, guvernul a dat ordin să existe o clasă socială de transport cu trenul. Sunt curios cum consideră ei automotoarele Ganz nemodernizate, că alea au doar banchete din lemn în ele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22393
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeVin 27 Iul 2012, 19:13

De mâne 27.07.2012 trenul modernizat va asigura cursa Chişinău – Ocniţa, Ocniţa - Chişinău
Mâne pasagerii care călătoresc cu trenul din Chişinău spre Ocniţa vor avea posibilitatea să se deplaseze cu trenul local D1 M, cu un nivel înalt de confort. Trenul nou modernizat va circula în zilele impare, iar călătorii încă pot procura bilete la preţurile vechi până la Ocniţa. Majorarea acestora se va face în viitorul apropiat. În zilele pare, pasagerii se vor putea deplasa cu un alt tren, care asigură legătura dintre gările Chişinău – Ocniţa, preţul la bilete rămânând cel vechi.

La moment, trenul va asigura cursa Chişinău – Ocniţa, Ocniţa – Chişinău. Nu este asigurată legătura cu oraşul Bender pe motiv că nu au fost definitiv coordonată deplasarea prin punctul Bulboaca cu Serviciul Vamal şi Serviciul Grăniceri. Trenul modernizat va staţiona numai în centrele raionale. Pentru călătorii din nordul ţării, această cursă face legătura cu trenul nr. 105 – 106 cu ruta Chişinău – Bucureşti – Chişinău.

Noul grafic de deplasare Chişinău – Ocniţa, Ocniţa – Chişinău:

Chişinău: 09.15, Călăraşi 10.04 – 10.06, Bereşti 11.12 – 11.14, Făleşti 11.56– 11.58, Bălţi 12.33 – 12.35, Drochia 13.16 – 13.18, Donduşeni 13.53 – 13.55, Ocniţa 14.30. Ocniţa: 15.08, Donduşeni 15.39 – 15.41, Drochia 16.19 – 16.21, Bălţi 16.59 – 17.01, Făleşti 17.32 – 17.34, Bereşti 18.15 – 18.18, Călăraşi 19.30 – 19.32, Chişinău 20.21.

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeVin 27 Iul 2012, 20:26

karpaty, automotorul fotografiat de tine in gara din Chisinau aveau doar bancute de lemn? Ai idee daca se puteau scoate din vagoane? Erau calatori pentru el?
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeVin 27 Iul 2012, 21:12

Nu se mai aude nimic de Chisinau-Milano
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22393
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeVin 27 Iul 2012, 22:07

adirmvl a scris:
karpaty, automotorul fotografiat de tine in gara din Chisinau aveau doar bancute de lemn? Ai idee daca se puteau scoate din vagoane? Erau calatori pentru el?

Da era doar cu bancutele de lemn , nu se puteau misca de la locul lor , erau bine fixate . Cand a plecat a fost ocupat cam 90% .

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeVin 27 Iul 2012, 22:18

Scuze, nu cred ca m-am exprimat corect. Intrebarea era daca se pot scoate din vagoane in sensul ca poate fi facuta mai scurta garnitura? Nu daca se pot scoate bancutele din vagoane. Smile
90%?! Neutral Asta inseamna... peste 500 de calatori?...
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22393
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeVin 27 Iul 2012, 22:23

adirmvl a scris:
Scuze, nu cred ca m-am exprimat corect. Intrebarea era daca se pot scoate din vagoane in sensul ca poate fi facuta mai scurta garnitura? Nu daca se pot scoate bancutele din vagoane. Smile
90%?! Neutral Asta inseamna... peste 500 de calatori?...

Nu , nu se poate scoate din vagoane , asa este rama asa circula . Da era cam plina , ma si miram cum tot veneau calatorii si se urcau cum de altfel era si la noi pe vremuri .

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 28 Iul 2012, 05:16

ciudat cu moldoveni astia ca ei is mai mult cu dubele, la noi cand inca mai circulau DAC-uri prin mai toate orasele la ei erau deja plin de dube, si chestia asta cu Raioane cu stationari te duce cu gandul la comunism.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 28 Iul 2012, 11:22

paall a scris:
chestia asta cu Raioane cu stationari te duce cu gandul la comunism.
Păi se chemau judeţe, dar când a venit Partidul Comuniştilor le-au re-botezat raioane ca pe vremea URSS-ului Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Caile ferate moldovenesti   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 28 Iul 2012, 13:28

In Moldova, ar trebui sa fie 6-7 judete (cum de altfel era si in 1918-1940), nu cca 40 de raioane cum e acum! E ridicol ca in Moldova sa existe tot atatea raioane cate judete sunt in Romania, la o suprafata mult mai mica!
In legatura cu transportul urban in comun din Basarabia, pana prin anii 1998-2000 era dominat de autobuzele IKARUS-260/280. Ulterior, din cauza scaderii masive a numarului de calatori (datorita masivei plecari a fortei de munca active in strainatate, inchiderii fabricilor, etc) , s-au inmultit microbuzele. In plus, in Basarabia sunt putine orase de dimensiuni mai mari, care sa aiba serviciul de transport urban in comun: Chisinau, Tighina, Tiraspol, Balti- cu o populatie de peste 100.000 locuitori, si Soroca, Cahul si Orhei- cu o populatie de pana in 50.000 locuitori.
In sudul Basarabiei, doar Cetatea-Alba (Bilgorod-Dniproski), Ismail si cateva orasele mici (Bolgrad, Reni si Tatarbunar) ar avea transport urban in comun.
Totusi, de apreciat in Basarabia ca s-a pus accentul pe sistemele de troleibuze! Acestea exista in 6 orase: Cernauti (din 1939), Chisinau (1949), Tiraspol (1967), Balti (1972), Tighina (1993; intre orasele Tiraspol si Tighina exista linie de troleibuze) si posibil Ismail.
In satul Solonceni (raionul Rezina), intre 1993-1994 a existat singurul "troleibuz rural" de pe Glob! Reteaua si vehiculul au fost achizitionate pe banii colhozului (=CAP) local, care atunci era milionar!
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22393
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 28 Iul 2012, 15:17

Si Romania a fost cu impartirea administrativa pe raioane parca pana a venit Ceausescu , el a modificat in judete , eu asa stiu .

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 28 Iul 2012, 15:18

Din cate stiu eu si am vazut si o harta din 1965 au fost si regiuni inainte de judete!!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Caile ferate moldoveneste   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitimeSam 28 Iul 2012, 15:55

In Romania situatia a fost:

1948- sunt mentinute judetele;
1952- noua organizare administrativ- teritoriala, dupa model sovietic, cu regiuni si raioane;
De-a lungul timpului numarul lor a variat; in 1967 erau 16 regiuni.
Intre 1952-1959 a existat si "Regiunea autonoma maghiara"!

18 februarie 1968- se revine la judete, iar Bucurestiul este impartit in 8 sectoare

1 iulie 1979- se reduce numarul de sectoare in Bucuresti de la 8 la 6; se decide ca toate orasele-resedinta de judet sa fie declarate municipii- 8: Vaslui, Slobozia, Slatina, Alecsandria, Miercurea-Ciuc, Sfantu-Gheorghe, Zalau si Bistrita.

23 ianuarie 1981- este infiintat judetul Giurgiu (resedinta- minicipiul Giurgiu), judetul Calarasi- (resedinta municipiul Calarasi) si "Sectorul Agricol Ilfov" (subordonat "Comitetului Executiv a Consiliului Popular Municipal Bucuresti").
Aceasta ultima reorganizare s-a facut prin reimpartirea vechilor judete Ialomita si Ilfov.

Scuze de off-topic!
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 7 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 37 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Vehiculele din Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!
» Fotografia lunii august 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: