Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+68
rich1974
Vale_ntin
marius664
TER200
Ikarus99
ciprian71
alex1987
teoiasi
DAS 2011
Veaceslav_MD
mielutu zburator
Teodor
Lineus646
riciu
lifetec
TVlad
LanceR
huiu_goe
delfinson
apmatei
spiderpc
alliens
Vitosa
Katalyn
dan tm
kristi kkk
cata
IonutCFR2009
@ndrey
marius_catalin84
baiazid
BlueLight
Re6/6
Volk
Goanga
Vlad
roseanu
trenulet
Sergiu rmn
Adirmvl
cfr500
alex.alexus.tm
mureseanu_976
didinul
EuroNight
popovici
razvan - trenuri
Dr2005
Adrian78
Semafor
mihaiuc
Codrut1985
pannonia express
Luna
DUAL
redeme
ldh80
Vlad-Ar
srazvi
COSTACHE MIHAIL
ultras
didi
Ionutz
ionutz72
Nesebar
Costin.H
cristi CFR
bogdan srl
72 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 38 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 15:46

In acest context, poate ar fi binevenit si un proiect de reconstructie a fostei cai ferate inguste (construita intre 1916/1918 si desfiintata intre 1940-1945) dintre HM Podgoriile Husului si Bucovat! Dar cu conditia sa fie reconstruita pe un alt amplasament, cu un traseu cat mai drept posibil si cu rampe cat mai mici!

Traseul la care m-am gandit ar fi:

-in primul rand, trebuie reabilitata/reconstruita linia 604, intre Crasna si Cretesti (unde o VS acceptabila ar trebui sa fie de 100 km/h), statia Cretesti cu 4+una linii si instalatie SBW si HM Podgoriile Husului cu doua+doua linii si instalatie CED-CR-2.
Intre Cretesti si Podgoriile Husului HM VS nu va putea a fi mai mare de 40 km/h, datorita curbelor stranse (raza de cca 120 m);

-traseul propus: linia spre Chisinau se va putea ramifica din capul Y a HM Podgoriile Husului, apoi curba stransa spre dreapta, doua podete peste parauri, pasaj la nivel cu DC Husi-Duda, curba usoara spre stanga, pasaj denivelat cu viitoarea sosea de centura a orasului Husi. Apoi urmeaza un traseu in aliniament, cu doua halte (Duda/Valea Grecului si Soparleni), apoi curba usoara la dreapta, pasaj la nivel cu DN 28 si apoi imediat statia de frontiera Albita, care va putea fi ampasata pe un teren liber de constructii, situat la nord si paralel cu actuala vama rutiera. Statia Albita va putea fi prevazuta cu un dispozitiv format din 6 linii si instalatie SBW. In contextul amenajarii pentru navigatie a raului Prut, statia Albita va puteea deservi (prin doua linii industriale) si viitorul port Dranceni.
In Basarabia, traseul propus este unul cat mai drept posibil: dupa podul peste Prut ar urma statia de frontiera Leuseni, iar dupa trecerea pe la est de satul Leuseni, linia se va indepta direct spre est, pe aliniamentul: nord Lapusna, sud Stolniceni, nord Vasieni, nord Nimoreni, padurea Truseni, apoi linia va intra in orasul Chisinau prin supratraversarea nodului rutier din zona "parcul Pruncu"", pod peste Bac si se va racorda la linia existenta Ungheni- Chisinau la statia Visterniceni.
Am ales acest traseu deoarece este cel mai scurt si drept posibil, si prin evitarea localitatilor nu necesita mari exproprieri.

Traseul propus l-am marcat pe wikimapia, insa daca vreun coleg de forum m-ar putea ajuta sa vad care ar fi altitudinile si implicit rampele pe acest traseu propus, i-as fi recunoscator!
Sus In jos
BlueLight

BlueLight


Numarul mesajelor : 23
Localizare : Chisinau
Reputatie : 4049
Data de inscriere : 16/11/2013

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 15:58

Foarte interesanta propunere. Zic eu, am putea expedia o sesizare catre Ministerul moldovean al Transporturilor si catre CFM - Caile Ferate Moldovenesti
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 17:33

Cu ce ar ajuta o linie noua prin Husi fata de linia existenta prin Falciu?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 17:53

Ar scurta considerabil distanta intre Bucuresti si Chisinau, evitand ocolul prin Iasi.

Linia de Falciu ocoleste si ea prin Basarabeasca- Cainari- Revaca.

Prin Podgoriile Husului HM ar fi cel mai direct traseu feroviar: Bucuresti-Urziceni- Faurei- Tecuci- Barlad- Crasna- Podgoriile Husului HM- Albita- Visterniceni.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 17:55

In plus inclusiv pe teritoriul Basarabiei traseul dintre Albita si Visterniceni poate fi construit cu ecartament normal, elimanandu-se schimbarea boghiurilor la Ungheni sau transbordarea la Falciu.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 19:05

Apropo de Revaca chiar azi noapte a plecat din PL.Est un tren cu CSI-uri cu motorina pentru Revaca via Buzau-Bacau-Pascani-Iasi-Ungheni.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 20:27

ldh80 a scris:
In plus inclusiv pe teritoriul Basarabiei traseul dintre Albita si Visterniceni poate fi construit cu ecartament normal, elimanandu-se schimbarea boghiurilor la Ungheni sau transbordarea la Falciu.
Constructia unei cai ferate noi este foarte dificila. Chiar si pentru Romania care are deja o parte din lucrari executate este foarte greu sa termine linia 219 care ar fi foarte benefica. SA nu ma vorbim de dificultatea repararii si mentinerii in uz a altor linii, de exemplu Faurei -Fetesti, linia 800 sau DOTAREA unei substatii de tractiune desi este aproape gata electrificarea.

Atunci cum ar putea fi usor pentru Republica Moldova sa construiasca o cale ferata absolut noua, pe un alt traseu?

Nu stiu cum e cu proprietatea acolo, cit de usor poate statul sa impuna ceva pe teren, e privat ca la noi sau al statului?
Nici Romania nu a mai expropiat pe alt aliniament pentru linia 200, de la Paulis spre Cicir preferind sa reprofileze curbele in ,,S" de la Paulis.

Dar mai apoi urmeaza studiile geologice, topografice, economice, implicatiile financiare, cele colaterare(mutari de utilitati, stramutari de populatie) si altele pe care probabil nu le intuiesc.

Pe urma mai apare si unicitatea unei linii de alt ecartament, deci specializarea personalului pe anumite domenii si dotarea exclusivista si fara posibilitati mari de interventie la nevoie cu utilaje si personal de la calea cu ecartament larg.Nici tarile baltice nu cred ca au schimbat ecartamentul, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca din ce stiu doar Polonia are o linie de ecartament larg pentru un combinat metalurgic cam 400 km.

Personal nu cred ca Republica Moldova isi poate permite ACUM asemenea investitie, chiar si cu fonduri europene.

Daca schimburile economice intre Romania si Republica Moldova justifica o mare investitie in infrastructura feroviara, cred ca cea mai buna solutie este incalecarea liniilor ca pe sectorul Valea Viseului-Sighetu Marmatiei(nu mai stiu daca e pina la Cimpulung la Tisa), liniile deja construite, eventual lucrari la terasament pentru sporirea vitezelor, deoarece banuiesc ca  liniile lor suporta tonaje mari.

Ma mai gindesc la faptul ca linia mentionata Bucuresti-Urziceni-Faurei-Tecuci nu este prea ingrijita nici in Romania, ca sa nu zic neglijata, ba chiar 601 aproape abandonata.

Romania nu reuseste sa  puna in functiune un pod gata construit tinind o linie inchisa, cum ar construi altul peste Prut, cita vreme la falciu este unul gata construit si functional?

Poate printr-o cooperare transfrontaliera s-ar putea accesa fonduri pentru modernizarea(incalecarea) unor linii existente astfel incit ocolul sa nu fie chiar atit de problematic iar considerentele economice sa justifice acest ocol pe o linie modernizata.

Acestea sint citeva pareri personale.
Sus In jos
marius_catalin84
V.I.P Member
V.I.P Member
marius_catalin84


Numarul mesajelor : 579
Reputatie : 6193
Data de inscriere : 23/08/2009

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 21 Noi 2013, 21:04

Katalyn a scris:
Apropo de Revaca chiar azi noapte a plecat din PL.Est un tren cu CSI-uri cu motorina pentru Revaca via Buzau-Bacau-Pascani-Iasi-Ungheni.
Vai de steaua lui de tren, azi dimineata acest tren se cam defectase la intrarea in statia Ramnicu Sarat
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeVin 22 Noi 2013, 05:58

ldh80 a scris:

Traseul propus l-am marcat pe wikimapia, insa daca vreun coleg de forum m-ar putea ajuta sa vad care ar fi altitudinile si implicit rampele pe acest traseu propus, i-as fi recunoscator!
Am putea lucra la astfel de propuneri,dar nu gasesc pe google hartile cu altimetrie.. Nu pot sa lucrez pe stomacul gol.. Mai ales ca nu am fost in zona respectiva niciodata,si cunosc Rep Moldova doar de pe harta Very Happy.. Eu nu posed pasaport,si mi se pare ABSURD!!! Am fost pana in Frantzia si MB cu buletinul , si nu ma pot duce la fratii de peste Prut.. Asa ne-au imbarligat rusnacii,de ei se cred moldoveni .. nu romani.

@ Dan tm .. in Romania nu se vor multe .. si autostrazile se construiesc pe tronsoane.. ca deocamdata nu trec peste anumite terenuri .. In momentul in care ar exista un parteneriat strategic Romania-Moldova(sa nu zicem unire,sa nu supara rusnacii) .. avem suficient personal,care o freaca,instruit pentru materialul rulant din Romania,care ar putea sa instruiasca personalul lor... Problema ar fi limba,ca din cate am inteles la CFM ,rusa are un principal rol in activitatea de zi cu zi...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeVin 22 Noi 2013, 08:34

Fiind o fosta republica sovietiva Republica Moldova e plina de probleme incepind cu limba, cultura, minoritatile si terminind cu problemele teritoriale. Are o gramada de probleme de frontiera cu Ucraina, nu doar in zona soseslei schimbate pentru Giurgiulesti.

De altfel Romania nu poate fi pentru Republica Moldova ce este Germania pentru partea de estadica fosta RDG.
Si nici nu cred ca granitele se mai pot schimba acuma sa isi fiecare ce a avut la nu stiu care moment. De aceea nu m-am implicat in discutii aceste despre ,,fratii nostrii". Eu ii vad ca pe niste straini care se dau mai mult cu Rusia, care in UE profita de apropierea de Romania sau de aberatia tipic romaneasca de a le da cetatenia ca pe un bon fiscal.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6736
Data de inscriere : 05/10/2012

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeVin 22 Noi 2013, 10:44

Tocmai s-a anuntat in media ca Ucraina s-a intors la 360 de grade si nu a mai vrut sa semneze tratatul cu UE. Datorita interesului in regiune al Chinei, Ucraina se doreste a fi un stat tampon intre cele trei mari puteri respectiv UE, China si Rusia, intelegand ca poate negocia si poate obtine mult mai mult de la fiecare daca nu se grabeste.

Deci Ucraina, o tara bogata plina de terenuri agricole de calitate si avand resurse proprii sa se intretina (spre deosebire de ,,marii imperialisti'' in frunte cu Germania), joaca tare pe cartea oportunismului de moment pe o piata mondiala cuprinsa de febra unei viitoare crize alimentare si nu este dispusa sa devina o vaca ieftina de muls asa cum s-a dovedit a fi Romania. Cel putin asa spun politicienii lor.

Evident insa ca am foarte mari dubii cu privire la o reconstructie corecta a statului ucrainian, dar se dovedeste inca o data ca diferite grupuri de interese pot avea directii diferite chiar daca scopul este acelasi. Adica mafie distructiva sub voal politic exista si la noi si la ei numai ca noi avem deja o apartenenta istorica europeana, in timp ce ei au fost ca stat doar un fost hot de teritorii, un lagar imens pentru evrei si poftele sadice ale lui Stalin.

O republica creeata artificial si care din punctul meu de vedere nu trebuia recunoscuta absolut de nimeni. Dar iata ce greseala imensa au facut europenii cand au protejat si tinut la piept acest sarpe rusesc care s-a ridicat pe investitiile europenilor si acum ne da un sut in fund.


In alta ordine de idei, Republica Moldova influentata puternic de romanism merge cu incredere spre UE in timp ce Ucraina se indeparteaza de ea, iar viitorul va aduce surprize foarte mari la capitolul vize si libertate de circulatie astfel incat este foarte posibil ca Ucraina sa reintroduca vizele pentru europeni, ca UE sa renunte la negocierile cu Rusia privitoare la eliminarea reciproca a vizelor, iar Republica Moldova sa permita intrarea pe teritoriul ei doar cu cartea de identitate a cetatenilor UE in baza unei reciprocitati care garanteaza cetatenilor acestui stat libera circulatie in spatiul Schengen fara a solicita in prealabil vreo viza.

In ceea ce priveste preconizata (inevitabila in acest moment zic eu) a Romaniei cu Republica Moldova, din punctul meu de vedere acest fapt se va concretiza chiar in momentul in care Republica Moldova va adera la UE si este exclusa o aderare a acestei republici inainte de rezolvarea intr-un fel sau altul a problemei transnistrene. Daca Republica Moldova va adera la UE acest lucru se va realiza in mod clar fara Transnistria, care va ramane un stat autonom.

Sus In jos
Vizitator
Vizitator




CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeVin 22 Noi 2013, 11:00

Interesant ce scrie baiazid insa ma gindesc daca nu cumva prezumind ca Moldova va adera la UE, nu o va face la fel cu Ciprul, adica va intra cu tot cu problemele pe care le are.

Este posibil ca atitudinea Moldovei fata de UE si atitutinea inversa a Ucrainei sa fie de fapt rezultatul unor negociei din culise? Moldova sa renunte la Transnistria pentru Rusia iar Ucraina sa se bazeze tot pe Rusia pentru a evita o problema in partea estica unde sentimentele sint proruse, si astfel sa incerce sa se puna la,,adapost"?
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeVin 22 Noi 2013, 13:20

Daca este cum zici tu Baiazid,atunci Rep Moldova ,ar trebuii sa inceapa acum modernizarea infrastructurii .. Si eu sunt de parere ca,ar trebuii sa faca pe baietii destepti,sa isi faca modernizarile pe cale ferata incalecata.. Sa zic poate ecartament normal pana la Chisinau,si de acolo ecartament incalecat.. insa trebuie partial o regandire aproape completa,si legaturi noi a orasului Balti poate cu Botosani,si de acolo mai departe cu Iasiul,pentru ca nordul Bucovinei nu o sa-l mai vedem noi ..
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeVin 22 Noi 2013, 13:57

Romani observa R. Moldova doar din prisma noastra fara a consulta PRESA de acolo care este la 50-50 paritate rusia - UE. Ucraina probabil ca si Iugoslavia se va rupe si in R. Moldova va veni partidul comunist dupa ce se pune frontiera pe Nistru. Basarabeni observa multe lucruri negative din spatiul european dar multe lucruri pozitive de rusia (in media ruseasca care nu este libera).

Cred ca in urmatorii 20 de ani nu vom avea posibilitatea de-a calatori fara schimbare cu vagoane romanesti intre Chisinau si Bucuresti, Chisinau si Iasi. 60% dintre oameni intre Nistru si Prut acum merg spre tarile din CSI. Daca este cazul voi veni cu date exacte.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitimeVin 22 Noi 2013, 14:18

Doar daca Iasiul ar deveni un pol economic si ar genera zeci de mii de locuri de munca poate atunci ar fi adecvata o linie de naveta Chisinau-Iasi
Poate pentru inceput ar fi bun un tren international Chisinau-Roma dar ma indoiesc ca CFM are puterea sa sustina acest tren
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 10 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 10 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 38 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Vehiculele din Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!
» Fotografia lunii august 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: