|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4050 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 17 Noi 2013, 17:00 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Am citit pe un site ca din primavara trenul modernizat va merge si intre Chisinau si Odesa prin Transnistria. Sa vada si rusi care niciodata nu au fost in Romania sau in alte tari europene in afara de Rusia, Ucraina ce modern si ieftin poate fii transportul feroviar. Dar si ca ROMANII pot face trenuri moderne poate le mai scade din preconceptiile fata de noi.
Nu mai pleaca spre Odesa. Merge pe ruta Ungheni (15:44) - Chisinau (19:11) Exista temeri ca trenul sa nu fie "confiscat" de separatistii din Transnistria si nationalizat. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 08:00 | |
| Schimbati ecartamentul spre Iasi .. si reconstruiti o legatura noua spre Galati,care sa nu depinda de Ucraina... O linie ferata Giurgiulesti-Galati,fara rebrusare... Propuneri fanteziste si nu prea .. Daca Rep Moldova va intra in UE,aceste proiecte pot devenii realitate! Liniile noi sa foloseasca standardul 1435mm,in zonele de dublaj se poate folosii linia incalecata,sau chiar dublata. Eu prefer traseul 1,cel cu ROSU,pentru ca ar fi ideal ,daca calea ferata Chisinau-Ungheni ar fi incalecata,si ar avea si 1435 mm. Sunt curios sa analizez relieful strabatut de aceasta noua cale ferata.Insa de cand google a bulit totul cu noul google plus,nu gasesc hartile cu altitudinile de nivel! |
| | | BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4050 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 08:58 | |
| Eu as renunta la linia galbena, pentru ca trece prin Unitatea Teritorial Autonoma Gagauz Yeri. Gagauzii sunt dusi rau - astia se grabeau sa iasa din componenta Moldovei inca de la sfarsitul anilor 80 si cu regularitate incearca sa organizeze referendumuri locale pentru a se uni si cu draq, numai nu cu o Moldova care are perspectiva de a intra in UE (fie acceptata in baza semnarii / parafarii mai multor acorduri, fie unindu-se cu Romania), iar guvernul de la Chisinau n-are sange-n .... sa trimita Fulgerul (mascatii, brigada de politie cu destinatie speciala) de fiecare data cand deputatii de la Comrat voteaza pentru independenta. Daca turcii ies din componenta RM, linia cu encartament European nu le va fi de folos, iar banii pentru construcia acesteia vor fi aruncati in vant. Mai bine ar moderniza / construi alte linii |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 09:12 | |
| Moldova va intra in UE in maximum 10 ani din acest moment si foarte probabil se va uni cu Romania, urmand ca Republica Transnistria sa devina stat autonom al Rusiei dupa modelul Kaliningrad. Dupa cum se vede, razboiul rece continua :bom: Multi cetateni de origine rusa vor avea posibilitatea atunci de a renunta la cetatenia moldoveneasca si de a parasi acesta tara, iar autoritatile romane vor controla din punct de vedere politic noile institutii infiintate, armata moldoveneasca se va desfiinta, de asemenea parlamentul si guvernul, politia si toate institutiile publice. Fosta Republica Moldova va fi descentralizata dupa modelul Romaniei, urmand sa fie impartita in regiuni controlate de guvernul de la Bucuresti care va reorganiza din punct de vedere administrativ intregul aparat de stat. Deja Moldova a semnat cu EU acum cateva zile o intelegere prin care cetatenii moldoveni vor putea calatori in spatiul Schengen FARA VIZE in urmatorii ani, acesta fiind primul semnal ca UE si NATO isi doresc o pozitie strategica dar si un punct de stabilitate politica in zona. Bineinteles ca urmatoarea miscare va fi a Rusiei care va impune obligativitatea vizelor cetatenilor moldoveni, dar foarte multi isi vor gasi de munca cu siguranta atunci intr-o Europa iesita din criza deci inclusiv in Romania. Un semnal in sensul afirmatiiilor mele il constituie miscarea buna a Romaniei de a asigura resurse naturale Republicii Moldova, Romania temandu-se de un eventual embargo economic al Rusiei in regiune. Apoi, in preaderare, undeva la orizontul anilor 2019-2020, Republica Moldova va incepe sa primeasca importante fonduri pentru imbunatatirea infrastructurii, se va reactiva fostul coridor IX, pe moment devenit neinteresant, calea ferata isi va schimba ecartamentul iar Chisinaul se va lega printr-o autostrada de orasul Iasi. Dintre toate tarile care sunt pe agenda UE dar nu au intrat inca in sfera negocierilor in acest sens, Republica Moldova are cele mai mari sanse sa adere la UE in urmatorii zece ani, principalul sustinator al acestui deziderat fiind SUA care isi doreste via NATO o pozitionare cat mai strategica in viitoarea UE, un alt stat urmarit indeaproape fiind Georgia. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 10:35 | |
| Linia 3(Galben),era de domeniu SF.. Republica Moldova,trebuie sa isi actualizeze acum infrastructura feroviara si rutiera... Dupa ruperea de patria mama,si dupa ciopartirea nordului de catre prietenii nostrii rusi! s-au cam dus dracu toate planurile de infrastructura in NORD! .. iar in sud in momentul de fata,ucraina are teritorii la care nu poate ajunge fara sa tranziteze rep moldova! .. Daca Moldovenii sunt destepti ,se leapada de transnistria pacii,asupra careia nu au control,si si de Gagauzia.. E inutil sa zici ca eu sunt asta,cand defapt nu imi pot controla mana stanga si piciorul drept. Republica Moldova trebuie sa schimbe spre Romania ecartamentul si sa-l lase asca cum e spre Ucraina. Desi linia prezentata zic eu e benefica,prima si prima data as incepe cu Chisinau-Iasi!... Apoi m-ash gandii la un Chisinau-Galati,care pune mult mai multe dificultati. |
| | | BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4050 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 11:21 | |
| Un tren Iasi - Chisinau nu va fi profitabil, cred eu, din mai multe puncte de vedere: 1. Locuitorii din Ungheni (si alte localitati aflate in apropierea frontierei) se pot deplasa in Romania la o distanta de 30 de km fara viza, in baza permisului de mic trafic la frontiera. Mai multe detalii vedeti aici - bit. ly/1fgrHOw Astfel, mai multi elevi / studenti / angajati fac naveta Iasi - Ungheni cu trenul in fiecare zi. Biletul la tren costa 60 de lei (15 RONi)
2. Din Chisinau spre Iasi pleaca zilnic (de la 3 dimineata pana la 6 seara) cate un autobus (6 - 16 locuri). Pretul unui bilet fiind de 150 lei Tur (40 RON) si ajunge in 4 - 5 ore. Pe ambele artere auto (via Leuseni - Albita si Ungheni - Sculeni) merg autobuse (aici le spunem "rutiera", de obicei un Sprinter sau un Ford Transit). Piata e supra-saturata, dar cel mai des se circula pana la starea civila, pasapoarte, permis de conducere, mai rar pentru alte destinatii. La 500 de moldoveni care primesc saptamanal cetatenia Romana! si merg imediat la Iasi / Vaslui / Suceava sa transcrie actele de stare civila (pentru ca e mai repede), sa faca un pasaport, un permis de conducere, transportul feroviar nu arata bine. Merge incet, are grafic si e vechi (iarna e mai frig, vara mai cald decat afara).
3. E mai ieftin sa iai 2 trenuri - unul Iasi - Ungheni cu 15 RONi si dupa care Ungheni - Chisinau (4 RONi). Pe cursele interne, calatoria cu trenul e foooooooooooarte ieftina, internationala e scumpa.
4. In toata Moldova exista doar 2 trenuri moderne. Multumim Remar! Restul - D1 Ungar de pe vreamea razboiului rece |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 11:46 | |
| Este vorba de doua sectoare de cale ferata, care traverseaza de mai multe ori frontiera dintre Moldova si Ucraina:
-in sud de tronsonul Basarabeasca- Reni- Giurgiulesti;
-in nord de tronsonul Ocnita- Kelmency- Lipcani- Criva/Mamaliga.
Aici este marea problema in a se ajunge la un acord cu Ucraina, pentru exploadarea tehnica mai usoara a acestor sectoare (este total contraproductiv a opri un tren pentru controlul vamal pe aceste sectoare, de fiecare data cand se trece granita!) Aici solutia amiabila pentru ambele parti care o vad: Ucraina sa cedeze Moldovei administrarea si exploadarea tehnica a acestor sectoare, iar Moldova sa acorde anumite inlesniri fiscale pentru trenurile ucrainene (in special a celor de marfa) care tranziteaza aceste doua sectoare. In eventualitatea in care si aceste doua sectoare vor fi modernizate si trecute pe ecartament normal, pentru a ďmpaca"" si partea ucraineana, intre: Basarabeasca- Reni, respectiv intre Moghilev/Otaci- Ocnita- Kelmency- Lipcani- Criva/Mamaliga se va pastra si o linie de ecartament larg (nu incalecata), pentru tranzitul trenurilor ucrainene. In plus, trebuie reconstruita o mica portiune intre Basarabeasca si Berezino (foarte importanta, deoarece ar asigura o legatura Barlad- Falciu- Prut- Basarabeasca- Cetatea Alba- Odessa).
In privinta Transnistriei aceasta este oricum scapata de sub control (evident ca mi-as dori- fie si prin forta armata daca ar fi posibil- ca Moldova sa recupereze acest teritoriu), iar aici pierderea mai importanta este nodul feroviar al Tighinei.
In privinta Gagauziei, situatia este stabila deocamdata. Aici guvernul moldovean le-a acordat autonomie, insa daca vor mai mult de atata, atunci trebuie intervenit ferm, cu structurile speciale ale politiei sau armatei. Oricum, trebuie explicat clar liderilor de acolo ca infrastructura feroviara este treaba exclusiva a guvernului de la Chisinau.
Dupa rezolvarea acestor probleme politice aratate mai sus, putem discuta si de aspecte tehnice.
Practic intreaga retea feroviara a CFM (cca 1200 km) trebuie reconstruita de la 0, majoritatea liniilor pe un nou amplasament, pentru evitarea rampelor mari si curbelor stranse sau a liniilor serpuite. Din cauza alunecarilor de teren din unele zone si a reliefului deluros, sunt necesare si lucrari de arta destul de insemnate. Ori aceste lucrari necesita sume de ordinul miliardelor de euro, ceea ce nici UE nu cred ca este dispusa sa dea.
In privinta ecartamentului folosit, tinand cont ca principalele marfuri transportate pe calea ferata (combustibili, carbuni, mijloace de transport, materiale de constructii, etc) sunt importate din spatiul CSI, chiar si dupa reconstructia liniilor, tot trebuie pastrat si ecartamentul larg pe liniile ce vin dinspre Ucraina.
Ecartamentul normal- din punct de vedere al fluxurilor de transport- este rentabil a fi introdus deocamdata numai pe cateva linii: Ungheni- Chisinau, Chisinau- Revaca- Cainari- Basarabeasca- Reni- Giurgiulesti, Prut- Basarabeasca.
Oricum, in privinta folosirii celor doua tipuri de ecartamente trebuie foarte bine cantarite lucrurile, pentru ca CFM sa nu piarda fluxurile de transport (in special la marfa) nici dinspre UE si Romania, dar nici dinspre Ucraina si Rusia.
Dupa reconstructia completa a actualei retele a CFM se va putea discuta de alte linii noi in Moldova. Tinand cont de principalele fluxuri de transport, in principal doar doua linii noi ar fi necesare in perspectiva: -o linie Chisinau- Orhei- Balti- Soroca- Otaci (care impreuna cu linia Cainari-Revaca ar asigura legatura feroviara directa nord-sud); -o alta linie Podgoriile Husului HM- Albita- Chisinau, care ar scurta considerabil traseul Bucuresti-Chisinau, evitand ocolul prin Iasi.
Iar in partea de sud a Basarabiei, o linie (intradevar- foarte dificil de construit) Tulcea- Ismail ar ďnchide un ďnel feroviar"" in jurul Marii Negre, prnind de la Istambul (mai ales ca turcii au inaugurat "proiectul Marmaray") pana in Crimeea si Caucaz. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 13:10 | |
| Transnistria nu a fost niciodata teritoriu romanesc ci ucrainian, posibil ca dupa 1940 sa se fi aflat sub ocupatia armatei romane la fel ca si Orasul Odessa insa acest aspect ar reprezenta o exceptie. Teritoriile reale ale Romaniei se afla practic in Ucraina, cea care nu le-a detinut niciodata in mod direct si legal ci prin intermediul lui Stalin care le-a dat spre administrare acestei republici sovietice.
Recent Romania a renuntat la aceste teritorii (nordul Bucovinei respectiv judetele Cetatea Alba si Bugeac) prin recunoasterea oficiala a statului ucrainean, printr-o mare tradare de tara a celor care au semnat aceste documente |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 20 Noi 2013, 13:51 | |
| "Transnistria""- vorbesc desprea cea din punct de vedere istoric (nu asa-zisul "stat"" al separatistilor de la Tiraspol!)- este teritoriul cuprins intre raurile Nistru si Bug. Acest teritoriu a fost ädministrat"""de Romania intre 1941-1944, insa evident ca apartine de drept Ucrainei! Granita fireasca dintre Romania si Ucraina (conform dreptului istoric) ar trebui sa fie cea existenta in anul 1938 intre Romania si URSS: pe aliniamentul raurilor Nistru si Ceremus. Republica Moldova este un stat artificial (cum este si Coreea de Nord sau cum a fost RDG-ul): tot teritoriul dintre Prut si Nistru ar trebui sa se uneasca cu Romania, iar ce este la est de Nistru sa revina Ucrainei.
La fel si Ucraina si Belarus sunt state artificiale, diferentele intre rusi, ucrainieni si bielorusi fiind destul de mici. Pentru rezolvarea situatiilor geopolitice de aici, pe baza celui mai corect principiu- cel al nationalitatilor (in sensul ca fiecare popor sa aiba un singur stat national) ar trebui: -partea de vest a Belarus si Ucrainei sa revina Poloniei; -asa-zisa Ücraina subcarpatica"" sa revina Slovaciei; -nordul Bucovinei, tinutul Hertei, Basarabia si insula Serpilor sa revina Romaniei; -partea de est a Belarus su Ucrainei sa se uneasca cu Rusia; -enclava Kaliningrad sa revina Lituaniei; -regiunile separatiste Osetia de Sud si Abhazia sa fie inapoiate Georgiei -conflictul azero-armen sa fie reglementata, in sensul de a nu mai exista enclave a unui stat, situate in interiorul altui stat. -granita legitima dintre :Romania, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia si respectiv Rusia ar trebui sa fie cea existenta in 1938 intre aceste state si URSS.
Acuma revenind la situatia de astazi, in 1997 conducatorii de atunci a Romaniei (Emil Constantinescu in special) au facut- ca sa i zic elegant- o mare prostie cand au semnat tratatul cu Ucraina. Trebuia sa luam exemplul Poloniei: si Polonia dorea sa intre in NATO, dar nu a uitat ca stravechile teritorii poloneze (cu orasul Lvov) se afla astazi in Ucraina! Rezultatul: noi am si renuntat la stravechile teritorii romanesti din sudul Basarabiei, nordul Bucovinei, tinutul Hertei si insula Serpilor, si nici nu am intrat in NATO in 1999 (deci tratatul din 1997 cu Ucraina s-a dovedit a fi complet inutil!), iar Polonia, desi nu a semnat un astfel de tratat cu Ucraina atunci, cu toate acestea, a intrat in NATO in 1999!
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Noi 2013, 02:04 | |
| Daca vreti sa stiti mai multe despre tara sora si vecina - R. Moldova va spun sa cititi presa din Basarabia cea de limba romana mai ales. Eu o citesc zilnic si Oamenii de acolo sunt acum impartiti aproape la jumatate intre Europa democrata si Rusia si este foarte grea situatia. Media din Romania nu prezinta decat 10-20% din ceea ce se intampla acolo. Eu sunt un adept infocat al UNIRII dar situatia nu este ROZA si STAPANUL PUTIN (foarte influent) si UE, SUA se vor "bate" (sper doar metaforic). In 2-3 ani in Transnistria si R. MOLDOVA va fii un conflict armat si este foarte posibil ca PARTIDELE PRO RUSIA sa revina iar la putere. rusia nu va renunta asa de usor...
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Noi 2013, 02:10 | |
| Revenind la trenurile intre cele doua tari, care in prezent sunt proaste d.p.v. al legaturilor, este mai mult decat utila construirea unei cai ferate cu ecartament 1435 mm (european). Acum foarte putini sunt cei care merg intre cele doua tari cu trenul dar dupa ridicarea vizelor si daca s-ar construi macar linia Ungheni - Chisinau ar merge de 3-4 ori mai multi decat acum indiferent ca vor ramane AUTOCARE, MICROBUZE multe. Nu mai spun ca ar trebui si cale ferata europeana intre Chisinau si Galati (sau cel putin Husi), Balti - Ungheni. Dar UE si niste bani internationale ar putea finanta aceste linii asa cum este acum cu gazoductul si linile electrice. Vreau sa merg si eu cu vagoane europene (nu rusesti) intre Chisinau si Bucuresti, Timisoara, Chisinau - Constanta in doar cateva ore si in conditii cel putin ROMANESTI daca nu vest europene. Nu mai spun ca o eventuala UNIRE va ajuta in transportul feroviar prin cresterea numarului de pasageri in orasele Iasi, Galati, Suceava, Marasesti, Tecuci, Bacau prin care vor trece probabil cele cateva zeci de trenuri catre Moldova pana la NISTRU daca pot spune asa. Acum populatia doar intre Iasi si Chisinau este de 1,200,000-1,300,000, din care Iasi - 300,000, Chisinau - 700,000, restul oraselor de pe linie 200-300,000 de locuitori conform recensamintelor (nu mai pun si pe cei in tranzit). Ca o comparatie este la jumatate fata de linia Bucuresti - Buzau fiind apropiate nr. de km. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Noi 2013, 03:12 | |
| Offtopic:Ucraina e un stat fantoma creat din toate statele vecine(mai putin Rusia)... Pe mine nu ma intereseaza chestiile cu Transnistria.Am zis,ca trebuie sa renunte la ea,sa le dea piciorul rusilor,si sa se indrepte spre UE! Daca vor UE,trebuie sa se interconecteze cu Romania,atat energetic,rutier,feroviar,cat si integrare cu alipire! Traficul international,poate circula reglementat cu anumite reduceri! Dupa lipirea celor 2 germanii in 1989! au fost anumite tratate reglementate,astfel ca partea estica sa prinda din urma partea vestica super dezvoltata! Nemtii au tras tare! au construit o moneda puternica,marca,la care au renutat in favoarea creeeri UE! Putem si noi rezolva anumite chestii foarte usor,daca ar exista o oarecare unire.. Insa situatia gagauziei e si mai complicata.. Acolo exista multi moldoveni,si la partea aia nu cred ca ar renuta Rep Moldova asa usor! Romania nu ar accepta niciodata independenta Gagauziei,dar nimic nu poate oprii Rep Moldova sa se interconecteze cu noi. Oricum ei au o problema majora cu indecizia!Si atat timp cat nu se hotaresc Rusia/Romania ,vor avea probleme..Deocamdata rusii le-au cam dat cu piciorul si nu mai importa nimic de la ei.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Noi 2013, 09:19 | |
| Hai sa nu comparam situatia Germaniei unde si acuma in partea de Vest exista nemultumiri fata de unire ca fapt divers Germania de Vest a cheltuit 700 miliarde de marci pentru recuperarea diferentelor intre cele doua tari Oricum in momentu de fata nu exista diferente prea mari intre Moldova noastra si R Moldova ne vom trezi cu o tara mult mai mare si saraca singura mea curiozitate este daca R Moldova ramane singura si adera la UE in cat timp absoarbe banii europei si se dezvolta
|
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Noi 2013, 09:25 | |
| Da ..dar acolo erau aproximativ egale .. Noi absorbim vre-o 4 milioane de locuitori .. Desigur,din punct de vedere economic,e ca si cum Romania ingera o pastila cu cianura..Dar situatia poate fi stapanita.. Si ei pot ajunge la nivelul de trai al Romaniei destul de repde... Daca ma uit la investitiile facute de Romania in Moldova noastra(dpdv auto),raman cu gura cascata! Eu cred ca in ritmul actual putem sa-i sustinem si pe ei sa ajunga la un nivel .. Problema va fi ca si in cazul Romaniei(trecerea de la Leu la Euro),trecerea de la MDL la RON... |
| | | BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4050 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 21 Noi 2013, 09:49 | |
| Diferenta dintre RON si MDL e de 1:4, oarecum simbolic pentru ca asa era si diferenta intre marcile celor 2 germanii, din cate imi amintesc.
In alta ordine de idei, daca Moldova vrea sa devina un hub feroviar intre est si vest ar trebui sa isi modernizeze si adapteze infrastructura feroviara la cererea de pe piata:
Mărfurile din Moldova vor putea fi transportate în China pe calea ferată. Această posibilitate a fost discutată, astăzi, de preşedintele Parlamentului, Igor Corman, şi directorul companiei "Căile Ferate" din Rusia, Vladimir Iakunin.
Igor Corman a anunţat că Moldova este interesată să extindă exporturile în mai multe ţări.
"Trebuie să ne gândim cum să facem ca, în virtutea expansiunii economice a Chinei, aceste legături să aibă loc prin teritoriul Federaţiei Ruse. Respectiv, avem şi noi interesul ca mai departe asemenea posibilităţi să nu ocolească Republica Moldova", a declarat preşedintele Parlamentului, Igor Corman.
La întrevedere s-a discutat şi despre crearea unui coridor euroasiatic de transport, care ar putea traversa şi teritoriul ţării noastre. Iar intenţia este ca trenurile din Europa să fie direcţionate spre sud-estul Asiei, inclusiv spre China.
"Am discutat despre coridoarelor de tranzit din sud-estul Asiei în Europa. Avem păreri similare în ceea ce priveşte transportul feroviar. În spaţiul nostru acesta este un element de bază al infrastructurii şi necesită multă atenţie şi planificare minuţioasă", a subliniat directorul "Căilor Ferate" din Rusia.
Moldova exportă acum în China pe cale maritimă în special vin. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |