Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Vin 09 Oct 2015, 14:17
Te iei dupa ce scrie pe site la mersul trenurilor si faci comparatia km-timp, nu, mergi la fata locului si vezi cu ce viteza ruleaza trenul ca sunt portiuni cum e si la noi unde se merge cu 100 si unde se merge cu 50. Ce vreau eu sa spun este faptul ca afirmatia ta cu viteza maxima la BDZ de 70 km/h nu este adevarata, asta vreau sa spun ca au si ei bucati unde fug cu 100 fara probleme. Atata ca la ei nu e ca la noi, acum 100, restrictie 30, creste la 80 iar limitare de 20, iar creste la 60 dupa care podet cu 5. La ei nu vezi asa ceva.
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Vin 09 Oct 2015, 15:25
Eu am calculat viteza medie, nu consumul de energie/carburant (care, într-adevăr, e mai mare când frânezi şi accelerezi des), pentru că e unul dintre cei mai buni indicatori de stabilire a performanţei unei reţele de cale ferată (alături de nr. de călători, parcursul lor (călători*km), respectiv volumul de mărfuri şi parcursul lor (t*km)).
Iată un livret pentru tren regio:
Observaţi vitezele maxime... vagoanele aveau V.max = 120 km/h, deci e clar că puteau satisface şi un procent de grânare de 85%, necesar circulaţiei măcar cu 100 km/h. Ar fi interesant livretul pentru 461, să vedem cu ce viteze merge un tren IR.
_________________ :TTT:
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Sam 10 Oct 2015, 01:23
kerpeten ali a scris:
Ce au bulgari si ce au romani ?
Bulgari au trenuri care simti ca mergi nu dormi pe drum si biletele la ei sunt mult mai ieftine decat la noi. Scuza-ma si mie mi-ar placea sa ajung mai repede la destinatie intr-un vagon fara prize si la un pret mult mai redus.
La noi daca tot mergi 21 ore de la Satu Mare la Mangalia si vezi cum ala cu bicicleta merge paralel cu tine si mai dai si o caruta de bani pe bilet macar prize sa ai dar in multe cazuri ori nu exista in tipul de vagon cu care calatoresti ori exista si nu au curent.
@Karpaty cum arata varianta lor modernizata de 20-50 ori inca se lucreaza la ele si vor iesi in curand ?
Vad ca se tot insista ca la ei se merge, nu se doarme...daca este asa, de ce viteza medie e cam ca la noi si nu smenificativ mai ridicata?pana la urma conteaza mai putin ca mergi constant cu 60 in loc de 20-60-100-20-etc, daca fcai cam acelasi timp pentru aceeasi distanta...iar dinc e am vazut pe site-ul lor, nu cred ca stau mai bine ca noi la viteza medie...la pretul biletelor in schimb stau mai bine
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Sam 10 Oct 2015, 13:33
Contează enorm dpdv al economiei de resurse. Decât să merg cu 100 apoi cu 70 peste o burare apoi iar dau 100 apoi 15 pe un podeț de 1 m, apoi 100 apoi 30 peste niște aparate de cale apoi iar VS apoi 15 peste terasament instabil, prefer să merg cu 65 cap coadă mai ales pe Diesel unde consumi mult de tot la demaraj, în rest la mers constant ai un consum decent.
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 11 Oct 2015, 20:46
mielutu zburator a scris:
Contează enorm dpdv al economiei de resurse. Decât să merg cu 100 apoi cu 70 peste o burare apoi iar dau 100 apoi 15 pe un podeț de 1 m, apoi 100 apoi 30 peste niște aparate de cale apoi iar VS apoi 15 peste terasament instabil, prefer să merg cu 65 cap coadă mai ales pe Diesel unde consumi mult de tot la demaraj, în rest la mers constant ai un consum decent.
Privind dpdv al operatorului da, privind dpdv al clientului, nu e nici o diferenta
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 11 Oct 2015, 22:48
Trenul 460 la Borovo (întârziat cu vreo 30 minute):
Ultimele două vagoane merg la Bucureşti.
De remarcat că Ludmila vine tocmai de la Gorna Oriahoviţa, pentru că CFR Călători nu-şi (mai) duce GM-ul până în Ruse.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 11 Oct 2015, 22:56
La ce nu s-au inteles de aduc ei Ludmila?
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 11 Oct 2015, 22:57
Din cauza parteneriatului dintre CFR si BDZ, si e asa inca de pe vremea tovarasului. Câțiva ani trec podul locomotivele CFR apoi tot atâția ani locomotivele BDZ. Stiu ca s-a mai scris (nu de mine) aspectul asta pe forum dar nu-l găsesc acuma unde. Acuma nu stiu daca a venit scadenta la ani sau daca au fost urgentate treburile din alt motiv. Si acela ar putea fi din cauza ca s-a anulat internaționalul 383/382 pentru ca pana in decembrie 2014 locomotivele de București mergeau la Ruse cu 461 apoi veneau izolate la Giurgiu pentru odihna mecanicului apoi plecau cu 382 iar celalalt turnus era la fel 383/460. Iar acum ca sa nu rămână in Giurgiu pana a doua zi sau sa se întoarcă imediat ca izolata s-a făcut schimbarea asta cu locomotiva românească sa duca aducând la Giurgiu Nord 461/460 iar cea bulgărească 460/461. Alt motiv nu prea vad.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Lun 12 Oct 2015, 10:39
Reformulez finalul comentariului anterior nemaiavand noaptea trecuta posibilitatea editării lui. EGM remorcheaza Bucuresti-Giurgiu Nord-Bucuresti in aceeași zi cu trenurile 461/460 iar ludmilele bulgărești Ruse-Giurgiu Nord-Ruse 460/461. Am făcut aceasta precizare desi multi știți procedura deoarece telefonul mi-a jucat feste azi noapte si se cam înțelege altceva din comentariul meu
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Lun 12 Oct 2015, 10:55
S-ar parea ca pentru BDZ e destul de aiurea sa trambaleze o locomotiva de acolo, oare nu au una prin Ruse? Ca doar la Vidin au un LDH din vremea lui Noe. Bine ei nu se incurca cu indusi si alte alea, zici ca acuma pica dar ei ii dau talpa nu se uita.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Mar 20 Oct 2015, 10:14
Ce eveniment au avut bulgarii de la BDZ si cum de ei au o aburoasa functionala ?
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 5149 Data de inscriere : 09/11/2012
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Mar 20 Oct 2015, 20:03
Iar ne-au luat-o inainte bulgarii..aburoasa functionala...la noi...probabil NEVER...poate doar Calugareni,,,
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Mar 20 Oct 2015, 20:20
Bulgaria a depasit Romania cu mai multe dar ce mai conteaza, asta e. Ce ne trebuie noua aburoasa functionala? Asa zice CFR, nu avem bani pentru asa ceva, nu se renteaza si gata, au inchis gura populatiei. Aici e vorba si de mandria companiei, sa mentina in stare de functionare exemplarul x si y, dar ti-ai gasit la CFR mandrie, astia nu stiu cum sa fure mai mult si daca le ceri ceva o baga repede pe aia "nu se renteaza" dar tu "specialistule" se renteaza sa mai traiesti?
_________________
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Mar 20 Oct 2015, 20:22
Bulgarii chiar ne-au luat-o inainte cu multe chiar daca sunt mai saraci decat noi, chiar daca nu au prize in trenuri macar biletele sunt mai ieftine. Numai cei cu ochelari de cal nu vor sa vada adevarul.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Mar 20 Oct 2015, 21:52
Trenuri mai ieftine, mai lente, fără climatizare... Majoritatea liniilor au viteza de 70 km/h, doar tronsoanele din coridorul IV au 110 km/h. Aburoase poate am fi avut şi noi, dacă nu decidea o minte creaţă să le dea la SFT în 1998. SFT e în insolvenţă, viitorul e cam sumbru.