Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 16 Aug 2011, 17:57
iuli.hard a scris:
Foarte urat ce au facut , nu aveau nici un drept , din cauza astora ne pierdem ce avem de valoare .Mishu88 , sunt cu tine !
In acel loc a fost curatat asfaltul de pe linie, din fericire, pentru trecerea trenului de epoca.
Sunt cativa localnici care regreta inchiderea liniei. Mi-a spus cineva din Vatra Moldovitei ca preferă sa mearga cu masina personala sau cu o ocazie decat sa se urce in maxi-taxi care e in majoritatea cazurilor plin si oamenii trebuie sa stea si in picioare. Deci calatori sunt.
Portiunea dezafectata in urma inundatiilor a fost scoasa acum cateva saptamani din apa si taiata in bucati de cate ~10m. Un podet care se afla la cativa metri de zona inundata, a fost scos de tot. Paraul peste care era podetul inunda de fiecare data la o ploaie serioasa gospodariile din jur, iar pentru a regla albia acestui parau a fost nevoie sa se scoata acel podet (cam asta am inteles eu din ce mi-a explicat cineva). Asa ca pentru redeschiderea intregului traseu este necesara pe langa refacerea terasamentului pe portiunea de 150m inundata anul trecut, si montarea podetului. Inainte de gara din Moldovita vegetatie este uriasa. Au crescut pur si simplu copaci si linia nici nu se mai vede.
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6774 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 16 Aug 2011, 18:53
Hurricane a scris:
Paul CFR a scris:
Asta a fost si impresia mea cand am vazut prima data garnitura la Putna, am fost total dezamagit cand am vazut LDH-ul in frunte si aburoasa pusa invers, din cauza schimbarii din Dornesti. Oricum i-am facut poze si m-am plimbat prin toate vagoanele dar am refuzat sa merg cu ea deoarece imi parea o porcarie, avand in vedere ca aburoasa doar pufaia dar motorul nu tragea, iar LDH-ul facea toata treaba. Halal turism...
Eu sunt dezamagit de acesta atitudine a "pasionatului" si zic halal pasiune. Pe mine nu ma intereseaza ca a un LDH a fost in fata/spatele locomotivei. Ma bucur ca pot sa vad o locomotiva cu abur in actiune.
okhiu a scris:
Destul de jenant cu dieseloasa in fata... Parerea mea este ca se iau banii de pomana, nu prea vad distractia in a merge cu asa un tren fara sa auzi locomotiva cu aburi pufaind cand trage un tren dupa ea. Dar asa stim noi sa facem lucrurile pe jumatate...spre deosebire de noi cam asa arata niste trenuri turistice la nemti
La asa ceva as merge cu ochii inchisi...la Moldovita ma mai gandesc...Ideea este sa vad aburoase functionand, nu trase de LDH-uri...
Baga CFR-ul mana in buzunarul tau? Vrei sa mergi platesti, nu vrei stai acasa si carcotesti. Stiti cu ce sacrificii merge locomotiva 230.516? Stiti cate ore doarme mecanicul pe noapte ca noi sa ne bucuram a doua zi de tren? Da, suntem niste fraieri ca facem 900 km cu masina, ca ne rupem incalcarile , ca stam nemancati sa facem cateva poze si sa filmam, oare de ce nu stam acasa si asteptam sa vedem poze de la fraieri?!
Eu mi-am spus parerea fiind la locul faptei inca din prima zi de circulatie. Sunt genul de om caruia nu ii place "sa faca pentru a fi facut" ori fac ceva de calitate ori deloc, nu fac doar sa zica lumea ca am facut. Probabil tu ai vazut trenul din poze, si chiar daca ai fost de fata nu ai fost Luni cand a fost eu. Mie personal nu mi-a placut compunerea si cred ca am avut dreptul sa imi exprim parerea fata de turismul care se practica la noi "cel pe jumate", dar vad ca am fost atacat pentru asta si iti multumesc pentru complimentul acordat fara prea multa analiza, cel de "halal pasionat" dar nu am sa iti raspund prin alta replica acida. PS: Oamenii au tot dreptul sa isi arate nemultumirile, fara a fi criticati de ceilalti care se multumesc cu orice.
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6223 Data de inscriere : 05/05/2010
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 16 Aug 2011, 19:52
Hurricane a scris:
okhiu a scris:
Destul de jenant cu dieseloasa in fata... Parerea mea este ca se iau banii de pomana, nu prea vad distractia in a merge cu asa un tren fara sa auzi locomotiva cu aburi pufaind cand trage un tren dupa ea. Dar asa stim noi sa facem lucrurile pe jumatate...spre deosebire de noi cam asa arata niste trenuri turistice la nemti
La asa ceva as merge cu ochii inchisi...la Moldovita ma mai gandesc...Ideea este sa vad aburoase functionand, nu trase de LDH-uri...
Baga CFR-ul mana in buzunarul tau? Vrei sa mergi platesti, nu vrei stai acasa si carcotesti. Stiti cu ce sacrificii merge locomotiva 230.516? Stiti cate ore doarme mecanicul pe noapte ca noi sa ne bucuram a doua zi de tren? Da, suntem niste fraieri ca facem 900 km cu masina, ca ne rupem incalcarile , ca stam nemancati sa facem cateva poze si sa filmam, oare de ce nu stam acasa si asteptam sa vedem poze de la fraieri?!
Daca tu esti dispus sa iti arunci banii pe orice doar de dragul pasiunii ok, nu te judec, nu te codamn, este alegerea ta. Eu de exemplu am fost ieri la Sovata sa merg cu mocanita. Si am platit 60 de lei pentru doua persoane dus-intors. N-a bagat firma "nu-i stiu numele" mana in buzunarul meu, i-am platit de bunavoie. Dar tocmai pentru ca CFR nu poate baga mana in buzunarul nimanui ar trebui sa se gandeasca inainte sa faca ceva, nu sa faca cu picioarele doar de dragul de a face pentru ca atunci risca sa fie un proiect mort din fasa. Am vorbit cu mai multi pasionati si toti s-au plans de lucrul asta: daca tot bat drumul, macar sa pot face o poza ca lumea in care sa am doar aburoasa si vagoanele ei in spate, nu o LDH intercalata, este stupid.
Nu am acuzat deloc mecanicul , nu i-am subestimat munca. Am spus doar ca un lucru care ar fi trebuit sa iasa ca lumea a iesit p.r.o.s.t., sau cel putin pe jumatate p.r.o.s.t. datorita organizarii slabe, citez:
Vlad a scris:
Din pacate aceasta prima cursa a fost un esec, trenul nereusind sa urce o panta ceva mai mare inainte de halta Dragosa, undeva la km 8, acesta fiind nevoit sa se intoarca la Vama. Din cauza liniei ude si a vegetatiei, cele 2 locomotive au inceput sa patineze si nu au putut urca. Acelasi lucru s-a intamplat si la km 4 unde, dupa ce au dat putin inapoi au reusit sa treaca. Din ce am auzit au fost ceva dificultati si la urcarea pantei de la Cacica.
Si cred am voie sa imi spun parerea...nu ti-am cerut tie poze sau filme, nu am zis ca astept cu nerabdare sa posteze cineva ceva despre subiect. Am si poze, am si filme cu acest tren cate probabil nu vor aparea niciodata pe acest forum, facute la fata locului de un prieten care a avut sansa sa fie in zona.
Si daca cumva exista vreun manual al pasionatului care sa cuprinda "minimum requirements" pentru a fi pasionat - km parcursi cu masina, nr. de incaltari tocite, ore de nemancat s.a.m.d. - te rog sa ni-l trimiti si noua pentru ca din ce spui tu acolo se pare ca exista astfel de criterii de diferentiere.
P.S. De ce este cenzurat cuvantul "p.rost" ? :shock:
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 16 Aug 2011, 20:29
Paul CFR a scris:
Eu mi-am spus parerea fiind la locul faptei inca din prima zi de circulatie. Sunt genul de om caruia nu ii place "sa faca pentru a fi facut" ori fac ceva de calitate ori deloc, nu fac doar sa zica lumea ca am facut. Probabil tu ai vazut trenul din poze, si chiar daca ai fost de fata nu ai fost Luni cand a fost eu. Mie personal nu mi-a placut compunerea si cred ca am avut dreptul sa imi exprim parerea fata de turismul care se practica la noi "cel pe jumate", dar vad ca am fost atacat pentru asta si iti multumesc pentru complimentul acordat fara prea multa analiza, cel de "halal pasionat" dar nu am sa iti raspund prin alta replica acida. PS: Oamenii au tot dreptul sa isi arate nemultumirile, fara a fi criticati de ceilalti care se multumesc cu orice.
Corect, fiecare are dreptul să-și spună părerea. Fiecare a văzut cu ochii săi ceva ce celălalt nu a văzut. Ție, Paul, nu ți-a plăcut compunerea, însă mie sau altcuiva i-a plăcut și am venit cu argumente, și crede-mă că eu unul nu m-am mulțumit ”chiar cu orice...”. Sincer, nici eu nu voiam să merg inițial, dar până la urmă m-am dus și vreau să-ți spun că ratam o zi nemaipomenită dacă nu mergeam. Îmi pare rău și poate că îmi părea și mai tare dacă alegeam să vin din prima zi și să constat anumite ”probleme” care putea fi evitate, dar vreau să-ți spun că în ziua de 13 august 2011 totul a decurs excelent. Locomotiva a mers perfect, atmosfera a fost superbă, oamenii cumsecade, s-a ajuns seara la 21 în Burdujeni cu zâmbete pe buze din partea tuturor.
Îmi permit, totuși, să fac un apel la respect și fără a ne ”lupta” unii cu alții din cauza unui fapt care, până la urmă, s-a întâmplat pe calea ferată. Asta ar trebui să ne unească! Să ajungem noi acolo sus și să punem pe șine trenuri turistice tractate doar de locomotive cu abur, ca să poată fi fotografiate fără alte vehicule mai noi sau mai vechi prezente în garnitură.
PS: Te-a supărat o aburoasă pusă invers... Așa se circula și în vremurile de demult pe secțiile cu capăt de linie fără placă turnantă.
PSS: Eu sper ca la următorul eveniment de acest gen la Moldovița sau la Putna sau în altă parte să ne vedem cu toții și să servim un pahar de bere admirând vehiculele FeRoviaRe, oricare ar fi ele...
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 16 Aug 2011, 21:00
Parerea mea este ca daca Flutur s-a zbatut sa refaca linia 513 si sa aduca trenul de epoca chiar si pe 514 inseamna ca i plac trenurile si poate daca lumea din zona ar trimite ceva cereri catre consiliul judetean sa se repare si 514 nu cred ca Flutur nu s-ar zbate putin si pentru aceasta linie . Cum ne cum trenul a venit pana in Vatra Moldovitei asta e de admirat si daca Flutur nu se implica noi nu vedeam acest tren nici pe 514 nici pe alta linie , totusi sa vedem si partea buna a lucrurilor , poate ca este si un fel de campanie electorala in felul asta sa i-si atraga voturile dar pe langa asta a facut si lucruri bune , daca nu se zbatea sa refaca 513 nici acum nu cred ca aveam trenurile la Cacica .
_________________
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6774 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 16 Aug 2011, 21:58
Da, sa implicat si pe 513 dar si intre Dornesti si Suceava la refacerea podetelor dupa inundatii astfel ca traficul feroviar sa repus in functiune dupa multe apeluri la guvern, cei drept pentru traficul de marfa dinspre Ucraina mai mult, dar oricum e important si de respectat ca nu a fost indiferent la aceste situatii chiar daca sau urmarit si interese politice acestea au fost compensate pe deplin de satisfactia reluarii traficului pe tronsoanele respective.
user dezactivat...
Numarul mesajelor : 168 Varsta : 45 Localizare : Vatra Moldovitei, Suceava Reputatie : 5528 Data de inscriere : 10/04/2010
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 16 Aug 2011, 23:06
Eu zic sa ne mobilizam. Din pacate, sunt in afara Romaniei inca o perioada de timp si nu voi putea sa ma ocup personal de anumite aspecte, insa haideti sa gandim impreuna o strategie. Cum se poate ajunge la Flutur, in audienta, etc.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Acum tot ce se mai poate face e doar la nivel politic din partea CJ-ului. Linia a fost scoasa din lista serctiilor neinteroperabile si bagata in lista sectiilor inchise care urmeaza sa fie dezafectate impreuna cu alte 3 sectii din Jud Suceava.
Numarul mesajelor : 408 Reputatie : 5732 Data de inscriere : 05/05/2010
Subiect: Inchidere linie! Sam 10 Sept 2011, 11:31
Am auzit si eu ca se va scoate linia, ce se mai stie ??
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mier 26 Oct 2011, 19:36
Câteva secvențe din clipul de mai jos au în vedere peisajul liniei 514.
13 august 2011 = Taraf și voie bună în Trenul de Epocă "Moldovița"
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mier 26 Oct 2011, 19:57
Si acum regret ca nu am putut sa ajung si eu (pentru ca nu au fost in stare sa dea public un mers de tren) sa merg cu ultimul tren pe aceasta sectie si inca ce tren...
In loc sa chefuiasa cred ca erau mai propice niste lumanari si o coroana de flori.
Eu chiar vreau sa stiu daca D-l Flutur stie ca CFR SA va dezafecta aceasta sectie, daca nu a si inceput deja...
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mier 07 Dec 2011, 23:52
@karpaty, 514 e inchisa conform HG 362/2011
Deci ce sa inteleg ca e inchisa pentru totdeuna ? deci au mai terminat o linie ....... bravo , ce stie CFR sa faca mai bine decat sa inchida si sa plece , gata sa stricat linia o abandonam , pacat de ea .
_________________
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 28 Feb 2012, 09:29
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6774 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 28 Feb 2012, 09:57
Foarte frumos...pacat ca linia asta a devenit istorie, chiar imi doream ca vara asta sa fac si eu traseul asta (cu trenul bineinteles), dar intre timp sa inchis , nici macar pe lista de privatizare nu e... practic nu mai are nici un viitor.
user dezactivat...
Numarul mesajelor : 168 Varsta : 45 Localizare : Vatra Moldovitei, Suceava Reputatie : 5528 Data de inscriere : 10/04/2010
Subiect: Re: 514 : Vama - Moldoviţa hcv. Mar 28 Feb 2012, 12:03
Salutare tuturor, si in special bucovinenilor. Linia trebuie salvata. Fac apel pe aceasta cale la toti forumistii: haideti sa gasim o solutie. Nu stiu care: il convingem pe Fluture, pe Hocevar, pe ministrul Transporturilor, insa linia trebuie redata cel putin circuitului turistic. Zona are un potential extraordinar, sa nu mai vorbim de faptul ca manastirea Moldovita e la doi pasi de halta Vatra Moldovitei. Ca moldovitean ce sunt, va rog sa demaram ceva. O petitie, o cerere comuna, orice, pt ca linia are potential. Astept propunerile voastre in acest topic, si imi asum concretizarea lor.