Ma, daca nu era Regiotrans acum sectia asta nu avea trafic de calatori !! CFR Calatori sa retras de pe multe linii, care ori au fost salvate de privati, ori au fost inchise, si au ramas ruginite sau mai rau...au fost furate. Cum iti explici ca a revenit si traficul de marfa dupa ce a plecat CFR Calatori? Cum iti explici ca oamenii au fost civilizati fortat sau nu, si isi cumpara bilet?
Nu sunt fan al acestor automotoare, si nici nu fac reclama vreunei companii, dar ca pasionat de trenuri, vad cu alti ochi situatia actuala. Ia exeplu de la Dornesti - Putna, care rugineste pe zi ce trece, si sansele de a fi salvata scad tot pe zi ce trece.
Si inca ceva, daca ai venit sa faci comentarii inutile (avem destui tovarasi) pe aici, ai gresit locatia. Asta in loc de bun venit.
NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5566 Data de inscriere : 23/07/2012
N-am sa inteleg "haterism-ul" asta impotriva a tot ce e non-CFR (eventual si a tot ce nu e clasic, cu controller, cu 15 dungi tricolore si fara cateva relee). Fara suparare, dar cred ca 80-90% din cei care arunca cu atribute de genul in stanga si in dreapta nu inteleg care e scopul unui tren. Deranjeaza atat de tare ca nu are 114 tone, ca se circula civilizat si cu bilet, ca motoarele se manevreaza usor si ca sunt mai eficiente decat ce are CFR-ul? Inteleg ca mediul in care am crescut ne e cel mai drag si familiar, iar importul unui material din exterior e privit critic si cu ochi nationalisti, dar totusi functioneaza macar la fel de bine (daca nu chiar mai bine). Nu sunt eu cel mai avizat om, dar pana sa mai faceti comentarii de genul asta incercati sa vedeti o diferenta intre motoarele X4500 si clasa 77 autohtone, intre electrice clasice si modernizari, etc.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Tren de marfă pe linia Fălticeni - Dolhasca, [Mai, 2013]
Până acum, n-am văzut pe nicăieri o fotografie cu vreun tren mărfar pe linia 510, Fălticeni - Dolhasca. Astăzi, fiind zi liberă, timpul mi-a permis să vizitez gara Fălticeni, acolo unde am văzut o garnitură gata de plecare. Soarele ardea tare, dar mi-am luat aparatele de fotografiat și am plecat cu bicicleta într-un loc de unde să pot surprinde Valea Șomuzului și ”șarpele” cu containere. Și cum întotdeauna după un Soare fierbinte vine o furtună, inevitabilul s-a produs. M-am ascuns sub un deal care m-a apărat de fulgere și tunete, dar mi-a umplut capul și aparatele foto cu nisip și lut. Asta e, dar măcar am fotografiat ce voiam de mult: un mărfar pe linia pe care o reprezint, dacă pot spune așa, Fălticeni - Dolhasca.
În fapt, locomotiva diesel-electrică DA 1139 trecea cu un tren lung de containere prin satele de pe Valea Șomuzului: Preutești, Arghira, Dolhești. Orice cale ferată din lume e importantă în felul ei, are povestea ei, farmecul ei, curbele ei, stațiile ei, oamenii ei...
Regio Private Train on Fălticeni - Dolhasca secondary line, [May, 2013]
În acea zi de 1 mai 2013, atunci când fabricile nu lucrează, iar angajații au o zi liberă sărbătorind Ziua Muncii, mi-am făcut timp pentru a filma trenul Regio Fălticeni - Dolhasca. Locul de ”trainspotting” a fost chiar pe coasta dealului din localitatea Arghira, loc de unde se poate observa foarte frumos toată valea râului Șomuz, drumul județean Fălticeni - Dolhasca, dar și calea ferată 510 Fălticeni - Dolhasca. Pe această linie circulă atât trenuri de călători, cât și trenuri de marfă. În fapt, scopul ieșirii și cocoțării pe dealul de la Arghira a fost filmarea mărfarului de containere, dar acesta a fost precedat de trecerea automotorului Regiotrans cu călători.
Calitatea imaginii a avut puțin de suferit din cauza perdelei de apă dintre mine și tren; vremea era foarte aspră, ploua și fulgera. Totuși, se pot admira câmpurile înverzite și geografia așezării satelor Basarabi, Arghira și Dolhești. Acest tip de panorame sunt slăbiciunile mele, mai ales dacă trenurile își fac și ele apariția în peisaj. La sfârșitul filmului regăsiți o panoramă derulată de la stânga (Preutești) până la dreapta (Dolhești).
Vizionare plăcută!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Tren de marfă rar pe ruta Fălticeni - Dolhasca, [August, 2014]
Poate cel mai vechi tip de marfă care s-a adus la Fălticeni de-a lungul timpului a fost îngrășământul chimic. Iată că în luna lui august, un tren mărfar tractat de locomotiva diesel-electrică DA-1337 a poposit pe meleagurile Fălticeniului cu 11 vagoane pe 2 osii încărcate cu saci conținând îngrășământ chimic.
Ei bine, fiind anunțat în timp util de către un ”coleg de breaslă” din zonă, m-am deplasat cu mașina de-a lungul liniei secundare 510, Fălticeni - Dolhasca. Am surprins trenul în 4 puncte diferite ale traseului, primind din partea mecanicilor zâmbete și semnale acustice. Transportul pe calea ferată a îngrășămintelor este o soluție aleasă înțelept deoarece astfel se reduc șansele poluării solului cauzate de eventualele accidente în care sunt implicate autotrenuri.
Vizionare plăcută!
geno
Numarul mesajelor : 3 Reputatie : 3737 Data de inscriere : 07/09/2014
În fapt, locomotiva diesel-electrică DA 1139 trecea cu un tren lung de containere prin satele de pe Valea Șomuzului: Preutești, Arghira, Dolhești. Orice cale ferată din lume e importantă în felul ei, are povestea ei, farmecul ei, curbele ei, stațiile ei, oamenii ei...
Linia asta chiar are povestea ei, oamenii ei etc; Erau vremuri in care pt cei de pe Valea Somuzului nu prea avea sens un ceas la mana, totul era organizat de genul: a trecut trenul "la vale"(adica spre Dolhasca:), hai sa facem nu stiu ce, sau inseamna ca e aproape ora x. Oricum o adevarata poveste, din care ma bucur ca faceam parte cel putin sezonier.
Multumim pentru imagini!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Ce frumos ați spus, d-le ”geno”! Se vede că ați trăit prin locurile acestea. Sintagma cu ceasul era des folosită în rândul locuitorilor și, exact cum ați spus dumneavoastră, trecerea trenului era reper temporal pentru diversele activități ale oamenilor.
Și că tot suntem aici...:
Tren de marfă încărcat cu rumeguș plecând din Fălticeni, [Martie, 2010]
Plimbându-mă cu treburi prin Fălticeni, am ajuns și pe strada gării unde am zărit un tren gata de plecare spre Dolhasca. Am renunțat la ce aveam programat și m-am deplasat rapid spre ieșirea din Fălticeni către Preutești, acolo de unde am așteptat, răbdător, sosirea trenului de marfă.
39 de vagoane încărcate cu rumeguș de la depozitul local KronoSpan din Fălticeni au plecat tractate de locomotiva DA-1029 spre Dolhasca. Locația de filmare a fost pe un deal din zona trecerii la nivel cu calea ferată a Drumului Județean Fălticeni - Dolhasca, astfel că ”S”-ul format de acest tren de marfă a rămas puternic întipărit în mintea mea. De altfel, mișcarea continuă a vagoanelor, zgomotele produse de roțile și șinele liniei 510 a creat un foarte frumos peisaj de seară pe care vi-l redau, mai jos, în secundele din videoclipul atașat.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
O dimineață senină de martie a reprezentat cadrul natural pentru filmarea Trenului Regio - de la Regiotrans - Dolhasca - Fălticeni. Automotorul ex-SNCF urca cu o viteză atent stabilită de specialiștii din tracțiunea feroviară românească. Vopseaua roșie cuprinde foarte bine automotorul pe 8 osii care rulează zi de zi aproape 300 de kilometri.
La finalul filmării se poate observa depozitul de masă lemnoasă de la KronoSpan, la fel ca și un semafor mecanic de intrare în stația Fălticeni, părăsit / scos din funcție de aproape 6 ani de zile.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni Dum 05 Oct 2014, 10:34
Mărfarul de noapte de la Fălticeni, [Aprilie, 2014]
Primăvara lui 2014 a adus multe trenuri de marfă la Fălticeni, prilej cu care le-am filmat - fie ziua, fie noaptea. Vântul și ploaia specifice acestui anotimp mi-au dat bătăi de cap, dar nu m-am lăsat bătut și am fost prezent într-o seară, după ora 22, la pasajul de la ”Ciorsaci”. ”Triunghiul luminos” emitea semnale acustice de tonalitate ascuțită ca nu cumva vreun nemernic să se avânte în fața lui. Motorul diesel abia se auzea printre palele de vânt.
Am înaintat încă vreo câțiva kilometri spre Dolhasca și, între timp, cerul devenise din albastru închis - negru. Am stat și am ascultat joantele călcate cu brutalitate de către sutele de tone care plecau cu marfă spre Sebeș. A fost o urmărire cam ”nebună”, iar obiectivul f4.0/5.6 nu m-a ajutat deloc să redau... ”un tren în noapte”. Dar am rămas cu videoclipul de mai jos.
Luca tgv
Numarul mesajelor : 282 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4115 Data de inscriere : 06/06/2014
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni Mar 03 Mai 2016, 09:17
Activitate CFR Marfă la Fălticeni:
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8343 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni Mar 21 Feb 2017, 17:09
Traficul rutei în 1977/1978: http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1978&relace=RO-510
flov1982
Numarul mesajelor : 24 Varsta : 42 Localizare : Fălticeni Reputatie : 5290 Data de inscriere : 28/06/2010
Subiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni Mar 21 Mar 2017, 21:24
Au trecut doi ani de când trenurile de călători au devenit istorie pentru Fălticeni și pentru linia 510. http://www.ziaruldepenet.ro/2017/03/19/gara-falticeni-la-doi-ani-de-la-ultima-cursa-de-calatori-mizerie-hoti-si-o-stare-de-degradare-continua-pe-care-politicienii-o-tolereaza-complice-de-ani-buni/
ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4080 Data de inscriere : 15/06/2016