Numarul mesajelor : 69 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti/ Tg Neamt Reputatie : 4772 Data de inscriere : 09/01/2012
Subiect: 510 : Dolhasca - Falticeni HM Sam 20 Oct 2012, 15:05
Stiati ca planul initial al contructiei de CF Dolhasca - Falticeni,era doar primul stadiu din linia ce urma sa lege Dolhasca de Gura Humorului?Statia actuala Falticeni,trebuia sa deserveasca ca si triaj, iar de la METADET linia sa continue prin centrul orasului-Radaseni-Gura Humorului.Din pacate, dupa cel de-al II-lea Razboi Mondial, linia a fost afectata de distrugeri,economia era la pamant,iar lucrarile au fost abandonate deoarece costul era destul de ridicat la acea vreme.Informatia o am de la bunicul meu ce a fost mecanic de locomotiva pe un LDH la balastiera Budeni(acum ruine), ce era racordata la M500 in statia Dolhasca.
basa
Numarul mesajelor : 65 Varsta : 26 Localizare : Pascani , M500 Reputatie : 4834 Data de inscriere : 04/11/2011
Subiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni Sam 20 Oct 2012, 16:49
Ce bun era un triaj in Falticeni stefanb.steff da`mi un pm cu id`ul tau de mess
stefanb.steff
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti/ Tg Neamt Reputatie : 4772 Data de inscriere : 09/01/2012
Subiect: 510 : Dolhasca - Falticeni Hm. Dum 21 Oct 2012, 03:54
@basa: la acea vreme da,era neccesar chiar.Falticeni,devenise orasel,industria era in plina dezvoltare,oportunitati erau multiple,ce mai...Pe la varsta de 12 ani locuiam in Falticeni,la 2 pasi de gara si nici la 8m de linia 1,cea pe care era situat cantarul.Chiar si acum imi aduc aminte cum plecau garnituri intregi cu mere si material lemnos,veneau garnituri cu vagoane cisterna pt Metadet si fosta statie Petrom din apropierea garii (str Dimitrie Leonida), cereale pt Mopan si multe altele.Vremuri ce din pacate, au apus ! DA.urile erau folosite pentru CFR Marfa si manevre in rest personalul pana prin 2003 cand am plecat de acolo era de forma
_____________________________________________________________________________________________________________________ Rau cu rau, dar mai rau fara rau ! RIP 5527 :AA19:
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni Sam 22 Dec 2012, 16:54
Trenul Regio privat no. 14888, Fălticeni - Dolhasca, trecând pe lângă semaforul mecanic de ieșire anulat. decembrie, 2012
Tren Regiotrans by mishu88, on Flickr
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni Dum 17 Feb 2013, 14:49
LDH45-389 în Remiza Fălticeni, 27 decembrie 2008
[...] am mers alături de tata la remiza de locomotive din Fălticeni pentru a verifica temperatura ambiantă. Aici era depozitată locomotiva diesel-hidraulică LDH45-389, aka 86-0081-9 după noile reglementări AFER.
În remiză erau în jur de 4-5 grade Celsius, suficient încât florile de la ferestre și apa din… instalația de răcire a locomotivei să nu înghețe. Din păcate, viitorul nu era promițător pentru echipa de manevră de la Combinatul Fălticeni. Ba chiar sumbru. De-a lungul timpului, până în prezent (2013), s-a schimbat multe. Remiza este devastată, aproape că nu mai există, iar locomotiva, nici atât…
Cândva, pe aici se perindau ceferiști cu mândre caschete…