|
| Caile ferate forestiere | |
|
+17Czirjak Arpad Vitosa DUAL AndiCFR Vlad Dr2005 daniel_c popovici Luna Semafor ana imfinity nenuandrei TVlad Polpot Amiralul dan ciprian bogdan srl 21 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Polpot
Numarul mesajelor : 67 Varsta : 48 Localizare : Arad Reputatie : 5038 Data de inscriere : 16/04/2011
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Lun 18 Apr 2011, 00:59 | |
| Din pacate si Hunedoara a beneficiat de o cale ferata ingusta, demontata destul de recent. http://mocanitahunedoara.wordpress.com/
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Dum 29 Mai 2011, 22:04 | |
| Iata citeva fotografii recente (mai 2011) cu ceea ce a mai ramas din vechiul traseu al caii ferate inguste de la Comandau (CV), ramura Holom - Bisca Mica. Succesiunea pozelor este dinspre Comandau spre izvoarele riului Holom si dincolo de deal, spre Bisca Mica: O "trecere de nivel" - vedere in aval, spre Comandau. Se vad resturile traverselor: Vedere in amonte: Traseul liniei se vede coborind spre Bisca Mica: Aici linia traversa Bisca Mica. Fotografia e facuta de pe malul sting: Din acest punct linia se bifurca: ramura dreapta mergea in aval, spre Gura Teghii, ramura stinga in amonte, spre Vf. Lacauti: O imagine cu ramura dreapta in apropiere de punctul in care traseul liniei se suprapune pe actualul drum: Aceeasi soarta a avut-o si linia spre Lacauti, a fost transformata in drum. Iata o imagine din fata cantonului silvic Benedek, in directia bifurcatiei. Se pot observa cele doua cladiri din poza anterioara: De la cantonul Benedek in amonte spre Lacauti ajungem in acest punct. Cum a spus, traseul vechii cai ferate este folosit acum de acest drum, vizibil in plan indepartat: Acest pot nu exista, a fost construit pentru accesul rutier: refolosind ce se putea...: Pentru claritate o sa atasez in curind si o harta. |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6203 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Mar 16 Aug 2011, 17:42 | |
| |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6203 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Mar 16 Aug 2011, 17:51 | |
| |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6526 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Dum 25 Sept 2011, 18:42 | |
| Interesante articole despre caile ferate forestiere din Banat: http://istoriabanatului.wordpress.com/2011/08/20/mircea-rusnac-cai-ferate-forestiere-in-banat/ http://istoriabanatului.wordpress.com/2011/08/20/mircea-rusnac-fosta-cale-ferata-anina-portul-secul/ |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Mar 27 Sept 2011, 13:51 | |
| Am reconstituit cu ajutorul unei harti militare traseul caii ferate de la Anina la Secu: Pe alocuri traseul se vede si pe Google Earth. Am si un fisier kmz insa nu il pot atasa. Daca e cineva interesat de el il pot trimite pe privat. |
| | | nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6392 Data de inscriere : 16/09/2011
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Mier 28 Sept 2011, 16:36 | |
| Trimitemi mie ca sunt interesat |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6526 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Sam 15 Oct 2011, 21:48 | |
| Cu trenuleŃul forestier Reşita – Secu - Anina Cei mai în vârstă îşi amintesc desigur de calea ferată îngustă care mergea de la Reşita la Secu şi de aici la Anina. Pe lângă destinatia sa, cu precădere forestieră, această „mocănită” (pe aici nu i s-a spus însă niciodată astfel) servea şi pentru excursii cu „grupuri organizate”. Plecarea trenurilor turistice se făcea din dreptul podului de la Hala Nouă. Trenul urca apoi pe malul nordic al Bârzavei, mai pe stradă, mai prin fabrică, trecând pe malul celălalt abia la ieşirea din oraş. La Ştrandul Turistic şi mai sus, linia ferată se strecura între şosea şi dealul împădurit. Aproape de locul în care se înaltă azi barajul lacului Secu, se traversa „podul Secul”. Era un loc de referintă, în care salariatiii UDR, duşi cu acest trenulet, organizau mari chiolhanuri colective. Notez aici că pe vremea copilăriei mele, toti cei pe care i-am auzit pronuntau „Secul” şi nu „Secu”, nume inventat, cred, de cartografi hipercorecti, dar pe care, din respect pentru standarde, îl folosesc şi eu aici. Trenul intra de aici pe valea Secu, urcând până la aşezarea cu acelaşi nume. Aparent, calea ferată se oprea în acest punct, în partea de jos a unui imens tobogan. Dacă urcai însă coasta de deal, în partea de sus a toboganului întâlneai o altă cale ferată, similară, care ajungea până la Anina. Întrucât transportul de buşteni se făcea doar spre Reşita, nu şi invers, această solutie a fost considerată probabil multumitoare. Linia ferată, după ce pleca din Secu, se intersecta cu şoseaua Reşita-Văliug mai sus de satul Cuptoare, apoi intra în pădure, şerpuind pe văi pentru a atinge cât mai multe puncte de exploatare a lemnului. La Comarnic trecea prin fata intrării în peşteră, apoi, peste doi kilometri, după un tunel destul de lung, se angaja pe cheile Caraşului. După alti doi kilometri, în locul numit de localnicii craşoveni Mediureka (între râuri), se află confluenta a două cursuri de apă, egal de lungi şi egal de abundente: Caraşul şi Buhuiul. În timp ce – spre izvoare – Caraşul se afundă în păduri tot mai sălbatice, Buhuiul duce spre oraşul Anina. Şi calea ferată se bifurca în consecinŃă, o ramură luând-o în sus pe valea Caraşului, până mai sus de cantonul Jervani, alta, mai importantă, traversa Caraşul pe un pod înalt, angajându-se apoi pe valea Buhuiului, unde, după vreo şase-şapte kilometri, parcurşi în fundul văii calcaroase, uneori sub pereti imenşi ori lângă guri de peşteră, ajungea la lacul de baraj Mărghitaş, un punct de agrement animat şi bine amenajat în vremea aceea. De aici, peste alti câŃiva kilometri, intra în Anina. Dacă tin bine minte, am făcut două excursii mai importante pe această cale. Una a fost, la nouă ani, de la Reşita până la peştera Comarnic, pe care am vizitat-o atunci partial. O altă excursie, mai lungă, o făcusem cu părintii, un pic mai înainte, într-un grup de angajati UDR, până la lacul Mărghitaş. Trenul nu avea vagoane de călători, transportul făcându-se pe platforme deschise, destinate buştenilor. Fumul scos de locomotiva cu aburi intra între ingredientele expeditiei. Nicăieri, între Secu şi Anina, nu existau halte sau gări (de altfel nici aşezări omeneşti), opririle, ca şi durata lor, fiind dictate de reguli ştiute doar de mecanici şi şefii lor. Pentru mine însă această deplasare lină, pe sub cerul liber sau atingând coroanele copacilor, aproape de peretii calcaroşi ori deasupra apelor spumegânde, a fost atunci aidoma miracolului călătoriei cu un covor fermecat. La începutul anilor cincizeci, linia ferată Reşita-Secu-Anina a fost demontată, spunându-se că era mai rentabilă exploatarea pădurilor cu camioane. Peste ani, am mai regăsit, în câteva locuri, urmele terasamentului fostei căi ferate, devenit acum o simplă potecă – de pildă între peştera Comarnic şi peştera Popovăt, trecând prin tunel, iar de aici până la podul de la Mediureka. Spre amuzamentul meu, această cale ferată am văzut-o mentionată totuşi într-un atlas rusesc, apărut cu vreo zece ani mai târziu, iar mai recent şi într-un atlas german, atlase care omiteau în schimb multe linii ale CFR-ului. Nu cumva altii au simtit intuitiv că această cale era totuşi importantă?
sursa:
http://www.banaterra.eu/romana/farcas-dan-d-hoinarind-prin-resita-pierduta |
| | | ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4865 Data de inscriere : 15/10/2011
| Subiect: Citeva foste linii forestiere din judetul Arges Sam 22 Oct 2011, 16:44 | |
| Am aflat de existenta a 3 linii forestiere in Arges: 1. Curtea de Arges - Cumpana a functionat pina prin anii 1960, cind constructia lacului Vidraru a dus la scufundarea terasamentului. 2. Curtea de Arges - Musatesti - Nucsoara. Nu stiu sigur cind a fost desfiintata. Cineva mi-a zis ca inca era functionala dupa revolutie, dar pe harti din 1970...1980 nu am gasit-o. 3. Stilpeni - Gamacesti. A fost desfiintata relativ recent. Avea numeroase ramificatii. Linia apare pe acest forum, la magistrala 900: http://www.forumtrenuri.com/t1296-calea-ferata-ingusta-stalpeni-gamacesti Pe o harta cam uzata pe care o am, apare doar linia Stilpeni - Gamacesti. Celelalte linii inguste de care am aflat le-am trecut cu culoare rosie. https://2img.net/r/ihimizer/img856/4710/scan0001gl.jpg Din ceea ce am auzit, erau trenuri mixte, cu un vagon de calatori, care mergeau atit de incet, incit calatorii puteau rupe mere sau prune din pomii de pe marginea liniei. Calea ferata Curtea de Arges - Nucsoara trecea doua dealuri urcind in serpentine. :z6: :TTT: |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6798 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: CFF Zarnesti- Plaiul Foii- Barsa Grosetului Sam 29 Oct 2011, 21:25 | |
| Am gasit in cartea lui Mihai C. Vornicu - Amintiri de drumetie- Editura Sport Turism - Bucuresti 1982 urmatoarele:
< Am traversat calea ferata, pe care circula odinioara trenuletul de la Zarnesti pana la Barsa Grosetului. Parca-i vad si acum locomotiva nu mai mare ca un samovar, tragand dupa ea niste miniaturi de vagoane, incat nu stiam bine daca e un lucru inventat pentru uzul oamenilor mari sau o jucarie de copil. .............. Trenuletul forestier, care mergea de la Zarnesti pana la Barsa Grosetului, trecea prin fata cabanei (Plaiul Foii din muntii Piatra Craiului), dar mecanicul nu te lua chiar pe degeaba. Drum de caruta de la Plaiul Foii la Zarnesti nu era pe atunci. Cei treisprezece kilometri, care desparteau cele doua puncte se asterneau peste o carare fara pic de umbra, asa incat in zilele cu arsita mergeai pe ea pana iti venea rau. .....> |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6203 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Lun 21 Noi 2011, 15:54 | |
| http://istoriabanatului.wordpress.com/2011/11/20/mircea-rusnac-excursie-pe-traseul-fostei-cai-ferate-anina-portul-secul-2/ |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6203 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Mar 27 Dec 2011, 13:39 | |
| Din dorinta de a mai completa istoria CFF-urilor am mai gasit si urmatorul articol:
http://www.vestul.ro/stiri/4573/cai-ferate-forestiere-in-banat-%281%29.htm |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6526 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Mar 27 Dec 2011, 18:59 | |
| Autorul articolului,este Mircea Rusnac.un istoric din Resita.Are un blog http://istoriabanatului.wordpress.com/ unde se ocupa si de citeva subiecte cu continut feroviar. |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6526 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Mar 27 Dec 2011, 23:33 | |
| http://www.banaterra.eu/romana/node/1234 |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6526 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere Sam 07 Ian 2012, 09:46 | |
| http://www.adevarul.ro/cultura/directia_de_cultura_covasna-planul_inclinat-comandau-patrimoniu-ministerul_culturii_0_607739682.html |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Caile ferate forestiere | |
| |
| | | | Caile ferate forestiere | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |