|
| Trenuri internaţionale | |
|
+134MetalRider Cont.dezactivat trancefan83 cristi_tgv billy752-istu Jhonyla alex.barac.5 florin.lifticariu TVlad AndreiCFRBucuresti AndreiCFRbv Adisoft1991s Mihai531 ionutz72 Katalin4653 Silviu Sintea Balto mariuscfrbucuresti calator Spartan1948 cardinal bogdan.perejuc Sabik adytm BL82 KOSTYK fstef EuroNight liviulav33 Sergiu rmn alliens huiu_goe baiazid allred lecter roseanu Warrior12 ANDU2100HP Adirmvl Rarau nokia2010 danf Andrey_tm Raduku09 Radu Tudor stefan_br andreiutzu Amiralul alex1987 cstefan popovici pety bvio88 bostanescu gigel DPS 060-EA078 AlexD manuela Dr2005 kasapis2007 laur 133 traian nenuandrei AndiCFR 040EC100 flo_ultras48 TonyGFR razwy Vitosa cont dezactivat . Laur FeroFan97 iDorin vanchorusebulgaria mihaiuc razvan - trenuri alexandruh DUAL Hurricane KQQ Vlad redeme petcu.adrian alex.alexus.tm Mihai-Aurel Desiro256 The Legend LanceR ravers75 riciu Adrian78 Bogdan-CFR bogdan srl Marius Iulian Saruman silviu83 rizelgeorgel2004 decward 92Dragos membru inactiv 63-1143-5 ldh80 didinul Cobra lovekomotive Razvan mi.tudor kaan saint mureseanu_976 kristi kkk ionutz85 ultras 19jimmy84 ATM COSTACHE MIHAIL Norbi tudor_vl EA1clony106 pannonia express marius_catalin84 marius_m Nesebar Caravelle_Zg biokosmy andreikiki vrabieionut srazvi Ionutz Codrut1985 mtk cristi ar MariusM myster2008 138 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 05 Feb 2012, 20:15 | |
| Acelasi tren la ZN Buciumeni |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3357 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8371 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 11 Feb 2012, 01:09 | |
| Eu am observat un lucru in legatura cu mutarea curselor de avion de la Bucuresti Baneasa la Henri Coanda. Nu o sa spun acum, dar acest lucru va avantaja putin calatoria cu trenul. Cu un ochi rad, cu altul ma intristez. Va spun pe larg mai incolo. |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5659 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 11 Feb 2012, 01:24 | |
| Mie mi se pare o prostie ca s-au mutat cursele de pe BBS pe OTP. Si aici interesele de natura "politica" au dictat clar. Singurul avantaj al CFR din treaba asta va fi ca Sageata de Otopeni va avea mai multi pasageri. Singurul dezavantaj al aeroportului Baneasa este acela ca se afla in oras, iar poluarea fonica era destul de mare din cauza avioanelor care aterizau acolo destul de des ( incomparabil oricum cu aeroporturile omoloage de dincolo). In toamna am stat 3 zile la o cunostinta foarte aproape de aeroport, iar discomfortul fonic era destul de mare din cauza traficului aerian.
Mi se pare insa o prostie sa muti curse low cost pe aeroportul Otopeni,mai ales ca,sa fim seriosi este limitat ca si resurse acest aeroport. Cursele low cost trebuiau sa ramana la Baneasa cu conditia unei modernizari adevarate a aeroportului, nu ceea ce s-a facut in realitate. Aeroportul Baneasa, ultima oara cand am trecut pe acolo arata ca o chestie din RDG-ul anilor '70. Ceva groaznic. N-are rost sa mai discutam ca la aterizare nici nu stii daca te afli pe pista sau pe tarlaua de alaturi..e cam tot una. Pista de la Otopeni e ceva mai de doamne ajuta, cel putin cea civila. Cea militara e ingrozitoare...
Bine, in Romania nu exista aeroporturi cum trebuie....din cele vazute si folosite de mine pana acum (mai putin Kogalniceanu si Timisoara), mi s-au parut niste mizerii toate. Sa-mi aduc aminte cum era pe Schiphol sau Charles de Gaulle ?Mai bine nu, ca ma enervez. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 11 Feb 2012, 10:28 | |
| Aeroportul Băneasa e un fel de hc. aerian... dar soluţia nu e să muţi toate cursele pe Otopeni. Să mai spun cât durează drumul până la Otopeni? Sau cât costă (8 RON la CFR+dubă, 3,5 RON (dar minim 7 RON + 1,6 RON cartonul) la RATB, 3.5 RON/km la taxi, că nu ai voie să iei de la aeroport ce taxi vrei)? Nu mai zic că preţurile low-cost numai low-cost nu vor mai fi dacă vor include taxele de aeroport de la Otopeni. În schimb, îmbuibaţii cu avion personal vor folosi, în continuare, Băneasa (până trece criza imobiliară, că după aia zboară aeroportul de acolo).
Păi apropo de Otopeni, să facem un exerciţiu de imaginaţie: îmi cumpăr un bilet low-cost spre destinaţia X. Îl cumpăr cu 3 luni înainte, aşa că prind unul din cele câteva locuri ,,promoţionale", la 80 RON. Zborul durează aproape 2 ore şi decolează la 7. Pentru asta, eu trebuie să fiu la aeroport între 5 şi 6:20. Bun, plec la 4:30 de acasă (Dr. Taberei) cu primul tramvai, după aia cu primul 304 / 449 (total 2 călătorii RATB, 2,6 RON, eventual 2,8 RON că 449 e preorăşenesc şi taxat ca atare inclusiv în oraş), pe la 5:15 ajung. Acum să considerăm că avionul pleacă de la Otopeni, aceeaşi oră. Bun, plec de acasă la 3:30, iau un taxi, 25 km * 3,5 RON = 87,5 RON (10 km de la mine din Ghencea la Piaţa Presei şi 15 km de acolo până la Otopeni). Păi deja depăşesc valoarea biletului de avion. Presupunând că destinaţia X e Budapesta, decât să dau atâta bănet pe taxi, mai bine plec cu o noapte înainte cu Ister şi tot atât mă costă. _________________ :TTT:
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 11 Feb 2012, 15:18 | |
| |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7658 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 11 Feb 2012, 21:55 | |
| Ca tot suntem off-topic. Toate aeroporturile din capitalele europene sun la o distanta de 5-20 km de orasul deservit. Normal ar fi fost din start ca cursele low-cost sa fie pe Otopeni, iar cele mai scumpe pe Baneasa. Dai un ban in plus si te mai si plinbi mai mult pana la aeroport. La Madrid unde eu merg mai des, cursele low-cost de Bucuresti sunt directionate la terminalul 4, mai de doamne-ajuta. Clar nu ajuta transportul feroviar mutarea curselor low-cost pe Otopeni, cine vrea cu avionul o face pt. timpul economisit, nu ca e cursa pe Baneasa. Pe urmatoarea pozitie la transportul de pasageri pe extern e autocarul, trenul e la mare distanta. E mai scump cu trenul decat cu avionul, ce mai vorbim de autocar, Madrid-Alexandria e 100 euro la autocar. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 11 Feb 2012, 22:20 | |
| Problema e că în toate oraşele mari ai cu ce să ajungi la transport, ai şi variante scumpe (autobuze la suprapreţ sau trenuri expres), dar ai şi autobuz şi trenuri normale. Ori tocmai astea din urmă lipsesc Otopeniului. De fapt, nici variantele ,,rapide" nu sunt prea grozave... prea scumpe în raport cu liniile normale şi cu programe de circulaţie prea proaste: intervale de succedare mari, program de circulaţie iubitor (trenurile merg între 7 şi 20, autobuzele între 6 şi 23, deşi decolează o groază de curse şi înainte de 7 şi aterizează multe după 23), confort zero (dubă pentru CFR şi autobuz urban fără loc de bagaje pentru RATB), totul făcut în aşa fel încât să trebuiască să apelezi la aşa-zişii taximetrişti care îţi iau 3,5 RON/km (presupunând că pun aparatul), pentru că taxi nu poţi chema (nicio maşină cu însemne de taxi pe ea, chiar dacă are firma acoperită, nu e lăsată să intre). Pe când la Băneasa, de bine, de rău, poţi să mergi cu autobuzul sau poţi să îţi chemi un taxi dacă ai bagaje. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3357 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8371 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 11 Feb 2012, 23:55 | |
| Deci cred ca si CFR CALATORI va recastiga calatori mai ales cei care calatoresc in tarile apropiate. Si desigur sageata spre aeroport cu mai multi calatori. Cand aveti putin timp sa va uitati putin pe tarifele la zborurile externe care vor creste cel putin in urmatoarele luni cu peste 50% ceea ce va duce la minim 150 lei dus dar cele mai multe sunt bilete cu tarife de zbor de peste 300 lei la BLUEAIR, GERMANWINGS la care adaugam tarifele de transport pana/de la aeroport care vor fii sensibil mai ridicate. Cea mai mare parte din calatori vor calatori mai putin cu avionul sau cu transportul auto. DAR CRED CA VOR MAI FII ALTI CEL PUTIN 5% (din nr. actual de calatori cu avionul) ce se vor urca iar in trenuri. IATA EXEMPLU DE BILETE CUMPARATE DUPA APRILIE 2012 LA BLUEAIR DOAR DUS : Bucuresti - Venetia = 84 EUR ~ 370 LEI si vom ajunge la cel putin 400 lei daca adaugam transportul din oras pana la aeroport Bucuresti - Stuttgart = 65 EUR ~ 280 LEI si vom ajunge la cel putin 300 lei daca adaugam transportul din oras pana la aeroport Iar la cel mai ieftin operator din Romania WIZZ AIR intre Bucuresti si Budapesta tariful va depasi 100 lei doar dus ceea ce inseamna un tarif foarte aprope de tren. NU STIU DE CE LE-AU SCUMPIT ASA DE MULT DAR AVANTAJEAZA PUTIN SI TRENURILE, MAI ALES CA UNELE PERSOANE VOR CAUTA SI VARIANTA CU TRENUL IN SPERANTA UNEI CALATORII MAI IEFTINE. |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5659 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 12 Feb 2012, 00:54 | |
| Blue Air este o mizerie, cel putin din experienta persoana, sunt sigur ca nu vreau sa mai urc niciodata intr-o cursa Blue Air indiferent cat de ieftin ar fi. Am zburat odata Bologna-Bucuresti, alta data Roma-Cluj si ultima oara Bucuresti-Bergamo, au aeronave diferite, toate construite intre '89 si '90. Tot de atatea ori au fost probleme, nu vorbesc ca la una dintre aeronave, era un strat subtil de gheata in jurul uneia dintre usile de acces, semn ca presurizarea avea probleme urate. Nu voi publica aici nici inmatricularea de parc a aeronavelor nici alte date, dar ceea ce stiu sigur e ca sunt niste epave. Doua dintre ele provin de la companii destul de dubioase, unde intretinerea...nu stiu ce sa zic. Dar ma rog...prefer sa dau mai multi bani la o cursa de linie. Am zburat cu B737 al KLM pana in Olanda, no comment. Sa mai discut de superbul B747-400 de la British ? Wizz este o alta mizerie cu diferenta ca au avioane mult mai decente decat Blue, chiar daca-s Airbus si nu Boeing.
In Roma spre exemplu, aeroportu de la Fiumicino (Leonardo Da Vinci), e la kilometri buni de oras, mai departe de oras in raport cu Otopeniul nostru, insa exista trenuri express din 15 in 15 minute ( in vara era vorba sa introduca din 10 in 10) catre Termini, si alte cateva trenuri catre localitatile din jur, inclusiv catre aeroportul Ciampino din sud. Oarecum mai aproape de oras este aeroportul Schiphol din Amsterdam, situat la cativa km de oras si chiar sectionat de E19 care vine de la Rotterdam. De fapt tot ce desparte aeroportul de primul cartier al Amsterdamului este autostrada A9 care traverseaza de la sud-est la nord-vest. Aeroportul ala n-am reusit nici dupa ce am consultat calupul de poze de acolo sa-mi dau seama cate piste are, insa mai multe decat are Otopeniul terminale ! Iar daca Roma nu se poate compara nici ca intindere nici ca populatie cu Bucuresti, Amsterdam nu mi s-a parut cu mult mai mare ca Bucurestiul, ca intindere. Singura diferenta e ca orasul este ceva mai compact decat al nostru prin foarte multe blocuri situate la periferie. Amsterdam la margine arata ca Drumul Taberei, o multime de blocuri. Din terminalul aeroportului Schiphol exista acelasi tip de tren catre oras. Mai mult, exista si retea de metrou. Din ce mi-au spus cunostintele cu care am vizitat, si la Roma exista metrou catre aeroport, eu nu l-am vazut si nici n-am circulat. Sa mai discutam despre Schonefeld sau Barajas ? Transportul local interconectat este ceva firesc la ei. La Berlin cel putin, cred ca jumatate din profitul zilnic al regiilor de transport in comun de acolo vine !
Desigur ca in Romania, tot felul de inepti mimeaza strategii de dezvoltare durabila si o ard in termeni aiurea, iar in realitate nu e in stare nimeni sa bage un nenorocit de autobuz in intervale orare decente, de asa fel incat, odata urcat in autobuz sa nu ai impresia ca esti o simpla vita ! Talhariile si smenul sunt la ordinea zilei in 780, iar linia este gandita din start cu picioarele! Linia CFR care duce la aeroport dupa parerea mea este oricum degeaba. In loc sa te lase in gura aeroportului te lasa in camp, ca si cum asta m-ar ajuta cu ceva. Am circulat odata de agrement cu sageata aia si atat cat am vazut eu, se facea blatul la greu. Deci m-as gandi de doua ori inainte sa afirm ca aduce profit. La fel si in cazul asta, daca CFR ar elimina blatistii iar cei de la MT i-ar ajuta sa continue cu linia pana unde trebuie, trenul ala ar aduce profit cat jumate din cursele depoului BC la un loc. Metrou, putem sa mai asteptam macar 10 ani.... |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7658 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 12 Feb 2012, 12:17 | |
| Subandscriu cu Blue air, acum 6 ani cand am folosit prima data aceasta companie am uitat sa-mi apa sau un suc, la ei era o cafea 4 euro iar o apa de 0,5 l 3,5. La madrid, pe Barajas, ii baga la terminalul 4, tre sa mergi prin aeroport aprox. 2 km pana la tren |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5659 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 12 Feb 2012, 12:35 | |
| Ai avut noroc. Ultima oara am fost cu ei in toamna, si dupa ce ca era o taraba de avion in care tapiteria arata in ultimul hal, n-aveau nici macar o felie de paine. In Fiumicino culmea ca ii bagau o perioada la terminalul 2 care este destul de aproape. Deunazi am inteles ca se doreste interzicerea lor pe cateva aeroporturi printre care Barajas si Schiphol din cauza ca umbla cu tot felul de rable. Au trecut de multe ori razant pe langa catastrofe ingrozitoare... Cum ziceam, prefer sa dau un ban in plus si sa zbor cu o cursa de linie, de preferat operator extern. Tarom sunt oarecum mai seriosi, insa in afara de B737 NG nu-mi place nimic din flota lor. Airbus-urile alea A318 sunt ca autobuzele MAZ de la Brasov... Desigur si alea contractate cu dedicatie basista, sa traiasca bine si francezul.. |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6122 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 12 Feb 2012, 16:51 | |
| R 1064 Iași - Ungheni Moldova -- în ultimele zile am prins Desiro :shock: |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 12 Feb 2012, 19:56 | |
| - kristi kkk a scris:
- Subandscriu cu Blue air, acum 6 ani cand am folosit prima data aceasta companie am uitat sa-mi apa sau un suc, la ei era o cafea 4 euro iar o apa de 0,5 l 3,5.
Preţurile ,,on-board" sunt cam la fel la toţi operatorii low-cost. De exemplu, astea sunt tarifele de la Wizzair: http://wizzair.com/downloads/wizzcafe.pdf?language=RO Nu mai zic că la Wizzair, dacă vrei să dai telefon, e 3 RON/min. Acum oricum nu mai ai voie cu lichide în avion. Pe asta se şi bazează sistemul low-cost: taxă pentru orice nimic şi ore de zbor făcute în aşa fel încât să ai nevoie de cazare unde mergi. Că dacă vrei să pleci din Bucureşti la 8 şi din afară la 19, atunci mergi cu Tarom / KLM / Air France etc. da' dai de la 250 de euro în sus pe sens. Şi la banii ăştia ai şi o sticlă de apă şi un sandviş. _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11403 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 12 Feb 2012, 21:18 | |
| 1346 azi in Gara de Nord |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7658 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale Lun 13 Feb 2012, 08:24 | |
| - Dr2005 a scris:
- kristi kkk a scris:
- Subandscriu cu Blue air, acum 6 ani cand am folosit prima data aceasta companie am uitat sa-mi apa sau un suc, la ei era o cafea 4 euro iar o apa de 0,5 l 3,5.
Preţurile ,,on-board" sunt cam la fel la toţi operatorii low-cost. De exemplu, astea sunt tarifele de la Wizzair: http://wizzair.com/downloads/wizzcafe.pdf?language=RO Nu mai zic că la Wizzair, dacă vrei să dai telefon, e 3 RON/min. Acum oricum nu mai ai voie cu lichide în avion. Pe asta se şi bazează sistemul low-cost: taxă pentru orice nimic şi ore de zbor făcute în aşa fel încât să ai nevoie de cazare unde mergi. Că dacă vrei să pleci din Bucureşti la 8 şi din afară la 19, atunci mergi cu Tarom / KLM / Air France etc. da' dai de la 250 de euro în sus pe sens. Şi la banii ăştia ai şi o sticlă de apă şi un sandviş. 3 ore si 45 min cat face avionul pana la Madrid pot sa stau fara sandwich, dar fara apa mai ales vara e greu. Nu-i bai, am fentat cu lichide in avion, controlul la spanioli e doar verbal. In avion am baut mai bagat sub scaun. IN schimb la easy-jet, chiar daca e low-cost sunt alte conditii. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trenuri internaţionale | |
| |
| | | | Trenuri internaţionale | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |