Numarul mesajelor : 132 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5259 Data de inscriere : 04/12/2010
Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 22 Mai 2011, 12:01
[quote="redeme"] [ ... ]
ravers75 a scris:
Oricum, dacă vrei să dormi(!), ia un loc la cușetă și dormi liniștit! E mult mai confortabil, chiar dormi(până te trezește conductorul, prin Ciurea deobicei) și ești mult mai odihnit! E adevărat că e puțintel mai scump, dar eu cred că se merită(oricum nu ai ce să vezi noaptea).
Am fost eu acum o saptamana cu R664 la Cuseta, nu se merita atata timp cat in cabina intra 4 ţărani > 50ani, cu sacosele de Plus pline de muraturi .
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 22 Mai 2011, 12:08
N-am patit niciodata asa ceva, alteori esti chiar singur(663). Iti iei la cuseta cu 4 locuri(rareori se ocupa chiar toate 4) sau la vag. dormit. Ghinionul cu taranii e chiar mai acut la 21-76.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Trenuri internaţionale Dum 22 Mai 2011, 14:14
Pe Ister sunt vagoane de seria 21-86 .. practic sunt mici diferente intre cele 2, a fost deschis aici http://www.forumtrenuri.com/t1484-discutii-despre-vagoane un alt topic pentru a evita offtopicul aici.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Trenuri internaţionale Lun 23 Mai 2011, 10:53
R 376 MURES
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Traficul de pasageri Sam 28 Mai 2011, 14:41
Va spun ca pe CFR ajuta foarte mult faptul ca trenurile care vin si pleaca spre tarile din CSI sunt mult mai aglomerate de RUSI decat cele spre Ungaria, Bulgaria, Serbia.
De ce se intampla asa?
Din cauza ca rusii merg foarte putin cu autocare si microbuze.
Rusiilor, ucraininenilor le place sa calatoreasca pe distante mari de peste 500 kilometri ori cu avionul sau cu trenul.
Eu nu-i iubesc pe rusii, dar se vede ca au ramas in urma, deoarece ROMANII si VESTICI nu ar calatori cu acele trenuri TIP RUSESC si mai ales o zi sau doua asa cum o fac ei.
IN PLUS UN BILET LA TREN BUCURESTI - KIEV si retur costa 500 - 600 lei (foarte mult) , Bucuresti - Moscova dus-intors 700 - 800 ceea ce este destul de mult.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 28 Mai 2011, 15:52
pai calatoresc cu trenul pentru ca nu prea au aeroporturi .. nu toti merg la Moscova sau Kiev ,iar de autostrazi nu se prea pune problema
LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
Subiect: Re: Trenuri internaţionale Sam 28 Mai 2011, 21:39
EN472
Gara de Nord, 28.05.2011
mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 14/07/2010
Subiect: Re: Trenuri internaţionale Lun 30 Mai 2011, 19:37
razvan - trenuri a scris:
Va spun ca pe CFR ajuta foarte mult faptul ca trenurile care vin si pleaca spre tarile din CSI sunt mult mai aglomerate de RUSI decat cele spre Ungaria, Bulgaria, Serbia. De ce se intampla asa? Din cauza ca rusii merg foarte putin cu autocare si microbuze. Rusiilor, ucraininenilor le place sa calatoreasca pe distante mari de peste 500 kilometri ori cu avionul sau cu trenul. Eu nu-i iubesc pe rusii, dar se vede ca au ramas in urma, deoarece ROMANII si VESTICI nu ar calatori cu acele trenuri TIP RUSESC si mai ales o zi sau doua asa cum o fac ei. IN PLUS UN BILET LA TREN BUCURESTI - KIEV si retur costa 500 - 600 lei (foarte mult) , Bucuresti - Moscova dus-intors 700 - 800 ceea ce este destul de mult.
Imi pare rau, dar te contrazic. In Rusia s-a nascut ceea ce se numeste 'maxi-taxi' (ii zice marshrutka) - vehiculele sunt EXTREM de populare in tot spatiul ex-sovietic (din Rusia in Kazakhstan si din Moldova in Letonia). Sunt mai populare in zonele in care drumurile sunt mai bune, de exemplu in Belarus, Ucraina si Moldova (Odesa-Chisinau, de exemplu), sau tarile baltice (unde trenuri de pasageri aproape ca nu mai sunt, autocarele si microbuzele facand legea).
Normal ca acolo unde distantele sunt imense trenul domina, pentru ca autocarul greu poate fi folosit pentru calatorii mai lungi de 48 de ore. In plus, in majoritatea spatiului ex-sovietic drumurile aproape ca nu exista (drumul Moscova - Skt Petersburg este incredibil de rau, desi e drumul principal ce leaga centrele economice ale Rusiei, e plin de gropi, si pe 80% din distanta are o banda pe sens, si aceea rau marcata si ingusta, mai ingusta decat DN-urile noastre). In Siberia nici macar nu exista drumuri!
Nu uita si ca trenurile sunt ieftine (nu compara preturile din Romania, care sunt mari pentru ca RO nu este in sistemul rusesc de rezervari si se aplica tarife bilaterale, care sunt mult mai mari)! Din Moscova pana in Vladivostock, 9000 de km, poti gasi un bilet one-way sub 10000 de ruble (am facut o cautare, pe 20 iunie sunt bilete la 8922 rub. adica vreo 950 de lei la platskart). Desigur, vrei vagon de dormit propriu-zis, ajungi pe la 300 euro, dar tot este in general sub ce-ti ofera liniile aeriene (gandeste-te ca zborul dureaza 9 ore, mai mult decat Londra - New York!)
Trenurile rusesti mi se par foarte, foarte comfortabile. Trenurile de distanta au trei clase, primele doua vagoane de dormit cu compartimente, clasa a III-a (platskart), fiind un fel de cuseta fara compartimente, cu trei paturi suprapuse cu acces de pe un coridor comun. Vagoanele de dormit de clasa a II-a (kupe), pe un tren normal au toate dotarile de confort ale unui tren din Europa de Vest, clasa I avand, pe multe trenuri (tip Firmenii), chiar si compartimente cu baie proprie! Incalzirea este potrivita, vagoanele au televizoare, si chiar daca insotitorul de vagon este un pic mai militaros, totul pare ok.
Am mers cu trenul in Rusia (si platskart, si kupe, si chiar si SV), si pana si la platskart saltelele sunt confortabile, si lenjeria e acceptabila. Plus mancarea la vag. restaurant, care e foarte buna si ieftina. Nu cred ca vei vedea vreun vestic (inclusiv in vagoanele sovietice nemodernizate) care a mers cu trenul oriunde in Europa sa se planga de confortul trenurilor rusesti - ba chiar opusul!
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
DA 664 cu I 1063 în compunerea lui clasică(două 20-54, unul cu dungă, altul fără):
11 mai 2011
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: pentru "mihaiuc Dum 05 Iun 2011, 13:22
Mersi pt raspuns".
Partial sunt de acord.
Dar sa nu uitam ca in tarile CSI si mai ales in Federatia Rusa concurenta pe piata transporturilor nu prea este permisa, MAI ALES LA TRENURI (UNDE RZD ARE MONOPOL DIN PACATE PT. EI).
In tot CSI trenurile circula cu viteze ca la noi sau mai reduse, cu exceptia catorva rute unde mai punem ca sunt zone de teren plat, de campie. Deasemenea statul rus (in care democratia si concurenta nu sunt la ele acasa) promoveaza AGRESIV "RZD" lucru pe care in Romania NU are voie sa-l faca deoarece este concurenta cu TRANSPORTUL AUTO SI AERIAN.
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
Trenul internațional sezonier 1015/051 Saratov 1 - Varna, pe 13 iunie 2011, în prima zi de circulație din anul acesta, sosind cu intârziere de aprox. 30 min în gara Nicolina. | 051 САРАТОВ 1 - ВАРНА | HD
vanchorusebulgaria V.I.P Member
Numarul mesajelor : 323 Reputatie : 5415 Data de inscriere : 09/01/2011
This train doesn't appear in the Passanger Timetable(Mersul Trenurilor), but you can buy tickets. Surely, you will use this trains only if you really want to go to Varna (or to Sofia ). _____ Și azi era întârziat...
vanchorusebulgaria V.I.P Member
Numarul mesajelor : 323 Reputatie : 5415 Data de inscriere : 09/01/2011
I'm asking whether those trains are allowed for travelling in Romania ? For example : can you buy a ticket from Bucuresti nord to Ploiesti or Bacau. In Bulgaria with those trains one can travel only if he wants to go abroad
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
Well, you aren't allowed, as I've said this train doesn't appear in passanger timetable(it is considered a "ghost"-train )..., so... it is clearly unrecommended. In some stations it isn't even announced...
But if you want to go to Varna, Sofia or something like that(I don't know where it stops in Bulgaria), you can. Even in the day when I've shot it I've seen two passangers with big luggage getting into the train.
Only "Prietenia" international train(105/106 Chisinau - Bucuresti) does have two cars(first class and second class, generally 30-76 and 21-76) from Iasi to Bucuresti.