Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+29
Adirmvl
Peter Fodor
Ony_x
cardinal
ciprian71
CalinIonMihai
Adrian78
Vitosa
riciu
DAS 2011
Dr2005
Luna
TVlad
Laurentiu Ciobanu
IonutCFR2009
Bebe
SMDS
cfr500
dan tm
Nesebar
t1972
razvan - trenuri
alexmorph3us
Johnny84
Cipri Andrei Neculai
cristi CFR
ldh80
AeroX
@ndrey
33 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 55, 56, 57 ... 61 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18330
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23776
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 02 Noi 2023, 09:28

Laurentiu Ciobanu a scris:
Problema nu e de cat mai trag de cadavrele astea, ci de ce mentenanta de 2 lei au parte.
Cu mentenanta si piese bune pot avea parte de aceleasi performante ca la data fabricatiei, problema e cu romanul care crede ca acolo unde poti pune sarma, e pacat sa pui surub.
Stiu si cand lucram in service, venea ala de daduse 15000 de euro pe o masina sa se planga ca de ce il costa revizia 100 de euro.

Pai ce mentenanța s-a mai faci la.ele daca nici piese nu se mai gasesc
Până și bulgarii și polonezii le-au retras din circulație
Decât le vopseau la Reloc mai bine le punea o instalație Tehnomin pentru reducerea consumului că în rest nu pot face fata să încălzească doua vagoane
Macar la DB le-au pus compresoare mai economice
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20288
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25098
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 02 Noi 2023, 11:24

"Instalaţia" de la Tehmin e un motor diesel mai mic legat de un generator, care alimentează auxiliarele locomotivei (probabil pe 110 V sau pe cât or fi, nicidecum ITul vagoanelor) şi, probabil, recirculă antigelul prin motorul Sulzer ca să nu îngheţe dacă e frig. E bun la marfă când stai juma' de zi cu locomotiva prin staţii, la călători nu faci mare lucru cu el.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1338
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6495
Data de inscriere : 27/06/2010

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 02 Noi 2023, 11:43

Laurentiu Ciobanu a scris:
Problema nu e de cat mai trag de cadavrele astea, ci de ce mentenanta de 2 lei au parte.
Cu mentenanta si piese bune pot avea parte de aceleasi performante ca la data fabricatiei, problema e cu romanul care crede ca acolo unde poti pune sarma, e pacat sa pui surub.
Stiu si cand lucram in service, venea ala de daduse 15000 de euro pe o masina sa se planga ca de ce il costa revizia 100 de euro.

101% corect!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18330
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23776
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 02 Noi 2023, 21:33

Dr2005 a scris:
"Instalaţia" de la Tehmin e un motor diesel mai mic legat de un generator, care alimentează auxiliarele locomotivei (probabil pe 110 V sau pe cât or fi, nicidecum ITul vagoanelor) şi, probabil, recirculă antigelul prin motorul Sulzer ca să nu îngheţe dacă e frig. E bun la marfă când stai juma' de zi cu locomotiva prin staţii, la călători nu faci mare lucru cu el.

Te ajuta și la călători că sa ți trenul alimentat cu aer cu 4l/h decât 25 l/h cat consuma LDE
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3228
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8108
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeVin 03 Noi 2023, 10:42

Cati dintre acestia aleg trenul? 5, 10, 20%? Restul fac naveta pe sosele, cu autoturismul, microbuzul ori autocarul.
Sunt destule localitati in jurul marilor orase si capitalei fara acces rapid la cale ferata sau/si tren.


https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-26654844-judetele-care-peste-sfert-dintre-salariati-fac-naveta-alt-oras-sau-chiar-judet-timpul-alocat-navetei-poate-ajunge-22-zile-petrecute-drum.htm

Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6490
Reputatie : 12227
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeVin 03 Noi 2023, 12:10

Se observa ce procente mici au judetele cu doar cateva trenuri regio/IR pe zi, intre care si Braila, Galati.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1147
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3664
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeVin 03 Noi 2023, 12:42

Mie mi se pare ciudat raportul, la ce naveta se face intre cele 2 orase. E drept ca nu se face cu trenul, garile nu ajuta prea mult.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18330
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23776
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 10:27

Anulare achiziție rame electrice pe hidrogen (RE-H)

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că procedura privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen a fost anulată, în condițiile existenței depunerii unei singure oferte neconformă (componenta tehnică), de către Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat). Conform normelor legale oferta financiară nu a mai fost consultată de către comisia de evaluare ARF.
În cadrul acestei proceduri, Comisia de evaluare ARF împreună cu echipa de experți cooptați ai Băncii Europene de Investiții (BEI-PASSA) a constatat o serie de neconformități semnificative care nu au putut fi clarificate de catre ofertant, detaliate astfel:
- o disponibilitate a trenurilor mult mai redusă, atât din punct de vedere al zilelor de utilizare anuală, cât și din cel al numărului de kilometri posibil parcurși pe an;
- calendarul de livrare al primului tren si cel de livrare al seriei mult mai mari decât cele solicitate în contextul constrângerilor temporale ale PNRR;
- caracteristici ale cabinelor de conducere mai slabe decât cele solicitate (din punct de vedere al ergonomiei postului de lucru al mecanicului de tren).
Astfel, potrivit legislației în materia achizițiilor publice, ARF va actualiza în perioada următoare, în baza clarificărilor și observațiilor primite în cadrul procedurii anulate, caietul de sarcini și restul documentației de achiziții privind achiziția celor 12 automotoare, pentru a relansa licitația în termenul cel mai scurt și a oferi o șansă de încadrare în termenele legale ale PNRR.
Procedura a vizat proiectul de achiziții a 12 trenuri electrice pe pile de combustie cu hidrogen, a serviciilor de mentenanță a trenurilor și de asigurare a alimentării cu hydrogen, pe o perioadă corelată cu durata de viață a vehiculelor.
Menționăm că proiectul de achiziție a celor 12 automotoare a fost selectat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în cadrul Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în prima jumatate a anului 2021, luând în considerare caracteristicile verzi ale vehiculelor (menite să contrabalanseze proiectele poluante de autostrăzi din PNRR) și preluat spre implementare la ARF la sfârsitul anului 2021, studiul de fezabilitate fiind finalizat în aprilie 2022.
În acest context, precizăm că tehnologia trenurilor pe hidrogen este înca una tânără, cu o gamă redusă de trenuri autorizate a fi introduse pe piață, dar cu o serie de contracte comerciale de mici dimensiuni în diverse țări europene (Germania, Italia și Franța). De exemplu, trenurile care corespund exact nevoilor identificate în documentul guvernamental PNRR 2021 și preluate în analizele ARF, deși se regăsesc în ofertele comerciale ale producătorilor, nu sunt încă autorizate ca tip și pentru introducerea pe piață (proceduri care pot dura peste 3 ani, înainte de începerea producției).
În conditiile în care peste 50% din reteaua României este neelectrificată și ritmul de electrificare este unul relativ lent, ARF consideră că implementarea acestui proiect pilot de achiziție trenuri pe hidrogen reprezintă o soluție tehnică corectă pentru decarbonizarea transporturilor feroviare, drept pentru care va continua eforturile de implementare.
Rutele pe care vor fi utiliate inițial trenurile sunt cele neelectrificate din zona de nord a Municipiului București (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă, Gara de Nord - Pitești - Craiova, Gara de Nord - Târgoviste si Pitești - Curtea de Argeș). În condițiile electrificării acestor linii, trenurile vor fi transferate pe alte rute neelectrificate.
În baza rezultatelor acestui proiect pilot se va decide extinderea flotei și pentru alte regiuni ale țării, precum și achiziția de trenuri pe acumulatori.
#ARF #PNRR #trenurihidrogen
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2077
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6547
Data de inscriere : 25/05/2012

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 12:39

In ritmul asta devine tot mai clar ca mai bine ar renunta de tot la fantezia asta si asa prea pretentioasa pentru Romania.
Nici variantele de automotoare pe baterii n-au autonomie foarte buna (trebuie sa luam in considerare si turnusurile, ar trebui pe rute mult prea scurte).
Mai bine se mergea pe electrificare de la bun inceput.
O flatulenta politica a fost. Voia Alstom sa ia contracte pe banda rulanta din PNRR, dar...un fiasco cumulat cu excelenta competenta a ARF.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18330
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23776
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 13:11

Stadler Akku pe baterii in teste a parcurs 280 de km iar restul trenurilor undeva la 80-100 km
Franța modifica Bombardier AGC prin inlocuirea motoarelor diesel cu baterii
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1147
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3664
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 16:29

Eu nu inteleg de ce aducem vorba de transport pe baterii/hidrogen in tara in care nu suntem in stare sa intretinem nici DA-uri de acum 60 de ani, nevermind Desiro, ci doar Malaxe la care facem piesele la strung.

Am mai si platit aiurea oameni care au pregatit licitatiile in loc sa faca ceva util.
Nu ne da bani UE pentru loco diesel, aia e, luam din fondurile proprii. Si out cu prostia aia de ARF, fiecare operator trebuie sa se descurce singur, cum e in orice firma normala.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20288
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25098
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 16:42

Nu uitaţi că PNRR pentru România este scris de echipa d-lui Drulă Laughing Ei au pus acolo caii verzi pe pereţi.

Alstom a dat chix, pentru că statul român n-a vrut - pe bună dreptate - să se încarce singur cu riscul restituirii de fonduri pe motiv că nu se găseşte hidrogen sau nu e hala încălzită pentru trenuri sau alte chestii. Aşa măcar nu s-a pierdut niciun leu cheltuit (că PNRR vine şi cu confinanţarea pe neeligibil, plus că un eşec în operarea trenurilor ne-ar fi lăsat şi fără bani şi cu nişte trenuri inutilizabile).
La fel de adevărat e că PNRR - la modul general, pentru toată UE - a aruncat rapid în piaţă miliarde de euro, dar capacitatea producătorilor e limitată. Evident, unde cartelul producătorilor a funcţionat, s-au atribuit imediat contractele, unde nu... s-a tergiversat totul prin instanţe.

În fine, vom avea 37 rame Alstom + 16 locomotive Alstom + 82 rame PESA. Astea nu-s chiar de colo.

Laurentiu Ciobanu a scris:
Si out cu prostia aia de ARF, fiecare operator trebuie sa se descurce singur, cum e in orice firma normala.
Ce spui tu funcţionează pentru trenuri necompensate. Din serviciu public nu ai cum să te descurci singur. Nici OeBB şi DB nu se descurcă singuri.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6490
Reputatie : 12227
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 17:00

Dr2005 a scris:


În fine, vom avea 37 rame Alstom + 16 locomotive Alstom + 82 rame PESA. Astea nu-s chiar de colo.


... plus malaxele Laughing
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18330
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23776
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 19:12

Laurențiu Ciobanu spre deosebire de Desiro toate astea din PNRR vin cu mentenanța inclusa pe cel.putin 15 ani
Cea mai mare prostie mi se pare modernizarea vagoanelor de către meseriasii abonați la contractele cu statul in loc să se cumpere seturi pushpull gen Siemens Viaggio&Skoda cu locomotive Dualmode
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20288
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25098
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitimeMar 07 Noi 2023, 19:19

Adrian78 a scris:
in loc să se cumpere seturi pushpull gen Siemens Viaggio&Skoda cu locomotive Dualmode
Şi să facă push-pull cu ce? Cu 060-DA? Cu EA-242? Laughing

Grosul traficului de scurt şi mediu parcurs o să îl ia ramele. La lung parcurs or să fie deja cele 16 TRAXX-uri + EA-urile modernizate + EC-urile modernizate + ce o mai rămâne din delfini şi pume. Deci deja sunt suficiente, mai ales că vagoanele modernizate vin şi ele cu mentenanţa pe ceva ani. Şi la navetă mega-grea sigur rămân etajatele.

Apropo de mentenanţă, o să fie frumos când sindicatele or să calculeze câţi RTV-işti vor dispărea datorită ramelor care nu mai necesită atâta manoperă la RT, câţi meseriaşi din depouri şi revizii nu vor mai avea la ce să şurubărească şi câte comenzi va mai avea, de fapt, SCRL când grosul materialului rulant va fi cu mentenanţă inclusă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 56 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 56 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 55, 56, 57 ... 61 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: