Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+29
Adirmvl
Peter Fodor
Ony_x
cardinal
ciprian71
CalinIonMihai
Adrian78
Vitosa
riciu
DAS 2011
Dr2005
Luna
TVlad
Laurentiu Ciobanu
IonutCFR2009
Bebe
SMDS
cfr500
dan tm
Nesebar
t1972
razvan - trenuri
alexmorph3us
Johnny84
Cipri Andrei Neculai
cristi CFR
ldh80
AeroX
@ndrey
33 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 57 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
tcm

tcm


Numarul mesajelor : 621
Varsta : 29
Localizare : Oradea ; Leeds (UK)
Reputatie : 4321
Data de inscriere : 27/06/2014

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeSam 02 Sept 2023, 13:11

Dr2005 a scris:
Ony_x a scris:
Despre acelasi incident si pe clubferoviar:
https://clubferoviar.ro/zeci-de-calatori-evacuati-dupa-un-incendiu-la-un-tren-regio/
Am mai spus si in trecut, repet si acum, aceste malaxoare ar trebui sa fie la fier vechi demult. Cateva din ele la muzeu, restul la topit.
De la momentul modernizării cu Reloc (2008) şi până în prezent a fost un incendiu şi un început de incendiu... Între timp, incendiile la DA şi EA nu cred că le mai contorizează nimeni, că aproape zilnic se prăjeşte câte una.
Dr2005 tot insistati cu acea moderizare din 2008. Ce s-a facut atunci? O spoiala cu o mana de vopsea nu se poate numi moderizare. O moderizare in 2008 ar fi trebuit sa includa instalarea de aer conditionat , scaune comfortabile , facilitati pentru persoane cu dizabilitati , eventual prize , iar Malaxorul nu are nimic din astea. Ati calatorit vreodata sau recent cu un asemena automotor? Zgomotul era infernal , vibratiile la fel sa nu mai zic de miros ; dupa un drum Oradea-Arad cu asa ceva am spus ca mai bine ma duc pe jos decat sa ma mai urc in Malaxa. O calatorie cu DA si vagon 20-55 ar fi de 100 de ori mai placuta. Tot insistati ca au primit motoare "noi" in 2008. Nu stiu cat de noi erau , pentru ca si in 2015 sunau precum un blender plin cu suruburi , la fiecare plecare parea ca isi va da duhul. Parea mai degraba un motor luat de pe un buldozer din anii 70 decat un motor modern , in timp ce GM-urile sau LDH-uril;e moderizate in anii 2000 suna si acum placut.

Daca le tot laudati atata de ce au fost trimise intr-un colt de tara si nu au circulat din Bucuresti , Brasov sau Cluj? Alte tari retrag automotoare vechi de 30 de ani , noi tragem de ceva care are aproape de 3 ori mai mult. Ati auzit de uzura tehnica si morala? Aceste automotoare ar fi trebuit sa fie in muzee sau folosite ca si trenuri turistice inca de pe vremea raposatului , in niciun caz nu ar mai fi trebuit "moderizate" in anii 2000 si sa se afle in circulatie comerciala si in prezent.
Comparati incediile Malaxa vs DA/EA. Din 4 Malaxe 78 cu doua vagoane doua au ars (cred ca uitati ca a mai fost distrus unul in urma cu un an sau doi tot pe aceeasi ruta) si unul a avut un "inceput de incendiu". Deci 75% din ele distuse in incendii. Intre timp din peste 1400 de DA-uri cate au luat foc? Or fi luat 100, 200 , dar in niciun caz nu 75% din ele , indiferent de ce moderizari s-au facut sau cat de bine au fost intretinute.
Sus In jos
https://www.facebook.com/
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3221
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8093
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeSam 02 Sept 2023, 14:35

Nu se repara calea ferată între municipiile Pitești și Râmnicu Vâlcea care traversează dealuri, cum sunt multe linii funcționale în Europa, darămite să se construiască această linie care traversează zone montane:

https://evenimentulmuscelean.ro/2023/08/30/un-proiect-uitat-calea-ferata-argesel-zarnesti/?fbclid=IwAR2tToNncrWD5dTR49kFFhuQZ-QoNP88V6K0ds8tFPpSUjtIGU009t07A_c
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeSam 02 Sept 2023, 15:01

Legal vorbind, la o modernizare certifici doar subsistemele la care umbli. Ceea ce nu s-a făcut la Malaxa şi nici nu s-a cerut prelungirea duratei de viaţă, astfel că ASFR a socotit cei 30 de ani de la ,,modernizarea" MARUB cu motoare RABA din anii '80.
Cu toate astea, schimbarea întregii părţi de tracţiune (motor, cutie de viteză, electrică, electronică) e considerată modernizare, deci putea duce la acordarea unei noi durate de viaţă de 30 de ani, câtă vreme automotorul e vreo 75% nou. Dar, na, s-au zgârcit la vreo 500 euro.

Cu AM700 am mers destul de des înainte de pandemie spre Tulcea... nici vorbă să cadă şuruburi sau să te zdruncine. De fapt, ţinuta de drum era mult mai bună decât a Desiro-ului pe aceeaşi linie... modul de evaluare a fost simplu: la Desiro trebuia să stau cu mâna pe bicicletă să nu pice la curbele de pe secţie, pe când la AM700 stătea pe cric bine mersi.
Dacă Aradul a reuşit să distrugă aşa rapid automotorul în cauză... aici nu mai e vina automotorului.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
tcm

tcm


Numarul mesajelor : 621
Varsta : 29
Localizare : Oradea ; Leeds (UK)
Reputatie : 4321
Data de inscriere : 27/06/2014

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeSam 02 Sept 2023, 15:42

Va suciti de la o propozitie la alta , de la un mesaj la altul. Ziceati fusesera moderizate in 2008 cu motoare noi. O revizie a unui motor pus in anii 80 nu inseamna motor nou , nu va avea consum semnificativ mai bun , nu inseamna ca va indeplini norme de poluare de la momentul moderizarii , nu va oferi confort mai ridicat pasagerilor prin reducerea zgomotului si a vibratiilor. Si daca certificarea din 80 era valabila 30 de ani , cea din 2008 cati ani a fost/este valabila daca s-au zgarcit la 500 de euro pentru o extindere de inca 30 de ani?
Eu nu am zis ca picau suruburi din el , ci am zis ca motorul facea ca si un blender plin cum suruburi dupa cum se poate auzi in clipul atasat. Da , sigur nu-i vina automotorului ca ii o rabla din perioada interbelica , ii vina Aradului ca nu a avut grija de el. Si toate automotorele aveau acelasi comportament , exista clipuri cu ele pe Youtube , uitati-va cum fumegau si ce zgomote anormale faceau. Comparatia cu tinutul bicicletei nu mi se pare relevanta , conteaza si viteza de deplasare , Malaxa pe aceeasi linie va merge cu cel putin 30-40 km/h mai incet fata de Desiro , deci imiplicit riscul sa cada va fi mai mic.
Atat de buna a fost si moderizarea electrica (daca nu va suciti din nou), incat crapa frecvent din cauze electrice si incendiul acesta a fost din aceeasi cauza conform primelor investigatii.
In concluzie vi se pare normal ca aceste automotoare ar trebui sa implineasca 100 de ani in circulatie comerciala , mi-ar fi rusine sa ma laud ca lucrez in Ministerul Transporturilor si ca am studii in domeniu daca as fi in locul dumneavoastra.
Sus In jos
https://www.facebook.com/
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeSam 02 Sept 2023, 16:01

Bine ca au luat foc ca erau niste epave antice..In afara de economie nu cred ca era nici un avantaj la ele vara mureai de cald,iarna mureai de frig in ele de confortul rularii nu are rost sa mai vorbim
Personal am calatorit si in postul de conducere si odata s-a desprins o parte din peretele din mdf apoi motorul se oprea si trebuia repornit plus ca prindea 70km/h dupa kilometrii de demarare
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeDum 03 Sept 2023, 15:51

tcm a scris:
Va suciti de la o propozitie la alta , de la un mesaj la altul. Ziceati fusesera moderizate in 2008 cu motoare noi. O revizie a unui motor pus in anii 80 nu inseamna motor nou , nu va avea consum semnificativ mai bun , nu inseamna ca va indeplini norme de poluare de la momentul moderizarii , nu va oferi confort mai ridicat pasagerilor prin reducerea zgomotului si a vibratiilor. Si daca certificarea din 80 era valabila 30 de ani , cea din 2008 cati ani a fost/este valabila daca s-au zgarcit la 500 de euro pentru o extindere de inca 30 de ani?
Evident că automotoarele au trecut prin mai multe modernizări de-a lungul vieţii lor. Motoarele actuale sunt Volvo Penta, instalatate în perioada 2007-2008. Tot atunci s-au înlocuit şi cutiile de viteze, partea electrică şi s-au montat computerele de bord.
Pe AM700 s-au montat compresoare cu şurub, mult mai silenţioase decât alea cu piston, nu ştiu dacă AM1000 a beneficiat de acelaşi tratament.
În mod normal, după astfel de lucrări trebuia să se ceară o nouă durată de viaţă de 30 de ani. Pentru că nu s-a cerut, ASFR consideră că ultima modernizare s-a făcut în anii '80 şi că au trecut ăia 30 de ani.

Citat :
Comparatia cu tinutul bicicletei nu mi se pare relevanta , conteaza si viteza de deplasare , Malaxa pe aceeasi linie va merge cu cel putin 30-40 km/h mai incet fata de Desiro , deci imiplicit riscul sa cada va fi mai mic.
Viteza de circulaţie era de 70 km/h, că aia era viteza de pe Medgidia - Babadag (mai departe Babadag - Tulcea era 40 km/h, nu ştiu dacă s-o mai fi îmbunătăţit de atunci). Şi Desiro şi Malaxa făceau la fel de la Medgidia la Tulcea...

Citat :
Atat de buna a fost si moderizarea electrica (daca nu va suciti din nou), incat crapa frecvent din cauze electrice si incendiul acesta a fost din aceeasi cauza conform primelor investigatii.
Proiectul a fost asemănător cu cel de pe AM700... care AM700 ar circula bine mersi toate azi dacă nu s-ar fi omis modificarea OMTI 315/2011 să se elimine obligativitatea RG-ului la 4 ani... apropo de RG la 4 ani, AM1000 ars la Oradea avea ultimul RG în 2012, adică acum 11 ani. Poate de asta o fi avut probleme?

Citat :
In concluzie vi se pare normal ca aceste automotoare ar trebui sa implineasca 100 de ani in circulatie comerciala , mi-ar fi rusine sa ma laud ca lucrez in Ministerul Transporturilor si ca am studii in domeniu daca as fi in locul dumneavoastra.
"If it's not broken, don't fix it" e un principiu aplicat în SUA, dar pe care consumerismul european nu prea îl înghite. Orice sistem tehnic poate să funcţioneze oricât, atât timp cât mentenanţa se realizează conform prescripţiilor producătorului sau ale entităţii responsabile cu întreţinerea.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6483
Reputatie : 12212
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeDum 03 Sept 2023, 16:50

Dr2005 a scris:

Viteza de circulaţie era de 70 km/h, că aia era viteza de pe Medgidia - Babadag (mai departe Babadag - Tulcea era 40 km/h, nu ştiu dacă s-o mai fi îmbunătăţit de atunci). .

Medgidia-Babadag: 80 km/h
Babadag-Tulcea Oras: 50 km/h

Mai documenteaza-te... Laughing
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeDum 03 Sept 2023, 19:31

Decât modernizau Malaxele și aducea toate gunoaiele.gen LVT și ADHuri mai bine reparau VT628 și mai aduceau câteva
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeDum 03 Sept 2023, 19:48

Ce brambureala.fac ăștia..

https://www.stiridecluj.ro/economic/studentii-nu-vor-mai-primi-legitimatii-de-calatorie-cu-gratuitate-sau-reducere-din-3-septembrie-anunta-cfr-calatori
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6483
Reputatie : 12212
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeDum 03 Sept 2023, 22:45

Nu e deloc brambureala, ei aplica ce zice legea...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeLun 04 Sept 2023, 10:21

Legea zice că studenţii au 90% reducere. Ei nu o aplică... aşteptăm procesele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeLun 04 Sept 2023, 10:31

Legi date fata cap fără nici un studiu de impact bugetar.S-a dat gratuitate din 2017 la studenți s-a îmbunătățit cu ceva transportul feroviar adică calitatea serviciilor sau material rulant mai bun?Nu doar mită electorală mascată..
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeLun 04 Sept 2023, 13:30

Dacă aşa a legiferat Parlamentul...
Sunt o groază de legi scrise aiurea în ţara asta, dar trebuie respectate atât timp cât sunt în vigoare.
Iar HG 42/2017 NU este abrogată, dovadă că gratuitatea la elevi se dă fix în baza HG 42/2017, că nici Legea învăţământului preuniversitar nu are încă norme de aplicare.
Aduceţi-vă aminte că la modificările legislative precedente, gratuitatea s-a acordat până la modificarea normelor, care s-a făcut la ceva vreme după modificarea legii. Şi deconturile s-au făcut, nu a zic nimic nici Consiliul Concurenţei, nici Curtea de Conturi.
Asta înseamnă că, până la intrarea în vigoare a noilor norme, reducerea de 50% ar fi trebuit aplicată în continuare.

Pe de altă parte, art. 12 din Legea nr. 24/2000 e foarte clar ,,(1) Legile şi ordonanţele emise de Guvern în baza unei legi speciale de abilitare intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, sau la o dată ulterioară prevăzută în textul lor. ".
Deci legea intră în vigoare la 3 zile de la publicare sau la data ulterioară prevăzută în text.

Mai departe e treabă de instanţă să decidă ce anume prevederi ar trebui aplicate.

Probabil s-or fi găsit deja câţiva studenţi de la Drept care să formuleze plângeri. Să nu uităm că tot în urma unor acţiuni în instanţă au fost convinse şi unele autorităţi locale să asigure cum trebuie facilităţile pentru studenţi (Constanţa e cel mai bun exemplu).

În rest, nu e prima oară când dl. Titi Preoteasa se crede deasupra legii.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeLun 04 Sept 2023, 21:46

De mâine se aplica reducerea de 90% pentru studenți atât la Softronic cât și la CFR Calatori

https://www.g4media.ro/legitimatiile-de-calatorie-pentru-studenti-pentru-transportul-pe-calea-ferata-cu-reducere-de-90-vor-fi-emise-din-5-septembrie.html?fbclid=IwAR0KUNu3dV653ZWOn8Reu6fuR1tfmRNEVRAg9LYUQej2QapEZnkcfpk7C-w
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitimeMar 05 Sept 2023, 15:55

Să vadă și incompetenții de la CFR Călători ce înseamnă marketing.Investesti in material rulant nou ,asiguri legături ai servicii bune vin și călătorii la tren

20 de milioane de pasageri transportați de PKP IC in trei luni de vacanță și doar trenuri de rang superior

Revista presei - Pagina 47 Fb_im712
Revista presei - Pagina 47 Fb_im711
Revista presei - Pagina 47 Screen77
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 47 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 47 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 57 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: