Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+29
Adirmvl
Peter Fodor
Ony_x
cardinal
ciprian71
CalinIonMihai
Adrian78
Vitosa
riciu
DAS 2011
Dr2005
Luna
TVlad
Laurentiu Ciobanu
IonutCFR2009
Bebe
SMDS
cfr500
dan tm
Nesebar
t1972
razvan - trenuri
alexmorph3us
Johnny84
Cipri Andrei Neculai
cristi CFR
ldh80
AeroX
@ndrey
33 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 24 ... 44, 45, 46 ... 56 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20478
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25354
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 00:18

razvan - trenuri a scris:
Nu este de mirare deoarece sunt localitati mici, nu exista mult potential, dar si legaturile spre Cluj, Sibiu, Banat, alte zone din tara sunt deficitare. Nu exista cale ferata spre resedinta de judet (Targu Mures), iar prin Razboieni este ok daca te plimbi. Spre Alba Iulia  legaturile sunt proaste.
Genul ăsta de tren nu are nevoie de legătură spre colţul opus al ţării, ci trebuie să deservească traficul de navetă dintre localităţi.

Adrian78 a scris:
Pai trenul trebuia să meargă până la.Praid nu până la.Balauseri și la.Praid sa fie mocănița spre Sovata..
Poatre că ar fi trebuit... dar trenul singur nu poate fi panaceul transportului în zona aia. Tocmai m-am întors dintr-un concediu petrecut fix la Sovata... transport public nu există în zonă (sunt câteva curse auto spre Tg. Mureş şi Câmpul Cetăţii plus o interjudeţeană Odorhei - Praid - Sovata (na, Praid e în Harghita, Sovata e în Mureş) şi cam atât.
Din Sovata în Praid ai 10 km, din Sovata în ,,gara" Sovata ai 5. Mocăniţa pleacă din ,,gara mică", adică de undeva din centrul Sovatei, un loc bun pentru a deservi oraşul, dar fără legătură cu nimic, practic e un ,,tourist trap" şi mocăniţa în sine (un L45H cu câteva vagoane, la 60 lei/bilet) şi zona adiacentă (primăria a asfaltat toată zona gării mici şi a făcut-o parcare cu plată, 5 lei/h, 20 lei/zi). Da, într-o ţară normală, ,,mocăniţa" aia ar fi un automotor modern care ar deservi toată linia îngustă de la Tg. Mureş la Praid (inclusiv tronsonul peste care primăriile din Sovata şi Praid, mai mult sau mai puţin legal, au făcut străzi asfalte peste linie), ocazie cu care ar putea circula la legătură şi trenurile Blaj - Praid. Ce nu a îneţeles CFR nici în 1997 şi nici acum e că linia Blaj - Praid nu are niciun viitor la trafic de călători fără linia îngustă complet funcţională. De fapt, singurul motiv pentru care linia Blaj - Praid mai există e mina de sare, iar motivul pentru care trenul nu mai merge decât până la Bălăuşeri e starea podurilor de pe traseu, distruse fix de sarea căzută din vagoane.

razvan-trenuri a scris:
. Doar să fii existat linie între municipiile Târgu Mureș și Sighișoara prin localitatea Balauseri,
Ai fost vreodată prin zona aia? Că să tragi linii cu pixul pe hartă e uşor. Dacă te duci pe acolo, o să vezi ce relief e, numai dealuri, drumurile urcă şi coboară... dealuri de argilă şi sare şi orice combinaţie între ele. Până şi casele din Sovata sunt mai toate crăpate, de drumuri nici nu mai vorbesc, fie că mergi Praid - Odorhei (na, poftim idee pentru Vâlcele - Rm. Vâlcea 2: Praid - Odorhei), fie că mergi Sovata - Reghin fie că o iei pe alte părţi, toate drumurile sunt surpate, lăsate, înclinate, vălurite nu găseşti un m2 de drum plan. MAV a construit liniile existente într-o perioadă în care costurile, exproprierile, forţa de muncă şi normele de mediu nu erau o problemă. Chiar şi ,,mocăniţa" e plină de poduri, podeţe şi viaducte, unele de-a dreptul spectaculoase (gen Sovata, deşi nici cu cel de la Câmpul Cetăţii nu mi-e ruşine, chiar dacă e înconjurat de pădure şi nu e prea vizibil)... lucrări care după normele de azi nu s-ar mai putea face. Dacă terenul din zonă ar fi permis alte căi ferate altfel decât în lungul văilor râurilor, să fii convins că ieşea Banat 2, cu linii în orice sat.

Dpdv geologic, cred că ar fi mai simplu să tragi un tunel pe sub pasul Bucin şi să scoţi trenul la Joseni

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3290
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8236
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 09:34

Dr2005 a scris:
razvan - trenuri a scris:
Nu este de mirare deoarece sunt localitati mici, nu exista mult potential, dar si legaturile spre Cluj, Sibiu, Banat, alte zone din tara sunt deficitare. Nu exista cale ferata spre resedinta de judet (Targu Mures), iar prin Razboieni este ok daca te plimbi. Spre Alba Iulia  legaturile sunt proaste.
Genul ăsta de tren nu are nevoie de legătură spre colţul opus al ţării, ci trebuie să deservească traficul de navetă dintre localităţi.

Adrian78 a scris:
Pai trenul trebuia să meargă până la.Praid nu până la.Balauseri și la.Praid sa fie mocănița spre Sovata..
Poatre că ar fi trebuit... dar trenul singur nu poate fi panaceul transportului în zona aia. Tocmai m-am întors dintr-un concediu petrecut fix la Sovata... transport public nu există în zonă (sunt câteva curse auto spre Tg. Mureş şi Câmpul Cetăţii plus o interjudeţeană Odorhei - Praid - Sovata (na, Praid e în Harghita, Sovata e în Mureş) şi cam atât.
Din Sovata în Praid ai 10 km, din Sovata în ,,gara" Sovata ai 5. Mocăniţa pleacă din ,,gara mică", adică de undeva din centrul Sovatei, un loc bun pentru a deservi oraşul, dar fără legătură cu nimic, practic e un ,,tourist trap" şi mocăniţa în sine (un L45H cu câteva vagoane, la 60 lei/bilet) şi zona adiacentă (primăria a asfaltat toată zona gării mici şi a făcut-o parcare cu plată, 5 lei/h, 20 lei/zi). Da, într-o ţară normală, ,,mocăniţa" aia ar fi un automotor modern care ar deservi toată linia îngustă de la Tg. Mureş la Praid (inclusiv tronsonul peste care primăriile din Sovata şi Praid, mai mult sau mai puţin legal, au făcut străzi asfalte peste linie), ocazie cu care ar putea circula la legătură şi trenurile Blaj - Praid. Ce nu a îneţeles CFR nici în 1997 şi nici acum e că linia Blaj - Praid nu are niciun viitor la trafic de călători fără linia îngustă complet funcţională. De fapt, singurul motiv pentru care linia Blaj - Praid mai există e mina de sare, iar motivul pentru care trenul nu mai merge decât până la Bălăuşeri e starea podurilor de pe traseu, distruse fix de sarea căzută din vagoane.

razvan-trenuri a scris:
. Doar să fii existat linie între municipiile Târgu Mureș și Sighișoara prin localitatea Balauseri,
Ai fost vreodată prin zona aia? Că să tragi linii cu pixul pe hartă e uşor. Dacă te duci pe acolo, o să vezi ce relief e, numai dealuri, drumurile urcă şi coboară... dealuri de argilă şi sare şi orice combinaţie între ele. Până şi casele din Sovata sunt mai toate crăpate, de drumuri nici nu mai vorbesc, fie că mergi Praid - Odorhei (na, poftim idee pentru Vâlcele - Rm. Vâlcea 2: Praid - Odorhei), fie că mergi Sovata - Reghin fie că o iei pe alte părţi, toate drumurile sunt surpate, lăsate, înclinate, vălurite nu găseşti un m2 de drum plan. MAV a construit liniile existente într-o perioadă în care costurile, exproprierile, forţa de muncă şi normele de mediu nu erau o problemă. Chiar şi ,,mocăniţa" e plină de poduri, podeţe şi viaducte, unele de-a dreptul spectaculoase (gen Sovata, deşi nici cu cel de la Câmpul Cetăţii nu mi-e ruşine, chiar dacă e înconjurat de pădure şi nu e prea vizibil)... lucrări care după normele de azi nu s-ar mai putea face. Dacă terenul din zonă ar fi permis alte căi ferate altfel decât în lungul văilor râurilor, să fii convins că ieşea Banat 2, cu linii în orice sat.

Dpdv geologic, cred că ar fi mai simplu să tragi un tunel pe sub pasul Bucin şi să scoţi trenul la Joseni

Dar nu sunt destui clienti potentiali prin acele localitati, sunt comune si orase mici. Este nevoie sa existe macar linia intre Targu Mures si Sighisoara sau Medias  SAU linie intre Gheorgheni si Praid.

Lasa ca sunt multe tari in Europa, Asia si Africa unde exista cai ferate FUNCTIONALE pe/sub dealuri si in zone care se surpa, deci ar putea exista si in Romania, daca cei de la CFR SA si alti demnitari ar gandi pe termen lung si strategic si cum vor clientii, sa faca studii de piata. Sunt costisitoare, dar efortul merita, sprijina traficul local (naveta), national si international de calatori si marfa.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18550
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24062
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeLun 28 Aug 2023, 11:18

163 de minute să aducă o locomotiva de la 10 km?
Închideți ba taraba și plecați acasă de incompetenti de la directorul lui pește prăjit până la dispeceri și șefi de tura

https://clubferoviar.ro/din-nou-locomotiva-defecta-la-trenul-traianus/?fbclid=IwAR3HZ_EZmM2c_8OdGBg1tlrg21jakmb2rXfywaGXe1Umze5zSSkT1L3Plgg
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3290
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8236
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeLun 28 Aug 2023, 17:30

ARF - Autoritatea pentru Reformă FeroviarăARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară


COMISIA EUROPEANĂ APROBĂ ALOCAREA PRIMEI TRANȘE
PENTRU CELE 37 DE TRENURI RE-IR

Astăzi, 28 august 2023, Comisia Europeană a anunțat – printr-un comunicat de presă - aprobarea alocării a peste 52 de milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională pentru sprijinirea achiziţionării a 37 de trenuri electrice pentru 13 rute interregionale din România, contract aflat în derulare, care a fost încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară – în calitate de Beneficiar și Alstom Ferroviaria S.p.A. (cu Alstom Transport S.A. în calitate de subcontractant declarat) – în calitate de Furnizor
Astfel, Comisia Europeană precizează că introducerea acestor rame electrice de ultimă generaţie, cu o capacitate de minimum 300 de călători pe tren, va îmbunătăţi conectivitatea şi confortul călătorilor şi va reduce emisiile generate de transporturi.
De asemenea, această investiţie va spori semnificativ calitatea serviciilor feroviare de pe principalele coridoare feroviare interregionale electrificate care leagă Bucureştiul de centre de activitate regionale precum Arad, Cluj-Napoca, Constanţa, Braşov, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Craiova, Petroşani şi Suceava.
"Noile rame feroviare vor avea un impact pozitiv asupra întregii reţele feroviare din România. Sporirea frecvenţei şi a confortului călătoriilor, precum şi stimularea folosirii trenurilor sunt importante pentru coeziunea teritorială şi socială, facilitând accesul tuturor la locuri de muncă şi la serviciile publice.
Acest lucru îmbunătăţeşte sustenabilitatea transporturilor, contribuind astfel la tranziţia verde. Politica de coeziune acţionează împreună cu autorităţile române pentru a pune în aplicare obiectivele Pactului verde european", a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18550
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24062
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMar 29 Aug 2023, 08:37

Oare și prin Paris au modernizat gările tor cu firme din astea cu un angajat?

https://m.zf.ro/business-construct/cine-modernizeaza-gara-de-nord-o-firma-din-maramures-care-detine-un-22108467?fbclid=IwAR22GTc5goJSGTf2lWYygmYL4ZZB-rnFHGbyNFxxiEyqMLSG8gMmWwpe128
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3290
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8236
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMar 29 Aug 2023, 22:02

https://www.stiridecluj.ro/social/wellcome-back-o-familie-de-nomazi-digitali-din-cluj-a-revenit-acasa-unde-nimic-nu-s-a-schimbat-6-ore-cu-trenul-de-la-oradea-la-cluj?fbclid=IwAR3Pu0wpDwKAJFG6Kqldcp4JVeHGmwK4OkpfaouAM3ljmiPuqFNHlW4zzrg
Sus In jos
alexmorph3us




Numarul mesajelor : 458
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5649
Data de inscriere : 13/07/2010

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 15:59

https://jurnalul.ro/special-jurnalul/solutie-transport-ia-ma-nene-941603.html
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18550
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24062
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 16:22

Pai da că banii din scumpirea biletelor s-au dus pe mărirea de salarii pentru aplicarea statutului care evident se aplică numai la companiile de stat că parcă ceilalți nu am lucra tot în aceleași conditii
In alte tari unde nu au mai putut susține trenul l-au înlocuit cu autobuze
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20478
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25354
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 16:46

Adrian78 a scris:
Pai da că banii din scumpirea biletelor s-au dus pe mărirea de salarii pentru aplicarea statutului care evident se aplică numai la companiile de stat că parcă ceilalți nu am lucra tot în aceleași conditii
In alte tari unde nu au mai putut susține trenul l-au înlocuit cu autobuze
Legea 195/2020 se aplică întregului sistem feroviar, nu doar celui de stat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18550
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24062
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 17:00

Dr2005 a scris:
Adrian78 a scris:
Pai da că banii din scumpirea biletelor s-au dus pe mărirea de salarii pentru aplicarea statutului care evident se aplică numai la companiile de stat că parcă ceilalți nu am lucra tot în aceleași conditii
In alte tari unde nu au mai putut susține trenul l-au înlocuit cu autobuze
Legea 195/2020 se aplică întregului sistem feroviar, nu doar celui de stat.

Pai și atunci de ce la.CFR Călători ar ajunge la salarii de 8600 de lei cand ei acuma au 4700?
Legea spune salariu minim +50% adică 4500 de.lei
Companiile.de stat sunt singurele.care mai au sporuri la.noi a rămas doar sporul de vechime că celelalte sporuri au fost incluse in salariu cand cică s-a aplicat statutul adică mărire de salariu cu sporurile.in salariu
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1275
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3858
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 17:04

alexmorph3us a scris:
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/solutie-transport-ia-ma-nene-941603.html

Citat :
in același timp, transportatorii rutieri de persoane își sistează activitatea, nefiind capabili să acopere cheltuielile necesare din banii încasați pe bilete, în lipsa subvențiilor similare cu cele pe care le primesc transportatorii feroviari.

I-auzi, ...(cum zicea colonelul Burcea?)
Ce alcoolemie are asta de a scris articolul?
Nu vede nimic ciudat in faptul ca un operator de transport are nevoie de subventii ca sa opereze?

Acum 20 de ani nu mai incasa nici un maxi-taxi subventii si aveau servicii mult mai bune decat acum, acum de ce nu se mai poate?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18550
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24062
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 17:29

Laurentiu Ciobanu a scris:
alexmorph3us a scris:
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/solutie-transport-ia-ma-nene-941603.html

Citat :
in același timp, transportatorii rutieri de persoane își sistează activitatea, nefiind capabili să acopere cheltuielile necesare din banii încasați pe bilete, în lipsa subvențiilor similare cu cele pe care le primesc transportatorii feroviari.

I-auzi, ...(cum zicea colonelul Burcea?)
Ce alcoolemie are asta de a scris articolul?
Nu vede nimic ciudat in faptul ca un operator de transport are nevoie de subventii ca sa opereze?

Acum 20 de ani nu mai incasa nici un maxi-taxi subventii si aveau servicii mult mai bune decat acum, acum de ce nu se mai poate?

Scrie acolo că transportul între localitati este nesubventionat poate ăla interjudețean că în județ este subvenționat de CJ că doar aia fac licitații pe 10 ani
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20478
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25354
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 18:15

Adrian78 a scris:
Pai și atunci de ce la.CFR Călători ar ajunge la salarii de 8600 de lei cand ei acuma au 4700?
Legea spune salariu minim +50% adică 4500 de.lei
Da, 4500 lei brut. Adică 2647 lei net.

Transport privat bun şi nesubvenţionat? N-ai să vezi. Haiducia din anii '90 numai civilizaţie nu era... iar biletul era ieftin din simplul fapt că era nefiscalizat. Cu şoferi angajaţi la negru, motorină luată pe sub mână de la CFR sau RATx şi fără să tai bilete, normal că serviciul e ieftin.
Iar genul ăsta de serviciu de transport avea loc doar în oraşele mari, unde căpuşa transportul de stat (uneori până la faliment sau până aproape de faliment) sau în zonele turistice (sudul litoralului e cel mai bun exemplu). La Cuca Măcăii unde e drumul prost şi distanţa mare, nu se băga niciun rechin.

Adrian78 a scris:
Scrie acolo că transportul între localitati este nesubventionat poate ăla interjudețean că în județ este subvenționat de CJ că doar aia fac licitații pe 10 ani
Este subvenţionat doar transportul din interiorul ADI-urilor de transport. În rest, licitaţia vizează doar redevenţa de traseu (care dă mai mult, pupă traseul), operatorul nu primeşte nimic.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1275
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3858
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 18:20

Adrian78 a scris:
Scrie acolo că transportul între localitati este nesubventionat poate ăla interjudețean că în județ este subvenționat de CJ că doar aia fac licitații pe 10 ani

Acu' 20 de ani mergeam si prin oras si intre orase cu maxi-taxi cu Mercedes Sprinter noi-noute fiecare pe locul lui, conditii bune, etc, nu incasa nici dracu' subventii, dar aia faceau profit.

Acu' daca nu incaseaza subventii, dau faliment. Cum dracu'?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20478
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25354
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitimeMier 30 Aug 2023, 18:52

Nu ştiu cum mergeaţi voi aşa, că pe la Bucureşti erau numai gioarse. Toate dubele de marfă adusela mâna a 3a din Germania, modificate prin te miri ce garaje...
Mai toţi şoferii lucrau la negru, bilete nu se dădeau, nu se respectau trasee şi orare (plecau când se umpleau şi opreau peste tot) şi se mergea cu fundu'n geam:
Revista presei - Pagina 45 B-50-c10
Revista presei - Pagina 45 B-50-c11



_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 45 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 45 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 45 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 24 ... 44, 45, 46 ... 56 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: