Numarul mesajelor : 3290 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8236 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Revista presei Dum Aug 20, 2023 6:23 am
Dr2005 a scris:
razvan - trenuri a scris:
Lasă că în România merge și așa...
Cele mai bune trenuri pe distanțe lungi sunt acelea din vagoane plus locomotivă, dar observ că nu se achiziționează de către operatorii privați și de ARF.
Nu o să mai cumpere nimeni trenuri din locomotive și vagoane, sunt o reminiscență a trecutului și cam atât. Până și ICE-ul și TGV-ul sunt rame electrice. În felul ăsta ai și consum mai mic și uzură mai mică la linie.
De ce goniți voi călătorii (clienții) de la tren?
Acolo unde circulă ICE și TGV acelea parcurg multe sute de kilometri într-un timp mult scurt față de trenurile rame și automotoare din România.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18548 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24060 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Dum Aug 20, 2023 7:11 am
Dr2005 a scris:
razvan - trenuri a scris:
Adrian78 a scris:
Daca în 2024 mergem cu automotorul suburban de la Cluj la.Bucuresti numim transport modern e că și cum locuim la vila.da ne cacam in wc-ul din spatele curții
Cele mai bune trenuri pe distanțe lungi sunt acelea din vagoane plus locomotivă, dar observ că nu se achiziționează de către operatorii privați și de ARF.
Nu o să mai cumpere nimeni trenuri din locomotive și vagoane, sunt o reminiscență a trecutului și cam atât. Până și ICE-ul și TGV-ul sunt rame electrice. În felul ăsta ai și consum mai mic și uzură mai mică la linie.
Aia nimeni sunt DB CD OBB si DSB Adica OBB cumpara garnituri RailJet si NighJet.DSB si DB cumpara garnituri Talgo cu locomotive Talgo iar la DSB cu Vectron CD cumpara garnituri Siemens Viagio cu vagon de conducere ca la Vectron PKP o sa cumpere garnituri etajate pushpull de 200KM/H de la PESA Si FS au comandat 395 de vagoane de dormit si 1000 de vagoane de la Stadler ajung prin Azerbadjan
riciu
Numarul mesajelor : 1352 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6575 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: Revista presei Dum Aug 20, 2023 8:05 am
Cu rame care arata ca tramvaiul, ce motiv as mai avea sa mai circul cu trenul? Daca asta e viitorul cum zice Dr2005, atunci viitorul va fi fara tren. Viteza nu, confort si intimitate in tren nu, pret prohibitiv da, (ma raportez la salatiile romanilor, cei cu salarii mari oricum nu merg cu trenul), intarzieri cat cuprinde... si nu ma refer la cele pana in 15 min si nu mai zic ca in multe cazuri nu te lasa unde ai nevoie. Cu gandire din asta, o sa ajungem pentru calatori cu 3 magistrale si aia e. Ala in Olanda merge cu rame, maximum 2 ore... nu 10-12 ca la noi. Eu deja am limitat drastic calatoriile cu trenul. Am inceput sa folosesc auto. Sunt altii care nici nu mai stiu cum arata un tren. Si CFR ne poveste de rame? Rama care sunt niste tramvaie mai evoluate? Sa si le bage in .... win-dos...
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18548 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24060 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Dum Aug 20, 2023 8:43 am
Chiar ieri am asistat la un episod hilar pe Normandia când au început să se certe doi că ăla din spate se fatzie prea mult că îl atinge in scaun că vorbește prea mult românisme de genul Așa in tren cu compartimentate stăteai șase persoane in compartiment sau 15 in semisalon și nu prea te deranjeaza pe când la salon unii asculta.manele.unii te lovesc cu bagajele și multe alte aspecte Ramele sunt pentru scurt parcurs deci maxim 2-3 in care sa acoperi 200-250 de km și să dispară tot ce înseamnă locomotiva-1 vagon
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20478 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25354 Data de inscriere : 16/08/2011
Subiect: Re: Revista presei Lun Aug 21, 2023 8:23 am
DB îşi cumpără TALGO sau încearcă să îşi cumpere, că mai durează până îi vin. Asta după ce şi-a mai luat ţeapă şi cu PESA şi cu Skoda... să vedem Talgo când o livra. În rest, în Germania mai găseşti vagoane doar la câteva IC şi la Regio-uri, dar alea în general etajate (inclusiv pentru IC). Când ai 500 de oameni într-un tren, merită să tragi cu locomotiva. Dar altfel... mai greu. Despre NightJet cred că mi-am mai spus părerea şi cu alte ocazii, aşa că o să folosesc şi ocazia asta ca să spun că OeBB nu are ce face cu banii. Viitorul trenului nu e vagonul de dormit, ci linia de mare viteză, indiferent cât se zburlesc aşa-zişii activişti de mediu. Dacă drumul e mai lung de 300 km şi n-ai mare viteză... iei maşina. Dacă e mai lung de 500 km deja iei avionul. Aşa merg lucrurile şi tot aşa o să meargă, indiferent câţi bani scufundă OeBB în proiectul NightJet. De altfel, chiar statistica OeBB zice că peste 90% din călătoriile cu trenul sunt cu Regio, deci trafic de navetă, că austriacul are maşini şi autostrăzi pentru făcut concedii.
Locomotiva la un tren de călători cu 4 - 5 vagoane (sau mai puţin) e un monument de ineficienţă. Sarcină mare pe osie, concentrată într-un singur punct, multe tone ,,moarte" (neproductive economic adică), întreţinere dificilă... pe când la ramă ai puterea distribuită uniform pe toată lungimea trenului, sarcină pe osie mai mică (deci uzură mai mică la linie) şi spaţii neproductive (adică în care nu poţi băga călători) la minimul posibil.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18548 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24060 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Lun Aug 21, 2023 9:23 am
Deja s-a livrat prima unitate Talgo pentru teste probabil sa ajunga la Velim Da dar daca lovesti o rama Pendolino exemplu de la PKP care sta de doi ani si numai acuma au trimis-o la reparat in Italia asa cu o garnitura pushpull daca lovesti cu partea unde e ocomotiva scapi mai ieftin si nu imobilizezi atata materialul rulant sa nu mai zic ca mentenanta la rame mai ales de la +220km/h este destul de piperata pe langa un tren clasic
Pierwszy Talgo ICE-L dla DB dotarł na testy do Żmigrodu
Fot. Aleksander Kędzierski
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8998 Reputatie : 12839 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Revista presei Lun Aug 21, 2023 11:37 am
The renewal of the fleet of Intercity Notte trains, which Trenitallia operates under a contract with the State, is linked to the growing popularity of night trains, which has taken place in recent years throughout Europe with the aim of switching to a more environmentally friendly transport.
dar Italia comanda si locomotive. https://www.railvolution.net/news/trenitalia-ordered-locomotives-of-stadler-s-new-eurolight-dual-family
SMDS
Numarul mesajelor : 505 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2366 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Revista presei Lun Aug 21, 2023 10:05 pm
Dr2005 a scris:
Despre NightJet cred că mi-am mai spus părerea şi cu alte ocazii, aşa că o să folosesc şi ocazia asta ca să spun că OeBB nu are ce face cu banii. Viitorul trenului nu e vagonul de dormit, ci linia de mare viteză, indiferent cât se zburlesc aşa-zişii activişti de mediu. Dacă drumul e mai lung de 300 km şi n-ai mare viteză... iei maşina. Dacă e mai lung de 500 km deja iei avionul. Aşa merg lucrurile şi tot aşa o să meargă, indiferent câţi bani scufundă OeBB în proiectul NightJet. De altfel, chiar statistica OeBB zice că peste 90% din călătoriile cu trenul sunt cu Regio, deci trafic de navetă, că austriacul are maşini şi autostrăzi pentru făcut concedii.
Interesanta opinie. Urmatoarea mea vizita spre si prin Elvetia va fi cu noul Nightjet (oricand se va lansa). Sunt curios cum va fi.
Daca OeBB ti se pare ca sparge bani cu Nightjet (ei macar fac marketing la greu ca sa atraga calatori si sa faca profit, spre deosebire de noi cu datorii de 750 milioane si scarba fata de calator), stai sa vezi Elvetia, mai exact Montreux-Oberland-Bernese (MOB) cu al lor tren cu ecartament variabil. Deci un tren mai canceros de atat "modern" n-am mai vazut. Am fost cu el in iulie, 1 bucata ora am prins intarziere, ca nu vroia nicicum sa isi schimbe ecartamentul. Il plimbau stanga-dreapta si numa nu vroia sa faca trecerea. Stai ca la un moment dat au venit vreo 5 mecanici sa ii faca diagnoza. De 3 ori l-au restartat. Am mentionat ca in tot acest timp eram blocati toti pasagerii in tren? (nefiind in statie, usile nu se deschid) La restart, trenul ramane fara curent, eram la clasa Prestige, comfort, geamuri panoramice, tot tacamu'; exceptand ca fara curent nu este clima. Mai si erau afara 32 grade, asa s-o facut o sauna in compartimentul ala de 9 persoane! Ne-au tras pana la urma cumva in statie Zweisimmen si am vrut sa iesim. Usi automate. Fara curent, nu iesi nicari. Dupa al doilea restart, am putut iesi, dar era varza rama aia electrica. Am apasat pe butonul de deschidere la usa de la vagon, nu s-a deschis. Am mers in alt vagon, s-a deschis. La urcare, usa pe care am coborat nu s-a mai deschis, si cea din vagonul meu s-a deschis. Stand la discutii cu familia britanica din comaprtiment, aflu ca fiul lor a ramas blocat in toaleta intre restartari. Nightjet mi se pare ok, noile rame cred ca vor fi faine, dar GoldenPass Express, e o gaura neagra pentru bani, si o migrena pentru elvetieni. Am filmat tot, dar dureaza mult editarea...
ps. ai un link cu acel 90%? (am cautat dar nu am gasit nimic)
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18548 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24060 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mar Aug 22, 2023 12:52 am
Daca se vrea se poate.Ar trebui utilajul ăla sa lucreze nonstop
Timișoara, 21 august 2023
SRCF TIMIȘOARA - lucrări de defrișare în regie proprie
Pe raza SRCF Timișoara este în derulare programul lunar de defrișare a vegetație din zona liniilor, pe mai multe intervale de cale ferată, și în zona trecerilor la nivel, intervenții care vizează tăierea vegetației. Lucrările sunt executate în regie proprie, cu personal și utilaje ale Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara. Pentru anul 2023 au fost estimate spre defrișare un număr de 222 630 mp, la data de 31.07.2023 fiind defrișată o suprafață de 1 066 450 mp. În luna august au fost defrișate un numar de 22 400 mp în sistem mecanizat, urmând a se continua aceste lucrări pe parcursul întregului an. Intervale CF unde se acționează pentru tăierea vegetației din zona căii ferate: → Reșița Nord, Km 61+000 - 61+800 linia 4, 5 și 8 → Glogovăț – Pod Mureș km 2+000 – 2+500
CFR Infrastructura Timișoara - defrișarea vegetației pe intervalul CF Glogovăț – Pod Mureș km 2+000 – 2+500
https://fb.watch/mAcdbwowdl/
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18548 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24060 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier Aug 23, 2023 8:20 pm
Nu este de mirare deoarece sunt localitati mici, nu exista mult potential, dar si legaturile spre Cluj, Sibiu, Banat, alte zone din tara sunt deficitare. Nu exista cale ferata spre resedinta de judet (Targu Mures), iar prin Razboieni este ok daca te plimbi. Spre Alba Iulia legaturile sunt proaste.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18548 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24060 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Joi Aug 24, 2023 7:21 am
Parcă se ia prima.locomotiva disponibila doar.pentru a elibera linia curenta nu sa.o.iei de la un tren Regio Express sa o dai la.un IR indiferent că e international Eu as da in judecata CFR Călători daca eram in locul celor din trenul REx
Locomotiva trenului Targu Jiu -București a fost deconectata și conectata la alt tren! Călătorii nu știau de ce nu mai pleacă din gară.
Nu este de mirare deoarece sunt localitati mici, nu exista mult potential, dar si legaturile spre Cluj, Sibiu, Banat, alte zone din tara sunt deficitare. Nu exista cale ferata spre resedinta de judet (Targu Mures), iar prin Razboieni este ok daca te plimbi. Spre Alba Iulia legaturile sunt proaste.
Pai trenul trebuia să meargă până la.Praid nu până la.Balauseri și la.Praid sa fie mocănița spre Sovata.. Dar.la.noi toate sunt cu fundul in sus..
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3290 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8236 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Revista presei Joi Aug 24, 2023 8:23 am
Adrian78 a scris:
razvan - trenuri a scris:
Nu este de mirare deoarece sunt localitati mici, nu exista mult potential, dar si legaturile spre Cluj, Sibiu, Banat, alte zone din tara sunt deficitare. Nu exista cale ferata spre resedinta de judet (Targu Mures), iar prin Razboieni este ok daca te plimbi. Spre Alba Iulia legaturile sunt proaste.
Pai trenul trebuia să meargă până la.Praid nu până la.Balauseri și la.Praid sa fie mocănița spre Sovata.. Dar.la.noi toate sunt cu fundul in sus..
Nu ar fi avut mulți călători nici până la Praid și Sovata, mocanita nu aduce mii de călători zilnic, este doar turistică. Doar să fii existat linie între municipiile Târgu Mureș și Sighișoara prin localitatea Balauseri, și să fie trenuri directe între Blaj și Târgu Mureș, Târgu Mureș și Praid, Târgu Mureș și Sibiu via Sighișoara, până la București/Constanța, tren direct între Suceava și Craiova prin Târgu Mureș, Sighișoara, etc. Acum lumea circulă doar pe drumuri prin aceea zonă.
Ultima editare efectuata de catre razvan - trenuri in Joi Aug 24, 2023 9:54 am, editata de 1 ori
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18548 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24060 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Joi Aug 24, 2023 9:42 am
Vai și amar de ele trenuri .Vagoane modernizate de doi lei dar pe hârtie au AC dar în realitate ..
Alexandra Pavelescu
L.E. Am ajuns la Câmpina cu o întârziere de 60 de minute. Bravo CFR Călători!
Călătoresc mult cu trenul, fac naveta de câteva ori pe săptămână între Breaza și București, și consider că acest mijloc de transport este cel mai eficient pentru mine (nu stau în trafic, nu trebuie să mă chinui să caut loc de parcare, este și mai ieftin), dar și pentru mediu (aș polua mai mult cu o mașină personală).
Dar, bunăvoința nu este suficientă, atunci când te confrunți cu bătaia de joc a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii și a CFR Călători.
În Europa, trenul este cel mai folosit mijloc de transport între localități, fiind rapid, curat și răcoros.
În România: am plecat din Sighișoara la 13:53, cu o întârziere de jumătate de oră. Gara este în renovare și are un singur peron funcțional, neprotejat de soare. Nu ai chioșcuri să cumperi o apă, ci doar un bar cu păcănele.
Am urcat într-un tren ca un cuptor. Aerul condiționat nu face față, iar geamurile nu au perdele să te protejezi de soare. Mai mult, nici geamul nu poate fi deschis, este blocat, teoretic, pentru că vagonul ar trebui să aibă climă controlată.
Peste toate, garnitura nu are nici destule locuri pentru depozitat bagaje, trolerele fiind aliniate pe culoar.
Așa arată, din tren, 33 de ani de guvernare PSD-PNL. Iar azi, Ministerul Transporturilor este condus tot de PSD, că doar acest partid a arătat cât de bine știe să facă treabă. Felicitări, domnule Sorin Grindeanu.
Între timp, suferim de cald și ne rugăm să ajungem acasă cu o întârziere cât mai mică.