|
| Revista presei | |
|
+29Adirmvl Peter Fodor Ony_x cardinal ciprian71 CalinIonMihai Adrian78 Vitosa riciu DAS 2011 Dr2005 Luna TVlad Laurentiu Ciobanu IonutCFR2009 Bebe SMDS cfr500 dan tm Nesebar t1972 razvan - trenuri alexmorph3us Johnny84 Cipri Andrei Neculai cristi CFR ldh80 AeroX @ndrey 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Vin 14 Iul 2023, 14:55 | |
| - dan tm a scris:
- https://clubferoviar.ro/locomotive-de-epoca-de-la-muzeul-dej-triaj/
Le-ar putea cumpara CJ Cluj, daca Dejul n-are bani. |
| | | Re6/6
Numarul mesajelor : 493 Reputatie : 5526 Data de inscriere : 11/02/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 14 Iul 2023, 15:40 | |
| - Adirmvl a scris:
Le-ar putea cumpara CJ Cluj, daca Dejul n-are bani. ...Clujul ""cumpara"" metrou.... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 15 Iul 2023, 13:18 | |
| Nu vrea Boc aşa ceva, nici autorităţile din Dej nu vor, deşi e vorba de câţiva lei. O parte din locomotivele de pe listă s-au scos din lista de vânzare... dar asta nu înseamnă că pot fi date pe gratis. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Revista presei Sam 15 Iul 2023, 15:25 | |
| Macar pretul ferului sa-l scoata nu ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 15 Iul 2023, 17:05 | |
| Toate bunurile CFR Marfă sunt evaluate de evaluatori autorizaţi ANEVAR. Vânzările oricum le face ANAF, practic CFR Marfă n-are niciun cuvânt de spus asupra a ce se vine şi cui. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 12:55 | |
| Au găsit rezolvarea
http://www.radioconstanta.ro/2023/07/14/cfr-calatori-o-persoana-care-circula-pe-ruta-brasov-constanta-a-ajuns-la-spital-deoarece-i-s-a-facut-rau-in-tren/?fbclid=IwAR2HRa5xfzkVnCgTO1MDQHxdJTepLYzdqf64BTkAEH40gdv9Km48tbyFEs8 |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 14:11 | |
| - Citat :
- Cu toate acestea, în zilele cu temperaturi caniculare există situații în care instalațiile de climatizare din dotarea vagoanelor de călători sunt suprasolicitate și intră în regim “avarie răcire”, mai ales în condițiile unui grad de ocupare apropiat de 100% din numărul de locuri. În astfel de cazuri, instalațiile funcționează în regim de ventilație.
Aici e un defect de proiectare sau lipsa intretinere. Iar daca pui un nea Gigel in tren sa-l pazeasca, nu rezolvi problema. Daca se sparge o conducta, ce face nea Gigel? are conducta la el si apoi face plinul de freon? Cand pui in utilizare un vagon de tren in conditiile climatice din tara noastra, acesta trebuie sa poata sa faca 18 grade la interior si la 50 de grade temperatura exterioara si la 150% numar de calatori. Masinile se proiecteaza astfel, de exemplu cele care au drept piata de destinatie zona golfului Persic au sistemul de climatizare supradimensionat. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 14:57 | |
| Am mai spus ca poate nici nu se verifică dacă mai au freon. Mda deja ar trebui vagoane care sa fie concepute pentru valori de -30 +40 grade..Oare.in Africa cum fata TGVurile.si trenurile CAF?
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Lun 17 Iul 2023, 16:57, editata de 1 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 14:58 | |
| Piata locomotivelor se mica.Termen de livrare 2025-2028
https://mobilitate.eu/akiem-100-traxx-ms/?fbclid=IwAR1zNjNfEyPgH9CIfLiCHrijsmO0m_nuasdvYkPkNb-TIMjdmIgvvUdSuuo |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 15:30 | |
| - Adrian78 a scris:
- Piata locomotivelor se mica.Termen de livrare 2025-2028
https://mobilitate.eu/akiem-100-traxx-ms/?fbclid=IwAR1zNjNfEyPgH9CIfLiCHrijsmO0m_nuasdvYkPkNb-TIMjdmIgvvUdSuuo Noi ramanem cu batranele noastre fabricate la Electroputere... |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 15:33 | |
| - Adrian78 a scris:
- Am mai spus ca poate nici nu se verifică dacă mai au freon.
Mda deja ar trebui vagoane care sa fie concepute pentru valori de -30 +40 grade..Oare.in Africa cum fata TGVurile.si trenurile CAF? Eu ma intreb cum de AVE-urile spaniole merg cu 300 la ora la 50 de grade afara iar noi bagam restrictii la trenurile ce merg cu 100. |
| | | Bebe
Numarul mesajelor : 92 Reputatie : 719 Data de inscriere : 06/03/2023
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 18:36 | |
| In tramvaiele Astra Imperio sistemul AC face fata temperaturilor de Bucuresti.La vagoanele CFR avem 0 mentenanta si revizii la instalatia de climatizare,merg cu freon insuficient sau expirat.Bine ca plimba pomanagii cand CFR Calatori are datorii imense |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 21:00 | |
| - Adirmvl a scris:
- dan tm a scris:
- https://clubferoviar.ro/locomotive-de-epoca-de-la-muzeul-dej-triaj/
Le-ar putea cumpara CJ Cluj, daca Dejul n-are bani. Pentru ce ar cumpăra CJ Cluj niște fiare care oricum nu produc nimic? Să le expună nuștiu pe unde ca să vină 50 de pasionați feroviari să tragă niște ședințe foto? Ce beneficiu i-ar aduce CJ Cluj ? Că de reparat și repus în funcție fiarele alea, nici vorbă. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 17 Iul 2023, 22:07 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Masinile se proiecteaza astfel, de exemplu cele care au drept piata de destinatie zona golfului Persic au sistemul de climatizare supradimensionat.
Noi nu suntem în Golful Persic. Iar vagoanele înainte să fie date la drum, stau juma' de zi în soare, în revizia de vagoane, închise. În momentul când a pornit climatizarea (că pre-răcire nu prea ai cum să faci, ori nu ai alimentare electrică în revizie şi DA cu INDA nu face faţă, ori ai alimentare, dar n-ai EA sau EC disponibil), mai durează lejer o jumătate de oră (poate şi mai mult, că trenul mai stă şi în gară cu uşile deschise) până să atingi o temperatură acceptabilă. După care mai ajungi într-o gară, iar stau uşile 5 minute deschise şi se duce naibii tot aerul din interior. Apropo de maşini, avem la minister nişte Ford B-Max. De câte ori merg cu aşa ceva, în sub 5 minute nu intră aerul rece, oricât aş butona climatizarea. Nu mai zic iarna, căldură sub 10 minute niciodată. Pe când la Logan, în 20 de secunde suflă aer ca gheaţa şi în vreo 2 minute iarna deja pot să stau în tricou. Numai că Fordul e făcut pentru Occident, Loganul nu prea... nu ştiu de ce am impresia că grosul maşinilor se comportă ca Fordul, nu ca Loganul. Şi da, îmi dau seama că stresez inutil compresorul de climatizare şi cureaua de distribuţie aferentă, da' nu suport căldura şi aia e. Aşa şi la vagoane... instalaţia de climatizare e aceeaşi ca pentru Cehia şi Italia... doar că ăia pre-răcesc trenul înainte, iar în gară în 10 secunde s-a închis uşa (dacă mai vrei să urci/cobori apeşi pe buton şi o deschizi, dar nu stai la ţigară pe scara trenului ca la noi). - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Eu ma intreb cum de AVE-urile spaniole merg cu 300 la ora la 50 de grade afara iar noi bagam restrictii la trenurile ce merg cu 100.
Alea sunt linii proiectate pentru temperaturi de 50 de grade C. Pe când la noi, normativele sunt din vremurile în care aveam doar câteva zile de caniculă pe an, deci nu renta să faci proiect pentru 50 de grade C. --- Apropo de climatizare pe tramvaie, la Viena de vreo câţiva ani s-a renunţat la făcut gheaţă aerul în tramvai sau în trenul Regio/S-Bahn. Instalaţiile sunt setate să asigure în interior fix temperatura din exterior (da, dacă sunt 30 grade afară, sunt tot 30 şi înăuntru), ca să prevină şocul termic la călători şi ca să se facă economie de curent (vreo 2 milioane de euro pe an numai la tramvaiele ULF A1 şi B1). Au constatat ei că dacă usucă aerul, dispare senzaţia de disconfort termic şi operaţiunea asta e mult mai ieftină decât răcirea aerului la 25 grade C. Pe când în Bucureşti... urci în Astra, în Otokar sau în Citaro (la care mai merge clima) şi aerul e atât de umed de se face condens pe interiorul geamurilor, da' e răcit (nu mai zic de Citelis, unde zici că suflă Crivăţul). Cum ziceam mai sus, mie îmi place să fie frig, dar acasă nu-mi permit să ţin aerul pe rece non-stop, că depăşesc plafonul la curent şi plătesc 3 lei pe kW în loc de 0,68. Chestia e că şi risipa de curent şi motorină de la STB, tot eu o plătesc, chiar dacă merg la serviciu pe bicicletă. Că impozitele mele ajung la PMB. - Bebe a scris:
- freon insuficient sau expirat
„Freon” e o marcă înregistrată a companiei Chemours, nu un produs. Iar românul nostru, după modelul „pampers” și „xerox” l-a folosit ca substantiv comun pentru produsele respectivei firme, adică inițial clorofluorocaburi (CFC) și hidrofluorocarburi (HFC), ambele interzise în UE de prin 1989 și, mai frumos, cel puțin teoretic, până în 2020 trebuiau distruse toate aceste substanțe care încă mai existau în aparatura veche. Ce se folosește la vagoane e, de regulă, R 134a (1,1,1,2-tetrafluoretan), care nu are impact major asupra stratului de ozon. Și nici termen de garanție nu are, deci nu poate să expire. Doar că, fiind un gaz, se mai pierde pe la garnituri și mai trebuie completat. Numai că, ce să vezi, e interzis în UE din 2011 pentru echipamente noi Din 2030 va fi interzis total... să vedeți distracție atunci - Vitosa a scris:
- Pentru ce ar cumpăra CJ Cluj niște fiare care oricum nu produc nimic? Să le expună nuștiu pe unde ca să vină 50 de pasionați feroviari să tragă niște ședințe foto? Ce beneficiu i-ar aduce CJ Cluj ?
Le va cumpăra Muzeul CFR, dacă pr. Boloş avizează proiectul de OG. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| | | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |