|
| Revista presei | |
|
+29Adirmvl Peter Fodor Ony_x cardinal ciprian71 CalinIonMihai Adrian78 Vitosa riciu DAS 2011 Dr2005 Luna TVlad Laurentiu Ciobanu IonutCFR2009 Bebe SMDS cfr500 dan tm Nesebar t1972 razvan - trenuri alexmorph3us Johnny84 Cipri Andrei Neculai cristi CFR ldh80 AeroX @ndrey 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 31 Mai 2023, 13:56 | |
| Ideea preconceputa ca echipamentele / tehnologiile vechi sunt automat proaste pentru ca sunt vechi e total gresita. O sa fac o comparatie cu programul spatial american, pentru proiectul "inapoi pe luna" , firma SpaceX investeste timp si bani in tehnologii noi care aproape in toate cazurile nu sunt sigure, in timp ce NASA foloseste pentru programul Arthemis exact tehnologia folosita la programul Apolo in anii 60, evident inbunatatita dar in esenta aceasi. La fel si la calea ferata, tehnologiile majore nu s-au schimbat prea mult in ultima 100 de ani, sinele sunt la fel, boghiurile la fel etc. Nu vorbim sa upgradam calea ferata la Maglev. De aceea nu inteleg obsesia unora cu "totul nou". Cum am spus si mai sus, daca modernizarea unei locomotive vechi este facuta cum trebuie, ea poate fi aproape la fel de performanta ca si una noua, frame-ul locomotivei poate astfel sa mai functioneze inca 15-20 de ani foarte bine cu echipament 100 % nou pe el. Cand spun nou ma refer la echipament modern, nu la acelasi echipament vechi refacut. Gen "softronic", frame vechi cu echipament nou, cabine refacute complet, etc. La fel si in cazul vagoanelor. Cu totul alta este situatia in cazul automotoarelor, unde modernizarea completa e foarte costisitoare si practic nerentabila economic. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 31 Mai 2023, 15:27 | |
| - Ony_x a scris:
- Ideea preconceputa ca echipamentele / tehnologiile vechi sunt automat proaste pentru ca sunt vechi e total gresita. O sa fac o comparatie cu programul spatial american, pentru proiectul "inapoi pe luna" , firma SpaceX investeste timp si bani in tehnologii noi care aproape in toate cazurile nu sunt sigure, in timp ce NASA foloseste pentru programul Arthemis exact tehnologia folosita la programul Apolo in anii 60, evident inbunatatita dar in esenta aceasi. La fel si la calea ferata, tehnologiile majore nu s-au schimbat prea mult in ultima 100 de ani, sinele sunt la fel, boghiurile la fel etc. Nu vorbim sa upgradam calea ferata la Maglev. De aceea nu inteleg obsesia unora cu "totul nou". Cum am spus si mai sus, daca modernizarea unei locomotive vechi este facuta cum trebuie, ea poate fi aproape la fel de performanta ca si una noua, frame-ul locomotivei poate astfel sa mai functioneze inca 15-20 de ani foarte bine cu echipament 100 % nou pe el. Cand spun nou ma refer la echipament modern, nu la acelasi echipament vechi refacut. Gen "softronic", frame vechi cu echipament nou, cabine refacute complet, etc. La fel si in cazul vagoanelor. Cu totul alta este situatia in cazul automotoarelor, unde modernizarea completa e foarte costisitoare si practic nerentabila economic.
Aici la intervine și problema.mentenantei care devine costisitoare la vechimi de peste 25 de ani .O am spus că decât făceau clasa 47 Pumele și alte proiecte aiuritoare băgau 25-30 de locomotive și le modernizau cu motoare asincrone și și echipamente și cabine la fel.ca la.Lema și cu o mentenanța de cel.putin 5 ani Dar și boghiurile CoCo uzează sina in curbe nu mai sunt așa confortabile și greutatea locomotivei e prea.mare pentru trenurile de călători Așa că soluția sunt ramele electrice sau garnituri pushpull cu locomotive BoBo |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 31 Mai 2023, 18:45 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- N-a zis nimeni ca nu sunt bune CoCo-urile, sunt foarte bune la trenuri de marfa cu 40 de vagoane sau la carat fier la Narvik, doar ca nu sunt adecvate la ce e nevoie la calatori. E ca si cum o familie si-ar cumpara un autobuz in loc de masina.
Aici trebuie cheltuiţi banii repede... atunci iei ce se poate, care poate să fie sau nu ce ai nevoie. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Acum vreo 2-3 luni mai scosesera o loco diesel si se laudau cu ce mare noutate e, cand in fapt era tot un DA cu 6 osii, dar cu alta palarie. Softronic nu stie sa faca loco cu 4 osii?
Aia e făcută de Reloc şi nu e deloc un DA cu altă pălărie, e un şasiu de DA pe care e totul nou şi certificat pentru STI LOC&PAS (deci şi amortizor de şoc), NOI (zgomot) şi SRT (siguranţă în tunel), deci dacă s-a putut certifica după nişte norme actuale nu mai e chiar DA din '59. - Adrian78 a scris:
- în loc să aducă material.second adică Traxxuri AC2 și DE
Nu vinde nimeni Traxx-uri la mâna a doua. Cele care sunt ,,în piaţă" sunt pentru leasing operaţional. În plus, dacă le iei prin leasing operaţional, nu poţi deconta cheltuielile prin PNRR, condiţia de bază şi pentru modernizări a fost ca materialul rulant să fie în proprietatea operatorului, de aia nu s-a calificat Regio Călători, de exemplu, care are BB-urile închiriate de la Rail Force. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 31 Mai 2023, 23:14 | |
| Incendiu la o locomotiv cu abur în Gara Brașov. Cu puțin timp în urmă a izbucnit un incendiu în gara Brașov la o locomotivă cu abur, a anunțat Inspectoratul pentru Situații de Urgență. Detalii: https://www.radiobrasovfm.ro/stire/o-locomotiva-cu-abur-a-luat-foc-in-aceasta-dupa-amiaza-in-gara-braov/3673791/5781/5 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 01 Iun 2023, 21:00 | |
| Sa vedem pentru cine se trag sforile In al.doilea.rand nu au ce sa caute pe.distante mai mari de 250 de km in afara liniilor modernizate De ce este limitata doar până la Petroșani? https://www.agerpres.ro/economic-intern/2023/05/31/arf-transmite-bursei-de-marfuri-documentatia-de-atribuire-competitiva-a-primelor-contracte-de-servicii-publice-de-transport-feroviar--1117931 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 01 Iun 2023, 23:47 | |
| Tot ce e pe harta aia este în plus faţă de ce e acum. _________________ :TTT:
|
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 07 Iun 2023, 00:13 | |
| rame electrice RE-IR, achiziționate de statul român prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, de la compania Alstom https://jurnalul.ro/special-jurnalul/trenuri-noi-reforma-feroviara-bursa-romana-de-marfuri-933832.html?utm_source=antena3.ro&utm_medium=referral&utm_campaign=A3%20Articol In sfarsit vin si primele automotoare electrice la CFR calatori (sper cat mai curand). Aceste rame sunt doar de lung parcurs, avand 6 vagoane. Ar fi nevoie si de niste variante de rame mai mici pentru trenurile regio, ca sa terminam o data cu aberatiile alea gen locomotive care tracteaza un singur vagon. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 07 Iun 2023, 08:13 | |
| O să vin și variantele mai mici. Problema este că nu știu câte ajung la.CFR Călători când a fost lansată licitația zicea că se împart în funcția de cota de piata acuma se licitează la BRM probabil că un leasing sau închiriere și știm.cum.merg lucrurile la.compania de stat
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/trenuri-noi-reforma-feroviara-bursa-romana-de-marfuri-933832.html?fbclid=IwAR2P1Xrku7Mw0-U-RHcp1JJK4cmKWJp2JDtZQtU6Ont0c--h6WJw3On-doM |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 07 Iun 2023, 15:39 | |
| Pai de ce crezi ca vor sa-si cumpere ei rame electrice prin credit... Stiu ei cum se fac licitatiile la BRM... |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 07 Iun 2023, 16:43 | |
| Eu asa am o presimtire ca ramele de lung parcurs vor fi de fapt niste mizerii albastre, pardon sageti albastre mai dichisite putin.... de o sa regretam confortul vagoanelor vechi. Una e sa mergi la olandezi 2 ore cu trenul si alta e la noi 8 sau 12 ore! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 07 Iun 2023, 21:03 | |
| - riciu a scris:
- Eu asa am o presimtire ca ramele de lung parcurs vor fi de fapt niste mizerii albastre, pardon sageti albastre mai dichisite putin.... de o sa regretam confortul vagoanelor vechi. Una e sa mergi la olandezi 2 ore cu trenul si alta e la noi 8 sau 12 ore!
Pai toți youtuberii care fac recenzii se plâng de confortul.din ramele.elctrice care au înlocuit trenurile.clasice. Probabil comfortabile.sunt ramele Flirt de la LeoExpress ,Pesa Dart și câteva rame modernizate pentru trenurile.IC și am.vazut că sunt ok și ramele Alstom Stream pentru NS Olanda noile Stadler Flirt pentru SOB Elveția si in rest comfort standard de trenuri regionale La comfort stau bine Stadlere Kiss.pentru Azerbaidjan și Georgia cu 3 clase de.confort |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 07 Iun 2023, 23:28 | |
| Fiecare e nostalgic după ceva... dar grosul călătorilor nu-i format din youtuberi. De exemplu, acum câteva zile s-a lansat trenul de noapte Berlin - Bruxelles. Vagoanele sunt nişte vechituri adunate de prin juma' de Europă, cuşetele sunt similare cu 40-70 de la noi, cu 2 prize pe cabină, iar VD-urile sunt de prin anii '50. Dar toţi youtuberii laudă compunerea asta... pentru că patronul firmei le-a dat la toţi o călătorie gratuită cu prima cursă. Ce-i frumos e că unul era super-fericit că poate scoate capul pe geam la 140 km/h şi tot povestea ce bine şi mişto e înăuntru... în condiţiile în care se auzea pe film că vagonul avea locuri plane, iar ăsta avea cabina fix pe boghiul ăla... nu ştiu cum a doarmit el bine ,,pentru 7 ore" în condiţiile astea. De dragul vremurilor de odinioară aş merge şi eu cu trenul ăla o dată pe an în concediu, dar dacă aş lucra pentru Ministerul Transporturilor din Germania şi ar trebui să mă duc frecvent la Bruxelles... tot cu avionul m-aş duce. Trenul ăla nici măcar nu trece prin Berlin Hbf, iar belgienii nu i-au dat oprire decât la Bruxelles Midi, nu şi la Nord şi Central, ca să nu le afecteze traficul de IC cadenţat Amsterdam - Bruxelles (că are şi vagoane de clasă).
În timpul ăsta, toţi operatorii europeni mari cumpără la greu rame electrice. _________________ :TTT:
|
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 07 Iun 2023, 23:34 | |
| Acum toate vagoanele care mai sunt in functiune la CFR calatori sunt toate cu saloane, nu mai exista cu compartimente ca sa nu faca lumea prostii prin compartimente Asa ca nu este nici o diferenta fata de automotoare. Doar daca sunt automotoare cu scaune inghesuite ca in autocare, asta intradevar ar fi rau de tot. Oricum ar fi este mai bine decat situatia actuala. Youtuber-ii care mai au neclaritati le recomand sa faca un "test drive" cu un malaxor 900 , in miros de motorina, cu scaune ca in autobuzele UDM si cu suspensii din anii 30 care iti disloca ficatul din loc. Daca se intampla sa fie pe perioada verii, youtuber-ii suficient de curajosi sa incerce experienta, risca sa faca brain damage de la caldura din malaxor. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Joi 08 Iun 2023, 00:15 | |
| Se pare ca exista cineva care a fost suficient de curajos si a facut deja calatoria cu un malaxor 900 (R 9366 Alexandria - Roșiori Nord): https://www.youtube.com/watch?v=5IfY9QyZfNc Tot respectul meu pentru cel care a facut aceasta filmare, asa toti cei care nu au avut "placerea" sa calatoreasca cu aceasta abominatie de malaxor, pot vedea si ei cam cum este.
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 08 Iun 2023, 10:26 | |
| La trenuri de noapte o sa fie concurenta pe viitor am văzut ceva operator din Germania care o sa cumpere garnituri Siemens Viaggio asemănătoare cu NighJet Finlanda iara are trenuri de noapte cu vagoane etajate Skoda Dr2005 tu vrei sa spui că peste tot in Europa trenurile.de.naveta le.sustin pe cele de lung parcurs dar acolo nu cred că se dau subvenții așa mari la.trenurile.Regio |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |