Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+29
Adirmvl
Peter Fodor
Ony_x
cardinal
ciprian71
CalinIonMihai
Adrian78
Vitosa
riciu
DAS 2011
Dr2005
Luna
TVlad
Laurentiu Ciobanu
IonutCFR2009
Bebe
SMDS
cfr500
dan tm
Nesebar
t1972
razvan - trenuri
alexmorph3us
Johnny84
Cipri Andrei Neculai
cristi CFR
ldh80
AeroX
@ndrey
33 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4500
Data de inscriere : 21/05/2013

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 31 Mai 2023, 13:56

Ideea preconceputa ca echipamentele / tehnologiile vechi sunt automat proaste pentru ca sunt vechi e total gresita. O sa fac o comparatie cu programul spatial american, pentru proiectul "inapoi pe luna" , firma SpaceX investeste timp si bani in tehnologii noi care aproape in toate cazurile nu sunt sigure, in timp ce NASA foloseste pentru programul Arthemis exact tehnologia folosita la programul Apolo in anii 60, evident inbunatatita dar in esenta aceasi. La fel si la calea ferata, tehnologiile majore nu s-au schimbat prea mult in ultima 100 de ani, sinele sunt la fel, boghiurile la fel etc. Nu vorbim sa upgradam calea ferata la Maglev. De aceea nu inteleg obsesia unora cu "totul nou". Cum am spus si mai sus, daca modernizarea unei locomotive vechi este facuta cum trebuie, ea poate fi aproape la fel de performanta ca si una noua, frame-ul locomotivei poate astfel sa mai functioneze inca 15-20 de ani foarte bine cu echipament 100 % nou pe el. Cand spun nou ma refer la echipament modern, nu la acelasi echipament vechi refacut. Gen "softronic", frame vechi cu echipament nou, cabine refacute complet, etc. La fel si in cazul vagoanelor. Cu totul alta este situatia in cazul automotoarelor, unde modernizarea completa e foarte costisitoare si practic nerentabila economic.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 31 Mai 2023, 15:27

Ony_x a scris:
Ideea preconceputa ca echipamentele / tehnologiile vechi sunt automat proaste pentru ca sunt vechi e total gresita. O sa fac o comparatie cu programul spatial american, pentru proiectul "inapoi pe luna" , firma SpaceX investeste timp si bani in tehnologii noi care aproape in toate cazurile nu sunt sigure, in timp ce NASA foloseste pentru programul Arthemis exact tehnologia folosita la programul Apolo in anii 60, evident inbunatatita dar in esenta aceasi. La fel si la calea ferata, tehnologiile majore nu s-au schimbat prea mult in ultima 100 de ani, sinele sunt la fel, boghiurile la fel etc. Nu vorbim sa upgradam calea ferata la Maglev. De aceea nu inteleg obsesia unora cu "totul nou". Cum am spus si mai sus, daca modernizarea unei locomotive vechi este facuta cum trebuie, ea poate fi aproape la fel de performanta ca si una noua, frame-ul locomotivei poate astfel sa mai functioneze inca 15-20 de ani foarte bine cu echipament 100 % nou pe el. Cand spun nou ma refer la echipament modern, nu la acelasi echipament vechi refacut. Gen "softronic", frame vechi cu echipament nou, cabine refacute complet, etc. La fel si in cazul vagoanelor. Cu totul alta este situatia in cazul automotoarelor, unde modernizarea completa e foarte costisitoare si practic nerentabila economic.

Aici la 🚂 intervine și problema.mentenantei care devine costisitoare la vechimi de peste 25 de ani .O am spus că decât făceau clasa 47 Pumele și alte proiecte aiuritoare băgau 25-30 de locomotive și le modernizau cu motoare asincrone și și echipamente și cabine la fel.ca la.Lema și cu o mentenanța de cel.putin 5 ani
Dar și boghiurile CoCo uzează sina in curbe nu mai sunt așa confortabile și greutatea locomotivei e prea.mare pentru trenurile de călători
Așa că soluția sunt ramele electrice sau garnituri pushpull cu locomotive BoBo
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 31 Mai 2023, 18:45

Laurentiu Ciobanu a scris:
N-a zis nimeni ca nu sunt bune CoCo-urile, sunt foarte bune la trenuri de marfa cu 40 de vagoane sau la carat fier la Narvik, doar ca nu sunt adecvate la ce e nevoie la calatori. E ca si cum o familie si-ar cumpara un autobuz in loc de masina.
Aici trebuie cheltuiţi banii repede... atunci iei ce se poate, care poate să fie sau nu ce ai nevoie.


Laurentiu Ciobanu a scris:
Acum vreo 2-3 luni mai scosesera o loco diesel si se laudau cu ce mare noutate e, cand in fapt era tot un DA cu 6 osii, dar cu alta palarie. Softronic nu stie sa faca loco cu 4 osii?
Aia e făcută de Reloc şi nu e deloc un DA cu altă pălărie, e un şasiu de DA pe care e totul nou şi certificat pentru STI LOC&PAS (deci şi amortizor de şoc), NOI (zgomot) şi SRT (siguranţă în tunel), deci dacă s-a putut certifica după nişte norme actuale nu mai e chiar DA din '59.

Adrian78 a scris:
în loc să aducă material.second adică Traxxuri AC2 și DE
Nu vinde nimeni Traxx-uri la mâna a doua. Cele care sunt ,,în piaţă" sunt pentru leasing operaţional. În plus, dacă le iei prin leasing operaţional, nu poţi deconta cheltuielile prin PNRR, condiţia de bază şi pentru modernizări a fost ca materialul rulant să fie în proprietatea operatorului, de aia nu s-a calificat Regio Călători, de exemplu, care are BB-urile închiriate de la Rail Force.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 31 Mai 2023, 23:14

Incendiu la o locomotiv cu abur în Gara Brașov. Cu puțin timp în urmă a izbucnit un incendiu în gara Brașov la o locomotivă cu abur, a anunțat Inspectoratul pentru Situații de Urgență.
Detalii:
https://www.radiobrasovfm.ro/stire/o-locomotiva-cu-abur-a-luat-foc-in-aceasta-dupa-amiaza-in-gara-braov/3673791/5781/5

Revista presei - Pagina 26 Fb_im660
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 01 Iun 2023, 21:00

Sa vedem pentru cine se trag sforile
In al.doilea.rand nu au ce sa caute pe.distante mai mari de 250 de km in afara liniilor modernizate
De ce este limitata doar până la Petroșani?

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2023/05/31/arf-transmite-bursei-de-marfuri-documentatia-de-atribuire-competitiva-a-primelor-contracte-de-servicii-publice-de-transport-feroviar--1117931

Revista presei - Pagina 26 Fb_im661
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 01 Iun 2023, 23:47

Tot ce e pe harta aia este în plus faţă de ce e acum.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4500
Data de inscriere : 21/05/2013

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 00:13

rame electrice RE-IR, achiziționate de statul român prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, de la compania Alstom
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/trenuri-noi-reforma-feroviara-bursa-romana-de-marfuri-933832.html?utm_source=antena3.ro&utm_medium=referral&utm_campaign=A3%20Articol
In sfarsit vin si primele automotoare electrice la CFR calatori (sper cat mai curand). Aceste rame sunt doar de lung parcurs, avand 6 vagoane. Ar fi nevoie si de niste variante de rame mai mici pentru trenurile regio, ca sa terminam o data cu aberatiile alea gen locomotive care tracteaza un singur vagon.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 08:13

O să vin și variantele mai mici.
Problema este că nu știu câte ajung la.CFR Călători când a fost lansată licitația zicea că se împart în funcția de cota de piata acuma se licitează la BRM probabil că un leasing sau închiriere și știm.cum.merg lucrurile la.compania de stat

https://jurnalul.ro/special-jurnalul/trenuri-noi-reforma-feroviara-bursa-romana-de-marfuri-933832.html?fbclid=IwAR2P1Xrku7Mw0-U-RHcp1JJK4cmKWJp2JDtZQtU6Ont0c--h6WJw3On-doM
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12455
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 15:39

Pai de ce crezi ca vor sa-si cumpere ei rame electrice prin credit... Stiu ei cum se fac licitatiile la BRM... Very Happy
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1376
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6663
Data de inscriere : 27/06/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 16:43

Eu asa am o presimtire ca ramele de lung parcurs vor fi de fapt niste mizerii albastre, pardon sageti albastre mai dichisite putin.... de o sa regretam confortul vagoanelor vechi. Una e sa mergi la olandezi 2 ore cu trenul si alta e la noi 8 sau 12 ore!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 21:03

riciu a scris:
Eu asa am o presimtire ca ramele de lung parcurs vor fi de fapt niste mizerii albastre, pardon sageti albastre mai dichisite putin.... de o sa regretam confortul vagoanelor vechi. Una e sa mergi la olandezi 2 ore cu trenul si alta e la noi 8 sau 12 ore!

Pai toți youtuberii care fac recenzii se plâng de confortul.din ramele.elctrice care au înlocuit trenurile.clasice.
Probabil comfortabile.sunt ramele Flirt de la LeoExpress ,Pesa Dart și câteva rame modernizate pentru trenurile.IC și am.vazut că sunt ok și ramele Alstom Stream pentru NS Olanda noile Stadler Flirt pentru SOB Elveția si in rest comfort standard de trenuri regionale
La comfort stau bine Stadlere Kiss.pentru Azerbaidjan și Georgia cu 3 clase de.confort
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 23:28

Fiecare e nostalgic după ceva... dar grosul călătorilor nu-i format din youtuberi.
De exemplu, acum câteva zile s-a lansat trenul de noapte Berlin - Bruxelles. Vagoanele sunt nişte vechituri adunate de prin juma' de Europă, cuşetele sunt similare cu 40-70 de la noi, cu 2 prize pe cabină, iar VD-urile sunt de prin anii '50. Dar toţi youtuberii laudă compunerea asta... pentru că patronul firmei le-a dat la toţi o călătorie gratuită cu prima cursă. Ce-i frumos e că unul era super-fericit că poate scoate capul pe geam la 140 km/h şi tot povestea ce bine şi mişto e înăuntru... în condiţiile în care se auzea pe film că vagonul avea locuri plane, iar ăsta avea cabina fix pe boghiul ăla... nu ştiu cum a doarmit el bine ,,pentru 7 ore" în condiţiile astea. De dragul vremurilor de odinioară aş merge şi eu cu trenul ăla o dată pe an în concediu, dar dacă aş lucra pentru Ministerul Transporturilor din Germania şi ar trebui să mă duc frecvent la Bruxelles... tot cu avionul m-aş duce.
Trenul ăla nici măcar nu trece prin Berlin Hbf, iar belgienii nu i-au dat oprire decât la Bruxelles Midi, nu şi la Nord şi Central, ca să nu le afecteze traficul de IC cadenţat Amsterdam - Bruxelles (că are şi vagoane de clasă).

În timpul ăsta, toţi operatorii europeni mari cumpără la greu rame electrice.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4500
Data de inscriere : 21/05/2013

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 23:34

Acum toate vagoanele care mai sunt in functiune la CFR calatori sunt toate cu saloane, nu mai exista cu compartimente ca sa nu faca lumea prostii prin compartimente Smile Asa ca nu este nici o diferenta fata de automotoare. Doar daca sunt automotoare cu scaune inghesuite ca in autocare, asta intradevar ar fi rau de tot. Oricum ar fi este mai bine decat situatia actuala. Youtuber-ii care mai au neclaritati le recomand sa faca un "test drive" cu un malaxor 900 , in miros de motorina, cu scaune ca in autobuzele UDM si cu suspensii din anii 30 care iti disloca ficatul din loc. Daca se intampla sa fie pe perioada verii, youtuber-ii suficient de curajosi sa incerce experienta, risca sa faca brain damage de la caldura din malaxor.
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4500
Data de inscriere : 21/05/2013

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 08 Iun 2023, 00:15

Se pare ca exista cineva care a fost suficient de curajos si a facut deja calatoria cu un malaxor 900 (R 9366 Alexandria - Roșiori Nord):
https://www.youtube.com/watch?v=5IfY9QyZfNc
Tot respectul meu pentru cel care a facut aceasta filmare, asa toti cei care nu au avut "placerea" sa calatoreasca cu aceasta abominatie de malaxor, pot vedea si ei cam cum este.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 08 Iun 2023, 10:26

La trenuri de noapte o sa fie concurenta pe viitor am văzut ceva operator din Germania care o sa cumpere garnituri Siemens Viaggio asemănătoare cu NighJet
Finlanda iara are trenuri de noapte cu vagoane etajate Skoda
Dr2005 tu vrei sa spui că peste tot in Europa trenurile.de.naveta le.sustin pe cele de lung parcurs dar acolo nu cred că se dau subvenții așa mari la.trenurile.Regio
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 26 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: