|
| Accidente si Incidente CFR | |
|
+34laurentzu ets2oltromânia cristi_tgv IonutFanRailway cardinal cfr500 razvan - trenuri Ionut31 @ndrey CalinIonMihai c o r v i n DPS Luna Adrian78 AeroX Adirmvl daniel_c Cipri Andrei Neculai ldh80 George CFR aris86 Nesebar t1972 Johnny84 IonutCFR2009 SMDS Laurentiu Ciobanu Dr2005 TVlad DAS 2011 Bebe Ony_x DUAL dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 01:34 | |
| Apeși butonul F8, duci KD2-ul în poziție de frânare de urgență. Acționezi și robinetul FD. Numai să funcționeze F8ul... Dacă mecanicul a avut reacție sau s-a panicat și nu a mai avut timp de reacție aflăm zilele următoare. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 04:31 | |
| - Vitosa a scris:
- Accident identic ca cel de la Bîrsești (Gorj). Aștept acum AFER să dea dispoziție să retragă și CFR Călători locomotivele modernizate cu graduator Sagma (INDA). Plus niște demisii ierarhic de sus în jos și vinovații să se ducă la pușcărie.
Cum să spui tu directore Preoteasa la digi24 că locomotiva era nouă? Doar pentru faptul că e revopsită e nouă locomotiva ? Atât de idioți ne crezi ? Plus că te-ai antepronunțat și în cazul accidentului de la Roșiori ! Deci demisie direct și dat afară din toate structurile ministerului transporturilor. Și ca el mulți alții care numai rău au produs căii ferate.
@Dr2005 mai bine te-ai abține să mai comentezi. Nu ști nimic din problemele astea tehnice dar îți plaace să te bagi în seamă. Mai bine ți-ai vedea de hârtiile tale. De comentariile lui nu vom scapa niciodata, doar daca il dam afara scapam aici de el dar tot acolo ramane infiltrat si va distruge tot ce a mai ramas. Cum mergea calea ferata pe vremuri si cum e acum.............doar "specialisti" de pe bancile scolilor si "scoli" on-line! Siemens nu poate, Pesa la fel, stiu ei.............. in concluzie ca sa nu se faca nimic se gasesc scuze! |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Reparatii Dum 26 Mar 2023, 08:01 | |
| Locomotiva nu a avut si alt sistem suplimentar de frinare, frinare de urgenta,,putea fi actionat, sau a fost actionat prea tarziu si nu a mai fost eficient..Nu saint in domeniu, dar in sistemul feroviar nu se practica autorizarea pe mai multe mijolace,,,locomotiva electrica, diesel, automotor..De ce trebuie sa circule o locomotiva cu un singur vagon, si acela gol..de ce nu circula un automotor acolo unde este trafic scazut.. |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Ancheta. Dum 26 Mar 2023, 08:11 | |
| Cred ca ,saracul mecanic este de vina, se fac economii de personal in locomotive, si nu in birouri si ministere..Mai demult era mecanic si ajutor de mecanic, acum sint in stare sa puna locomotive fara mecanici numai sa faca economii, iar in birouri cit mai multe scaune..Acum ce!!! Demiteri si sanctiuni si nimic altceva....Acarul paun este devina...Avem o groaza de regionale, de ce, trenuri multe nu mai sint, nu spune nimeni sa trimita oamenii acasa,se da bani multi pe salubritatea vagoanelor, de ce? Asa ca,,,o sa se termine si furtuna aceasta si o sa se revina la rutina zilnica...Plus ca, oamenii o sa lucreze sub un stress si o presiune psihica foarte mare, o sa le fie frica sa se urce pe licomotive..nu acuz si nu defaimez pe nimeni.. |
| | | aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3447 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 10:45 | |
| Mecanicul a decalarat că s-a accelerat singură la 75 km/h si că a vrut să frâneze, dar nu a funcționat sistemul de frânare. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 10:58 | |
| Nu are cum sa nu funcționeze sistemul de frânare pentru că el trebuia să verifice asta când îi face proba de eficacitate Că sistemul de frânare nu a mai fost eficient sa se oprească în distanta optima pentru că la.locomotivele noastre timpul de intrare a frânei directe durează pe la 5-6 secunde De aia sunt bune locomotivele.si cu frana recuperativa
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 11:31 | |
| Deci tot malaxele sunt mai bune... Limitate la 70 km/h si demaraj lent... |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 11:49 | |
| Locomotivele folosesc asanumita frana directa pentru franarea locomotivei. In termeni simpli, acesta foloseste aerul sub presiune generat de compresor pentru actionarea cilindrilor de frana ai locomotivei. Cand locomotiva este singura, acesta este singurul sistem de franare disponibil, in afara de cazul in care locomotiva are si sistem de franare dinamic si / sau recuperativ, ceea ce nu este cazul la locomotivele clasa 43 clasice. Cand locomotiva este cuplata la tren, locomotiva alimenteaza cu aer comprimat si sistemul de franare Westinghouse al vagoanelor. Pastrand totul la nivel de teorie, pentru ca doar comisia de ancheta poate veni cu evaluari definitive, daca intradevar sistemul de comanda al tractiunii sa defectat pe pozitia avans, mecanicul nu ar fi putut oricum sa opreasca locomotiva doar prin actionarea franei directe, motorul de tractiune al locomotivelor clasa 43 dezvolta puterea de 3400 Kw, echivalent cu 4560 cai putere. Este o putere enorma care nu ai cum sa o contracarezi prin franare, sabotii franelor s-ar fi topit foarte rapid. Asa cum a explicat colegul Vitosa, mecanicul, daca ar fi avut timpul necesar, trebuia intai sa decupleze alimentarea electrica a motorului de tractiune, dupa care sa actioneze frana directa a locomotivei. Este practic echivalentul blocarii acceleratiei la o masina, unde trebuie intai sa opresti motorul sau sa il scoti din viteza, dupa care franezi. Problema este sa ai si timpul necesar plus viteza de reactie si sa nu intri in panica. Locomotiva singura fara vagoane cu tractiunea la maxim se accelereaza foarte repede, daca vagonul era la 50 de metrii in fata cand sa intamplat, mecanicul avea doar cateva secunde sa actioneze, timp insuficient. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 14:18 | |
| Dupa aproape 24 de ore de la producerea tragediei de la Galati, inca nu avem nici o demisie de onoare / destituire. In plus aflam si niste chestii incredibile, gen ca toti producatorii de locomotive sunt prea ocupati ca eventual sa livreze locomotive noi la CFR calatori asa ca singura "solutie" este ca si pana acum locomotivele vechi de 30-40 de ani sa se duca la niste firme obscure din Romania care le vopsesc ca sa arate "cool" si care evident dau spagi grase pe la diverse persoane importante. Nici un cuvant despre moartea doamnei sef de tren care sa dus ieri la servici fara sa stie ca se duce la servici pentru ultima oara. Dumnezeu sa o odihneasca in pace ! Doamna este o victima a coruptiei, incompententei si dezinteresului total al persoanelor cu functii de raspundere din minister si CFR calatori. Intradevar nu domnul Preoteasa a semnat ca locomotiva aia nu are problememe tehnice si nu el a lasat-o in traseu, dar domnia sa conduce acest sistem defect si corupt, asa ca, inca mai asteptam demisia lui de onoare. Eventual si a domnului Grindeanu. |
| | | Bebe
Numarul mesajelor : 92 Reputatie : 719 Data de inscriere : 06/03/2023
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 14:27 | |
| Demisia de onoare???haha,unde?in Tara Esuata?trebuie scos din dictionarul limbii romane cuvantul Onoare.De 33 de ani ne mananca incet dar sigur un cancer moral,coruptia este politica de Stat.Principalul vinovat este basescu care in 1998 a spart SNCFR in bucati,de atunci a inceput sfarsitul CFR ului.Asta e tara Lucrului Bine Facut |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 14:47 | |
| Vorba aia stati linistiti la locurile voastre ca sa dat dispoziție din central sa se verifice toate locomotivele cu instalație SACMA care intra la PTH3 .Alo mai iesiti naibii din birouri de unde piese pentru ele, cine sa le mai repare, plus ati facută zeci de modernizare de nici naiba nu mai stie sa umble la ele..Urmează in scurt timp sa vedem PUMEle la gard Eu cand zic ca compania asta traieste pe alta planeta de la genul asta de compuneri EA EC cu un vagon cu manevre la formare cu probe de frana dar asta le plac la unii sa justifice posturi si activitatea macar de erau niste garnituri pushpull Apropo sa nu uitam de LDHuri dar las ca le trecem pe baterii si gata sa vezi ce rentabila o sa devina compania |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 15:50 | |
| Întradevăr nu directorul Preoteasa a semnat că locomotiva aia era bună să iasă la drum dar nici cum zicea cineva pe aici cum că de vină ar fi cel care a semnat pentru ea ! Că și persoana respectivă semnează tot la presiunea superiorului ierarhic ! Ce repede am găsit unul din vinovați ! De când tot latru aici pe forum cum că dacă ar fi să se lucreze ca la carte, jumate din parcul CFR C nu ar mai ieși la drum. Vă dați seama ce ar urma, anulări de trenuri, personal executiv sau tesa care nu își mai justifică postul. Păi cum să își piardă directorii și ceilalți șefi posturile? Apoi vorbim de reparații? Habarn nu aveți cum se fac reparațiile în ziua de azi. Sau dacă ați văzut vreodată un caiet de sarcini pentru locomotiva trimisă la RR, ce include. Așa doar să le revopsim să dea cool în poze, nu mai merge. Deja avem tsamuri cu RR dar care stau defecte la gard. Sau pume care la un tren cu 8-10 vagoane gîfîie și dai trenul cu ptm.
Adriane, un astfel de ordin care spunea să se verifice temeinic locomotivele înainte să iasă la drum și erau numiți și cei responsabili cu aceasta, s-a mai emis cu vreo lună jumate în urmă. Vezi cum s-au acoperit șefii cu hârțoage ca să iasă alții vinovați ? Dar nimeni nu spune nimic de subfinanțarea sistemului feroviar. A ba da a spus Preoteasa în comunicatul CFR C, dar ce se mai poate face acum când totul e în prăpastie? Închideți șandramaua și privatizare e soluția. |
| | | Bebe
Numarul mesajelor : 92 Reputatie : 719 Data de inscriere : 06/03/2023
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 16:00 | |
| Prea multa sefime,prea multe regionale,mult nepotism,sindicate corupte si la munca au ramas cativa amarati prin depouri,batrani si bolnavi,platiti prost muncind in conditii de anii 30.Nu vine nimeni la saiba,toti vor IDM si mecanici,sa vedem cine mai ramane in depouri dupa de ies la pensie si ultimii mohicani.Primele masuri urgente ar fi innoirea urgenta parcul vagoane si locomotive si 50% dat afara TESA,desfintarea ARF,desfintarea pomenilor cu veterani handicapati studenti |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 16:39 | |
| - Vitosa a scris:
- Nu a avut. Dar dacă ceilalți au avut și tu ști că ai locomotive modernizate cu graduator Sagma INDA, trebuie să aștepți să se întâmple ceva ca apoi să iei măsuri?!
La CFR C pe lângă EC-uri, există și multe EAuri tot cu această modernizare pe partea de comandă curent pe MET. Cine a acceptat lăsarea lor în circulație să plătească acum ! Presupui că cineva de la CFR Călători stă permanent şi apasă F5 pe site-ul AGIFER ca să verifice toate rapoartele şi să vadă ce i se aplică... Sistemul feroviar nu funcţionează ca cel al aviaţiei, unde orice raport se transmite tuturor care au avioane de tipul celui implicat în eveniment, precum şi producătorului avionului. Acolo da, dacă se constată o piesă necorespunzătoare, se trimite raportul la Boeing/Airbus/Embraer/ATR şi ăia trimit imediat o notificare la toţi deţinătorii de avioane cu piesa aia să o înlocuiască sau să o verifice mai des. Dar mai avem până ajungem la nivelul ăsta... plus că, în sectorul feroviar, în ultimii 50 de ani au fost multe falimente şi fuziuni de companii, în condiţiile în care vehiculele feroviare produse de companiile care nu mai există încă circulă. Chiar şi în raportul AGIFER din 2016 se vorbeşte de locomotivele fabricate şi modernizate de S.C. Electroputere S.A., care Electroputere nu mai există de mult. Totuşi, nu mi-ai răspuns la întrebare: câte astfel de incidente/accidente au fost la CFR Călători de când s-a instalat Sagma? - Adrian78 a scris:
- De aia sunt bune locomotivele.si cu frana recuperativa
Poate reostatică, că recuperativă nu ai cum la noi, că nu permite substaţia. Oricum, asta ar fi însemnat ca locomotiva să aibă rezistenţele de frânare montate şi să se poată acţiona graduatorul, că nu poţi să inversezi curentul prin motoare când tu deja eşti pe tracţiune. Dacă graduatorul era blocat, nu ai fi putut oricum să foloseşti frâna electrică. - Ony_x a scris:
- Dupa aproape 24 de ore de la producerea tragediei de la Galati, inca nu avem nici o demisie de onoare / destituire.
Aşteptăm demisia directorului INDA S.R.L., care a livrat un produs neconform. Asta în cazul în care produsul nu-şi depăşise deja durata de viaţă, caz în care e vina ERI (entitate responsabilă cu întreţinerea) care şi-a asumat că maşina e bună de drum. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Dum 26 Mar 2023, 17:20 | |
| DAr AGIFER identifica in majoritatea rapoartelor starea proasta a liniilor. De la un incident la altul CFR SA nu a luat nici o masura. Cum se numeste asta?
Insa avind in vedere ca ORICE s-ar intimpla pe calea ferata tu gasesti alte cauze, ma intreb care este rolul institutiei unde lucrezi?
S-ar putea desfiinta in totalitate?
CFR-urile au consilii de administratie deci nu se baga nimeni in ,,actul" de administrare, anumiti bani spui ca nu-i da ministerul finantelor sau al fondurilor europene, reparatiile trebuie facute de societatie cunoscute, piesele sa fie certificate de organismul notificat care la rindul lui este independent. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR | |
| |
| | | | Accidente si Incidente CFR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |