Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Accidente si Incidente CFR

In jos 
+34
laurentzu
ets2oltromânia
cristi_tgv
IonutFanRailway
cardinal
cfr500
razvan - trenuri
Ionut31
@ndrey
CalinIonMihai
c o r v i n
DPS
Luna
Adrian78
AeroX
Adirmvl
daniel_c
Cipri Andrei Neculai
ldh80
George CFR
aris86
Nesebar
t1972
Johnny84
IonutCFR2009
SMDS
Laurentiu Ciobanu
Dr2005
TVlad
DAS 2011
Bebe
Ony_x
DUAL
dan tm
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 21 ... 34  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 22:01

Din tot ce s-a spus pana acuma despre acest accident de la Galati motivul producerii lui ar fi fost blocarea graduatorului locomotivei pe tractiune- avans.
Deci chiar daca mecanicul a manipulat controlerul imediat pe 0 si apoi pe treptele de franare electrica (reostatica) , acest lucru nu a avut nici un efect!
Acel buton "F8"- deconectarea rapida a disjunctorului (prin care se intrerupe alimentarea cu energie electrica a locomotivei de la retea) se afla in spatele scaunului mecanicului, pe peretele dinspre sala masinilor. Ca sa poata actiona acel buton mecanicul ar fi trebuit intai sa se dea jos de pe scaun (sau daca scaunul era unul de tip rotativ sa-l intoarca) si probabil nu a mai avut timp sa faca acest lucru.

Cu graduatorul blocat pe tractiune- avans nu stiu ce efect de franare mai poate aveea chiar ducerea robinetului KD-2 in pozitie de franare rapida sau ducerea robinetului FD-1 in pozitia de franare!

Totusi aceasta potentiala defectiune a graduatorului locomotivei nu putea fi depistata la une din verificarile tehnice perioadice (am inteles ca nu a fost primul caz de acest fel) ?
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4501
Data de inscriere : 21/05/2013

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 22:25

Evident ca frana trebuia actionata dupa decuplarea motorului de tractiune de la retea, altfel nu cred ca exista frana in univers capabila sa contracareze 3400 Kw Smile Chestia cu vertificarile periodice are o logica dar intrebarea e cat de amanuntite sunt acele verificari periodice. In plus cei care au facut verificarile respective ar fi trebuit sa fie in cunostinta de cauza cu privire la problemele cu graduatoarele SAGMA. Sunt curios daca in raportul AGIFER al accidentului de la Bîrsești sunt descrise si cauzele care au condus la defectarea graduatorului in acel caz. Pot fi multe cauze, eroare de proiectare a sistemului SAGMA, piese neconforme calitativ, intretinere necorespunzatoare.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 22:40

Întotdeauna practica combate teoria. La reviziile periodice efectuate în depouri aceste defecte poate nu se manifestă nici la probele statice nici dacă o miști prin depou. Dar la drum e altfel.
Eu zic să lăsăm ancheta să ne spună ce s-a întâmplat acolo. Poate nu ar fi exclusă eroarea umană, sau poate ceva nu a funcționat. Încă nu știm.


Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Lun 27 Mar 2023, 22:47, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 22:46

Butonul ăla.F8 are o pozitionare foarte proasta in spatele.mecanicului când el.trebuia sa fie pe.pupitru plus că nu se știe câte funcționează...
Sistemul asta cu graduator este depășit și ar trebui retrase toate locomotivele pentru că au o funcționare defectuoasă..
Sus In jos
Bebe




Numarul mesajelor : 92
Reputatie : 720
Data de inscriere : 06/03/2023

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 23:03

Cand se strica. servomotorul la graduator il puteai actiona manual din sala masinilor.Il puneai pe mec ajutor sa dea din maneta aia
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 23:06

Exact.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 23:16

Ce dezavantaje mai are ansamblul graduator-selector, dacă se pune praf pe oglinda din camera de înaltă unde e amplasat selectorul care citeste pozițiile traductorului, iar la revizii dacă nu se șterge praful de pe oglinda respectivă senzorul nu poate citi poziția corectă. Cândva avea cine să se ocupe de ele, acum... dumnezeu cu mila.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeLun 27 Mar 2023, 23:22

Ony_x a scris:
Evident ca frana trebuia actionata dupa decuplarea motorului de tractiune de la retea, altfel nu cred ca exista frana in univers capabila sa contracareze 3400 Kw Smile
Frâna E motorul, că se inversează sensul curentului prin înfăşurarea sa de excitaţie şi din motor devine generator. Evident că asta înseamnă că trebuie să fie conectat ori la reţea, ori la rezistenţa de frânare, ca să aibă unde să îşi debiteze curentul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4501
Data de inscriere : 21/05/2013

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeMar 28 Mar 2023, 00:25

De acord, dar asta presupune ca sistemul de controlul al motorului de tractiune sa fie functional, nu blocat pe avans. Daca incerci cu frana directa cu aer comprimat a locomotivei, sabotii de frana se vor topi in cateva zeci de secunde, si oricum nu vor face nimic nici cand mai sunt in forma solida. Franarea electrica este exact ce spui tu, se inverseaza sensul campului electric in infasurarile de excitatie iar forta motorului se va opune miscarii, nu o va conduce. Spre exemplu cand cobori linii in panta lungi, este indicata folosirea doar a franei electrice sau dinamice cum o numesc vorbitorii de engleza. Folosirea indelungata a franelor cu aer comprimat directe si Westinghouse va conduce la topirea sabotilor si la pierderea eficacitatii lor de franare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeMar 28 Mar 2023, 00:43

Tocmai, dacă n-a putut să decupleze tracţiunea la timp, nu avea cum să folosească frâna. Rămâne de văzut ce va constata comisia de investigare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeMar 28 Mar 2023, 06:55

IDMista a afirmat că locomotiva avea saboții înroșiți.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/80-din-cele-400-de-locomotive-folosite-de-cfr-calatori-circula-fara-revizie-capitala.html
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4501
Data de inscriere : 21/05/2013

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeMar 28 Mar 2023, 20:05

O mentiune din acel articol: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/80-din-cele-400-de-locomotive-folosite-de-cfr-calatori-circula-fara-revizie-capitala.html
deschis citat: "Rodrigo Maxim, președinte Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviar din România: „Locomotiva a primit accelerație maximă. S-a ridicat de bot în sus și dădea impresia că dă să zboare. " inchis citat
Asta e o chestie interesanta, o locomotiva de 100 de tone se ridica de bot ca un dragster Smile Probabil ca domnul Maxim era putin agitat cand a dat acesta declaratie :p
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeMier 29 Mar 2023, 12:08

Înțeleg că dl. Rodrigo e absolvent de Material Rulant... totuși, nu așa se descrie fenomenul de cabraj, iar o locomotivă de 80t (era EC) nu are cum să se ridice de bot decât cu macaraua Smile)

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4066
Data de inscriere : 24/08/2017

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeMier 29 Mar 2023, 12:22

S-a ridicat de bot si apoi a cazut tot pe sine, fara sa deraieze? Boghiul nu s-a rotit nici un pic dupa ridicare?

Ma duc sa fac si eu MR, credeam ca e o facultate grea si ca n-ai cum sa fii atat de idiot daca reusesti sa iei diploma.
Sus In jos
t1972




Numarul mesajelor : 380
Localizare : 01 08 1972
Reputatie : 2979
Data de inscriere : 22/10/2017

Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Ancheta.   Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitimeMier 29 Mar 2023, 12:50

Omul a ironizat probabil..Cert este ca nu are ce cauta o lovomotiva doar cu un vagon...Acele trenuri cu un vagon trebuiau din start anulate, Pe acea sectie, Galati Marasesti sa circulat cu automotoare...Nu trebuie sa interpretam ca sa ridicat o locomotiva de...bot in sus...Doamne fereste, sa nu se mai intample..Nu inteleg de ce tin atat de multe regionale, si atat de multa birocratie, aici se duc bani foarte multi..de aceea tinem o locomotiva cu un vagon sa avem trenuri la numar in circulatie...pe mai multe sectii am vazut o locomotiva cu un vagon...de ce nu anuleaza trenul respectiv, se circula de ani buni cu un sing.vagon.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR    Accidente si Incidente CFR  - Pagina 8 Icon_minitime

Sus In jos
 
Accidente si Incidente CFR
Sus 
Pagina 8 din 34Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 21 ... 34  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Accidente si Incidente la CFR si in lume
» Accidente si Incidente INTERNATIONAL
» Accidente feroviare
» Accidente si Incidente CFR
» Accidente si Incidente la CFR si in lume

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: