| Accidente si Incidente CFR | |
|
+34laurentzu ets2oltromânia cristi_tgv IonutFanRailway cardinal cfr500 razvan - trenuri Ionut31 @ndrey CalinIonMihai c o r v i n DPS Luna Adrian78 AeroX Adirmvl daniel_c Cipri Andrei Neculai ldh80 George CFR aris86 Nesebar t1972 Johnny84 IonutCFR2009 SMDS Laurentiu Ciobanu Dr2005 TVlad DAS 2011 Bebe Ony_x DUAL dan tm 38 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 22:01 | |
| Din tot ce s-a spus pana acuma despre acest accident de la Galati motivul producerii lui ar fi fost blocarea graduatorului locomotivei pe tractiune- avans. Deci chiar daca mecanicul a manipulat controlerul imediat pe 0 si apoi pe treptele de franare electrica (reostatica) , acest lucru nu a avut nici un efect! Acel buton "F8"- deconectarea rapida a disjunctorului (prin care se intrerupe alimentarea cu energie electrica a locomotivei de la retea) se afla in spatele scaunului mecanicului, pe peretele dinspre sala masinilor. Ca sa poata actiona acel buton mecanicul ar fi trebuit intai sa se dea jos de pe scaun (sau daca scaunul era unul de tip rotativ sa-l intoarca) si probabil nu a mai avut timp sa faca acest lucru.
Cu graduatorul blocat pe tractiune- avans nu stiu ce efect de franare mai poate aveea chiar ducerea robinetului KD-2 in pozitie de franare rapida sau ducerea robinetului FD-1 in pozitia de franare!
Totusi aceasta potentiala defectiune a graduatorului locomotivei nu putea fi depistata la une din verificarile tehnice perioadice (am inteles ca nu a fost primul caz de acest fel) ? |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 22:25 | |
| Evident ca frana trebuia actionata dupa decuplarea motorului de tractiune de la retea, altfel nu cred ca exista frana in univers capabila sa contracareze 3400 Kw Chestia cu vertificarile periodice are o logica dar intrebarea e cat de amanuntite sunt acele verificari periodice. In plus cei care au facut verificarile respective ar fi trebuit sa fie in cunostinta de cauza cu privire la problemele cu graduatoarele SAGMA. Sunt curios daca in raportul AGIFER al accidentului de la Bîrsești sunt descrise si cauzele care au condus la defectarea graduatorului in acel caz. Pot fi multe cauze, eroare de proiectare a sistemului SAGMA, piese neconforme calitativ, intretinere necorespunzatoare. |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 22:40 | |
| Întotdeauna practica combate teoria. La reviziile periodice efectuate în depouri aceste defecte poate nu se manifestă nici la probele statice nici dacă o miști prin depou. Dar la drum e altfel. Eu zic să lăsăm ancheta să ne spună ce s-a întâmplat acolo. Poate nu ar fi exclusă eroarea umană, sau poate ceva nu a funcționat. Încă nu știm.
Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Lun 27 Mar 2023, 22:47, editata de 1 ori |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 22:46 | |
| Butonul ăla.F8 are o pozitionare foarte proasta in spatele.mecanicului când el.trebuia sa fie pe.pupitru plus că nu se știe câte funcționează... Sistemul asta cu graduator este depășit și ar trebui retrase toate locomotivele pentru că au o funcționare defectuoasă.. |
|
| |
Bebe
Numarul mesajelor : 92 Reputatie : 720 Data de inscriere : 06/03/2023
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 23:03 | |
| Cand se strica. servomotorul la graduator il puteai actiona manual din sala masinilor.Il puneai pe mec ajutor sa dea din maneta aia |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 23:06 | |
| |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 23:16 | |
| Ce dezavantaje mai are ansamblul graduator-selector, dacă se pune praf pe oglinda din camera de înaltă unde e amplasat selectorul care citeste pozițiile traductorului, iar la revizii dacă nu se șterge praful de pe oglinda respectivă senzorul nu poate citi poziția corectă. Cândva avea cine să se ocupe de ele, acum... dumnezeu cu mila. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 27 Mar 2023, 23:22 | |
| - Ony_x a scris:
- Evident ca frana trebuia actionata dupa decuplarea motorului de tractiune de la retea, altfel nu cred ca exista frana in univers capabila sa contracareze 3400 Kw
Frâna E motorul, că se inversează sensul curentului prin înfăşurarea sa de excitaţie şi din motor devine generator. Evident că asta înseamnă că trebuie să fie conectat ori la reţea, ori la rezistenţa de frânare, ca să aibă unde să îşi debiteze curentul. _________________ :TTT:
|
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mar 28 Mar 2023, 00:25 | |
| De acord, dar asta presupune ca sistemul de controlul al motorului de tractiune sa fie functional, nu blocat pe avans. Daca incerci cu frana directa cu aer comprimat a locomotivei, sabotii de frana se vor topi in cateva zeci de secunde, si oricum nu vor face nimic nici cand mai sunt in forma solida. Franarea electrica este exact ce spui tu, se inverseaza sensul campului electric in infasurarile de excitatie iar forta motorului se va opune miscarii, nu o va conduce. Spre exemplu cand cobori linii in panta lungi, este indicata folosirea doar a franei electrice sau dinamice cum o numesc vorbitorii de engleza. Folosirea indelungata a franelor cu aer comprimat directe si Westinghouse va conduce la topirea sabotilor si la pierderea eficacitatii lor de franare. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mar 28 Mar 2023, 00:43 | |
| Tocmai, dacă n-a putut să decupleze tracţiunea la timp, nu avea cum să folosească frâna. Rămâne de văzut ce va constata comisia de investigare. _________________ :TTT:
|
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mar 28 Mar 2023, 06:55 | |
| IDMista a afirmat că locomotiva avea saboții înroșiți.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/80-din-cele-400-de-locomotive-folosite-de-cfr-calatori-circula-fara-revizie-capitala.html |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mar 28 Mar 2023, 20:05 | |
| O mentiune din acel articol: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/80-din-cele-400-de-locomotive-folosite-de-cfr-calatori-circula-fara-revizie-capitala.html deschis citat: "Rodrigo Maxim, președinte Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviar din România: „Locomotiva a primit accelerație maximă. S-a ridicat de bot în sus și dădea impresia că dă să zboare. " inchis citat Asta e o chestie interesanta, o locomotiva de 100 de tone se ridica de bot ca un dragster Probabil ca domnul Maxim era putin agitat cand a dat acesta declaratie :p |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 29 Mar 2023, 12:08 | |
| Înțeleg că dl. Rodrigo e absolvent de Material Rulant... totuși, nu așa se descrie fenomenul de cabraj, iar o locomotivă de 80t (era EC) nu are cum să se ridice de bot decât cu macaraua ) _________________ :TTT:
|
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 29 Mar 2023, 12:22 | |
| S-a ridicat de bot si apoi a cazut tot pe sine, fara sa deraieze? Boghiul nu s-a rotit nici un pic dupa ridicare?
Ma duc sa fac si eu MR, credeam ca e o facultate grea si ca n-ai cum sa fii atat de idiot daca reusesti sa iei diploma. |
|
| |
t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2979 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Ancheta. Mier 29 Mar 2023, 12:50 | |
| Omul a ironizat probabil..Cert este ca nu are ce cauta o lovomotiva doar cu un vagon...Acele trenuri cu un vagon trebuiau din start anulate, Pe acea sectie, Galati Marasesti sa circulat cu automotoare...Nu trebuie sa interpretam ca sa ridicat o locomotiva de...bot in sus...Doamne fereste, sa nu se mai intample..Nu inteleg de ce tin atat de multe regionale, si atat de multa birocratie, aici se duc bani foarte multi..de aceea tinem o locomotiva cu un vagon sa avem trenuri la numar in circulatie...pe mai multe sectii am vazut o locomotiva cu un vagon...de ce nu anuleaza trenul respectiv, se circula de ani buni cu un sing.vagon. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR | |
| |
|
| |
| Accidente si Incidente CFR | |
|