|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mar 04 Mai 2021, 20:46 | |
| Nu mai inteles, ca sa folosesti sistemul cu taxatoare, trebuie sa urci pe usa unde este ea, sau vine ea la tine, parca era intr-un oras.
Voiam sa spun ca din reflex fie cauti chiosdcul de bilete, fie cauti sa vezi daca poti plati cu sms sau cu cardul, cui ii mai trece prin minte ca exista taxatoare.
asta am vrut sa zic, nu ca nu stim |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 04 Mai 2021, 22:55 | |
| - Dr2005 a scris:
- dan tm a scris:
- Nici nu știm să folosim sistemul cu taxatoare.
Îi dai banii şi îţi dă biletul. N-ai mărunt sau nu are încasări să îţi dea restul şi nici nu are vreun călători să îţi schimbe, cobori la prima şi aştepţi următorul autobuz. Cam ăsta e sistemul, n-ai ce să nu ştii să foloseşti. Dacă nu găseşti taxatoarea, te duci la şofer, că înseamnă că biletele se vând acolo. La Craiova era ceva de genul biletul era 2 lei dar daca il luai din tramvai de la vatman era 2.5 lei |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Mai 2021, 06:39 | |
| https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24776001-cfr-calatori-face-precizari-despre-transportul-bicicletelor-trenul.htm |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Mai 2021, 12:48 | |
| - dan tm a scris:
- Nu mai inteles, ca sa folosesti sistemul cu taxatoare, trebuie sa urci pe usa unde este ea, sau vine ea la tine, parca era intr-un oras.
Vine ea la tine. La Târgovişte ştiu că se urca prin faţă dacă nu era taxatoare şi prin mijloc dacă era taxatoare (uşa din spate nu se deschidea oricum; la Dac-uri era invers, urcai prin spate şi coborai prin faţă, cu uşa din mijloc blocată). Cum ştiai dacă e sau nu taxatoare... păi simplu, vedeai cum oprea autobuzul, dacă se deschidea uşa din faţă şi nu cobora nimeni pe acolo, înseamnă că pe acolo trebuia să urci. Acum cred că e doar cu plata la şofer, oricum de când s-a renunţat la Dac-uri nu s-a mai amenajat post fix pentru taxatoare pe restul autobuzelor. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Mai 2021, 13:25 | |
| Oare daca asa sunt asa de buni manageri de ce nu isi gasesc in privat posturi?
https://clubferoviar.ro/ce-sau-cine-l-a-determinat-pe-catalin-sa-l-renominalizeze-pe-costescu-in-boardul-cfr-telecomunicatii/?fbclid=IwAR3uY9CXSa_74YIuQwJWeqdkWyK5VEvRmtm4GKwAzRaUYxJFqY8RoEJg9Uc |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 06 Mai 2021, 13:40 | |
| Litoralul pentru toți a început fără trenuri directe, fără bilete online și cu pensionari umiliți 6 mai 2021 Minivacanța de 1 Mai și Paști, ”marea evadare” după restricțiile de circulație aflate în vigoare în aceeași perioadă a anului trecut, s-a încheiat. Sezonul la malul mării continuă prin intermediul programului Litoralul pentru toți. Însă nici în acest an nu s-au rezolvat problemele care persistă de foarte mult timp: nu sunt trenuri directe spre stațiunile din sudul litoralului, nu se pot cumpăra bilete online iar pensionarii sunt pur și simplu umiliți.
Adrian Bărbulescu
Programul își propune să extindă sezonul de pe litoralul Mării Negre cât mai mult în afara celor trei luni de vară.
Programul Litoralul pentru toți, de la Miron Mitrea și Radu Mazăre la Elena Udrea Litoralul pentru toțiEl a fost lansat cu surle și trâmbițe, în anul 2000, de către ministrul Turismului de la acea vreme Dan Matei Agathon. Apoi, odată cu înființarea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, în 2003, popularizarea sa a fost preluată de ministrul Miron Mitrea. În demersurile sale de a atrage cât mai mulți turiști în extrasezon pe litoral, acesta a fost susținut de primarul de la acea vreme al Constanței, Radu Mazăre, între timp ajuns în spatele gratiilor.
Încă de atunci, programul era promovat având în vedere aproape exclusiv stațiunea Mamaia (dată fiind implicarea lui Radu Mazăre și neimplicarea celorlalți primari de pe litoral), chiar dacă aceasta nu pare a fi destinată oamenilor cu venituri reduse, care nu-și permit un sejur în plin sezon la mare. Din lucrurile nu s-au schimbat aproape deloc în ultimii 20 de ani. Că doar nu era să se preocupe ministrul Turismului Elena Udrea, bunăoară, de îmbunătățirea condițiilor de transport feroviar.
Tarife mai mici ca niciodată anul acesta prin programul Litoralul pentru toți Să revenim în prezent. ”Programul Litoralul pentru Toți se desfășoară în perioada 3 mai-20 iunie și 1 septembrie-15 octombrie, iar în cadrul lui se înscriu an de an hoteluri de 2, 3 și 4 stele din toate stațiunile de pe litoralul românesc. Acestea oferă în cadrul programului pachete turistice de șase nopți de cazare cu prețuri începând de la 199 lei/persoană/sejur”, se arată în prezentarea de pe site-ul LitoralulRomânesc.ro.
Anul acesta, tarifele sunt mai mici, chiar de 99 lei/persoană/sejur de cinci nopți de cazare în stațiunile din sudul litoralului. În stațiunea Mamaia, tarifele sunt mai mari, de 500 lei pentru cinci nopți de cazare la un hotel de trei stele cu mic dejun inclus pentru două persoane, dar tot ieftin este.
“Prețurile sunt poate mai mici că niciodată. Pe hoteluri o parte din costuri sunt deja fixe, personalul este angajat. Hotelierii prefera să aibă hotelurile pline și în această perioadă”, spune proprietarul unui hotel de pe litoral, citat de Știrile Pro TV.
Cinci probleme majore în transportul feroviar spre Marea Neagră Până aici, toate bune și frumoase, dar se pune firesc întrebarea (din păcate aceeași de două decenii): cum ajungem acolo? Asta în condițiile, așa cum am mai menționat, în care se presupune că programul se adresează oamenilor cu venituri reduse, în general pensionari, care nu au mașină ori nu se mai încumetă să conducă la drum lung.
Și în acest punct ne lovim de probleme peste probleme. Club Feroviar le-a sintetizat după cum urmează:
Nu există trenuri directe spre stațiunile din sudul litoralului licitațiile CFR gări din județul Constanța peroane moderne pe litoralAșa cum am arătat, în stațiunile din sudul litoralului sunt cele mai mici tarife la cazare. Însă între București (ce să mai vorbim de alte orașe ale țării?) și Mangalia, cu trecere prin Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești și Neptun, nu circulă în această perioadă niciun tren direct.
La orice oră ai pleca spre mare, trebuie să schimbi trenul la Constanța, din Interregio în Regio. Cea mai rapidă variantă de transport feroviar (trei ore și 21 de minute) București Nord-Mangalia este IR 1683 plus R 8395, cu plecare la 16,00 și sosire la 19,21. Timpi de parcurs decenți sunt și în prima parte a zilei, însă rămâne inconvenientul schimbării garniturii în Gara Constanța, unde nu sunt (încă) europeroane, iar urcarea și coborârea din tren, mai ales pentru persoanele trecute de o anumită vârstă și cu bagaje voluminoase se dovedește a fi o adevărată aventură.
Automotoare Malaxa pe Constanța-Mangalia
De la București la Constanța, condițiile de călătorie sunt civilizate, cu vagoane moderne, dotate cu instalație de climatizare.
Însă pe relația Constanța-Mangalia în extrasezon circulă în principal automotoare Malaxa, în care urcarea sau coborârea este extrem de dificilă. Așa că schimbarea trenului la Constanța devine și mai problematică. Nemaipunând la socoteală ”confortul” din aceste automotoare, la nivelul anilor 40-50 ai secolului trecut.
Nu se pot cumpăra bilete online Trecând peste acest inconvenient, ajungem la problema cumpărării biletelor. Cum suntem în secolul 21, ne-am putea gândi să le cumpărăm online. Ei bine, la CFR Călători acest lucru nu este posibil, pentru că al doilea tren are rang de Regio.
Club Feroviar a semnalat această problemă încă din toamna lui 2020, însă fosta conducere a CFR Călători, în frunte cu Dan Marian Costescu, nu a găsit de cuviință să caute o rezolvare. În plină pandemie, oamenii sunt trimiși să se îmbulzească la casele de bilete sau la agențiile CFR, ca acum 30 de ani.
Pensionarii sunt umiliți Până la Constanța, biletele se pot cumpăra online, fiind vorba de trenuri Interregio. Facilitatea nu este însă disponibilă pentru pensionari și nici pentru veteranii de război sau urmașii acestora (văduve în special). Posesorii de cupoane cu reducere de 50% pentru pensionari nu-și pot cumpăra bilete online de pe site-ul CFR Călători și sunt trimiși să stea la coadă la casele de bilete.
Transferul de la gară la hotel O ultimă problemă identificată de Club Feroviar pentru vacanța în extrasezon este transferul la locul de cazare. Alte companii feroviare din Europa oferă – contra unei sume suplimentare sau inclus în costul biletului – transferul la destinația finală, cu mijloace auto. Nu fac acest lucru nici CFR Călători, dar nici hotelierii, care, teoretic, ar trebui să fie interesați să-și atragă cât mai mulți clienți, prin oferirea de facilități suplimentare.
https://clubferoviar.ro/litoralul-pentru-toti-2/ |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 06 Mai 2021, 18:04 | |
| Lasa ca pensionarilor le place sa stea la coada si nici cu calculatoarele nu le au. Iar Malaxele si conditiile din ele sint din vremea aia pe care o regreta. Sa nu le mai plingem de mila ca in mare parte din cauza lor am ajuns in rahatul din care tot incercam sa iesim.
Am avut recent un conflict in tramvai cu un mos din asta caruia i s-a parut ca ii stau in drum si in loc sa spuna civilizat "pardon", incepe cu "ce te-ai protapit, ba, aici?!". Si bineinteles opinia publica ii lua partea. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 06 Mai 2021, 22:05 | |
| Hai să vă dau un pont de călătorit mai pe ieftinache, dar e valabil doar pe perioada 29.05 - 11.06 perioada de circulație a trenului R8367. București Nord 8.45 - Constanța 10.53, tren privat R-E 15987 operator Softrans, preț 34 lei. Constanța 11.26 - Mangalia 12.29, tren CFR Călători R 8367, preț 6.8 lei. Total 40.8 lei, timp de mers 3h44. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 07 Mai 2021, 02:42 | |
| E cam tarziu acuma asta trebuia sa o faca aia prin 2012 cand totusi compania mai avea 80 de trenuri pe zi si contracte destule
Cătălin Drulă: Până la finalul lunii mai noul manager de la CFR Marfă are ca sarcină să vină cu planul de restructurare
By Vîrban Robert , In Politic Stirile Zilei , At 6 Mai 2021 Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, i-a trasat ca obiectiv noului manager de la CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, ca până la finalul lunii mai să prezinte planul de restructurare prin care 1.400 de angajați vor fi concediați.
„E, din nefericire, parte din procesul de eficientizare a acestei companii. Aşa este planul de restructurare în momentul de faţă, discutat şi cu sindicatele. CFR Marfă are o datorie uriaşă, pentru că a existat o decizie ca urmare a unei investigaţii începute acum câţiva ani de Comisia Europeană, de returnare a ceea ce ei au considerat un ajutor de stat şi atunci ei au de dat 3,8 miliarde de lei – a venit decizia anul trecut, în februarie 2020, deci acum mai bine de un an. Noi am făcut un plan prin care să arătăm Comisiei că returnăm acest ajutor de stat, dar să continue să existe un operator de stat de marfă cu o cotă de piaţă mai mică decât are CFR (n. r. – Marfă) acum, dar cu contracte profitabile. Deja avem primul buget previzionat pe profit. Ei au fost permanent pe pierdere. Dacă ne uităm şi la dimensiunea unui operator feroviar din zona privată – sunt destul de mulţi – CFR Marfă avea foarte mulţi angajaţi. Problema este că nu ai de unde să le plăteşti salariile. Toată lumea ar vrea să fie mulţi angajaţi, să creezi locuri de muncă e un lucru bun. Şi, atunci, este acest plan de eficientizare din care să iasă o companie cu dimensiuni undeva la 50-60% faţă de cota de piaţă a CFR Marfă, care merge în pierdere pe acea cotă – are foarte multe contracte în care transportă volume mari de marfă în pierdere, preţul pe care l-a licitat este foarte mic – să avem un operator sănătos, de care să fim mândri, să nu mai vorbim de pierderile de la CFR Marfă şi care să fie şi un arbitru în piaţă. Noi am argumentat la Comisia Europeană (…) şi am avut o reacţie foarte bună la planurile acestea pe care le avem”, a afirmat Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Antena 3, citat de Agerpres.
Prin implementarea planului de restructurare la CFR Marfă Ministerul Transporturilor își propune să readucă pe profit compania până la finele acestui an. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 07 Mai 2021, 10:43 | |
| https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24783091-trenuri-constanta-mangalia-electrificare-cfr-litoral.htm |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 07 Mai 2021, 11:19 | |
| "CFR SA a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate privind electrificarea liniei de 43 km dintre Constanța și Mangalia pe care trenurile fac în prezent peste o oră. Valoarea totală a contractului este de 14,3 milioane lei, iar durata este de nouă luni. În diversele documente oficiale, costul total al lucrărilor este estimat la aproximativ 120 milioane euro.
În prezent sunt nouă trenuri pe sens, dar când vor fi introduse și sezonierele numărul se va dubla, marea problemă fiind că o parte dintre aceste sezoniere fac și peste 90 de minute pe cei 43 km, oprind în 7-8 stații.
Tronsonul nu a fost niciodată unul de viteză: extrem de rar era în Mersul Trenurilor un singur tren care să facă 58-59 de minute: media era undeva pe la 65-75 de minute.
Linia de cale ferată Constanța – Mangalia este o continuare a magistralei 800 București – Constanța, componentă a Coridorului Rin – Dunăre (fostul Coridor IV).
Valoarea și durata contractului
Valoarea estimată pentru achiziționarea „Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” este 12.023.503,80 lei, fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 2.284.465,72 lei, rezultând o valoare totală estimată de 14.307.969,52 lei inclusiv TVA. Durata contractului este de 9 luni. Durata de prestare a serviciilor este de 8 luni de la data de începere a prestării serviciilor, la care se adaugă 1 lună necesare activităţilor de verificare şi aprobare a documentelor/livrabilelor de către Entitatea Contractantă, inclusiv emiterea de către Entitatea Contractantă a Certificatului de Finalizare a obligațiilor prevăzute în Contract.
Despre stadiul liniei
Obiectivul de investitii în legătură cu care se solicită achiziționarea serviciilor de elaborare a „Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” este realizarea proiectului ce are ca scop „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia”, cu o lungime de aproximativ 43 Km, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranţă a traficului feroviar.
Caracteristicile actuale ale liniei de cale ferată Constanța - Mangalia sunt: - Linia c.f. Constanța - Mangalia are linie dublă electrificată pe tronsonul Constanța -Agigea Ecluză (9 km), iar tronsonul Agigea Ecluza - Mangalia (34 km) dispune de linie simplă neelectrificată; - în zona localităților Eforie Nord și Eforie Sud linia urmează un traseu amplasat pe malul lacului Techirghiol; - raza minimă a curbelor pe linia c.f. Constanța - Mangalia este de 250 m, rază situată pe intervalul de circulație Halta de mișcare (H.m) Agigea Ecluză - Eforie Nord; - linia c.f. Constanța - Mangalia este neelectrificată cu excepția tronsonului Constanța - Agigea Ecluză;
Stația Constanța este dotată cu instalație CE. Stația c.f. Eforie Sud este echipată ci instalție CED-CR, având ca an de punere în funcțiune (PIF), anul 2006. Stațiile de cale ferata Agigea Nord și H.m. Agigea Ecluză sunt dotate cu instalații de centralizare electrodinamică (CED), iar celelalte stații dispun de încuietori cu chei si tablouri mecanice; - pe linia c.f. Constanța - Mangalia sunt amplasate 8 puncte de secționare (6 stații c.f. inclusiv Constanța si Mangalia și 2 Hm (halte de mișcare)), 2 halte comerciale și 2 h (halte); lungimea utilă a liniilor din punctele de secționare este cuprinsă intre 360 si 750 m
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
• Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia pentru a permite circulația trenurilor cu viteze maxime de 120 Km/h (pentru trenurile de marfă) și 160 Km/h (pentru trenurile de călători), în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă; • Reducerea timpului de călătorie pe tronsonul analizat; • Creşterea numărului de trenuri de călători care pot fi înscrise în graficul de circulație (prin creșterea capacității de circulație) și a numărului ce călători între orașele Constanța și Mangalia; • Îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţa circulaţiei, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene; • Modernizarea/ consolidarea/ repararea clădirilor situate pe tronsonul de cale ferată Constanța – Mangalia, precum și a spațiilor destinate serviciilor pentru călători și a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; • Sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor; • Dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune; • Ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor."
Sa o vedem ce mai demoleaza geniile de la Acciona/Baicons... 160km/h? Astia au o idee fixa cu 120/160. Pe linia asta nici nu ai unde sa accelerezi la o asemenea viteza, statiile sint prea apropiate si linia trece prin localitati. E foarte bine ca trece prin localitati pentru ca are sanse sa aiba si calatori. Ma mira ca nu prevad de la inceput dublare completa. Pai daca tot ne apucam de lucru, dublam partial si pregatim pentru viitoarea dublare anumite statii? Sa o faca pe toata si gata, sint doar 34km. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 07 Mai 2021, 11:59 | |
| Mda probabil alea sunt standardele de finantare de 120 si respectiv 160.. Traficul de marfa este zero, viteza de 160km/h si aia inutila probabil era buna prelungirea spre Bulgaria intrun viitor apropiat.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 07 Mai 2021, 15:09 | |
| STUDIES of the feasibility and alignment in Hungary of the planned Budapest – Bratislava – Brno – Warsaw high-speed line have been completed, Hungary’s National Infrastructure Development Agency (NIF) announced at the end of April.
The line will start from Kelenföld station in Budapest and use the existing line towards Győr as far as Törökbálint which will be upgraded to increase line speeds. From there, the line will head south of the Vértes range and pass to the north of Székesfehérvár, where it will run mostly parallel to the existing Székesfehérvár – Komárom line as far as Kisbér, before heading to Győr and then following a highway to Hegyeshalom and Rajka.
The study claims that this route will require less tunnelling than other options. Construction of a link to Székesfehérvár would enable Budapest – Székesfehérvár inter-city trains to use the route, freeing up paths on the existing line.
The tender for the study was launched after Poland, the Czech Republic, Slovakia and Hungary signed an agreement at the V4 summit in October 2018 to develop proposals for the project.
For more data on high-speed rail projects, subscribe to IRJ Pro.
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Dum 09 Mai 2021, 15:38 | |
| https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24786606-trenul-simbolic-connecting-europe-express-ajunge-romania-17-18-septembrie.htm
Pe 17 și 18 septembrie va ajunge în România un tren simbolic numit Connecting Europe Express care va pleca din Lisabona pe 2 septembrie și va încheia traseul pe 7 octombrie, la Paris, după un drum cu peste 70 de opriri. Comisarul european Adina Vălean spunea că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată.
Trenul va pleca din Lisabona pe 2 septembrie, va fi la Milano pe 6 septembrie, la Viena pe 10 septembrie, la Atena pe 14 septembrie și va intra în România pe la Giurgiu, pe 17 septembrie. Va opri la București, Brașov, Sibiu, Oradea și Arad și va ieși din țară pe 18 septembrie, pe la Curtici. Pe 21 septembrie trenul va fi la Varșovia, pe 25 septembrie la Praga și pe 1 octombrie la Stockholm.
Punctul final va fi pe 7 octombrie, la Paris.
Va exista și un tren pentru țările baltice, între Tallinn și Kaunas (21-22 septembrie), pentru că rețeau baltică are ecartament diferit și ar trebui să fie unită de rețeaua din restul UE prin proiectul Rail Baltica la care mai este mult de lucru.
Expresul transeuropean este un exemplu despre cum trenurile sunt un liant pentru țările din UE. Este un tren care are o valoare simbolică şi culturală, dar şi una practică. Încercând să conectăm printr-un singur traseu cât mai multe orașe europene, vom vedea clar care sunt obstacolele pentru a avea cu adevărat o rețea europeană perfect interconectată. Fiecare oprire va fi urmată de un eveniment la care vor participa ONG-uri, companii feroviare, autorități și, bineînțeles, publicul larg”, spunea în martie, Adina Vălean.
Iată traseul complet și datele opririlor 2 septembrie Lisabona 3 septembrie 2021 Madrid 4 septembrie 2021 Hendaye Bordeaux 5 septembrie 2021 Chambéry Torinp 6 septembrie 2021 Milano 7 septembrie 2021 Genova Roma 8 septembrie 2021 Verona Bolzano 9 septembrie 2021 Brenner Innsbruck Salzburg Linz St. Pölten 10 septembrie 2021 Viena Bratislava Petržalka 11 septembrie 2021 Sopron Szombathely Gyékényes Zagreb 12 septembrie 2021 Belgrad 13 septembrie 2021 Niš Skopje 14 septembrie 2021 Gevgelia Idomeni Salonic Ateba 15 septembrie 2021 Atena Salonic Kulata Sofia 16 septembrie 2021 Ruse 17 septembrie 2021 București 18 september 2021 Brașov Sibiu Oradea Arad 19 septembrie 2021 Lőkösháza Budapesta Košice Muszyna Vrașovia 20 septembrie 2021 Gdańsk 21 Varșovia 2021 Gdańsk Varșovia Białystok 22 septembrie 2021 Trakiszki Kaunas Cracovia 23 septembrie 2021 Ostrava Břeclav Graz Maribor Ljubljana 24 septembrie 2021 Celje Maribor Graz Břeclav Brno 25 septembrie 2021 Praga 26 septembrie 2021 Domažlice Munchen 27 septembrie 2021 Ulm Stuttgart Berna 28 septembrie 2021 Basel Frankfurt 29 septembrie 2021 Berlin 30 septembrie 2021 Copenhaga 1 octombrie 2021 Malmö Lund Stockholm 2 octombrie 2021 Hamburg 3 octombrie 2021 Bad Bentheim Amsterdam 4 octombrie 2021 Rotterdam Roosendaal Anvers Bruxelles 5 octombrie 2021 Bettembourg 6 octombrie 2021 Strasbourg 7 octombrie 2021 Paris
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 10 Mai 2021, 16:36 | |
| Linia ferată Constanța-Gdansk, discutată la Cotroceni de Klaus Iohannis și Andrzej Duda 10 mai 2021 Linia ferată Constanța-Gdansk va fi una dintre temele de discuție dintre președintele Klaus Iohannis și omologul său polonez, Andrzej Duda, cu ocazia vizitei oficiale pe care acesta o efectuează în România.
Linia ferată Constanța-Gdansk Cătălin Drulă la Palatul Cotroceni Lucian Bode la Palatul Cotroceni
Vizita preşedintelui polonez, la invitaţia preşedintelui Klaus Iohannis, are loc în contextul aniversării a 100 de ani de la încheierea Convenţiei de Alianţă Defensivă între Regatul României şi Republica Polonă, semnată la 3 martie 1921, moment simbolic al relaţiei bilaterale, notează site-ul Defense Romania.
Potrivit Administraţiei Prezidenţiale, discuţiile dintre cei doi oficiali se vor concentra pe modalităţile de dezvoltare şi aprofundare ale Parteneriatului Strategic bilateral, urmând a fi examinată, în acest scop, cooperarea în plan securitar, în cel regional, precum şi în plan internaţional. ”Parteneriatul Strategic, instituit în octombrie 2009 şi reînnoit în martie 2015, la nivel de şef de stat, oferă un cadru cuprinzător de cooperare, încurajând o dezvoltare susţinută a relaţiilor româno-polone în ultimii ani”, arată Administraţia Prezidenţială.
Vor fi abordate, de asemenea, perspectivele consolidării cooperării economice dintre cele două ţări, în condiţiile în care Polonia este unul dintre cei mai importanţi parteneri comerciali ai României, schimburile comerciale însumând, în anul 2020, în pofida pandemiei, peste șapte miliarde de euro. Vor fi avute în vedere stimularea investiţiilor reciproce şi aprofundarea cooperării sectoriale.
Linia ferată Constanța-Gdansk și Via Carpathia, pe agenda discuțiilor Din perspectiva Iniţiativei celor Trei Mări, va fi discutată implementarea proiectelor strategice de interconectare regională, cu accent pe proiectele promovate în comun de România şi Polonia, care conectează Nordul şi Sudul regiunii, respectiv Rail2Sea şi Via Carpathia.
Rail2Sea este proiectul care include construcția unei căi ferate care să lege Marea Neagră de Marea Baltică, de la Constanța la Gdansk. (A.B.)
https://clubferoviar.ro/linia-ferata-constanta-gdansk-2/?fbclid=IwAR1QWby2Gm2WKxqeEaRrClr6haj3kSjJLU5vZj-bBgh1LAHTaiNCnKsOaeU |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |