|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+61Ionut31 Bebe comradetymo Johnny84 Laurentiu Ciobanu Costin.B vlad237 frank81 LokDiesel Chemnitzer sp59 Ony_x Pandelea50 TGV 4515 bubu MariusM CalinIonMihai Norbi DAS 2011 pwilk47490 TVlad riciu Cipri Andrei Neculai Adrian78 cardinal Peter Fodor SMDS daniel_c sytrus cristi ar razvan - trenuri Lumunita Stana cristi CFR bobi alinx3330 ldh80 CristianSM lokomo69 AeroX vanchorusebulgaria TER200 cfr500 Vitosa Adirmvl alex.alexus.tm rizelgeorgel2004 AndreiCFRbv Luna didinul ravers75 ciprian71 marius664 dan tm get. Veaceslav_MD @ndrey Nesebar Katalyn Dr2005 DUAL IonutCFR2009 65 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 26 Apr 2019, 15:50 | |
| S-a dorit achiziționarea acelor aparate cu care se putea emite si verifica legitimațiile de calatorie. Fiecare abonament fiind verificat cel puțin odată pe sens de mers, după o luna șe stia care sunt trenurile cu care circula fiecare deținător de abonamente și se putea vedea ponderea medie zilnică, săptămânală, lunară sau pe tren a fiecărei categorii de calatori, inclusiv a ceferiștilor. Cu doi ani in urma la o conferința din Germania s-a pomenit de aceasta dorința, coroborata cu numărătoare de calatori in timp real, pe care firma Dylax din Germania l-a și realizat, pe vagonul #sepoate era la fiecare usa montat câte un senzor. Aparatele de control aveau GPS și spuneau cu voce tare (30 dB) dacă biletul, abonamentul era in afara zonei sau perioadei de valabilitate. Acest sistem a fost blocat de 6 miniștrii și atacat vehement de 4 secretari de stat, chiar de la tehnocrați, si voi vorbiti despre lucruri sfinte, tablete, smartphoane, etc alte probleme de indreptat, cand conductorilor de tren CFR Calatori nu le asigura nici macar tinuta de lucru !! Tuturor membrilor acestei comunitati le doresc sarbatori Pascale fericite ! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 26 Apr 2019, 17:18 | |
| Corect, la noi nu se asigura nici tinuta care e normal sa fie asigurata de companie, cel putin doua randuri de costum vara/iarna plus ceva gros (palton) pentru iarna, pantofi si bocanci dar prin magaziile de la noi cam bate vantul, de camasi nici nu se mai pune problema, fiecare cumpara de unde poate si cat il tine buzunarul, daca are bani si vrea sa arate bine plateste mai mult pentru hainele de lucru, cei mai in varsta prefera sh-ul, asta e realitatea iar pe teren te injura toti tiganii si ai de a face cu toti nebunii plus studentii cu gura mare ca ei au drepturi iar la final vin si controale pe cap sa fie tacamul complet care cauta sa te scoata vinovat pentru orice doar doar sa sanctioneze cu 5-10% . Asta e doar asa pe scurt. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 26 Apr 2019, 22:56 | |
| - Vitosa a scris:
- S-a dorit achiziționarea acelor aparate cu care se putea emite si verifica legitimațiile de calatorie. Fiecare abonament fiind verificat cel puțin odată pe sens de mers, după o luna șe stia care sunt trenurile cu care circula fiecare deținător de abonamente și se putea vedea ponderea medie zilnică, săptămânală, lunară sau pe tren a fiecărei categorii de calatori, inclusiv a ceferiștilor. Cu doi ani in urma la o conferința din Germania s-a pomenit de aceasta dorința, coroborata cu numărătoare de calatori in timp real, pe care firma Dylax din Germania l-a și realizat, pe vagonul #sepoate era la fiecare usa montat câte un senzor. Aparatele de control aveau GPS și spuneau cu voce tare (30 dB) dacă biletul, abonamentul era in afara zonei sau perioadei de valabilitate. Acest sistem a fost blocat de 6 miniștrii și atacat vehement de 4 secretari de stat, chiar de la tehnocrați, si voi vorbiti despre lucruri sfinte, tablete, smartphoane, etc alte probleme de indreptat, cand conductorilor de tren CFR Calatori nu le asigura nici macar tinuta de lucru !!
Tuturor membrilor acestei comunitati le doresc sarbatori Pascale fericite ! Pai acum o luna pe. 1591 supracontrolul avea ceva dispozitiv care scandau biletele |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 26 Apr 2019, 23:09 | |
| - Adirmvl a scris:
- Karpaty, de la Cluj la București e 90 de lei biletul. Mai pui 34 de lei, ajungi la 124. Dacă și la întors ia omul tren de noapte ajunge la 248 de lei. La clasă locul costă 4 lei. Mulți oameni se uită în continuare la ăia 60 de lei pentru un drum dus-întors la cușetă, față de clasă.
Dacă la cușetă și dormitor se vând cu până la o oră înainte de plecarea trenului la drum nu se poate reduce timpul la o oră și pentru biletele luate online la clasă? Eu zic ca.merita aia 34 de mai ales între clasa 1 și cuseta.. Mulți habar nu au.ce înseamnă.cuseta.si nici cât.este.diferenta. Apropo chiar nu puteau suplimenta 472-1 astnoapte? Colegul meu a mers în picioare de la. Simeria LA Curtici |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 09:48 | |
| Tizule, eu n-am zis că nu merită, doar că unii iau deciziile în primul rând în funcție de buget (sau de cât îi duce capul).
E drept, mulți sigur au impresia că suplimentul ăla costă mai mult și de-asta nu merg la cușetă. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 10:22 | |
| Apropo de criza asta de vagoane. Mai stie cineva de acel vagon restarurant AVA200? Pe unde isi mai traieste viata lui? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 10:30 | |
| Pai e si normal sa creada ca e mai scump. Eu imi aduc aminte ca intrebasem chiar aici pe forum cum se calculeaza biletul la Cuseta si VD sa stiu care sunt diferentele intre cls 2a, cls 1, Cuseta si dormitor si nimeni din toti experti cati aveau forumul la vremea aceea nu a vrut sau nu a stiut sa raspunda. Tarziu foarte tarziu gasisem tarifele si modul de calcul al biletelor la Cuseta sk dormit si mai tarziu CFR Calatori postase corect tarifele pe site-ul de bilete. Acum e simplu dai un search pe site si deja vezi singur care e diferenta.
Acum mai e si chestia sa mergi la Cuseta6 de la Bucuresti la Satu Mare sa ai 2 colegi care coboara la Sighisoara apoi unul la Cluj, de la Cluj sa urce 2 si inca unul sa coboare la Huedin iti bagi ceva in el de somn. Nici vagoanele nu sunt lux si nici infrastructura nu-i ca M800 sa nu te miste sau sa auzi toata noaptea joante ori sa ai parte de mirosuri de la ceilalti.
Mai degraba Cuseta si dormitorul e destinat familiilor sau mini-grupurilor nici decum 6 straini inghesuiti in aceeasi cabina. Si pe mine ma enerveaza la culme ca nu pot lua o bicicleta la Cuseta sau dormitor dupa modelul de la Caledonian Sleeper din Anglia unde te lasa inclusiv cu caine sau biciclete.
Ar trebui sa se modernizeze Cusetele sau dormitoarele astfel incat la unul din capete sa aibe 2 rasteluri, le leaga sk se baga la somn oricum din cate stiu eu la cuseta si dormitor nu are acces decat acei Calatori care au bilete la acele vagoane, plus ca exista insotitorul si camere de supraveghere. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 10:33 | |
| - ciprian71 a scris:
- Apropo de criza asta de vagoane. Mai stie cineva de acel vagon restarurant AVA200? Pe unde isi mai traieste viata lui?
Intrebi de 88-96 Bord-Restaurant ? Era pe 1691 Buc.Nord - Timisoara si 78 bucata Timisoara-Buc. Si pe Ister am prins la sfarsitul lui martie 15 Lei Paulaner. |
| | | AndreiCFRbv
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 25 Localizare : Brasov Reputatie : 4273 Data de inscriere : 01/09/2013
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 12:46 | |
| Alea nu sunt AVA200, el intreaba de vagonul asta care este 84-90(imprumut o poza de-a lui Dr2005): |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 13:37 | |
| La asta m-am gandit prima data numai ca asta nu a circulat nici macar o data la CFR Calatori. Bani bagati aiurea sau cine stie probabil ca nici nu mai exista probabil demult a fost transformat in alta serie. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 16:46 | |
| Vagonul e în curte la Astra Arad, că nu au găsit cui să îl vândă. Nu a fost niciodată al CFR Călători, dar sperau să îl vândă acolo. _________________ :TTT:
|
| | | AndreiCFRbv
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 25 Localizare : Brasov Reputatie : 4273 Data de inscriere : 01/09/2013
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 18:35 | |
| Greseala care au facut-o este ca ei au crezut ca ar fi putut sa il vand la CFR Calatori, aceiasi companie care a cumparat vagoane SH de dormit fabricate in anii 60, avand in dotare vagoane fabricate in anii 90(71-80) si prin anii 80 (Y-urile), lasandu-le pe cele din urma abandonate... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 18:55 | |
| Până în 2012, când s-a închis robinetul de bani de la buget, CFR Călători cumpăra cam tot ce i se propunea... în afară de restaurantul ăsta şi de vagonul 10-31 (care, oricum, avea interior de clasa a 2a), s-a cumpărat cam tot ce s-a ofertat, inclusiv vreo 3 vagoane pentru transportul autoturismelor în trenuri de călători (unul nou de la Astra şi 2 ex-DB de la Griviţa). Interesant e că Astra a mai rămas şi cu câteva dormitoare pe stoc la acel moment, în diverse stadii de producţie. Sunt cele folosite acum de ATC.
71-80 au circulat până acum câţiva ani, nu ştiu câte mai sunt nemodernizate (cred că mai sunt 4 sau 5, au fost 25 în total), dar 71-70-urile au ieşit destul de bine, mai ales cele cu numere de 14 în sus, care au şi cabine cu toaletă proprie.
Deşi nu am umblat mult la VD până acum câţiva ani (când era diversitatea mai mare - mai erau încă T2S-uri şi MU-uri în circulaţie), am reuşit să merg cu 71-31 din ambele generaţii, cu 71-80, cu 71-70 (şi cu număr mai mic de 14, şi cu număr mai mare) şi cu vreo 5 70-91-uri (că sunt cam toate diferite între ele). Per total, deşi 71-31 are saltele mult mai confortabile (şi un aer de anii '70), confortul oferit de boghiurile MD e... de fapt nu e. Analog şi pentru cuşetele pe boghiuri Goerlitz. Aş vrea să văd 71-31-urile la muzeu cât mai repede, dar nu are CFR Călători ce pune în loc, iar întreg conceptul de vagon de dormit în Europa oricum e pe ducă în epoca autostrăzilor şi a low-cost-ului. _________________ :TTT:
|
| | | AndreiCFRbv
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 25 Localizare : Brasov Reputatie : 4273 Data de inscriere : 01/09/2013
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 19:11 | |
| Puteau foarte bine sa pastreze in circulatie 71-80-urile si 70-50-urile, cu cateva imbunatatiri puteau oferi un confort mai bun fata de 71-31 care isi arata foarte clar varsta. Macar de luau toate DWA-urile dormitoare si le faceau 71-70, tot era ceva in plus. 70-50-urile le-au luat si le-au facut saloane o parte si restul aruncate pe unde au nimerit, in timp ce la unguri circula in forma aproape originala, la polonezi cu ceva imbunatatiri, si tot sunt mai bune decat sh-uri din anii 60...Chiar nu stiu cum au putut sa gandeasca o asemenea achizitie... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Apr 2019, 19:28 | |
| 71-80 în ultima perioadă erau praf şi pulbere, am mers în 2009 cu aşa ceva. Nu mai aveau ce căuta la drum, a fost o decizie foarte bună modernizarea lor, păcat că nu au apucat să le facă pe toate 71-70. Dormitoare Y cred că mai sunt la unguri, veneau pe sezonierul de Varna/Burgas când circula. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |