- Adirmvl a scris:
- Ma ajuta cineva cu formula pentru a calcula distanta (sau procentul) de franare? Intreb pentru un prieten (de data asta la propriu ).
Procentul de masă frânată minim necesar asigură oprirea trenului pe distanța corespunzătoare drumului de frânare la panta caracteristică și la viteza stabilită, numai din momentul trecerii mânerului robinetului mecanicului în poziția de frânare rapidă.
(5) Procentele de masă frânată minime necesare și care se trec în livretele de mers, în funcție de felul trenului, sunt următoarele:
a) trenuri directe de marfă frânate cu frâna automată tip marfă "G":
– 50% pentru circulația cu viteza maximă de 80 km/h;
b) trenuri directe de marfă frânate cu frână automată tip călători "P":
– 65% pentru circulația cu viteza maximă de 100 km/h și lungimea trenului de până la 500 m;
– 69% pentru circulația cu viteza maximă de 100 km/h și lungimea trenului mai mare de 500 m și mai mică de 600 m;
– 72% pentru circulația cu viteza maximă de 100 km/h și lungimea trenului cuprinsă între 600 și 700 m;
– 90% pentru circulația cu viteza maximă de 120 km/h și lungimea trenului mai mică sau egală cu 500 m;
– 95% pentru circulația cu viteza maximă de 120 km/h și lungimea trenului cuprinsă între 500 și 600 m;
c) trenuri locale de marfă și convoaie de manevră în complexe frânate cu frână automată tip marfă "G":
– 45% pentru circulația cu viteza maximă de 70 km/h pentru trenuri locale și convoaie de manevră în complexe;
d) trenuri directe de marfă formate din vagoane transpuse și vagoane de ecartament normal frânate cu frână automată tip marfă "G":
– 45% pentru circulația cu viteza maximă de 70 km/h;
e) trenuri directe de marfă formate numai din vagoane transpuse încărcate:
– 40% pentru circulația cu viteza maximă de 70 km/h;
f) convoaie de manevră pentru calea largă:
– 33% pentru circulația cu viteza maximă de 30 km/h;
g) trenuri de călători frânate cu frâna automată tip călători:
– 168% pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h;
– 155% pentru circulația cu viteza maximă de 155 km/h;
– 142% pentru circulația cu viteza maximă de 150 km/h;
– 131% pentru circulația cu viteza maximă de 145 km/h;
– 126% pentru circulația cu viteza maximă de 140 km/h;
– 105% pentru circulația cu viteza maximă de 120 km/h;
– 85% pentru circulația cu viteza maximă de 100 km/h;
– 76% pentru circulația automotoarelor din seria 700 cu viteza maximă de 80 km/h;
– 63% pentru circulația automotoarelor din seria 900 cu viteza maximă de 70 km/h.
(la 01-07-2010, Litera g) din Alineatul (5) , Articolul 30 , Subsectiunea 1. , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 386 din 19 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 01 iunie 2010 )
(6) Se interzice îndrumarea trenurilor din stațiile de formare, precum și din stațiile din parcurs unde compunerea trenurilor se modifică, dacă nu au asigurate cel puțin procentele de masă frânată prevăzute în livretele de mers pe întreaga distanță de circulație a trenului.
(7) Procentul de masă frânată care se trece în livretele de mers, pentru trenurile de marfă care circulă pe secțiile de circulație cu pante mari prevăzute în Anexa 12, din motive de siguranță, trebuie să fie cu cel puțin 5% mai mare decât cel rezultat din tabelele de frânare.
(
Procentul de masă frânată la trenul cu vagoane și/sau boghiuri speciale este cel prevăzut în mersul trenului și se calculează în baza tabelelor din Anexele 23 și 24.
(9) Dacă în parcurs se defectează sau se izolează frânele automate ale unor vehicule din compunerea trenului, se calculează tonajul frânat real, procentul real de masă frânată și se verifică cu valorile din Anexele 16 - 31; continuarea mersului se va face numai în condițiile art. 83 și 84 din prezentul regulament.
(10) Procentul real de masă frânată al trenului se calculează cu formula: