|
| Accidente si Incidente INTERNATIONAL | |
|
+57alinx3330 Vitosa Adirmvl Laurentiu Ciobanu andreiutzu SMDS CalinIonMihai DB Robert Maddox Cipri Andrei Neculai bubu vatmanul DUAL bogdan.perejuc ravers75 Capsuneanu cristi ar trv.trains Ony_x riciu florin94 adytm kasapis2007 sorin_ncs buldozer2 cfr500 TVlad ldh80 Peter Fodor cristi CFR mtk daniel_c Nesebar TER200 yeu1 Amiralul Petre_IFTE c o r v i n IonutCFR2009 AndreiCFRbv mielutu zburator alliens spiderpc ets2oltromânia @ndrey ciprian71 marius_catalin84 kristi kkk AeroX Katalyn DPS crystynyca cardinal aris86 marius664 tcm Luna 61 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 10:09 | |
| - dan tm a scris:
- Aici e vorba cumva de ordinul 1856/2018? mi se pare ca ordinul asta modifica multe prevederi de manevra pentru a putea fi executate doar cu un singur om, numit conducator de manevra?
La marfă la manevră oricum ai conducătorul de manevră lângă tren, dar ai şi mecanic şi ajutor sau şef de tren pe locomotivă. Ceea ce nu explică ce naibii parcursuri erau făcute acolo... pentru că, din moment ce trenul de călători era aşteptat să sosească, în mod sigur nu ar fi trebuit ca parcursul marfarului să fie spre linia pe care venea trenul de călători sau, invers, parcursul trenului de călători nu trebuia să fie spre linia ocupată de marfar. Dacă de vină e mecanicul de la DB, atunci în mod sigur au fost talonate nişte macazuri acolo. În schimb, dacă IDM a fost cu gândul în altă parte şi a făcut parcurs aiurea, atunci ar trebui să fie bun de plată, atât financiar, cât şi penal (semnalizare falsă, vătămare corporală din culpă, poate chiar tentativă de omor). Desigur, există şi a treia variantă, în care trenul de călători să nu fi oprit la semnal, eventual să fi talonat el vreun macaz (nu cunosc configuraţia staţiei). Sau a 4a variantă - au greşit ambii mecanici... În fine, om vedea raportul AGIFER-ului, investigaţia a fost deschisă. ,,19/12/2019 S-a decis deschiderea investigației pentru accidentul feroviar grav produs la data de 18.12.2019, ora 15:35, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF București, în stația CFR Ploiești Triaj, pe linia 6A, cap Y (linie electrificată), în zona aparatelor de cale nr.62-76/84 (linia directă din breteaua 62-76/84-70/64-86), în circulația trenului de marfă nr.30558-1 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Deutsche Bahn Cargo Romania SRL) și a trenului de călători nr.5008 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), prin tamponarea frontală a locomotivelor de remorcare ale trenurilor." _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 11:50 | |
| In mod normal, chiar daca IDM-ul a gresit, instalatia CED nu trebuia sa-i permite sa execute doua parcursuri incompatibile, in accelasi timp!
Deci cel mai probabil unul dintre cei doi mecanici a depasit un semnal pe oprire (si nu cred ca un mecanic al CFR-Calatori ar risca sa faca o greseala asa de grava). |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6455 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 12:11 | |
| - ldh80 a scris:
- In mod normal, chiar daca IDM-ul a gresit, instalatia CED nu trebuia sa-i permite sa execute doua parcursuri incompatibile, in accelasi timp!
Situația în teren a fost un pic mai complicata, iar când se lucrează cu indicația de chemare sunt ceva reguli de respectat pentru a suplini alte elemente de siguranță! Greseala este aplicabila turor celor ce lucrează sau concura la SC.. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 12:31 | |
| De exemplul: daca intr-o statie CED, un IDM ar face, din greseala, parcurs de intrare a unui tren, la o linie ocupata si ar apasa butonul becului de chemare de la semnalul de intrare in statie. Instalatia CED ar face aceasta comanda eronata a IDM-ului ? Sau instalatia ar sesiza ca este o comanda eronata si nu ar aprinde becul de chemare de la semnalul de intrare ? |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6455 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 12:57 | |
| Lumina de chemare se acționează de catre idm în anumite situații definite de către instrucția de manipulare a instalației, și în pte. Excluderea parcursurilor incompatibile se face automat când instalația funcționează normal. Ceva asemănător, primire tren în stație cu lumina de chemare la linie ocupata a fost recent, exista și raport de investigare în acest sens. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4503 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 17:02 | |
| Am gasit o poza destul de relevanta pe Ziua-news (https://m.ziuanews.ro): In aceasta imagine se vede destul de clar configuratia liniilor si pozitia celor doua trenuri. Trenul DM a venit de pe abatere de pe una din liniile secundare aflate in dreapta imaginii, trenul CFR calatori evident urma sa mearga pe direct inainte. Din pacate asta seamana a greseala umana, fie a mecanicului DB fie o chemare gresita a IDM-ului. De asemenea datorita faptului ca locomotiva DB a aparut in fata trenului CFR calatori prin surprindere din dreapta, cei doi mecanici nu au avut timp sa isi dea seama ca se vor ciocni si sa franeze din timp. |
| | | trv.trains
Numarul mesajelor : 16 Varsta : 28 Localizare : Arad Reputatie : 1867 Data de inscriere : 01/11/2019
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 19:11 | |
| https://clubferoviar.ro/marfar-a-deraiat-2/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 21:00 | |
| https://clubferoviar.ro/marfar-a-deraiat-2/?fbclid=IwAR0Hdy1PA7-XfE01KvBrOZsxau-KDXpLTtOQpJhs5mgwmeqJqNCsWSDQJmc
News-Mehedinti.roÎmi place Pagina 1 oră · UN TREN MARFAR A DERAIAT ÎN ȘIMIAN/ CIRCULAȚIA FEROVIARĂ ESTE MOMENTAN ÎNTRERUPTĂ
La km 352+00, zona Erghevita, comuna Simian a deraiat vagonul numarul opt al unui tren de marfă aparținând CFR Marfă format din 12 vagoane încărcate cu cărbune.
Circulația pe CF este momentan întreruptă. Echipe de specialiști de la Caile Ferate lucrează pentru repunerea pe sine si reluarea circulatiei feroviare. Trenul de marfă circula pe ruta Simian - Turceni.
Călătorii trenului IR 73 - 2 staționat in Gara Dr. Tr. Severin de la ora 18:15 vor fi transportati până la Gara Prunisor pentru îmbarcare in IR 1693 București - Timișoara și vor fi preluați călătorii acestuia. www.news-mehedinti.ro |
| | | cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6557 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Dec 2019, 22:40 | |
| 73 a avut azi 9 vagoane. O sa fie cam greu de transbordat, trebuie vreo 7-8 autobuse. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Sam 21 Dec 2019, 18:36 | |
| Ori repara linia, ori interzic marfarele pe acolo, ori asteapta sa se intimple o tragedie cu un tren de calatori(noaptea).
Nu-mi dau seama de ce mai stau pe ginduri ce sa aleaga.
Probabil Ploiesti Triaj este numai prologul pentru trenurile de calatori.
73 a avut azi 8 vagoane.
a plecat cu 10 vagoane pina la Lugoj, de unde 8 vagoane au fost indrumate ptin Holdea iar 2 au continuat spre Caransebes unde s-a mai atasat un vagon si au ajuns la 05.30 in Craiova.
Practic au luat plasa cu devierea.Nu-mi dau seama daca nu cumva 1826 a dus cele 3 vagoane la Bucuresti Nord. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Sam 21 Dec 2019, 21:09 | |
| Dane nu o sa mai faca nimic pe Balota asa cum nu au mai facut nimic nici pe M200-300 asteptand sa vina modernizarea C4 Prin 2012 cand am fost la Berlin si ungurii lucrau la coridor dupa Szolnok spre Budapesta erau si la ei statii unde erau restrictii de 20km/h toata statia La Balota trebuie tunel sau alt traseu pe langa Dunare dupa Simian dar asta o sa vedem dupa 2025-2030 Totul porneste de la coruptia din toate institutiile statului nu e normal ca sa licitezi lucrari destul de grele cu firme de apartament doar ca niste fostii directori sa isi faca avere Pe M202 Subcetate Baesti s-au făcut doi ani jumate de cand se circula pe un fir |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Sam 21 Dec 2019, 22:58 | |
| Grosul marfarelor oricum merge pe 202, nu pe Balota, din motive evidente. Dacă pui condiţii prea stricte firmelor de la licitaţie, eşti imediat linşat mediatic că nu vrei firme româneşti, că te vinzi străinilor şi alte kăkaturi. După care, în funcţie de cine e la putere, CNSC sau Justiţia îţi vor anula atribuirea, ca s-o dea la cine trebuie (vezi licitaţia de tramvaie din Bucureşti). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Lun 23 Dec 2019, 17:58 | |
| S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data de 22.12.2019, ora 05:25, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Brașov, în stația CFR Vințu de Jos, prin scăparea unui grup de 5 vagoane încărcate de la linia nr.9 (aparținând CER FERSPED SA), cu talonarea aparatelor de cale nr.12 și nr.14.
https://www.agifer.ro/index.php/ro/ |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12458 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Lun 30 Dec 2019, 22:04 | |
| |
| | | alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5495 Data de inscriere : 23/10/2010
| Subiect: hy Joi 02 Ian 2020, 17:32 | |
| atat timp cat conversatiile intre mecanic si idm nu sunt inregistrate ca in alte tari intotdeauna vor exista "mici deficiente" si vina va cadea intotdeauna pe mecanic. curios e insa un lucru aceste locomotive LEMA nu cumva sunt dotate cu camere de bord? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL | |
| |
| | | | Accidente si Incidente INTERNATIONAL | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |