Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6391 Data de inscriere : 16/09/2011
Subiect: Re: International - diverse Mier 23 Noi 2011, 21:10
Adevarat muzeu fata de asta al nostru
cstefan
Numarul mesajelor : 273 Varsta : 38 Localizare : Stuttgart Reputatie : 5049 Data de inscriere : 19/11/2011
Subiect: Muzeu Rusia Mar 20 Mar 2012, 01:35
http://englishrussia.com/2012/03/19/development-of-soviet-railway-transport/ Un muzeu frumos, la noi de ce nu este asa ceva? Apare si un automotor romanesc.
cstefan
Numarul mesajelor : 273 Varsta : 38 Localizare : Stuttgart Reputatie : 5049 Data de inscriere : 19/11/2011
Subiect: Uzina de reparatii Sapsan Joi 29 Mar 2012, 10:29
Numarul mesajelor : 386 Varsta : 28 Reputatie : 5044 Data de inscriere : 29/02/2012
Subiect: Re: International - diverse Joi 29 Mar 2012, 14:38
cstefan a scris:
http://englishrussia.com/2012/03/19/development-of-soviet-railway-transport/ Un muzeu frumos, la noi de ce nu este asa ceva? Apare si un automotor romanesc.
Chiar că e frumos, păcat că nu e și la noi așa ceva
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: International - diverse Dum 27 Mai 2012, 20:33
Deoarece peste cateva zile va incepe EURO 2012 la fotbal in Polonia si Ucraina, vreau sa postez cateva siteuri utile pentru cei care vor calatori in cele doua tari cu trenul din Romania. Un mic ajutor pentru cei care nu cunosc detalii.
http://rozklad-pkp.pl/
http://www.uz.gov.ua/
http://www.poezda.net/
V3R
Numarul mesajelor : 49 Varsta : 32 Localizare : Cluj - Napoca Reputatie : 5974 Data de inscriere : 04/09/2008
Subiect: Re: International - diverse Lun 12 Noi 2012, 04:13
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: International - diverse Joi 07 Feb 2013, 20:40
Recordurile mondiale de viteza si cele mai rapide rute si legaturi http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/news-und-infos/geschwindigkeits-rekorde.php
Surptinzator apare si o ruta din Suedia
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: International diverse Joi 28 Mar 2013, 13:21
Am sa incerc sa fac o lista cu toate tipurile de ecartament intalnite astazi pe Glob:
1. 3000 mm. A fost ecartamentul propus pentru acel proiect numit ""Breistpurbahn"" din Germania nazista in 1943, care urma sa lege Berlinul cu: Paris-Brest, Munchen, Hamburg, Breslau, Varsovia, Lemberg, Minsk, Leningrad, Moscova, Kazan, Kiev, Harkov, Stalingrad, Rostov pe Don, Baku, Odessa, Viena, Budapesta, Belgrad, Bucuresti, Varna si Istambul!
2. 1676 mm- numit si ďndian"". Utilizat cu precadere in Asia de sud (India, Pakistan, Bangladesh si Sri Lanka), dar si in unele parti din America de Sud (Argentina, Chile, Brazilia)
3. 1668 mm- numit si íberian"". Utilizat din cate stiu numai in Spania si Portugalia
4. 1600 mm- numit si ""irish"". Utilizat in Irlanda, si statul australian Victoria.
5. 1524 mm. Utilizat in fosta URSS, Mongolia si Finlanda, dar si pe o scurta portiune in Afganistan.
6. 1435 mm- normal. Cel mai des raspandit. Pe langa Europa, mai este utilizat si in: Asia de est (China, cele doua Coreii), Asia de sud-vest (Turcia, Siria, Liban, Israel, Irak,, Iran, Arabia Saudita), Africa de nord (Maroc, Tunisia, Algeria si Egipt), majoritatea Australiei (cu exceptiile aratate), America de Nord (Canada, SUA, Mexic) si zone din America de sud (Peru, Venezuela, Paraguai, Uruguai).
7. 1067 mm- numit si ""cape gauge"". Utilizat in aproape toata Africa (cu exceptia Africii de Nord si a altor cateva state), statul australian Queensland, liniile secundare din statul australian "Western Australia"", Noua Zeelanda, Japonia, Indonezia, Filipine, Ecuador, zone din America centrala.
8. 1050 mm. Utilizat pe cateva linii din Siria, Liban (linia Beirut- Ryaq- Damasc) si in Iordania
9. 1000 mm. Utilizat in: Asia de sud-est (Vietnam, Cambodgea, Laos, Thailanda, Malaysia, Myanmar, Singapore) , zone din America de sud (Brazilia, Bolivia) si cateva state din Africa (Etiopia, Kenya, Tanzania, Madagascar, Camerun, etc)
10. 914 mm "Three foot"". Folosit in: Nepal, Columbia, GUatemala, San Salvador.
11. 760 mm. In special pe linii din zone montane.
Sursa- wikimapia-
Mushu
Numarul mesajelor : 187 Varsta : 32 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4506 Data de inscriere : 28/01/2013
Subiect: Re: International - diverse Joi 06 Iun 2013, 18:39
Bai, cat de tare e asta, posibil sa-l mai fi vazut de cativa dintre voi:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: International diverse Mar 11 Iun 2013, 21:14
Deoarece nu stiu unde ar fi mai potrivit de postat- sper sa nu se supere administratorii forumului- am sa postez aici un mic "reportaj" despre o calatorie cu trenul Iasi- Cernauti 8-10 iunie 2013
De la Iasi la Pascani cu R 5404: compunere 3 vagoane 26-16 (etajate), iar tractiunea cu 060-EA. Din fericire erau destul de plin trenul, dar la tractiune ar fi fost mai potrivita 040-EC! Din pacate statia Pascani se prezinta intr-o stare destul de neingrijita, inclusiv aceea "esplanada" pietonala din fata garii!
De la Pascani la Cernauti cu IR 382 "Bulgaria Express". Avea nu mai putin de 15 vagoane (probabil cel mai lung tren international ce inca mai trece prin Romania): 3 vagoane CFR Bucuresti Nord- Suceava, 6 vagoane RZD Sofia-Moscova si 6 vagoane RZD Burgas-Moscova. Vagoanele RZD erau de tipul "Ammensdorf" (de dormit). Foarte bine intretinute, insa "patina timpului" se cunoaste! Cand calatoresti intr-un astfel de vagon ai impresia ca te-ai intors in timp, in vremurile sovietice: clasicul samovar la capatul vagonului, paturile confortabile, iar insotitoarele de vagon foarte amabile, insa din pacate cunosc numai limba rusa/ucraineana! Din punct de vedere tehnic, boghiurile par a fi de tip "Gorlitz" (unele au un sistem interesant cu ax cardanic ce antreneaza generatorul fixat pe sasiu!), regulatoarele de frana rusesti "Matrasov" se cunoaste ca sunt "nemoderabile la defranare" (care este destul de brusca!). Am remarcat ca au atat sistemul de incalzire autonom (cu sobe la capatul vagonului) , dar si prize la capete pentru incalzirea electrica! Din motive ramase necunoscute, la sosirea in Pascani a avut 110 minute intarziere! Nu am reusit sa aflu de ce- impegatul de miscare a zis doar ca e ceva obisnuit! Pana in statia Suceava tractiunea a fost asigurata cu 060-EA, iar din Suceava pana la Vadul Siret cu o locomotiva clasa 60/62 "modernizata"! Din pacate nu stiu ce locomotive mai are depoul Suceava Nord in parc, insa in apropiere de Dornesti locomotiva cuplata in Suceava s-a defectat, lucru care a dus la inca o ora intarziere! Ar trebui macar la internationale sa fie trimisa o locomotiva mai noua- chiar nu aveau la depoul Suceava Nord o locomotiva clasa 63/65 ?! Din statia Vadul Siret tractiunea s-a asigurat cu o locomotiva a UZ tip M62 "Maska".
Statia Vicsani se prezinta intr-o stare destul de buna, parand a fi recent renovata, si in plus construita si o mica cladire pentru vama/politie de frontiera. la Vicsani controlul vamal dureaza cca 40-50 minute. Statia are 6 linii, plus inca alte cateva pe care erau depozitate boghiuri "Diamont" de cale larga. La Vicsani macazele sunt mecanice, semnale mecanice spre Dornesti si luminoase spre Vadul Siret (de ce ?!), si exista sistem CELS! Probabil cu ocazia spatiului Schengen au fost montate garduri (inclusiv sarma ghimpata!) si camere video.
Statia Vadul-Siret are si ea o cladire destul de noua. Grupa de calatori are 4 linii, cea de marfa nu stiu cate exact (Ochiometric cca 10 linii), iar zona propriu-zisa de translatie (schimbarea boghiurilor) doua linii propriu-zise pentru translatie, cu o capacitate de cca 10 vagoane fiecare! Instalatiile de translatie se cunoaste ca sunt foarte vechi (acele vinciuri de ridicat vagoanele), insa are un personal numeros, care se misca destul de repede, desi lucreaza cu unelte arhaice! Statia Vadul Siret are macaze mecanice si semnale luminoase. Ce am remarcat ar fi manevrele destul de "complicate" : la sosirea din Romania in grupa de calatori se decupleaza locomotiva romaneasca, apoi este cuplata o locomotiva de manevra de cale larga tip "TSCHM3", care impinge garnitura din grupa de calatori pana in zona de translatie (aici nu am inteles cum poate fi configuratia liniilor astfel incat locomotiva de manevra circula pe cale larga, iar vagoanele inca pe boghiuri de cale normala!)! Apoi garnitura este recompusa si readusa in grupa de calatori (de data aceasta pe boghiuri de cale larga), politistii predau pasapoartele, iar apoi este cuplata o locomotiva M62 Maska! Intreaga "procesiune" din Vadul Siret dureaza cca 1 h si 30 minute!
Pe parcursul UZ, infrastructura este in cea mai mare parte cu traverse din lemn, prindere cu crampoane, sina de tip greu. in unele locuri sunt si traverse din beton cu prindere indirecta tip K. Distanta de 40 km de la Vadul Siret la Cernauti este parcursa in cca 40-50 minute (fara oprire), deci o viteza destul de redusa!
Cele cateva statii par a fi destul de vechi, dar relativ bine intretinute. Statia Cernauti este o cladire frumoasa, inaugurata in 1909, pe vremea Austro-Ungariei. Are macaze mecanice si semnale luminoase. Din fericire o activitate destul de intensa la marfa- vagoane cu lemne in special, cisterna ori platforma! Am asistat la plecarea din Cernauti spre Vadul Siret a unui tren incarcat cu busteni, ce aveea 38 de vagoane, si era tras de doua locomotive 2M62 (deci 4 motoare diesel lucrand concomitent- destul de mult fum!)
Cernautiul este un oras destul de frumos, cu multe cladiri vechi, de pe vremea Austro-Ungariei, si cu un "aer" foarte "retro"- intr-un cuvant un oras ce merita vizitat!
La intoarcere "Bulgaria Express", desi venea tocmai de la Moscova, nu a avut deloc intarziere! Din Pascani trenul R 5608 (compus tot din 3 vagoane 26-16) destul de plin din fericire, multi studenti si elevi.
De la Iasi la Vaslui R 6414 si el destul de plin (chiar se statea si in picioare pe culoar!), avand 3 vagoane (19-57, 20-54, 20-54) iar tractiunea clasa 60/62. In statia Vaslui se lucreaza destul de intens, si e aproape gata! Insa acel pasaj pe sub linia 1 e cam anapoda- ca sa traversezi doar o singura linie trebuie sa cobori si apoi sa urci!
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: International - diverse Mar 11 Iun 2013, 22:04
Salut foarte interesant. Te rog sa imi spui cum te-ai descurcat cu limba ?
Eu cand am vrut sa merg cu 382/383 am primit urmatoarele informatii : La Suceava ca trebuie sa imi iau biletul cel putin cu 1 zi inainte. Iar la Cernauti au spus ca nu stiu daca au locuri pana nu intra trenul in tara.
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: International - diverse Mier 12 Iun 2013, 07:08
ldh80 a scris:
Pana in statia Suceava tractiunea a fost asigurata cu 060-EA, iar din Suceava pana la Vadul Siret cu o locomotiva clasa 60/62 "modernizata"! Din pacate nu stiu ce locomotive mai are depoul Suceava Nord in parc, insa in apropiere de Dornesti locomotiva cuplata in Suceava s-a defectat, lucru care a dus la inca o ora intarziere! Ar trebui macar la internationale sa fie trimisa o locomotiva mai noua- chiar nu aveau la depoul Suceava Nord o locomotiva clasa 63/65 ?!
Depoul Suceava Nord nu are astfel de locomotive.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: International diverse Mier 12 Iun 2013, 10:14
Ar trebui sa aiba in parc depoul Suceava Nord macar una-doua locomotive clasa 63/65 (probabil Directia de Tractiune si Vagoane decide modul de repartizare a locomotivelor la nivel de regionala si depouri) , care sa fie pastrate exclusiv pentru "Bulgaria Express"! Altfel riscam sa ne facem de ras- adica ucrainienii sau rusii pot trimite o locomotiva ("M62 Maska") care, desi la fel de veche cu Sulzerul nostru, si totusi nu se defecteaza in parcurs, iar noi nu putem!
Biletul l-am procurat la dus (Iasi-Cernauti) de la agentia de voiaj din Iasi si a costat cca 200 ron ! Pretul este destul de scump, insa din pacate deoarece trenul are in compunere numai vagoane de dormit, a trebuit obligatoriu sa iau si suplimentul de pat, desi in cele cca 7-9 ore de la Pascani la Cernauti acel supliment de pat e cam inutil- doar interesul este a vedea cat mai multe pe traseu, nu e a dormi! Din pacate suplimentul de pat pentru inapoiere (Cernauti- Pascani) doamna de la agentia de voiaj din Iasi a spus ca nu poate sa mi-l dea (deoarece trenul este al bulgarilor si trebuie facuta comanda telegrafica la Bucuresti apoi Bucurestiul sa faca la Sofia, ceea ce dureaza mult si nu este sigur ca se si obtine). Asadar suplimentul de pat a trebuit sa-l cumpar din Cernauti, cu o zi inainte. In gara Cernauti atat lucratorii feroviari cat si politistii in general cunosc numai limba ucraineana. Totusi la casa de bilete internationale (casa nr. 15) casiera de acolo (draguta de altfel, ca majoritatea ucrainencelor) a stiut si un pic de engleza (probabil fiindca era mai tanara!) si m-am descurcat! Oricum, aveam scris pe hartie si in ucraineana pentru orice eventualitate! A doua zi insa, cand am intrebat (in engleza) la ce linie este garat trenul, era alta casiera, mai batrana si mai "balsoi" care nu stia decat ucraineana! Ce am remarcat: acolo toti lucratorii feroviari (inclusiv casierii sau mecanicii de locomotiva) poarta uniforme, asemanatoare cu cele militare! In statiile Vadul Siret si Cernauti ca manevranti de vagoane lucreaza inclusiv femei- destul de multe! La fel si multe soferite de troleibuz in Cernauti! Uniformele vamesilor ucrainieni sunt asemanatoare cu cele sovietice!
In concluzie, este un oras frumos, ce merita vizitat, iar intr-o zi (dar mers pe jos de dimineata pana seara) se acopera toate obiectivele! Singurele locuri in care este necesara utilizarea mijloacelor de transport in comun pentru a ajunge sunt Universitatea (cateva statii cu troleibuzul 2 sau 4; pretul unui bilet este de aproape doua grivne) si bazarul- foarte diversificat si intins (cu un minibuz antic, din vremuri sovietice, foarte aglomerat- numarul 22) Ca preturi o sticla de bere ajunge la 6 grivne, iar o masa la o terasa pe strada lor pietonala, la cca 100-150 grivne. Din pacate ceea ce m-a frapat a fost ca in tot centrul Cernautiului nu am gasit nici o casa de schimb valutar, asadar a trebuit sa schimb banii la hotel! Doua nopti de cazare, camera single la hotel de 4 stele "Bukovina" a costat cca 50 euro!
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: International - diverse Mier 12 Iun 2013, 11:23
GM-urile sunt ,,rezervate" depourilor care au trenuri cu vagoane climatizate... pe când trenul de Moscova are vagoane cu încălzire independentă şi cu generator electric pe fiecare vagon.