|
| 314A : Oradea Est - Holod | |
|
+60dan tm Adrian78 Laurentiu Ciobanu IonutCFR2009 CalinIonMihai trv.trains NIKU24 ciprian71 riciu mielutu zburator 19Railfan95 DAS 2011 rizelgeorgel2004 marius664 tcm Andrey_tm marcello Spartan1948 Lumunita Stana ldh80 Adirmvl Plescan Floare sytrus TVlad vatmanul Re6/6 Radu Vlad Jhonyla DUAL halmarius AndiCFR manuela AlexD ATM Vitosa cortexedge alexpopa roadster mi.tudor frank81 Caravelle_Zg Bobses fzcsm myster2008 Tomi13leu marius_catalin84 pisti91 Gabry Gabriel Lde 2100 discoid21 MariusM Norbi Nesebar tudor_toma82 alex.alexus.tm COSTACHE MIHAIL srazvi cristi ar cristi CFR 64 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
marcello
Numarul mesajelor : 6 Localizare : Budapesta Reputatie : 3955 Data de inscriere : 30/01/2014
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Apr 13, 2014 6:27 pm | |
| Dr2005 are dreptate. Din pacate, daca se dorea reabilitarea acestei linii, se putea face in timpul care a trecut de la acea alunecare de teren. Daca CFR dorea ca un privat sa o reabiliteze avea posibilitatea sa ofere la o licitatie intregul tronson Oradea Est-Beius sau eventual sa o concesioneze gratuit pe 20 de ani cu conditia ca operatorul privat sa o reabiliteze, dar nu s-a dorit acest lucru, ba chiar s-a trecut cu vederea peste furtul de intregi kilometri de cale, paguba deja imposibila de recuperat.
Doamna Luminita, trebuie sa intelegeti ca dpdv a rentabilitatii o astfel de investitie se poate justifica doar daca exista trafic de marfa pe linia respectiva, pentru ca astfel se poate amortiza investitia. Insa in cazul acestei linii reparatia costa imens (alta chestie ca nu este necesara constructia unui pod sau alte aiureli de acest gen, dar solul trebuie stabilizat, pt asta exista technologii specifice), iar pentru eventualul trafic de marfa spre/dinspre Beius exista varianta de ocolire spre Salonta. Fonduri UE nu se pot atrage, iar caile ferate al unui alt stat nu pot deturna fonduri pentru a reabilita cai ferate intr-un stat vecin, adica MÁV nu va interveni in niciun fel.
La randul lor, CFR infrastructura are o lista de prioritati, iar Regionala Cluj care imparte fondurile defavorizeaza de mult timp Bihorul in favoarea investitiilor in zona Clujului (vezi cale dubla doar pana la Huedin, electrificare absenta, etc.), asa ca o linie neinteroperabila, fara impotanta economica sau politica nu va incape niciodata pe aceasta lista. Singura sansa este ca urmatorul ministru al transporturilor sa fie originar din Cordau sau Mierlau si sa fie dispus sa aloce fonduri pentru asa ceva, dar foarte probabil si in acest caz absurd, prioritatea ar fi reabilitarea drumului national Oradea - Deva.
Se poate visa, insa foarte probabil linia va iesi in cativa ani de sub conservare, si se va desfiintia si valorifica ca si fiet vechi. Asta este. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Apr 13, 2014 7:03 pm | |
| Nu s-au furat kilometri de cale intregi... am fost personal in teren si am inventariat pagubele ce le-a facut in 2009 un autoproclamat posesor al liniei. http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic178-0-asc-82.php este vorba de o zona de aproximativ 700 m care este afectata.
Ce s-a furat este sectia Dobresti - Rogoz pana la Km 1 de la Rogoz spre Rogoz h. asta e deja inchisa prin HG 632/2011. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Lumunita Stana
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 54 Reputatie : 4183 Data de inscriere : 28/11/2013
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Mai 04, 2014 12:00 am | |
| Au fost ceva calatori de 1 mai la tren spre Felix? :AA14: :AA17: :AA17: :AA17: |
| | | Lumunita Stana
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 54 Reputatie : 4183 Data de inscriere : 28/11/2013
| | | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Iun 15, 2014 9:45 pm | |
| Isi tin acolo trenurile peste noapte si mi se pare ca au si un punct de alimentare. Oricum, doar pe Oradea-Felix nu renteaza sa tii tren la ce concurenta fac dubele. |
| | | Lumunita Stana
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 54 Reputatie : 4183 Data de inscriere : 28/11/2013
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Iun 15, 2014 9:49 pm | |
| Otl Oradea nu are dube si autobuze in plus are si abonati pretul biletelor si al abonamentelor este mai mic ca la tren.Iar Otl nu este o firma oarecare de transport si este regia locala de trasnport din Oradea care detine si tramvaile. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Iun 15, 2014 9:55 pm | |
| Autobuze, trolee, tramvaie, tuburi vidate... Sint mult mai avantajoase ca trenul pentru ruta asta (Oradea-Felx-Oradea). |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Iun 15, 2014 10:09 pm | |
| A fost alta licitatie pentru trasee sau cum de a intrat OTL pe Felix si Cordau in locul firmei care era inainte? |
| | | Lumunita Stana
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 54 Reputatie : 4183 Data de inscriere : 28/11/2013
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Dum Iun 15, 2014 11:05 pm | |
| Este un proiect regional in care prevede ca OTL sa efectueze transport in zona metropolitana Oradea acolo unde nu exista tren. |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 38 Localizare : Oradea Reputatie : 5105 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Lun Iun 16, 2014 12:21 pm | |
| In capatul cartierului Nufarul, de unde se iese din Oradea spre Baile Felix, respectiv Beius - Deva, OTL si-a facut o autogara. Din aceasta autogara OTL efectueaza curse regulate spre Baile Felix, Baile 1 Mai cat si spre alte sate si comune din zona metropolitana a Oradiei. Tot OTL mai efectueaza curse si spre satele dinspre Calea Borsului (iesirea spre Ungaria). In viitor, se doreste ca OTL sa acopere toate satele si comunele din zona metropolitana. Cu toate acestea insa, nu consider ca linia de Felix nu si-ar avea rostul. Problema este ca oamenii nu stiu prea multe despre ea, trenurile sunt foarte putine, iar publicitatea zero. Linia aceasta ar fi foarte profitabila daca trenul ar circula din ora in ora. Din Oradea pana in Felix trenul face 20 minute. Ar putea pleca tot la fix din Oradea si tot la jumate din Felix, incepand de pe la ora 5:00 pana pe la ora 22:30. Toata lumea spune ca un bilet la autobuz pana la Felix costa 3 lei. Asa e. Dar de unde costa 3 lei? Din capatul Nufarului, de la iesirea din Oradea spre Felix, nu de la gara. Vrei sa stii cu cati lei ajungi de la gara la Felix cu OTL? Dai 5 lei pe biletul de tramvai, astepti tramvaiul, dupa care mergi cu el vreo 20 minute pana in Nufarul. Cobori in Nufarul, mai astepti si acolo autobuzul, mai dai si acolo 3 lei si mai faci si cu ala vreo 15 minute. Deci daca ar fi sa calculam, dai 8 lei la OTL, unde mai pui timpul de mers de la gara pana Felix, timpul de asteptare a tramvaiului si autobuzului, sa nu mai vorbim de orele de varf cand mijloacele de transport sunt extrem de aglomerate (si poate ai noroc si la nsite hoti de buzunare), sa nu mai vorbim de traficul aglomerat si de timpii lungi pe care-i faci de la o statie la alta si nu in ultimul rand, sa nu mai vorbim de faptul ca poate vi din capatul tarii si ai vreo 20 de kg de bagaje dupa tine pe care trebuie sa le cari prin tramvai si autobuz. Si atunci, nu mai bine cu 3,5 lei te sui frumos in tren la gara si in 20 minute esti in Felix? Fara stres, confortabil, linistit etc. Nu mai bine ar exista tren din ora in ora si ai avea legatura spre Felix cu oricare tren ai veni din tara? Cred ca s-a putea face profit frumusel din linia asta, insa daca nu e cap, n-ai ce face. Si inca ceva: sunt o gramada de navetisti care fac Oradea - Felix, navetisti care stau in cealalta parte a orasului, nu in Nufarul. Pai oamenii aia daca ar sti ca ar avea tren din ora in ora la Felix, credeti ca si-ar mai face abonament la OTL sa piarda atata timp pe drum? Sa nu credeti ca abonementul OTL de oras este valabil si pe Felix. Exista abonament pe oras si abonament pe zona metropolitana. Pe oras costa 70 lei, plus daca mai si navetezi spre Felix, mai platesi inca un abonament. In total ajungi pe la 150-160 lei. Cat ar fi la tren un abonament pentru 10 km? Deci s-ar putea face bani din linia Oradea - Felix? S-ar putea. Dar pentru asta trebuie un management bine gandit, nu o linie folosita pentru parcat si alimentat trenuri. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Lun Iun 16, 2014 5:57 pm | |
| Linia trebuie reparata pentru a mari viteza, apoi se poate folosi exact asa cum ai spus tu. Oamenii vin cu trenul la Oradea pentru Felix si de acolo pauza, i-au tramvaiul apoi autobuzul ca tren nu este. |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 38 Localizare : Oradea Reputatie : 5105 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Lun Iun 16, 2014 9:50 pm | |
| - dan tm a scris:
- Linia trebuie reparata pentru a mari viteza, apoi se poate folosi exact asa cum ai spus tu.
Viteza este acceptabila pe aceasta sectie. In conditiile actuale trenul face pe Oradea - Baile Felix 21 de minute, iar pe Baile Felix - Oradea 20 minute, asta pentru ca din Oradea Est spre Felix linia urca putin. Pai ce trebuie mai putin de 20 de minute de la Oradea la Baile Felix? Consider ca e un timp chiar bun. Si la 20 de minute un drum, ai putea introduce trenuri cu plecare din fiecare capat tot din ora in ora. Adica pleaca la 5:00 din Oradea, soseste la Baile Felix la 5:21. Pleaca din Baile Felix la 5:30, soseste la Oradea la 5:50. Pleaca din Oradea la 6:00, soseste la Felix la 6:21. Pleaca din Felix la 6:30, soseste la Oradea la 6:50. Si tot asa pana seara. Ultima plecare din Oradea la 22:00, iar din Felix la 22:30. Sau in cazul in care se doreste stationarea automotorului in Felix, atunci ar fi prima plecare din Felix dimineata la 4:30, iar ultima din Oradea ar fi la 22:00. Deci s-ar putea face treaba asta, numai ca in cazul asta ar trebui sa existe un automotor care sa ramana tot timpul la Oradea, ruta aceasta sa nu mai fie facuta cu automotoare de Cluj. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Lun Iun 16, 2014 10:01 pm | |
| E normal sa le faca schimbul, ca e nevoie sa mai ajunga si la Remarul 16 februarie, sau cum ii zice depoului/remizei TFC. Nu stiu la cat e nevoie de asta, dar daca ei considera ca trebuie... Apoi mai e vorba si de material rulant: ar fi o risipa foarte mare sa tii chiar si un DH2, sa nu mai zic de un VT pentru Oradea-Felix. Eventual ar putea sa inchirieze doua railbus-uri de la CFR, cum au mai si facut. Unul pe fiecare sens si au rezolvat problema. Doar ca nu ii vad prea interesati de sectia asta. |
| | | Lumunita Stana
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 54 Reputatie : 4183 Data de inscriere : 28/11/2013
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Lun Iun 16, 2014 10:15 pm | |
| Si in plus degeaba au introdus acele curse estivale ca tot goale vor circula la ce ore proaste sunt puse si astazi 15237 a venit asa:VT 614 in primul vagon 4 oameni,in al doilea 2 iar in ultimul un singur om.In plus bine ca au anulat 15205/15208 ca la cum merge linia de Felix in septembrie va disparea si de Cluj-oradea si bine ar face ca a anulat CFR trenurile 3072,3071,3076,3075 si 3644 din cauza lor |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod Lun Iun 16, 2014 10:19 pm | |
| Daaaaaa... sa dispara toate! Cum zicea un poet contemporan: "mai taie din ele, da-le dreacu'!" Si-asa ne incurca, ce sa facem cu atatea trenuri? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod | |
| |
| | | | 314A : Oradea Est - Holod | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |