|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+75vlad237 CristianSM bobi laurentzu apmatei TER200 TVlad kristi kkk ravers75 florrinel Capsuneanu NicuS florin29sv bubu cristy79 vatmanul billy752-istu Cipri Andrei Neculai CRT AndiCFR AeroX florin94 costy_92 huiu_goe cfr500 aris86 IonutChircu IonutCFR2009 Andrey_tm Codrut1985 seby1998 qew00 get. sorinache96 Rarau Ciprian LanceR rich1974 @ndrey ldh80 cristi ar Vale_ntin sp59 didinul alex.barac.5 dan tm marius_catalin84 Elful AlexCFRB marius664 Norbi cardinal riciu mielutu zburator DUAL CristyanC Vitosa lapsanszkitamas johnsmoke 92Dragos Jhonyla ciprian71 ets2oltromânia Katalyn Luna Warrington Adirmvl alliens alex.alexus.tm Adrian78 Sabik alex1987 neluadi Dr2005 Nesebar 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 02 Dec 2018, 19:57 | |
| Bobita, ce faci ma? Pai vii cu argumente cu care pot sa fiu de acord? ) Da, mi-e greu sa cred ca miercurea, de exemplu, sint la fel de multi studenti in trenuri ca vineri dinspre centrele universitare spre localitatile mai mici si in sens invers duminica. Dar Doctorul poate lamuri foarte simplu treaba, fie dandu-ne un link unde sa gasim respectivul document, fie punand o poza cu pagina in care se gaseste respectiva informatie. Ce zici, Doctore? |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 02 Dec 2018, 22:26 | |
| Vedeti ca pe rutele scurte de la o vreme s-au invatat multi sa ia abonamente IR. Daca odinioara prin trenurile de Pitesti alea fara oferta Regio (actual) cam batea vantul, acum si-a cam facut publicul de studenti (cel putin jumatate ocupate in zile precum marti-miercuri, cand am mai avut si eu nevoie sa fac niste drumuri mai neobisnuite toamna asta, chiar am ramas surprins). Si anul acesta au venit tot mai multi. Cui ii place caminul? Deh...poate unii nici n-or fi prins, cine stie. Sau n-au ore (importante) zi de zi. Bine, pe acestia nu putem neaparat sa-i condamnam. E naveta acasa-facultate. Chiar ii ajuta si aici si mie in locul lor mi-ar fi convenit mai mult daca stau sa ma gandesc. Dar in weekend majoritatea lumii are nevoie mai mare de mobilitate, nu doar studentimea. Iar aici n-am idee daca acest "12%" se ia in considerare intr-o anumita zi specifica ca sa intelegem mai bine situatia. In fine, cert e ca unii vedem care e treaba, stim ca situatia e mult mai nasoala. Si uite asa multe oferte dispar, iar la unele trenuri ramane doar umbra acestor oferte, sa zic asa, prin oferta procentuala. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 02 Dec 2018, 22:43 | |
| - Vitosa a scris:
- 1. Statul le-a redus subvențiile pe pretextul că le dă prea mulți bani pe studenți și că au pensii de plătit. Dar va veni și vremea când rangul IR nu va mai fi subvenționat deloc.
Compensaţiile s-au redus din cauza ,,execuţiei prudente", marcă înregistrată Orlando Teodorovici, pentru care încă mai erau anul trecut procese pe rol, în care OTF dăduseră statul în judecată pentru situaţia din 2013. Evident, ei se îndreaptă împotriva MT, că aşa e la noi, trebuie ţapi ispăşitori pentru tot. Totul se raportează la Legea Bugetului şi la Legea Finanţelor 500/2002. Mă aştept ca un conductor să nu înţeleagă chestiile astea, dar de la tine aveam pretenţii. ----- E vorba de 12% din totalul călătorilor, nu 12% din orice tren. E clar că 9301 nu va avea atâţia studenţi în el cât 1631. Da' dacă voi aveţi ochi numai pentru Bucureşti-Piteşti/Braşov/Craiova/Iaşi şi numai vineri şi duminică, eu ce să vă fac. O să caut mâine situaţiile exacte. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 02 Dec 2018, 23:22 | |
| Cand eram student unul din criteriile pe baza carora primeai loc in camin era ca distanta intre casa si localitatea in care in veti sa fie mai mare de 30 de kilometri. Ori s-ar fi putut coordona cu Ministerul Educatiei sa lucreze la schema asta, astfel in cat ploiestenii care invata la Bucuresti, dejenii care invata la Cluj, aradenii studenti in Timisoara, etc, sa nu mai prinda loc in camin, desi distantele sint mai mari de 30 de kilometri. Nu-ti convine, sa fii sanatos! Dar cine sa judece? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 00:52 | |
| Pe vremea mea erau pline căminele de studenţi din Ploieşti, Urziceni, Titu, Piteşti, Roşiori ş.a.. Mă îndoiesc că situaţia s-a schimbat, pentru că, indiferent de distanţă, e bătaie mare pe locurile la cămin, iar cine le ia şi nu are nevoie, le vinde pe piaţa neagră (aţi fi surprinşi cât de mulţi ,,nestudenţi" stau prin Regie şi prin alte părţi). _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 14:02 | |
| - Adirmvl a scris:
- Dar Doctorul poate lamuri foarte simplu treaba, fie dandu-ne un link unde sa gasim respectivul document, fie punand o poza cu pagina in care se gaseste respectiva informatie. Ce zici, Doctore?
Cu o cerere de informaţii publice pe Legea 544/2001 sunt convins că se pot obţine şi documente oficiale. Recunosc că am făcut o mică greşeală, 12% reprezintă studenţii, nu cumulat elevi + studenţi. Să luăm ca referinţă o lună oarecare din 2018 (dar nu august sau octombrie, din motive lesne de înţeles) şi OTF-ul nostru naţional. Călători expediaţi: 4,42 mil. - elevi: 529 mii, cca. 11,9% din total - elevi orfani: 12 mii, cca. 0,3% din total - studenţi: 528 mii, cca. 11,8% din total Raportat la parcurs (indicatorul călători-km): - elevi: cca. 6,12% din total - elevi orfani: cca. 0,17% din total - studenţi: cca. 18,4% din total Pe partea de încasări, deconturile elevilor şi studenţilor reprezintă circa 17,5 mil. lei, întreaga categorie de facilităţi înseamnă cca. 26 mil. lei, din bilete (inclusiv cele 50%, practic sunt sumele încasate din vânzarea de bilete) vin în jur de 35 mil. lei şi din compensaţie undeva în jur de 96 mil. lei. Dacă tot ne plac procentele, din veniturile totale avem aşa: - compensaţie: cca. 53,6% - bilete: cca. 19,5% - elevi+studenţi: cca. 9,7% După cum am zis, informaţii mai detaliate puteţi obţine prin cerere scrisă (aş aprecia dacă nu aţi menţiona cine v-a dat recomandarea asta ). _________________ :TTT:
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 14:18 | |
| Pai pe vremea ta si a mea (cred ca e doar un an sau maxim doi diferenta intre noi) nu era trenul moca. Deci e firesc sa se fi schimbat lucrurile. Eu nu am de ce sa va vand gogosi. Plus ca, asa cum am zis, sunt cazuri in care unii studenti au zile mai "libere" sau nu le place sa stea la camin. Nu ca a sta pe tren zilnic e mai frumos dar moca merge, de ce nu? Una e sa te duci la mama acasa sa-ti dea mancare calda, alta e sa ai pachet saptamanal sau la cine stie cat timp. Asta zic, la vreo 120 km maxim (vreo 2h) poate fi convenabil pentru destui. Desigur ca depinde si de ruta, de cadenta trenurilor. La Ploiesti, Targoviste si Pitesti e chiar bine. I-am vazut foarte bine prezentand abonamente, cum se minunau vinerea ca e mai plin si sunt ridicati de pe locuri, ca-n restul saptamanii sunt doar ei, ba ca asa le recomanda casierele ca sa nu dea tot timpul prin gara sa stea la cozi daca evita trenuri mai aglomerate, etc. S-a marit destul numarul celor cu abonamente.
In rest, lunar ies niste procente, dar in weekend cum arata cifrele cand toata lumea umbla? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 14:29 | |
| Sunt destui studenti care merg brambura cu trenul pentru ca in camine nu-i lasa x sau y sa invete cursurile, asa ca isi aleg o ruta la intamplare, ocupa un loc de preferat la geam si cu masuta in fata, isi intind toate cursurile si incep sa lectureze, cu toate telefoanele in priza, sau prelungitor (am vazut si asa ceva) iar atunci cand ai ghinionul sa iti dea loc langa un astfel de eminent, trebuie sa-ti ceri scuze ca-l deranjezi din complicatul proces de asimilare a cunostintelor... Recunosc, nu mi-am imaginat vreodata ca in timp CFR-ul va deveni o imensa sala de lectura pe roti, cu acces gratuit. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 14:32 | |
| Decontul se face pe lună, nu pe zi. Prin urmare, prin proceduri şi metodologii se cere situaţia lunară. Unii OTF mai mici o dau şi pe zile şi rute, dar la CFR Călători nu poţi să ceri pe zile şi rute, ar fi o dovadă de sadism, ar ieşi bibliorafturi întregi de borderouri cu bilete. Cu siguranţă xSell poate emite şi astfel de rapoarte, dar nu văd ce rost ar avea. Ele ar trebui utilizate pentru adaptarea capacităţii de transport, dar asta ar însemna să se treacă peste multe metehne bine împământenite în gândirea diverşilor şefi şi şefuţi, ar însemna ca manevranţii din revizii să facă mai multe operaţiuni - gen V după-amiaza, S, D luate vagoane de pe unele trenuri de navetă şi puse pe cele de munte sau cu care se duc/întorc studenţii acasă şi D noaptea făcută operaţiunea inversă. E mai simplu să spui că n-ai vagoane şi să dai vina pe studenţi pentru asta. Asta în condiţiile în care trenurile R de Urziceni târâie 2 vagoane goale, în condiţiile în care unele IR de Ploieşti/Buzău nu circulă S-D şi exemple se mai pot da. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 14:36 | |
| Iar esti dezinformat... Trenurile de Urziceni nu mai au demult in compunere vagoane, sunt cu AM Desiro de 70 sau 110 locuri, cu exceptia unei singure perechi de regio (13732/13737) din care numai la HC Moldoveni urca/coboara in jur de 80 de posesori de abonament. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 14:45 | |
| 13735 era sâmbătă format dintr-un GM şi două 21-80 (posibil unul să fi fost 19-80, eram la ceva distanţă de el). Nu avea ce alt tren să fie la ora aia cu aşa compunere. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 15:40 | |
| - Dr2005 a scris:
- 13735 era sâmbătă format dintr-un GM şi două 21-80 (posibil unul să fi fost 19-80, eram la ceva distanţă de el). Nu avea ce alt tren să fie la ora aia cu aşa compunere.
Acela era R 9103 Bucuresti-Targoviste (plecare 15:05) GM+2 vag.
Ultima editare efectuata de catre IonutCFR2009 in Lun 03 Dec 2018, 17:41, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 17:38 | |
| Ne, 9103 a fost cu 3 DWA-uri. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 22:00 | |
| Ba tocmai că Acvila aia pe care o vezi tu duminica la tren 1891/1894 e luată de la un tren București - Ploiești Sud ce nu circulă în week end. Bașca că duminica toate reviziile suplimentează trenurile cu ce au disponibil, uite de exemplu Buzăul îi atașează lui 1578, și nu numai acestuia, deși livretul acestora nu prevede staționare pentru așa ceva. Nu știu cum o fi prin Ardeal, Banat, Maramureș, dar pe astea din Moldova, Dobrogea, Oltenia și Valea Prahovei le văd și cum vin dar și cum pleacă înapoi. Cel puțin Grivița e goală la capitolul vagoane apte de drum. Nu le i-au apărarea, când e de înjurat îi înjur dar când e să le acord o bilă albă le-o acord. Însă mai sunt multe vagoane retrase din circulație așteptând reparații dar ăsta e alt subiect de abordat. Totuși poate îți amintești la ce oră și pe ce linie ai văzut acel tren bănuit de tine a fi 13735 !? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Dec 2018, 23:29 | |
| Cu 3 vagoane a fost 9109 de la 14:07 (tras la peron pe la 14:02 şi plecat în scurt timp), am greşit numerele mai devreme.
Cam pe la 14:15 garat, văzut în timp ce aşteptam să pozez Otokarul articulat (care a sosit la 14:25). La 14:45 nu l-am mai văzut în gară, să se fi dus atât de departe de poziţia mea (linia 1) încăt să nu îl mai fi văzut şi să fi plecat după aceea la Târgovişte? Linia părea ceva de prin mijlocul gării, eu eram în dreptul ieşirii de la metrou şi nu am dat mare atenţie liniei. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |